Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The-Predator

2x amnesia haze 250watt

Recommended Posts

43 dagen 12 12 inmiddels.

 

Nog 3 weken en dan kan ik de schaar erin zetten, het schiet al op.

 

Ze krijgen nog 1 week wat voeding mee en daarna op water dieet!

 

Morgen waarschijnlijk wat fotos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft goed gaan, de afgelopen dagen krijgen ze 4 liter schoon water per dag.

 

Wel leuk om op te merken dat nu ik een aantal keer gewoon schoon water heb gegeven de planten duidelijk meer zijn gaan drinken.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

das logish..... Doordat de EC lager is in je water wordt het makkelijker opgenomen, daarom moet je in de regel meestal wat minder water meegeven als je begint met spoelen. Hopeveel minder kan ik je niet vertellen.

Maar dat het zo is weet ik wel :lol: (iets met worteldruk)

 

grts OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus hij merkt op dat zn planten meer gaan drinken, en dan minder water meegeven volgens jou ? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verdampen bij een lagere ec makkelijker is voor de plantjes weet ik ketser, alleen vind het wel leuk om dat even te posten. Btw, minder water geven moet je niet doen... gewoon zoveel geven als dat ze vragen!

 

Echt spoelen is nog niet aan de orde, wel vond ik dat de planten TE groen bleven en daarom besloot ik een paar keer water te geven tot de planten een tintje lichter werden. Aangezien de planten nu een tintje lichter van bladkleur zijn geef ik nog 1x schoon water en daarna ga ik weer over op voeding - schoon water - voeding - schoon water etc....

 

Zoals ph donner al meerdere keren aanhaalde is het belang van een goede herfst in de planten onderschat.

 

De winnende coach heeft altijd gelijk dus probeer ik deze herfst er ook in te krijgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jeice

EC= zout dat een soort tegendruk geeftaan je wortels (zuigkracht) dus nemen ze iets minder snel het water op, als je EC dus lager is heb je minder druk en dus wordt er sneller opgenomen.

Dat is wat ik geleerd heb. Net als je klimaat moeten alle factoren zo stabiel mogelijk zijn voor een stabiel resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat snap ik, maar je gebruikt het woordje "logisch" en doet dan een tegenstrijdige stelling.

 

schoonwater> laag ec > predator merkt op ze drinken meer

spoelen(hetzelfde) > laag e > ouwe ketser merkt op dat de plant dan minder zal drinken

 

niet lullig bedoeld ofzo maar snap je de verwarring. of ben ik aan het spacen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je hebt gelijk ik heb t een beetje vaag omschreven, maar je leest het ook niet helemaal goed!

 

Ik MERK niets op, is gebaseerd op feiten. Ik praat over worteldruk jij over meer of minder drinken. Dosering en totale hoeveelheid zijn 2 verschillende dingen.

Als een plant droog staat moet die water hebben, das ook een feit waar we niet omheen kunnen lijkt me. Maar hoeveel is genoeg hoeveel te weinig en hoeveel pecies goed?

 

En als je water met een laag ec geeft zuipen ze het dus makkelijker op door de lagere worteldruk, dat bedoel ik met logish

 

het zou ook kunnen dat ik aan het spacen ben, maar heb deze materie niet van de eerste de beste....

Een tensio meter heeft me hier ook meer inzicht op gegeven.

 

 

grts. OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik geen tensio meter, ik voel aan de smartpot hoeveel spanning daar op staat en bepaal op die manier ongeveer hoeveel water ik geef.

 

Andere methode welke ik ook gebruik is 2 liter in de waterbak (onder iedere 120 liter pot staat er 1 ) gooien en kijken hoe snel dit weg is, soms gaat dit in 45 sec, soms in een anderhalve minut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

45 dagen 12 12

 

Hier even wat fotos.

 

Achterin begint alles al te vallen, moet echt touwtjes gaan binden.

 

med_gallery_25174_12811_1313066.jpg

 

Links

 

med_gallery_25174_12811_1758492.jpg

 

Rechts

 

med_gallery_25174_12811_3000327.jpg

 

Een topje van dichtbij

 

med_gallery_25174_12811_1858691.jpg

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij jouw ook omvallende toppen dus, zijn vaak de ondertakken die veel te dikke budz krijgen door ond vorgevende werk aan de plant :lol:

Hoelang laat jij je Amnees staan eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

60-75 dagen.

 

Ligt aan de volgende dingen.

 

- luchtvochtigheid.

- conditie van de planten

- of er nog rek in zit, dus of het nog nut heeft ze te laten staan.

 

Ik denk dit keer gewoon 9 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

48 dagen 12 12

 

Ik heb het gewas even geinspecteerd en denk dat het wel goed komt.

Schatting is nu toch wel 4 ons+ geworden.

Wel zijn niet alle toppen even hard, komt denk ik omdat de 400watt net niet in sommige hoeken komt.

 

Vandaag wat touwtjes gespannen opdat de boel nog even overeind moet blijven staan.

Ook weer eens water gegeven met voeding. Zit nu op 5 liter per dag!

 

Krijg toch het gevoel dat ik een tijd lang iets te weinig water heb gegeven.

 

Vandaag zijn de nieuwe zaden omhoog gekomen, ze zien er mooi uit.

 

In het weekend plaats ik nog wat fotos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Btw, vergeling zet toch aardig door, hoop dat ik de 66 dagen ga vol maken!

Ondanks de vroege herfst heb ik toch aardig mooie toppen voor een 400watt lampje :rolleyes:

 

Vanaf nu alleen nog water, ik wil ze minimaal 60 dagen laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met gele bladeren kunnen ze nog een behoorlijk tijdje staan, kijk bv naar Art z`n kweekje, 17 dagen om je 9,5 weken vol te maken, `t wordt spannend :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wacht het even af, op een gegeven moment heeft het gewoon geen zin meer om de planten te laten staan.

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk je ook naar de trichomes of oogst je op je eigen gevoel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trichomes kijk ik nooit zo naar.

 

Denk dat ik ze dit maal precies op dag 63 om ga halen want me nieuwe amneesjes groeien al flink.

Share this post


Link to post
Share on other sites

52 dagen 12 12

 

Even een paar fotos.

 

Vanaf nu gaan ze op waterdieet.

 

med_gallery_25174_12811_130347.jpg

 

Wat topjes, geen grote knotsen maar wel amnesia hard.

 

med_gallery_25174_12811_795502.jpg

 

med_gallery_25174_12811_1880959.jpg

 

med_gallery_25174_12811_1336739.jpg

 

Door nog even wat voeding te hebben meegegeven heb ik het vergelen wat geremd.

Het is nu tijd om lekker aan het water te gaan, ik ga de watergiften wat verlagen om zo de smartpots wat droger te krijgen.

 

Jullie mogen gokken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie je verschil tussen de gele en de groene planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn maar 2 planten krasi :lol:

 

De linker is net wat groter en vertoont de gele tinten die je ziet, de toppen van die plant lijken net wat harder te zijn maar zijn wel net iets minder groot.

 

Volgende ronde wil ik er 4 planten in zetten, de zaden hebben de eerste week voor groei er inmiddels op zitten.

Er komen er dan 2 in iedere smartpot!

 

Andere aanpassing is drainagebuis in de smartpot, moet nog even kijken waar ik die vandaan haal.

Ook komen er 2 van die tensio meters, meten is weten.

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha...idd, je zou het zomaar niet zien joh, drainagebuizen werken echt top, helemaal in die grote potten van jou, en tensio`s zijn altijd nuttig :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...