Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lostchild

Tentwanden boxfans en vrind TopRot

Recommended Posts

Hey mensen,

 

Ben in bezit van een DR150 sinds kort.

Eerder had ik 2 clipfans om de lucht te circuleren in mijn tent (240W eerder) maar deze ronde een boxfan ingezet.

 

Fan had ik bij de ingang van de tent hangen aan spanbanden aan 2 buizen nok vd tent.

Nu werd het afgelopen weken flink warm en dat betekende dat de afzuiger dus ook flink aan het werk was wat de tentwanden wat naar binnen deed bollen.

 

ruim 2wk geleden ergens een geel blaadje in dikke top en top verwijdert en de boxfan standje hoger om luchtstromen goed te houden ter voorkoming van meer rot, ga ik gisteravond beginnen met omhalen mutant zie ik aan achterkant van een top nog een geel blaadje en daar nog een, en bij andere plant ... :D

 

Snapte er helemaal geen moer van (besmetting kan natuurlijk maar ik was er heel vroeg bij toen) en toen ik de tent had dichtgeritst om te bedenken wat te doen en via de zijdeur nog eens de tent in keek voelde ik amper luchtstroom :tu

 

hoe kan dat dan... boxfan aan en afzuiger op 8 (1100M3 buis)

hand vd boxfan en ... niks?

 

boxfan iets naar voren en .. lucht :D

 

blijkt dus dat een boxfan in staat is zichzelf vacuum te trekken tegen een tentwand die iets naar binnen bolt en dit krijg je pas in de gaten als de tent dicht is

 

lesje geleerd, volgende ronde geen fans meer maar gewoon een LVS, die doet het altijd.

 

Wees gewaarschuwd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip. Ik had daar ook nog niet eerder op gelet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb precies hetzelfde gehad met een boxfan en een 1.50,

 

dat ding op stand 3 en nog geen lucht er uit, nu maar een soort van elastiek op de helft aan de binnenzijde van de 1.50 gespannen, hierdoor trekt die niet zo heel erg vacuum en komt er evengoed genoeg lucht uit de boxfan.!

 

Goede waarschuwings informatie, Lostchild.!

 

Grts :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

IDD..goede tip LC...

en je hoorde het ook niet aan het geluid... dat die vacuum begon te zuigen :) ?

een paar pingpong ballen er aan plakken helpt misschien :D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat hoor je helaas niet, tentwand trekt tegen plastic vd fan aan, niet echt smmmkk vacuum maar wel zo dat er geen lucht meer door de fan heen gaat en je stilstaande lucht weetikveelwat aan het doen bent, doe je 1 van de deuren open of gaat afzuiger lager draaien minder onderdruk en is alles weer ok (maar is schade intussen al flink aangericht helemaal zomers).

 

khad de boxfan ingezet omdat de clipfans of klereherrie maken of zomaar ineens besluiten dat het einde levenstijd is naast niet recirculerend.

 

Goed om te weten dat ik niet de enige ben, al is het bij mij meteen na zoiets dan: dit nooit weer dus die fan krijgt andere bestemming en zet er een softbox met LVS op, altijd goed maar wel lastiger werken voor me,

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar doe je die lvs :) ...aan de zijkanten en de achterkant van je tent :D ...en met kettingkjes in hoogte verstellen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer eens een stok achter de boxfan te bevestigen die aan beide kanten 20cm uitsteekt en bevestig hem dan met een ketting aan het frame in de hoek....

je kan dan zelf nog kijken hoe hoog je de stok doet ivm de stand van de boxfan.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of stukje piepschuim erachter. zo geweldig is lvs niet. ventilator geeft een stuk meer luchtverplaatsing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...