Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

shiningsilverhaze

Vraagje !

Recommended Posts

Het gaat hier over de ZoDd Plant in mijn topic de plant is 1 meter 55 groot en staat in een 30Liter pot , ik geef de plant dagelijks wel meer dan een liter water 1.5 liter soms nu de bladeren zijn onderaan gelig aan worden en sommige volledig al geel maar ik zie dat de andere groene bladeren ook een beetje gelig aan het worden zijn wat heeft dit vrouwtje te kort ?

gallery_34672_14468_2863770.jpg

 

Voeding krijg ze ook 4 ML bloei op 1 liter water dus meschien te weinig bloeivoeding ?maar ik geef wel vaak voeding ..

ow meschien geef ik te veel water ?

 

zou fijn zijn als jullie me een beetje kunnen helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ monti : atami voeding krijgen ze

@ carpe_diem : inderdaad handige dingetjes op die link dat je stuurt maar ik heb daar momenteel geen geld voor dat aan te kopen ..dusja weet meschien iemand anders wel wat het probleem is met de plant ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipv alleen bloeivoeding ook wat groeivoeding geven, ter voorkoming dat het nog erger wordt.

En watergift in de gaten houden, bij hele warme dagen drinken ze liters, met zo n dag als deze stukken minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou op het gewicht van de pot letten qua natheid, lichte pot is water geven, zware pot is verzadigd, en je kan er altijd een handje kalk (maerl) als topdressing op doen, maar die zal alleen werken als je niet meer te veel water geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou je kalk toevoegen als je geen kalk tekorten ziet....te veel is net zo schadelijk....

en in leiding water zit ook kalk...alleen hij weet niet hoeveel ...daar hij zijn ec niet weet...meet...

 

kan dus best zijn dat hij hard water heeft van bv meer als ec 0.6...who knows... :vape:

 

kijk... wat roepen kunnen we allemaal.... :jump: ...of ts er wat aan heeft... :lol:

 

meten is weten :) ......als je weet wat je meet.... :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er ook last van, de onderste grote fanleafs die geel worden.

Altijd als ik gewaterd heb, komt er een stortbui overheen :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik sluit me aan bij blowstrerke

geel blad is vaak een stikstof tekort (N)

 

de bloeivoeding bevat in verhouding veel meer P/K dan N

de buffer in de aarde is nu zo'n beetje wel op..

 

suc6

 

Greetz Skunkmonster

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal voor de reacties , ik zal vanaf nu maar 0.5 L tot max 1 liter water geven als het warm is..maar morgen geen water en overmorgen maar 0.5 L , ik zal ook de volgende keer ik voeding geef een beetje groeivoeding geven inplaats van bloeivoeding , als het erger word dan zal het aan iets anders liggen

 

Groeten shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik mij niet vergis and correct me if i'm wrong ,

 

kan het absoluut geen kwaad dat jij je grond eens een keertje laat droog trekken , terwijl je grond droog trekt zal je plant ook veel sneller alle voedingsstoffen opnemen die nog in de grond zitten ?

 

Greets Mister

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit ook de laatste dagen, de GROTE bladeren worden geel en gaan hangen....

Morgen groeivoeding halen dus! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog steeds het zelfde probleem dus met de ZoDd plant ik heb een paar duidelijke foto's genomen , meschien maakt dit het gemakkelijker

ik weet echt niet wat ik fout doe momenteel en zou graag echt men plant willen helpen zodat de andere bladeren niet lichtgroen naar geel worden

ik hoop dat jullie me een goeie tip fzo kunnen geven zodat de plant zich terug goed voelt

de plant staat nu 3 weken in bloei en krijgt per dag 1 liter water met 4 ml bloeivoeding soms 5 ml en staan in een pot van 30 Liter

 

hier wat foto's van de plant met een probleem

 

gallery_34672_14468_1463466.jpg

gallery_34672_14468_872223.jpg

gallery_34672_14468_2440262.jpg

gallery_34672_14468_1121950.jpg

 

meeste zeggen dat de plant te nat staat ik heb de plant deze week 2 dagen geen water gegegeven en zag nog geen verbetering heeft nu wel terug 1 liter water + voeding gekregen moest de plant te nat staan hoelang kan ik beste dan geen water geven ?? of is dit een voedingstekort ?? en is dit snel op te lossen

 

Groetjes shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij betreft een stikstof tekort. De bloemen trekken de bladeren leeg tijdens de bloei.

Dit voorkom je in de toekomst door een goede dosis groeivoeding mee te geven aan het begin van de bloei.

Je moet het -als het ware- voor zijn.

 

Niks aan de hand. Gewoon doorgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals in je Outdoortopic reeds gemeld, wel de rotte bladeren verwijderen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rotte bladeren zijn verwijderd :D , bedankt allemaal voor jullie reacties :)

 

Groeten

Shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

iga ik eker volgen :)

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ macerror : looool ik rond de topic net af ..? berichtjes aan het verzamelen macerror stiekemerd hahaha , waarschijnlijk ben je zo stoned als een garnaal :D

hou je sterk ouwe :)

 

Groetjes Shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jepz zoals u kan zien in mijn outdoor topic heb ik de gele bladeren verwijderd , sommige bladeren valde er vanzelf af , het is geen voedingsprobleem het is gewoon de plant die zijn oude bladeren afstoot

 

Groetjes Shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...