Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weedyweedy

8 X Fem Crystal, 220W T-neon

Recommended Posts

wietkieke: top, vind fijn dat er mensen zijn die proberen te helpen. Zal me er eens in gaan verdiepen.

 

Djbroertje: Dat water geven maakt het lastig ind. Wegen is voor mij geen optie door de geringe ruimte. Maar hoe doen jullie dat dan? een weegschaal eronder? en wat doe je met het gewicht van de plant dan?? neem aan dat hoe groter de plant hoe zwaarder deze zal worden.

 

Ik denk dat ik maar zown tensio meter aan ga schaffen. Probleem is wel dat ik 8 potten heb en om nou meteen voor 200,- tensio meters te kopen... Misschien schaf ik er eerst wel 2 aan.

De donker groene dames heb ik vandaag water gegeven maar dit maal even zonder voeding.

Jij geeft de dames 1 tot 1,5L water, maar dan is je bak waarschijnlijk ook een stuk groter?

 

ik ben zelf ook nog maar beginner, dus echt verstand van voeding had ik ook niet. Maar schijnbaar heb ik een voeding waarbij ik veel vaker voeding mee moet geven. ik moet het maar even aanzien, hopelijk krijg ik het weer goed.

 

we zullen zien...

 

grtz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

even snel je topic overlopen, denk dat je probleem best simpel is.

 

Veel te nat staan ze. tneon is geen hps..+nog eens je grond natspuiten=NO GO

Je bodemleven kan zich niet aanpassen met deze omstandighede, je ph en ec blokkeert..geen zuurstof aan wortels.

 

Al die dingen samen zorgen ervoor dat je bladeren zo snel afsterven.

Op het eerste zicht dacht ik Stikstof tekort, maar met een ec 1.8 , kan het niet, dus is het een blokkade.

 

Als plant 1 het goed doet in zelfde aarde en natheid tegenover plant 2..

 

Dan is je probleem intern in je grond==> wortelstelsel..hetgeen je niet kan zien hoe goed het ontwikkeld is.

Veel wortels=meer kans op zuurstof als het ware duwen je wortels de aarde los..heb je weinig wortels en zet je ze te nat..is de druk enorm op die nog niet goed ontwikkelde worteldelen, waardoor ze al afsterven voor ze kunnen ontwikkelen..en waarom water zoeken als je erin zwemt right??==>onderontwikkeling..dit is mijn logica.

 

Genetica is 1 ding

Klimaat een ander ding

en je medium weer een ander.

 

Combinatie van deze 3 goed=goede obrengst en geen problemen.

 

 

Heb vb een paar autoflowers onder 400w hps staan, die gaf ik 9 dagen aan een stuk 300-400ml water elke dag.

 

Nu...zijn de potten nog altijd wat zwaar..dus geef ik de laatste tijd 200ml

 

En is nog altijd te zwaar vind ik, dus vanaf nu 2 dagen niks.Vanaf dat ze terug wat luchtiger zijn.

Ik pak de pot op en het lijkt alsof ze minder drinken..ben ook in afbloeifase, dus dit klopt wel.

Kzeg maar..jij in scrog kan je potten niet optillen+Tneon+grond natspuiten+niet zoveel ervaring(nog niet)

 

Je bovenlaag moet je niet natspuiten, tenzij je ongedierte wil..niet alleen verhoog jij je LV% (daar is je meeldauw kans nog hoger)

5cm droog is niks, hetgeen eronder moet vochtig zijn..Dus ofwel kap je er 5cm aarde bij..en laat je dat opdrogen (gewoon als buffer tegen uitdroging van de onderste laag)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Politieisnietmijnvriend zegt die kant ging ik ook op.

 

Dat wegen van de potten is een gevoel dat je vanzelf (meestal) krijgt na verloop van tijd. En als je pot erg licht is, dat verschil voel je echt wel.

 

Maar als wegen zoals bij jouw geen optie is, is een tensio is best een uitkomst.

En je hoeft er echt niet in elke pot 1 te doen. Begin er eens met 1 of 2, en kijk eens wat deze aangeven. De meeste mensen merken dan dat ze eigenlijk best veel water geven.

 

Ik heb nu de planten in 18 literpotten en een 15 liter rootpouche staan. Maar op zich zijn de planten ook best groot voor mijn hokje.

maar dat zegt niet zoveel. Je moet gaan proberen water te geven wat de dames nodig hebben.

 

Ik zou ze even niets geven, en kijken hoe het zich ontwikkeld, als ze echt dorst krijgen zie je dat gauw genoeg aan je dames.

 

En na een paar dagen of zo, als je het idee hebt dat de grond weer droger wordt, beginnen met alleen water. Als er geen, of te weing voeding is opgenomen een tijdje zal de grond best nog wel voeding bevaten.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Politieisnietmijnvriend: Super bedankt, duidelijk wat je zegt.

Djbroertje: wederom bedankt.

 

beide: Ik kan de potten dus wel voelen maar enkel een paar centimeter max. optillen. Dus ga me hier beter op concentreren. Het is dus overduidelijk een waterprobleem. Geef de dames even geen water tot de dames te kennen geven dat ze dit nu wel fijn zouden vinden. Zou het verder wat zijn om " cannazym" aan te schaffen en toe te voegen voor het herstelproces van mijn wortels ? Wel blijf ik de 2 dames water geven die er dus wel goed bij staan.

 

verder zal ik hoogst waarschijnlijk 1 deze dagen 2 tensiometers bestellen. Ga deze dan zetten nats uitziende pot en 1 in de goed draaiende pot.

 

goed hiervan hou ik jullie dan weer op de hoogte.

 

heeeel erg bedankt tot zover ....nu even afwachten

 

ww

Share this post


Link to post
Share on other sites
Destemeer wind, destemeer verdamping. Correct me if 'm wrong guys!

 

 

groetjes WK

 

Niet noodzakelijk, het is de temperatuur/straling die het verdampingproces verhoogt of verlaagt direct.

Luchtverplaatsing zorgt niet perse voor meer of minder verdaping.

 

een voorbeeld om de logica aan te tonen=

 

Je plant zweet vb 5ml elk uur bij 25°

10ml elk uur bij 27°

 

Waarom je moet ventileren is om het vochtgehalte onder controle te krijgen in de lucht zelf.

Zet jij je afzuiger af..stijgt je LV% heel snel..omdat het vocht niet weg kan, en wordt geabsorbeerd door de lucht.

 

vast al gehoord over H2o(water) 1 deel zuurstof 2 delen waterstof.

 

Principe is hetzelfde maar dan omgekeerd. in water zit zuurstof maar dan vb 90/10, in lucht is het andersom dan vb 10/90.

 

Ik zeg niet dat h2o hetzelfde is lucht..ik probeer je gewoon de logica erachter te laten zien, je kan meer zuurstof in water creeren door vb luchtpomp, maar dat wil niet zeggen dat het 3h2o word....

 

Als je niet afzuigt.stapellen zich steeds meer waterstof delen in je ruimte, hierdoor verhoogt je lv%

 

Maar je plant verdampt nog altijd aan het zelfde proces.

 

Zuig je niet af.dan condenseert dit op je planten uiteindelijk(als licht uit is) door het verschil in temperatuur (natuurlijk...lichten aan 25° /uit21° is geen condens)

Vanaf een bepaalde waarde, krijg je dus condens, net zoals vanaf een bepaalde temperatuur water verdampt(stoomt)

De waarde is hier dus het verschil van C° licht aan vs licht uit.(mensen zeggen wel hou je temperatuur binnen 7° verschil..dit is de reden..condens geeft=>hogere kans op budrot dan LV% zelf)

Want het is het licht+warmte dat zorgt voor de verdamping waardoor er geen condens kan ontstaan. Het gaat gewoon zo snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey Politieisnietmijnvriend: Super bedankt, duidelijk wat je zegt.

Djbroertje: wederom bedankt.

 

beide: Ik kan de potten dus wel voelen maar enkel een paar centimeter max. optillen. Dus ga me hier beter op concentreren. Het is dus overduidelijk een waterprobleem. Geef de dames even geen water tot de dames te kennen geven dat ze dit nu wel fijn zouden vinden. Zou het verder wat zijn om " cannazym" aan te schaffen en toe te voegen voor het herstelproces van mijn wortels ? Wel blijf ik de 2 dames water geven die er dus wel goed bij staan.

 

verder zal ik hoogst waarschijnlijk 1 deze dagen 2 tensiometers bestellen. Ga deze dan zetten nats uitziende pot en 1 in de goed draaiende pot.

 

goed hiervan hou ik jullie dan weer op de hoogte.

 

heeeel erg bedankt tot zover ....nu even afwachten

 

ww

 

je kan enzyme meegeven, maar niet met voeding he..dus eerste keer na droogzetten(zou ik zelf...Ik dus niet jij :P ) 1x enzyme+wortelsim meegeven

 

Maar voordat je doet, mss even wachten op meer respons..

Is het goed voor hem om enzyme mee te geven na droogzetten omdat ze te nat stonden..

Geeft dit een probleem? als hij vb 5x voeding heeft gegeven en nooit of niet optimaal werd opgenomen door te natte grond. stapelen de voedingstoffen zich dan op?.. en met die enzyme komen ze vrij maar dan 5x??

 

Dus weet het zelf niet zeker, maar ik wil jouw wortels niet verbranden xD dan ben je nog verder van huis

hangt mss ook van de manier waarop je kweekt? mineraal of organisch enz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey politie: volgens het kweekschema van canna, word cannazym gewoon toegevoegd tijdens de kweek, dus wat dat betreft zal het geen kwaad kunnen. Maar waar jij op doelt is waarschijnlijk de mogelijk hoge dosis voeding die daarbij vrij kan komen. Ik zou dit inderdaad ook niet weten. Ik denk dat ik gewoon een flessie ga kopen en een klein beetje toe ga voegen. Zal wel even vragen wat ze der in de GS van denkt...

 

Ik geef ze nu even geen water en heb het idee dat het probleem niet erger word... Of ik begin eraan te wennen :P...

 

Ik begreep uit een eerdere reactie van iemand dat ik werk met een kant-en-klare Minerale voeding. Volgens de canna helpdesk kan ik voortaan beter gewoon de groei en bloei voeding nemen van de canna serie.....dit omdat de voeding die ik nu gebruik een hoog percentage aan bepaalde bestabdsdelen heeft. En ik in de bloei toch andere stoffen nodig heb dan in de groei..

 

Dus daarbij rest mijn volgende vraag, kan je nu nog steeds overstappen op andere voeding of kan ik deze ronde beter afmaken en volgende ronde gewoon compleet overstappen op canna?...

 

Grtz ww

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey weedy,

 

denk niet dat het verstandig is om van voedingslijn te wisselen tijdens een kweek. Gewoon de volgende keer switchen dan.

 

 

 

groetjes WK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey wietkieke, ik denk ind dat het beste is. Ik zing het nog wel ff uit.

 

verders heb ik de damentjes 2 keer een beetje cannazym meegegeven. Heb trouwens het idee dat na het even geen water meer geven en het toevoegen van de cannyzym de damentjes gestopt zijn met lichtgroen te worden. Wel verdorren de al reeds aangetaste bladeren, dit geeft dan wel weer een beetje een verrot aanzicht. Maargoed laat deze bladeren lekker hangen tot de plant ze zelf afstoot, heb begrepen van de GS dat hij hier zelf nog de voeding uithaalt.

 

Wel jammer dat de 6 dames achterstand hebben opgelopen want de 2 die goed gaat zien er super uit, toppen zijn 2 x zo groot en de toppen planken onwijs, de geur aan je vingers is vervolgens om van te kwijlen.

 

 

ww

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier ff 2 fotojes van me plantjes buiten. ik heb aan beide zijde een balkon en aan beide kanten 2 plantjes in een speciekuip gezet. Deze heb ik gescrogged om ze ene beetje op hoogte te houden. Zo te zien doet 1 kant van het balkon het beter dan de andere. Vandaag bij 1 kant al toprot gespot en heel veel bruine haren en beetje paars in de toppen. Dit terwijl de andere kant nog helemaal wit is en nog niet klaar blijkt te zijn, tevens geen toprot gevonden nog. wel vertonen ze wat herfst kleuren, dun einde nadert...Maar Ze blijven mooi nog even staan :rolleyes: . Degene met toprot zal eerdaags wel omgaan.

 

gallery_19704_14577_890665.jpg de iets mindere, met toprot.

gallery_19704_14577_841686.jpg de wat mooiere..

 

al met al best tevreden voor iets waar je praktisch geen werk aan heb. Behalve met dat scrognet zelf maken...pfff.

 

ltrr WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zien er netjes uit buiten :rolleyes:

hopelijk worden die van binnen ook terug mooi

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey wietkieke, ik denk ind dat het beste is. Ik zing het nog wel ff uit.

 

verders heb ik de damentjes 2 keer een beetje cannazym meegegeven. Heb trouwens het idee dat na het even geen water meer geven en het toevoegen van de cannyzym de damentjes gestopt zijn met lichtgroen te worden. Wel verdorren de al reeds aangetaste bladeren, dit geeft dan wel weer een beetje een verrot aanzicht. Maargoed laat deze bladeren lekker hangen tot de plant ze zelf afstoot, heb begrepen van de GS dat hij hier zelf nog de voeding uithaalt.

 

Wel jammer dat de 6 dames achterstand hebben opgelopen want de 2 die goed gaat zien er super uit, toppen zijn 2 x zo groot en de toppen planken onwijs, de geur aan je vingers is vervolgens om van te kwijlen.

 

 

ww

 

 

Komt wel goed, dus wat weet je voor de volgende ronde?

Dat je een beetje moet kijken welke plant wat nodig heeft..en niet allemaal hetzelfde behandelen..maar komt wel goed met zo een tensiometer

 

Ja blaadjes gewoon laten zitten, vanaf dat ze echt hangen, en bijna eraf vallen, compleet geel of verdord..mag je het weghalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eyh,

 

Ja volgende ronde gaan ik weer wat dingen anders aanpakken. Volgende ronde denk maar 4 dames. 2 aan 2 in een grotere bak. In allebei de bakken een tensiometer. Zo kan ik de bakken er makkelijker uithalen om eventueel de bakken te wegen en heb ik iets meer ruimte in het hokkie. Maargoed zover ben ik nog niet.

 

Nog een maand en dan zouden de dames in princiepe ongeveer klaar moeten zijn. Maja ook dat gaan we tegen die tijd nog maar eens bekijken.

 

Tot nu toe heb ik het idee dat de aangetaste plantjes enigzins stil staan met de top-aanmaak. Dus eerst maar eens hopen dat dat weer op gang komt.

 

grtz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tot nu toe heb ik het idee dat de aangetaste plantjes enigzins stil staan met de top-aanmaak. Dus eerst maar eens hopen dat dat weer op gang komt.

 

grtz WW

 

Zal wel op gang komen, alleen veel vertraging, en dat zul je merken in de opbrengst zoals altijd.

 

Je moet normaal als het goed is de planten gemakkelijk gezond houden tot week 4 bloei.

Als je vooraf problemen hebt, ga je dat serieus merken.

 

Calcium/magnesium problemen/ andere blokkades..

 

Toppen groeien minder goed dicht, je hebt ook minder toppen op 1 steel zal ik het zo stellen,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe verloopt je kweekje ondertussen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...