Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weedyweedy

8 X Fem Crystal, 220W T-neon

Recommended Posts

Hayyy..

 

allemaal leuk, maar hoe doe ik de PH en EC als ik alleen water geef?? want hoe breng ik mijn EC op peil zonder voeding te gebruiken? Kan niet elke beurd voeding meegeven...

 

grtz ww

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je alleen water wilt geven,dan gebruik je je EC meter niet.Alleen afzuren naar zo'n beetje 5,5- 6,0. Maar dat ligt aan wat de voedingsfabrikant aangeeft welke waarde je moet aanhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magic, wederom bedankt <_<. Ik gebruik " HY-PRO, terra" en daar adviseren ze 5.5-6.0. Ik zuur af tot ergens in de waarde, maar niet te mieren-neukerig hor.

 

De dames hebben afgelopen nacht voor het eerst 12/12 gedraaid

 

gallery_19704_14577_501468.jpg

gallery_19704_14577_196725.jpg

gallery_19704_14577_183112.jpg

gallery_19704_14577_742649.jpg

gallery_19704_14577_73923.jpg Yeaah me eerste stekkie gewortelt :spliff: :blink: (perongeluk een takkie afgebroken, hier een stekkie van gemaakt)

 

tot nu toe gaaat 't goeeeedddd...... <_< <_<

 

grtzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu 3 dagen op 12/12

 

 

 

heb gvd weer last van meeldaauw, dus heb ze maar meteen weer ff ingespoten. Ik heb planten buiten staan waar ik last heb van meeldaauw schijnbaar is het daarvan naar binnen overgewaaid. (heb planten buiten ook bespoten maar werkt tijdelijk en dan zit het er weer)

 

voor de gene die plaatsjes kijken, hier weer ff een updatetje.

 

gallery_19704_14577_65786.jpg

gallery_19704_14577_209816.jpg

gallery_19704_14577_794942.jpg

gallery_19704_14577_427788.jpg

gallery_19704_14577_1094064.jpg

gallery_19704_14577_199824.jpg

gallery_19704_14577_961022.jpg meeldaauw :S

 

verder gaat alles zijn gangetje,

 

tis een kwestie van geduld voor heel mijn hokkie is gevuld, voor mijn hokkie is gevuld, met dikke toppen als een..... <_<

 

grtzzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat komt wel in orde, ze zien er goed uit en ze gaan nu wel groeien onder 12/12

spijtig van die meeldauw maar je hebt ze al ingespoten

begint mooi veldje te worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kwik, bedankt. Ik ben tot zover ook best tevreden over hoe het gaat. Die meeldaauw dat gaat wel goedkomen, hoop alleen dat ik deze ronde spintvrij kan blijven..

 

thnx en blijf afentoe ff kijken B)

 

grtzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag elmo's miss, Bedankt.. :D

 

 

vandaag staan de dames 6 dagen op 12/12

 

Ze groeien zo hard dat ze van af nu wel mogen stoppen met groeien wat mij betreft. Volgende ronde onder T-neon toch iets eerder op 12/12 zetten.

 

Heb vandaag maar weer een paar takjes omgeknakt en een paar een stukkie naar beneden getrokken. Dit omdat de lamp nog maar een kleine 5cm omhoog kan en daarna zal ik moeten gaan inproviseren om de lamp de laatste 3 extra CM omhoog te brengen. Goed ik hoop dus dat de dames eerdaags is een beetje uitgegroeid raken, want moet nu elke dag weer een paar damentjes van de lamp afhalen.

 

verder heb ik nog geen bloeivorming gespot dus ben bang dat ze nog wel een klein weekie doorgaan. Maargoed ik wou een hokkie vol, nou die heb ik hoor :( Nu hopen dat straks de toppen net zo goed groeien als de plantjes zelf dan ben ik zeer tevreden. B)

 

 

hier foto van hoe ik ze vandaag weer aantrof:

:)gallery_19704_14577_526687.jpggallery_19704_14577_161159.jpggallery_19704_14577_55283.jpg

 

Hier de hoogste stand van de lampen (kan zonder rol-up daarboven mis nog wel 3cm winnen):

 

gallery_19704_14577_124315.jpg

gallery_19704_14577_23111.jpg

 

na het naar beneden trekken/buigen weer een klein kiertje ruimte tussen de lamp en de plant :

 

gallery_19704_14577_91806.jpg

gallery_19704_14577_91806.jpg

 

 

Naja goed zo ziet mijn " Crip" er dus een beetje uit :P :P

 

Nou dat was het weer ff voor nu. Op naar de knoppen...

 

vragen/reactie altijd welkom.... Ltrrrr

 

WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou mss nog wat meer buigen en vastmaken op het net, want ze gaan nog wel even door met groeien en je zit nu al zo goed als krap , gewoon platduwen B) en vastmaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kwik, Ja wat moet dat moet :) ..

 

maar ik wil ze graag een beetje hoog hebben. Meen in een topic van whazzup gezien te hebben dat het bij sommige soorten goed kan zijn om ze wat hoger van het netje te laten groeien. Maargoed als ik straks echt de lamp niet meer omhoog kan doen ga ik alles tegen elkaar in binden. 1 naar recht, 1 naar links en dan op hun kruispunt vastmaken aan het net. Dit zal dan wel weer een aardig klusje worden en tevens raakt het net dan behoorlijk vol van de bladeren.

 

Dus iemand tips wat betreft het kort houden? graag...B)

 

goed oefening baard kunst :(...

 

grtz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou heb toch de dames maar omgebogen.

 

zie resultaat B)

 

gallery_19704_14577_754075.jpg

gallery_19704_14577_1214877.jpg

gallery_19704_14577_1155940.jpg

gallery_19704_14577_1241778.jpg

gallery_19704_14577_1214859.jpg

gallery_19704_14577_314868.jpg

 

en ze stonden er zo moooi bij :( :rofl,

 

naja goed, hopelijk met paar daagies weer allemaal hun koppie richting de zon :D :lol:

 

want anders :P :) ..

 

grtzz WW :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt goed geduld!

 

dag of 2 a 3 dan kun je weer binden B)

 

suc6 en je kunt het laters

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd komt zeker goed, tegen morgen overmorgen kan je weer gaan binden want ze gaan nog flink doorgaan in de eerste week bloei en het blijft een mooi veldje B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

leon en Kwik, Bedankt..:(

 

De dames stonden diezelfde dag alweer redelijk overeind, :) .

Tevens eerste haartjes ondekt dus de bloei gaat er nu in trekken. B)

 

ik zie het wel weer hoop dat ik nu is een beetje uit-gebonden ben, heb opzich wel weer de benodigde centimeters boven me lamp dus kan wel weer stukkie omhoog.

 

iets anders, de linker helft van me hok is lichtgroener dan de rechter helft. Als ik ter hoogte van het scrog-net aan sommige kleine blaadjes zit laten deze al bij de minste-gerinste weerstand los. hoef hier in princiepe niet eens aan te trekken. HOE KAN DIT? vind het geen ramp aangezien er meer vast zit dan los...maargoed niet dat alles er afpleurd straks...

 

grtzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bepaalde dames hebben toch echt last ergens van. Als ik ze allemaal bekijk zijn de 2 planten rechts mooi donker groen maar de rest begint allemaal wat lichtgroen te worden. De donkergroene planten drinken ook meer water.

 

tevens heb ik meer bladprobleempjes denk ik :S. Ik heb me nooit echt druk gemaakt om een geel blaadjes en verwijderde deze altijd, maar nu begint alles lichtgroen te worden, en of appart te worden. Sommige bladeren pleuren er al af als je er naar kijkt :S :lol: Dus als iemand me hier mee kan helpen heel graag.

 

Ik zal hiervoor trouwens ook een appart topic openen bij bladproblemen, maar probeer het hier evenegoed omdat hier bij de Micro sectie meer reacties worden gegeven.

 

Hier kleine voor info:

 

Voeding: +/- 1 x in de week....afgezuurd tot ec 1.4/ph 5.8

water: elke 2 dagen 0.5L p.p

voeding: Hy-pro, terrra

 

hier mijn foto's met bladproblemen:

 

gallery_19704_14577_974489.jpg

gallery_19704_14577_506835.jpg

gallery_19704_14577_443324.jpg de 3 blaadjes die bij deze bovenaan liggen, hoefde je amper aan te raken en dan vallen ze er al af. ZO geel zijn toch ook NIET? ;)

gallery_19704_14577_501438.jpg

gallery_19704_14577_683505.jpg

gallery_19704_14577_295511.jpg

gallery_19704_14577_827464.jpg

gallery_19704_14577_200198.jpg

gallery_19704_14577_201491.jpg

gallery_19704_14577_7559.jpg

gallery_19704_14577_808815.jpg Hier zie je goed het verschil tussen 1 tak van me rechter plant (donkergroen) en de rest van de groep(lichtergroen).

 

goed normaal maakte ik me hier niet zo druk om, maar er begint nu allemaal wel (weinig) kleur aan te komen <_< .... DUS ALS IEMAND WEET WAT HET IS EN WAT ER AAN TE DOEN :D ...... HEEL GRAAG....??

 

 

Verder heb ik ook een paar stekkies gemaakt en deze staan in een bak voor een hoge LV. Deze zijn ondertussen bijna allemaal gewortelt. Ik tilde de zooi op, zie ik tot mijn verbazing allemaal hele kleine beessies over de potjes rennen, kan dit kwaad? weet niet wat het voor beessies zijn....

 

ze zijn onder te verdelen in 2 groepen:

 

- de een is snel en klein en wit

- de ander is langzaam en lijkt meer op een heel klein wormpje

 

hier foto's voor zover dat lukte

stekkies

gallery_19704_14577_627995.jpggallery_19704_14577_390999.jpg

 

beessies

gallery_19704_14577_1009687.pnggallery_19704_14577_1480085.png

 

extra

gallery_19704_14577_633243.jpg

 

 

 

uiteraard heb ik zelf wel al beetje gekeken voor de bladproblemen maar moet zeggen dat ik dit erg lastig vind om al die verschillende dingen te onderscheiden, veel dingen lijken best wel op elkaar. Tevens kunnen sommige verbranden punten zijn gekomen doordat ze een keer tegen de lamp aan zijn gegroeid voordat ik ze allemaal naar beneden heb gebonden.

 

Dus als er mensen zijn die mijn kunnen helpen de goeie richting op te sturen heel graag. :P

 

grtzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het misschien zijn dat ik ze te weinig voeding mee geef? dus vaker voeding??

 

Hoe vaak gebruiken jullie voeding?? hoevaak kan ik dat meegeven nu ze in de bloei gaan? er werd mij door iemand gezegt dat ik nu wel 3 keer in de week voeding kan geven????

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog even een grondmeting.

 

opstelling: de dames staan 2-aan-2 en ik heb ze als volgt genummert

 

2-4-6-8 (zo staan de dames in het hokkie)

1-3-5-7

 

 

dames #1,2 topvorming gaat redelijk maar bladeren kleuren lichtgroen en vervolgens bruin.

dames #3,4,5,6, topvorming gaat minder hard. bladeren wel lichtgroen maar er worden er minder bruin.

dames #7,8 doen het prima

 

ik heb gister een monster genomen van de aarde.

1 van #1,2 = ec 0.62/Ph 6.9

1 van #3,5 = ec 0.56/Ph 7.1

1 van #7,8 = ec 0.40/Ph 7.2

 

kortom ik snap er geen bal van... De dames die er het beste bij staan hebben de hoogste Ph waarde en Laagst EC waarde? Toch zien deze dames er echt donkergroen uit en groeien de toppen als de beste...Ze krijgen allemaal dezelfde voeding alleen geef ik dames 3,4,5,6 wel eens iets minder water omdat deze er vaak nog best nat bij staan.

 

Pff, et bijft een leuke hobby, maar als je alles wilt begrijpen is het bepaald niet makkelijk. :P

 

grtzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou net hokkie weer geopend. Wil me kop echt niet laten hangen, wil het zo graag goed doen, maar het lukt gewoon GVD niet...

 

het breid zich alleen maar uit, er beginnen zelf tussen de o-zo-mooie donkergroene dames een paar lichtgroen/bruine bladeren te vormen....et brengt me gewoon helemaal in een "bad mode :P "

 

als ik het hok open trek ziet de rechter kant er zo mooi vol en groen uit, terwijl links een groot gat zit met kleine topjes en heel veel lichte balderen met ondertussen dikke vette bruine punten eraan. lijkt wel alsof de plant ze helemaal leegzuigt. Ze zitten overigens nog wel goed vast want moet ze er echt af breken zoals een gezond blad.

 

hier nog maar een paar voorbeelden met de hoop dat iemand zegt: " heey, ik weet wat dat is"

 

gallery_19704_14577_1253526.jpg (linker gedeelte van me planten) lichtgroene bladeren, bruine punten

gallery_19704_14577_1412456.jpg linker gedeelte, wel paar donkergroene bladeren te zien???

gallery_19704_14577_243723.jpg

gallery_19704_14577_239346.jpg nog meer bruine randen

gallery_19704_14577_1192262.jpg(rechter gedeelte van me planten) donker groen maar ook hier treed zown kut blad op..grrrrrrrrrrrr

gallery_19704_14577_277537.jpg de rechter kant word veel dichter, terwijl de linkerkant maar wat achterblijft.

gallery_19704_14577_146589.jpg(links)

med_gallery_19704_14577_602493.jpg

 

 

zou het een zuurstof gebrek kunnen zijn??? de 2 donkergroene dames staan precies naast de passieve inlaat, verder heb ik overal in de vloer gaten gemaakt voor verse lucht, maarjah als de pasieve inlaat misschien als zoveel verse lucht binnenlaat dat er geen verse lucht via de gaten naar boven komt?? ik zeg ook maar wat, maar sta op het punt om gewoon her en der gaten te gaan maken./.......

 

of moet ik ze nou ineens gewoon een dikke vette slok voeding geven ofzo...ik ben ff helemaal boekie zoek..

 

WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

u ph waarden liggen te hoog , dit zou 5.8 moeten zijn .

u ec waarden liggen te laag , dit mag zeker 1,7 zijn tot zelfs 2.0

 

 

u wilt niet mierenneuken over de ph waarden maar heeft u zich al eens ingelezen over de ph waarden , misschien moet u dit toch een keertje doen dan zou u weten dat een ph van 7.1 een ENORM verschil is met een ph van 5.8 .

 

 

 

er zijn toch een hoop dingen die je een beetje zelf moet uitzoeken ...

 

geef je je planten genoeg water ? afgezuurd water? voeding ? genoeg voeding ? wat heb je gebruikt tegen die meeldauw? heb je teveel gif gebruikt? enzovoort enzovoort....

 

een foute ph zorgt zoizo voor problemen ...

 

ik denk dat jij dringend een 4tal uurtjes per dag jezelf zal moeten inlezen om te weten met wat je bezig bent ...

 

het is allemaal niet zo eenvoudig als het soms lijkt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey weedyweedy,

 

ik heb je topic even overlopen en zie dat je met een serieus bladprobleem zit. Ik heb enkele vragen en opmerkingen die mss wel deel uit kunnen maken van het probleem.

 

Ik zie dat je hele kast uit mdf gemaakt is, heb je deze ook deftig afgelakt?

 

Hoe groot is je passieve inlaat tov de uitlaat? bijvoorbeeld 1 op 2 of 1 op 3.

 

Hoe warm is je voedingsoplossing als je de ph meet?

 

Er staat toch geen fan OP je planten gericht?

 

 

 

Het is iig een verdampingprobleem denk ik. Ipv een tekort of een teveel van voeding.

 

 

 

groetjes WK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mr. StOnEd A lOt : Deze waardes heb ikm gemeten uit een grond monster, maar lees ook dat daar misschien weer een bepaalde vermenigingsformule bij zit. kortom het zou zomaar kunnen zijn dat de gemeten waardes niet helemaal betrouwbaar zijn.

 

Ik geef elke keer voeding met EC 1.8 a 1.9, Ph zuur ik af tot 6.0..... ik weet dat het verschil tussen ph 7.1 en 6.0 best groot is en ik snap dara ook geen zak van...ik geef al 2 weken ph 6.0 maar er verandert geen moer in de aarde lijkt wel. verder word het een beetje lastig om uit het midden van de pot een beetje grond vandaan te halen zonder alle wortels te beschadigen.

 

Ik interesseer me wel degelijk in het Ph en EC verhaal en ik lees me helemaal de pleuris, tevens in de bladproblemen sectie, maar het heeft voornamelijk allemaal betrekking op andere bladproblemen, de symptonen die mijn bladeren vertonen kom ik amper/na-genoeg-niet tegen.

 

ik geef de dames elke dag water + voeding, mits de aarde niet nog zeiknat is dan sla ik een dag over. Voor bespuiten gebruik ik " Ecostyle" dit zou geen kwaad moeten kunnen (vorige ronden ook geen problemen mee gehad). water zuur ik netjes af, ook wanneer ik geen voeding gebruik (wat dus tegenwoordig niet meer voorkomt, ze krijgen elke beurd voeding)

 

kortom ik meet/ lees en zoek me de pleuris, wil van alles veranderen en/of aanschaffen indien nodig. Dus vat me neit verkeerd op hor. Ik waardeer je reactie zowieso...

 

 

 

Wietkieke: ok is inderdaad helemaal van mdf gemaakt. planken alles keurig in de lak gezet. Maargoed ik heb wel eens gehoord dat de giftige stoffen in MDf pas vrijkomen bij een temp van zown +/-70 graden ?(ervanuitgaande dat je daar op doelde)

 

uhh ja, me inlaat is denk 3 keer zo groot als me uitlaat. De hele vloer zit vol met gaten waar verse lucht door omhoog zou moeten kunnen stromen. plus er zit een actieve inlaat aan de zijkant van mijn hok.

 

wanneer ik mijn voeding aanmaak en meet, meet ik niet de temp, volgens de beschrijving van mijn meters zouden deze de temp verschillen automatisch moeten corigeren, dus dit leek me niet relevant?

 

er staat geen fan recht op de planten gericht. Wel hangen er fans aan de lampen wanneer ik deze goed laag hang dan blazen de fans over de toppen van de dames +er zit een fan die blaast onder het scrognet lucht tussen de plantjes door.

 

Ik hoop dat het inderdaad geen voedings probleem is, maargoed wat doe ik aan een verdampings probleem??

 

ik moet nu even eten..

 

Indien nog meer info nodig hoor ik het graag....

 

tot zover alvast bedankt beide...

 

grtz ww

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok goed. Die giftige stoffen uit mdf komen al vrij vanaf 25°C en de mdf moet echt overal geschilderd zijn, ook achter je reflecterende folie.

 

Je doet er goed aan je dames te voorzien van genoeg verse lucht, maar het is heel slecht als ze in de trek staan. Met een actieve inlaat die 50% van je uitlaat is OF een passieve inlaat van 3x de uitlaat zit je wel goed. Maar beide?

 

Destemeer wind, destemeer verdamping. Correct me if 'm wrong guys!

 

 

groetjes WK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ik dacht bij een veeel hogere temp, maargoed ik heb alle planken geschildert toen het hok nog niet in elkaar zat, kortom alles planken zitten in de witte grondverf. Daarover heen zit de radiatorfolie...

 

Maar wanneer de dames veel verdampen moeten ze toch ook veel water verbruiken, dit doen ze dus niet. de 2 donkergroene dames die drinken zown 0.25L per dag.... de rest al minder want die aarde is nog steeds best nat, boven en onder zie je gewoon dat het nog nat is. Ik geef ze daarom vandaag ook geen water mee. naar mijn idee zouden deze juist veel meer moeten drinken dan dat ze nu doen, cker nu ze in de bloei zitten.

 

maargoed ik wil uiteraard best een proberen of het kan helpen als ik de actieve inlaat afblind. Maar het vage is juist dat degene bij de actieve inlaat het juist het beste doen?? dus doe ik er dan wel goed aan om die af te blinden?? aangezien die 2 het het beste deden dacht ik juist aan een actieve inlaat erbij te maken de de andere kant van het hok met verse lucht vult.

 

als je me nog kan volgen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan nog volgen hoor. Ja is wel vreemd. Maar verdamping van het blad heeft niet direct iets met je medium te maken denk ik.

Misschien moet je maar eens opzoeken over osmose en omgekeerde osmose? Heeft er mss niets mee te maken direct, ik ben maar wat aan het brainstormen. Sorry als ik er helemaal naast zit.

 

 

 

groetjes WK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe bepaal je hoeveel water je moet geven? als de potten veel te nat zijn komt er te weinig zuurstof bij de wortels, en dan kan het best zo zijn dat ze niet op kunnen nemen wat ze zouden moeten opnemen.

 

Ik geef nu mijn dames 2 keer in de week voeding, en wel elke dag 1 to 1,5 liter water. Wel omdat de pot erg licht is geworden, en ter vergelijk heb ik 2 tensio's staan, maar het gewicht is voor mij maatgevend.

 

Misschien een paar dagen wachten tot ze echt dorstig zijn en een paar dagen alleen afgezuurd water geven. Ik ben ook geen voedingsexpert, maar ik lees hier alleen maar over elke dag voeden, en dat doe ik in elk geval nooit.

 

Ik zuur welliswaar nooit echt af, zelfs nu ik een voeding gebruik waar het wellicht wel zou moeten, maar wie het wel of niet moet doen durf ik niet te bepalen.

 

Succes met de oplossing, jammer dat het zo verloopt.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...