Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rocky4you

Opticlimate of niet?

Recommended Posts

Hey medekwekerts.

Ik zit al aan mn volgende kweken te denken qua opzet hok. 18 vierkante meter groot, word mij een opticlimate met co2, computer voor co2 in een technische ruimte te maken en met ongeveer 12/14 lampjes te gaan werken. Voordelen volgens deze mensen zijn:

Betere opbrengst

Betere kwaliteit

Optimale controle

Geen/minder uitstoot.naar buiten

 

Nadelen:

Waterverbruik

Aanschafprijs ( zou zichzelf snel terugverdienen)

 

Wie kan mij in alle eerlijkheid objectief of uit ervaring kunnen vertellen wat wel en niet waar is?

Ik snap dat kennis van de dames voorop staat maar laten we er eens vanuit gaan dat die kennis er is....wat is dus volgens jullie de "best mogelijke" opzet?

Ben heel erg benieuwd wat er komen gaat nu aan antwoorden :P

Greetz, Rocky

Share this post


Link to post
Share on other sites

opticlimate icm co2 kan je oogst iets verbeteren, of totaal verneuken. zit nu in 2e ronde met opti/co2 en ze staan er 3 x slechter bij dan ergens anders waar ik niet met opti/co2 werk. ach en die paar dagen dat de temp te hoog is per jaar..

 

als je geen groot gat naar buiten wilt is het zoiezo ideaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als jij een opti aanschaft amnees en je kweekt er niet mee hoe kan het dan in godsnaam 3x slechter voor staan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

van horen zeggen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

In welk opzicht totaal je kweek verneuken? Mij is verteld dat juist dat semi gesloten systeem met perfecte co2 en temp etc je kweek alleen kan opkrikken..... Hoe behaal je met een ander systeem een perfect co2 gehalte? Co2 puur spuiten op een plant vanaf 40 cm zou met een conventioneel systeem al geen invloed op je plant meer hebben. Het is een heel vluchtig gas dat direct bijna helemaal door je afzuiging verdwijnt voordat je dames er profijt van zouden hebben. Is mij verteld he.....is geen stelling . Juist die co2 zou voor keiharde grote cola,s zorgen? Tezamen met de voor de hand liggende factoren dan he.

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ze vertellen zoveel

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar is racker :P ?...die weet er wel wat van :vape: ...

 

met een ..opti of a en t koeling.. gaat men ook vaak grenzen verkennen door meer watt/m2 te draaien...dat kan goed gaan...maar ook niet....

 

als ik een opti zou hebben dan zou me 1e ronde zonder co2 zijn....en de 2e ronde met....rustig aan wennen aan de nieuwe apparatuur... :huh:

 

my 2 cents... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ze vertellen zoveel

Of niks....hier word ik jammer genoeg niks wijzer van...

Onderbouw please wat je schrijft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn advies luid leer eerst kweken zonder opti en co2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een opti climate heb je het voordeel om een optimaal klimaat te scheppen.(woord zeg het al :huh: )

Alleen dan is het wel zaak om te weten wat het optimale klimaat is.

 

En dat is een stukje ervaring. Mocht je de ervaring met telen al hebben, prima spul om mee te werken. Je kan optimaal je temp. regelen. De afzuiging is minimaal dus met co2 doseren kom je ook zeer goed weg. Als je het gaat doen direct met co2 erbij als je het doet moet je het gelijk goed doen. :huh:

 

Bijkomend voordeel je hebt nagenoeg geen hitte uitstoot , enkelt n hoog waterverbruik maar wgaf.

 

Al met al topspul :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij zijn de opbrengsten op verschillende locaties bijna verdubbeld mede door gebruik van Opticlimate met co2 toevoeging.

Ik zelf kweek absoluut nooit meer zonder, je moet wel zorgen dat je je kennis op niveau hebt om hiervan te profiteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschillende mensen/verschillende meningen.

 

Wijzer wordt je er nooit van :huh:

 

Feit blijft dat als je gesloten of semi gesloten gaat kweken, alles staat of valt met de bouw van je ruimte. Dan bedoel ik niet alleen gif maar ook lichtverdeling/watt per m2, enz....Er zijn hele volksstammen (incl ikke) die met een opti maar eens het dubbele aan licht gaan hangen of denken dat een lokatie waar het goed gaat zomaar geschikt is om gesloten te kweken.

 

Als je met co2 wil kweken MOET je iets van koeling hebben. Daar komt het hele verhaal immers vandaan. Een opti kan je oogst niet verkloten. De man aan het stuur wel :P

 

Er zijn natuurlijk ook kwekers die de opti alleen gebruiken om stealth te kweken. Dat is idd een bijkomend voordeel in deze vreemde politieke tijden. Ook kun je een opti naast een reguliere afzuiging te gebruiken. Spaar je iig een verwarming uit en je draait in de zomer ook met volle bak licht.

 

Als je geen plaats of mogelijkheid hebt om 2 gaten van 40cm te hakken is het ook een uitkomst.

 

Als je een opti aanschaft, draai dan iig eens gewoon met een kleine afzuiger ernaast en zonder co2. Gewoon om te kijken en te leren. Helaas heeft niemand daar het geduld voor (ik ook niet) Maarjah....

 

De meeste kwekers draaien het beste in het voor en najaar. Hoeveel slechter je kweekt in de zomer of winter bepaald de meeropbrengst met een opti. Je draait iig in alle jaargetijde hetzelfde.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
opticlimate icm co2 kan je oogst iets verbeteren, of totaal verneuken. zit nu in 2e ronde met opti/co2 en ze staan er 3 x slechter bij dan ergens anders waar ik niet met opti/co2 werk. ach en die paar dagen dat de temp te hoog is per jaar..

 

als je geen groot gat naar buiten wilt is het zoiezo ideaal.

 

 

He amnees hoe kan dat dan, dacht dat je al een gat naar buiten had gemaakt.

 

PS ben echt eens benieuwt naar een foto,

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites
opticlimate icm co2 kan je oogst iets verbeteren, of totaal verneuken. zit nu in 2e ronde met opti/co2 en ze staan er 3 x slechter bij dan ergens anders waar ik niet met opti/co2 werk. ach en die paar dagen dat de temp te hoog is per jaar..

 

als je geen groot gat naar buiten wilt is het zoiezo ideaal.

 

 

He amnees hoe kan dat dan, dacht dat je al een gat naar buiten had gemaakt.

 

PS ben echt eens benieuwt naar een foto,

 

Gr prettig

 

 

Ja, gat naar buiten gemaakt, tis alsnog dweilen met de kraan open. waarom? geen idee ben het spoor bijster.

natuurlijk ligt het niet aan de opticlimate zelf, temp is perfect, lucht word goed verdeeld, dus hij doet z'n ding.

ik geloof echt wel in dit systeem, bewijzen zijn er, moet alleen nog wat leren en naar een goede kweek toe werken.

 

ik zou dit systeem icm co2 absoluut niet aanraden aan iemand die net komt kijken.. en dat is aan jou Rocky4you om eerlijk te zijn over je algemene kennis van het kweken.

Je moet 't VWO ook niet in een half jaar willen doen.

 

 

mare een hok van 18m2 met 12/14x600 watt zonder opticlimate/co2 kan alsnog 7 a 8 Kg droog opleveren, zelfs al zet je op een warme dag eens een paar bulbjes uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het met je eens amnees. Ik ben eerlijk over mijn kweekervaring, heb 20 jaar geleden alleen heel veel buiten gekweekt, dat is mijn enige ervaring. Indoor is totaal nieuw voor mij. Zit nu in week 2 bloei en heb nog niks verneukt mede dankzij dit forum en een heel goeie kweker die me helpt door ff langs te komen als ik iets niet vertrouw en een mening wil. Het liefst wil ik dmv ervaring leren maar daar is deze opzet te groot voor om de mist mee in te gaan. Had een "kundige" partner die achteraf geen donder weet van kweken, alleen van bouwen....

 

Reden voor mij om nu al te oriënteren op een ander systeem is om zo min mogelijk op te vallen qua uitstoot, lawaai etc. Met de opbrengst die jij aangeeft ben ik natuurlijk al meer dan tevreden, damn.....de helft zou nu al fantastisch resultaat zijn.

 

Ik ga dat vwo wel in 1 jaartje doen :P

 

Greetz, Rocky

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goed uitgedacht bouwplan en de juiste setup, gecontroleerd door iemand met verstand van zaken wat betreft oc lijkt me het halve werk. niet te snel plantjes in willen zetten, even test draaien, misschien een rondje zonder co2. zou dr een aantal kweekverslagen op nalezen hier op het forum, dan weet je waar je evt tegenaan kunt lopen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet met CO2?

 

Het is enkelt n 'kachel' qua hitte vorming je opti zuigt het op en verdeelt het door je lvs.

En de warmte uitstoot die je daarvan hebt wordt ook door de opti opgevangen.

Je ppm blijven goed in de ruimte omdat je afzuiging relatief erg laag staat.

 

Gasfles aansluiten op je hotbox ppm instellen en gas erop.

 

Je rendement wordt echt n stuk hoger met CO2 en ik zie niet in waarom je het niet zou doen........

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat ALS het foutgaat je het in ieder geval niet kan wijden aan de co2 dosering. maarja zonder co2 dosering in een semi gesloten systeem ben je zo door je co2 heen, dus je moet eigenlijk wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is vaak niet de co2 waardoor de kweek mislukt , maar mensen denken dat als ze co2 gaan toevoegen ze veel hogere ec moeten geven dat de ze ineens met 35 graden kunnen gaan kweken ( mede door slechte info in diverse boekjes en ook op wietforum in editorials )

Share this post


Link to post
Share on other sites
omdat ALS het foutgaat je het in ieder geval niet kan wijden aan de co2 dosering. maarja zonder co2 dosering in een semi gesloten systeem ben je zo door je co2 heen, dus je moet eigenlijk wel.

 

 

adje van a en t zei.. dat je met 4 tot 6 luchtwisselingen per uur van je hok ...voldoende co2 in je hok brengt....met semi gesloten...

zie 1e verslag green lady......dat was zonder co2...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja correct maar dan heb je als je heel veel mazzel hebt, en naast de snelweg zit misschien net 500ppm.

En tuurlijk is dat voldoende maar je kan meer rendement halen door hoger te gaan doseren, wanneer je CO2 uiteraard wel kan worden opgenomen.

Maar dat is weer aan je LAI te wijten, uitgaande van een goed klimaat met bijbehorende watergift/voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die watergift sla je de nagel op zijn kop....

 

Doordat de huidmondjes al wat meer sluiten met co2 gaat de verdampingsdruk al wat omhoog, door genoeg water te geven hou je de bladtemperatuur op orde maar door meer voeding te geven weer juist niet. (wel zorgen dat je medium dat toelaat)

 

Zorg dat er genoeg liters door die stam omhoog gaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...