Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
blueeyebulldog

hoe te handelen bij amnesia haze

Recommended Posts

hoii peepz...

 

hier ben ik weer met mijn stomme vragen.. :P

 

ik heb vandaag stekken gezet van amnesia...

en op hydro korrels gezet om voor te wortelen...

 

MAAR.. na 5 dagen ga ik ze in smartpots zetten gepaard met lightmix van goldlabel...

onder 6x 600 watt lampen ( 80 stuks )

alleen de ene zegt : je moet rond de 2e week bloei beginnen met voeding ( alleen soil )

 

en de ander zegt : je moet rond de 4e week bloei beginnen met voeding...

mijn water ph waarden is 7.5

maar het schijnt dat de lightmix dat terug brengt naar 5,8

 

dus geen ph neutraal ?

 

en hoe zit dat met voeding? wat is nou de JUISTE schema ??? :huh:

 

HELP!!!

 

Greetzz ( thanks for you're time ) :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zet je de stekken niet direct in de lightmix ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al tig verhalen gehoord over het voorwortelen op hydro korrels... en dan de lamp zo hoog mogelijk hangen zodat je wortel ontwikkeling super is... dus heb ze nog in bruine potjes gezet op de hydro korrels...

 

maar hoe zit het met voeding?

 

wie ( ik ) :P wat ? waar ? waneer ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin direct met n EC van 1.3 doe dat de 2e week ook en bouw dan elke week n tiende op naar 1.7 en blijf dat geven tot het einde van de teelt.

Kan niet fout gaan.... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn water ph waarden is 7.5

maar het schijnt dat de lightmix dat terug brengt naar 5,8

 

 

 

Greetzz ( thanks for you're time ) :P

 

de lightmix heeft ongeveer deze ph waarde maar als je continue water toevoegd met een ph van 7.5 zal de ph van je grond ook stijgen

je moet het water dus afzuren. sommige voeding brengt de ph ook naar beneden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was zou ik een testrondje draaien met 10 planten ipv 80, gewoon om de boel ff af te tasten.

Als het dan verkeerd gaat hou je de schade beperkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@osmose ik dacht dat amnees niet echt van een ec hoger dan 1,5 houdt, kan me vergissen maar is met amnees erg oppassen die hogere ec waardes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar euhm nu hoor ik alleen over ph waarde..

 

maar nog steeds niks over de voeding... :P

 

 

misschien toch eens verdiepen in wat ec betekent dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik sluit me bij donbone aan amnisia haze houd zeker niet van een te hoge ec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de amnees direct in de Goldlabel lightmix gepland en direct een vat voeding voor 2ltr per pot aangemaakt (25ltr potten). Dit goed verdeeld over de hele pot zodat alle grond vochtig was. pH zakte in het vat van 8.2 naar 6.4 door de voeding, afzuren was dus niet nodig. Lightmix heeft btw een behoorlijke buffer voor ph. Daarna gewoon direct doorgegaan met voeden zodra de potten Ye droog werden. Dat was de eerste 2 weken slechts 1x per week maar kan in kleinere potten en/ of andere omstandigheden natuurlijk verschillen.

Heb gewoon verder het schema van mijn merk voeding aangehouden en ph is nu 6.3en EC 1.4 en ik zit in 2, de week bloei nu.

Gewoon 1x per week alles meten. Als de ec stijgt ff wat minder voeding geven of een keer alleen met bv multi total+ water geven. Ik ben een noob maar dit zelfs voor mij geen probleem geweest. Laat ze lekker zoeken naar voeding, heb geduld met water geven, het duurt echt lang voordat je ze te droog hebt . Eerder te nat.

Dames zijn nu ruim 70 cm dus ik moet het wel goed gedaan hebben tot nu toe

Greetz, Rocky

Share this post


Link to post
Share on other sites

@don bone

 

1.7 kunnen ze rustig hebben, ik adviseer dat zelfs met de voeding die ik verkoop.

 

@alucard

 

Omdat als je je grond afzuurt je allleen maar je kalkbuffer om zeep helpt.

En daardoor snel je grond verzuurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoelang MAG je eigenlijk je kleine voorwortel potjes op hydrokorrel laten staan ? met 1 lamp op zijn hoogst erop...

 

voor 18 uur..

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto :P ?...9x9x9 potjes :huh: ?

 

ik heb al tig verhalen gehoord over het voorwortelen op hydro korrels...

 

 

en wat zeiden ze :huh: ....voorwortelen op hydro korrels is helemaal nieuw voor me :vape:

ik doe liefst meteen in de mix die zoveel mogelijk lijkt op de eind mix...

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 speciekuipen met hydrokorrels goed schoonmaken ( spoelen )

speciekuip vullen tot ongeveer 10 cm hoog... vullen met water tot de hydrokorrels NET NIET onderstaan... daarna de bruine potjes met je stekjes erop ( gevuld met stekgrond) en paar x per dag goed nat zetten...

en onder 1 lamp zetten en de lamp op 1.50 hoog zetten

maar weet dat je na 5 dagen kunt overpotten maar ik kan op die dag niet haha daarom vroeg ik mezelf ff af of het ook nog later mag ?

 

de wortels zullen dan stukken groter en beter zijn echt een waanzinnig idee !!!

 

foto :P ?...9x9x9 potjes :huh: ?

 

ik heb al tig verhalen gehoord over het voorwortelen op hydro korrels...

 

 

en wat zeiden ze :huh: ....voorwortelen op hydro korrels is helemaal nieuw voor me :vape:

ik doe liefst meteen in de mix die zoveel mogelijk lijkt op de eind mix...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou :P ...succes dr mee......laat eens een foto zien van de wortels op dag 4 :huh: .....

dus gewoon een potje omdraaien....stam tussen je vingers en dan kijken naar de wortels...

 

kben benieuwd :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal ik doen,

je zult verbaasd zijn !

 

nou :P ...succes dr mee......laat eens een foto zien van de wortels op dag 4 :huh: .....

dus gewoon een potje omdraaien....stam tussen je vingers en dan kijken naar de wortels...

 

kben benieuwd :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ksnap de toegevoegdewaarde niet van die hydro korrels....waterbuffer voor lv denk ik..

 

op welke temp en lv kheb je ze staan?...en wortels maken ze pas snel aan als je ze droog laat trekken....paar keer per dag zeik nat gooien moedigt ze niet aan tot wortelen.....

 

kheb aardig wat stekken gemaakt voor 3 jaar guerilla.. dus kweet er een klein beetje van...

 

..maar ik laat me graag verrassen... staan ze nu dag 2?

 

dit zegt de growguide...

 

http://growguide.wietforum.nl/index.php/St..._laten_aanslaan

 

maar ik doe het zo... :P met eigen stekjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou... wat ik dacht dat een succes ging worden valt dus erg tegen...

al na 1 dag gingen ze verkrullen en werden ze bruin ( stuk of 5 )

 

ik denk dat ik ze te nat heb gezet...

 

dus wat ik nu heb gedaan : ik heb ze alle 80 in verdeelt over 3 kuipen en al in de lightmix gezet en wat water gegeven

ik zet de lamp pas vanavond laat aan omdat ik ze nu even wil bij laten trekken !

 

denk dat dat het verstandigste is ?!

 

damn ik denk dat ik meer van jou kan leren dan jij van mij :S fuckk !

 

ksnap de toegevoegdewaarde niet van die hydro korrels....waterbuffer voor lv denk ik..

 

op welke temp en lv kheb je ze staan?...en wortels maken ze pas snel aan als je ze droog laat trekken....paar keer per dag zeik nat gooien moedigt ze niet aan tot wortelen.....

 

kheb aardig wat stekken gemaakt voor 3 jaar guerilla.. dus kweet er een klein beetje van...

 

..maar ik laat me graag verrassen... staan ze nu dag 2?

 

dit zegt de growguide...

 

http://growguide.wietforum.nl/index.php/St..._laten_aanslaan

 

maar ik doe het zo... :P met eigen stekjes...

 

gallery_22583_14376_2860288.jpg

 

 

en morgen ga ik de rest van de lightmix zakken halen en de smartpots van 16 liter :huh: dus ben ERGGG BENIEUWD !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pff...dus je zet je stekken nat en dan ook 12 uur het licht uit...en wat heb je nu gedaan uit de stekaarde gehaald en in de light mix... :P ...

 

pfff...welke lv en temp heb je nu eigenlijk....ksnap je plan helemaal niet.... :huh:

 

je akn beter maar een growtopic beginnen...zonder fotos ken niemand wat zinnigs zeggen.....

hoeveel gram draaide je met die 3x600 van je laatste kweek :huh: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze uit de stekgrond gehaald en van de hydro korrels af... want ze stonden te nat en ze begonnen te verbranden...

dus deze methode werkte niet echt...

 

maar omdat ik me potten en de rest van de zakken lightmix morgen pas ga halen kon ik ze alleen nog maar in de speciekuip kwijt... dus heb er 1 zak in gegooit in 3 kuipjes een laagje.. en ze daar ff ingezet en wat water gegeven en 1 lamp hoog erop... voor 18 uur... zodat ze toch wat krijgen en morgen zet ik ze gelijk in de smartpotjes van 16 liter met lightmix.. en de luchtvochtigheid is nu erg hoog 95% de afzuiger staat heel zachtjes aan en er staat 1 waaier op de stekjes gericht nu...

 

tot zo ver... ik zal proberen wat fotos toe te voegen !

 

p.s mijn plan was om ze te voorwortelen wat jij eigenlijk ook doet maar dan op hydrokorrels maar dat ging niet zoals ik wou...

 

groetjes.. en thanks voor je reacties :P denk dat jij mij wat bij kan leren... hoe doe jij het dan?

 

pff...dus je zet je stekken nat en dan ook 12 uur het licht uit...en wat heb je nu gedaan uit de stekaarde gehaald en in de light mix... :huh: ...

 

pfff...welke lv en temp heb je nu eigenlijk....ksnap je plan helemaal niet.... :huh:

 

je akn beter maar een growtopic beginnen...zonder fotos ken niemand wat zinnigs zeggen.....

hoeveel gram draaide je met die 3x600 van je laatste kweek :vape: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet die waaier maar uit! Hier door moeten je stekken nog harder werken om aan te slaan.. Ze verdampen dan harder.

Gr M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...