Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
secret jardin

nu toppen?

Recommended Posts

zijn mijn planten groot genoeg om getopt te worden?

zit nu op 6 dagen groei en wil er nog 8 bijdoen..dan hebben ze nog 8 dagen om te herstellen voordat ze op 12/12 worden gezet..

ook ga ik een scrognetje hangen dus wil ze graag zsm toppen.

soortje is haze in 25ltr potten

 

kweekverslag

 

 

med_gallery_35330_14431_910834.jpg

med_gallery_35330_14431_1486194.jpg

 

alvast bedankt voor de reacties!

 

bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze zijn groot genoeg om te toppen.

Ik zou ook even je lamp wat lager hangen, want je plantjes zijn al aan het strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi om te weten :P , lamp hangt btw gewoon op 1mtr. maar zal em eens 10cm lager hangen dan

 

thx!

 

bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

hang hem maar op 75 cm.....2 uur later ff kijken....als ze het kunnen hebben...morgen weer laten zakken...tot ong 55 a60cm......das ong de vuistregel voor een 600 watter....

 

je ziet zelf wel aan de planten of ze het prettig vinden :P ...indien niet..dan weer 5 cm hoger......blijven kijken :huh: ....de ene kap is de andere niet....idem met soortjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel watt heb je anders een 40 cm zakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carpe, heb em nu op 80 hangen voor de zekerheid, zal morgenvroeg voor ik ga werken nog even snel een kijkje nemen ( waaraan zou ik kunnen zien dat ze het niet trekken)

@gobru, het is een 600 watter

 

planten zijn getopt, is goed gelukt imo but we'll see

 

 

Bless SJ!

Share this post


Link to post
Share on other sites

verandert blad...op krullend blad.....je ziet het meteen... :P ...zo praten ze tegen je :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke zal het in de gaten houden, even een second opinion vraaag ze mochten wel al getopt worden toch?

ze gaan volgende week vrijdag op 12/12 dan hebben ze precies 14dagen gestaan op 18/6

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou nog even wachten met toppen, dag 10 lijkt me mooi als je toch 14 dagen voorgroei geeft :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk...laat as woendag nog maar eens fotos zien aan het forum :huh: voordat de klok omgaat...je hebt er maar 5 staan... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jeice, kwaad is al geschied heb ze al getopt :P

@ carpe zal woensdag wel weer even wat foto's posten

 

thx!

 

bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoeveel watt heb je anders een 40 cm zakken

 

 

600watt, dan kan je 40 cm zakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou langer voorgroeien dan 14 dagen. zou zonde zijn als je het niet vol krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp omlaag naar 55/60cm en niet met je fan op de planten blazen.......en wacht met de klok voorlopig :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke duidelijk, als ze sttaks nOg lekker in d,r vel zitten hang ik de lamp op 60, en dan nog maar een paar dagen langer voorgroeien dan

 

Bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat gewoon geen vaste tijd voor,bij warme dagen groeien ze weer harder,meestal is het bij mij rond 14/18 dagen 18/6...gewoon foto's in je topic plaatsen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om de 3 dagen zal ik foto's posten ben benieuwd hoe lang ze nog kunnen want wil vandaag of morgen het scrognerje gaan hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lamp omlaag naar 55/60cm en niet met je fan op de planten blazen.......en wacht met de klok voorlopig :P

 

Waarom zou je niet met een ventilator op een plant blazen? Daar worden ze juist gehard van. Je moet wel een beetje de natuur nabootsen. Ander hou je wel heel erg preutse binnen-plantjes over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een briesje waarbij de plant wat meewappert is wel oke, maar een ventilator echt op je plant zal die niet waarderen, krijgt de plant o.a. verdampingsproblemen van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, een storm is niet nodig, af en toe een flinke bries is wel goed hoor. Echt waar.

Zeker bij gestrekte plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...