Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leila

Vraagje mbt geluid afzuigers..

Recommended Posts

Hoi

 

Ik draai in een dr240 dus 240 bij 240 met 4*600w. Eerst 3*600 totdat me tentje vol was en toen 4. Maarre nu komt t. k had een 5000kub afzuiger in een box, de afzuiger heb k eruit gehaald en vervangen voor volgens mij een 800kub buisventilator deze ; Dit was mijn inlaat..

 

gallery_31516_12732_176548.jpg

 

gallery_31516_12732_68206.jpg

Samen met een 1500mdfbox met afzuiger in rubbers als uitlaat met een meter can filter staand in een hoek doordat ie te zwaar was.

Deze opstelling was te gehorig met name de buisventilator...

 

Na lang wikken en wegen een 2500 mdf box met afzuiger in rubbers besteld met een 250 in en uitgang maar ik kreeg bij de levering een 250 ingang en een 315uitgang dit zou betekenen dat k mijn slangen zou moeten vervangen wat ik niet wou dus kreeg ik een verloopstuk 315naar 250 voor de uitgang erbij. k heb mijn aantal graden in mijn tentje beter onder controle maar t maakt een ****herrie de 2500 box bedoel k dan... en dacht ik dat de afzuiger te hoog in de box hangt ....?Waardoor ik een ruis hoor.

 

Dit vind k te hoog..

 

gallery_31516_12732_237209.jpg

 

gallery_31516_12732_237209.jpg

 

Heb k gelijk of moet k de ruis ergens anders zoeken. Want k dacht erop vooruit te gaan maar nu na 4 dagen heb k spijt en overweeg k eea weer terug te brengen hoe k had dus 800kub inlaat en 1500uitlaat ipv 2500 uitlaat en 1500inlaat..

 

drop je mening..

 

By the way het topic van de airco dat was voor de zeer warme dagen van 26graden en hoger...

 

grtz leila

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 2500m³ Softbox(mits juist aangesloten/opgehangen) is een mooie box, en zou stukken stiller moeten zijn dan een Ruck 250L

 

Maar 2500 m³ is een bak lucht.. Wat je vaak wel hoort is de lucht verplaatsing. En dat kan je als ruis ervaren. Je zou een demper of misschien wel 2 op je uitlaat kunnen zetten, samen met een Sono connect lucht slang, ben je het meeste aan luchtgeluid wel kwijt. Wel allens 250mm hoeden he.

 

Succes

 

 

EDIT:

 

Wat bedoel je met: dacht ik dat de afzuiger te hoog in de box hangt

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan de motor toch laten zakken ....

volgens mij komt de luchtstroom zo tegen de boven kant van de uitlaat ...

dan maakt ie zeker wel geluid .

 

ik heb een 3250m3 afzuiger en die maakt geen herrie .. ik hoor hem wel maar das minimaal ...

 

ff hobby-en dus .....

 

suc6!!!

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat bedoel je met: dacht ik dat de afzuiger te hoog in de box hangt

 

 

Hetgeen draait in de mdfbox dus die ijzeren dingen die horizontaal draaien. Alle slangen die ik gebruik van en naar mijn tent zijn sono connect slangen.

 

je kan de motor toch laten zakken ....

 

 

Motor hangt in rubbers hoe zou k volgens jou moeten laten zakken?

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

een 2500m3 door een 250mm slang is misschien toch wel vragen om probs. De ruis is het windgeruis en komt door een te kleine doorgang.

 

Ter illustratie mijn 1000m3 stalen box gebruik ook 250mm flens en die is toch echt goed still (je hoort wel iets).

 

Denk dat een 315 slang al verbetering zal brengen.

 

En idd die fan lijkt te hoog te zitten, bovenste hoeken zitten achter hout ipv dat daar vrij de lucht kan stromen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt donbone mijn 1500 hoor k ook bijna niet, dus bij mijn 2500kub teveel luchtverplaatsing door een te kleine doorgang = dus windgeruis aan de uitlaat hm misshchien toch mijn slangen vervangen(uitaat) dan..

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan de box losschroeven ... en dan de haakjes laten zakken .. of de krammen op de box loswippen en dan losser zetten tot de gewenste hoogte .

 

en voor 2500m3 kan je beter 300 rond pakken ... dan hoeft de box niet te persen . (zoals meer mensen zeggen)

 

suc6 !!

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelf ook een 2500m3 softbox met 250 mm flenzen op 2500 presh filter en geen last van bovengenoemde dingen

 

geluid is totaal te verwaarlozen op vol vermogen!! heb em op de grond staan, op 4 bijgeleverde rubbertjes waar je em normaal aan op kan hangen. van het filter naar de afzuiger multiconnect en van de afzuiger naar de raamkast 1,5 m sonoconnect. toppie. dus hoe t bij jou teveel lawaai kan maken :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan beide op de grond maar heb wel een langere uitlaat circa 5m met in midden een bocht van 90graden en dan naar beneden en aangesloten op een deur.

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien motor al laten zakken ???

 

hoeveel cm slang zit er van de motor tot aan de box ?

volgens mij is dat ook aan de korte kant .. maarkan me vergissen....

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ondertussen een 315 slang besteld. De motor hangt aan niet al te dikke haken en moeren ook is t ringetje tussen hout en moer aan de kleine kant. Als k dit vergelijk met de 1500box die k al heb en de 5000box die k uit elkaar gehaald heb.

 

Als k eraan toe kom als k weer een break hou dan overweeg k de motor en de slang binnen in te verlagen zodat ie blaast in de slang ipv tegen de bovenkant. Maar daar heb ik de tijd en hout niet voor moet de box namelijk opnieuw bouwen aangezien deze is geniet en gelijmd. Tenminste dit werd mij verteld. En de nietjes zie k maar de lijm nope..

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

T licht aan de afzuiger! De 315 slangen hebben niet geholpen...! Iemand nog tips?

 

Grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet iedere softbox is het beste.

 

Naar mijn mening verkopen ze de beste bij max trading in nijmegen.

 

Als ik een tip mag geven, koop een wat te grote en dim lekker met een goede dimmer.

 

En gebruik juiste maat slang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

balen zeg, ik heb em bij greensell vandaan en verbaas me nog dagelijks hoe stil dat ding is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

k heb nu de maat slang waar deze box voor is gemaakt aangezien er een 315 gat in zit. Samen met een 315 sonoconnect wat zeer erg je huid irriteert. Pg world wide leverde ook hele stille boxen; heb de 5000box en 1500box daar gehaald en deze maakt nog minder geluid dan deze 2500box!

 

 

Ben eerlijk en direct

TDM Trading

 

Van Meelweg 3/A te almelo zijn erg behulpzaam in allerlei dingen maar de leverancier die ze hebben voor boxen moeten ze switchen!

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

tgaat er toch ook om het merk wat erin zit.... :)

 

torin is een goed merk... :)

 

de beste is lemmens lees ik hier op wf....das de rolls onder de softboxen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
k heb nu de maat slang waar deze box voor is gemaakt aangezien er een 315 gat in zit. Samen met een 315 sonoconnect wat zeer erg je huid irriteert. Pg world wide leverde ook hele stille boxen; heb de 5000box en 1500box daar gehaald en deze maakt nog minder geluid dan deze 2500box!

 

 

Ben eerlijk en direct

TDM Trading

 

Van Meelweg 3/A te almelo zijn erg behulpzaam in allerlei dingen maar de leverancier die ze hebben voor boxen moeten ze switchen!

 

grtz leila

meen je echt dat tdm oke is??

Weinig goede info daar te krijgen .

Ze zijn wel erg aardig en behulpzaam maar is niet meer als vroeger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...