Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mexicansativa

Politiebezoek gehad

Recommended Posts

Wat een baaldag! Vandaag kregen we onverwachts bezoek van 3 agenten en ze hebben uiteraard al onze plantjes (10) meegenomen.

We moesten mee naar het politiekantoor voor vingerafdrukken en 'mugshots".

Het ergste van al is nog dat onze ouders hier waren ;-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is altijd shit.

 

Sterkte en de ouders ook jullie zullen wel geschrokken zijn.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten stonden ook vrij open en bloot in het zicht, of vermoed je dat er iets anders aan de basis ligt? Of kwam de politie voor iets anders en hebben ze je planten zo gezien of...? Hebben ze een pv opgemaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reactie van de ouders viel enorm mee, we hebben er maar eens goed om gelachen. Ik moet zeggen dat de politie ook heel relax was.

Wij waren rustig aan het klussen in ons nieuw appartement en ineens 'klop klop' op de deur. Door het piepgaatje zag ik dat het de politie was, maar we kregen de deur niet open omdat we 5 minuten daarvoor een nieuwe deur hadden gestoken waarvan we de sleutel niet meteen vonden. Toen de politie binnen was vroegen ze 'weten jullie waarvoor wij komen?'. Dat wisten wij natuurlijk ;-).

Ze haalden dan hun plastieke zakken boven en begonnen de planten uit te trekken. We hebben hier zelf aan meegeholpen om toch maar een laatste keer te kunnen ruiken aan de plantjes en om een beetje goed te staan bij de agenten ;-). Dat deed pijn aan ons hart! Daarna mee naar politiekantoor (terwijl onze ouders in ons appartement bleven wachten).

Daar vingerafdrukken en 'mugshots' gemaakt en toen hebben ze ons netjes voor onze deur weer afgezet.

We zijn dan nog even op restaurant gegaan en zijn net thuisgekomen op een heel kaal terras.

 

Blijkbaar anonieme tip van de buren (planten werden hoger dan verwacht en we vermoeden dat ze de topjes konden zien).

 

Erg jammer, ons eerste kweekje ging net goed!

 

Ze hebben geen pv opgemaakt. Maar we gaan er nog wel iets van horen. Ben benieuwd.

Zal waarschijnlijk een boete zijn. Iemand die hier iets meer over weet? 10 planten, België.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daar vingerafdrukken en 'mugshots' gemaakt en toen hebben ze ons netjes voor onze deur weer afgezet.

 

Vingerafdrukken? Voor 10 planten? ;) Wist niet da ze dat doen.. Wel geluk dat ze je terug hebben afgezet, is misschien omdat je zelf geholpen hebt ze uit te trekken :verrygood Zonde man :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, Mitsz.

 

Ja, de vingerafdrukken vonden we zelf ook wel wat ver gaan. We voelden ons echte crimineeltjes, haha! We moesten dan door een gang waar de mensen opgesloten zaten die maandag naar de rechtbank moeten. Het was een hele ervaring.

 

Gelukkig konden we steeds blijven lachen en hing er een hele relaxte sfeer. Politie zei ook dat het er meestal anders aan toegaat, maar we wisten dat het geen zin heeft om tegen hen in te gaan. Als je dat doet willen ze alleen maar bewijzen dat ze macht hebben, dus gewoon doen wat ze je zeggen, grapjes maken en braaf meegaan ;-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fcked up sht..

 

Hoeveel personen woonden er op dat moment(gedomicielieerd)?

Zeg da pa en ma elk een plant voor zich nemen :verrygood

 

Ik ga me op dit topic abonneren, vermits ik ook in BE zit.

 

Blijkbaar is er een verschil tussen lokale politie en federale politie, bedoelend op het criterium wanneer men van een plantage spreek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

officieel wonen we hier met 2. We hebben dit appartement net gekocht.

Blijkbaar mag je 1 plant per bewoner. Dus wij mogen 2 planten zetten. Helaas mochten er nu wel geen 2 blijven staan. Ze moesten ze allemaal meenenemen. Ze zeiden nog wel dat je het moet melden als je een plant zet :verrygood Alsof iemand dat echt doet. "hallo meneer de politieagent, ik wil even melden dat ik een wietplant ga kweken."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sèèèè, protesteren niks? ;)

 

Nu weet ik niet hoe het zit met als je meer dan het toegelaten aantal planten hebt, maar je hebt dus daadwerkelijk recht op elk een plant.

Vermits je op terras kweekt heb je nog geluk dat je geen lampen en afzuiging enz gebruikt, anders was dat ook al weg.

 

Als ik jouw was zette ik er nieuwe, kijk dat niemand ze ziet(scrog, takken knakken of met draad laag vastbinden), of autoflowers zetten.

 

Als ze nadien weer bij jouw binnenvallen mag je je plant houden(ministeriële richtlijn van 2005).

 

Meldingsplicht :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, we hebben niet geprotesteerd. Voor de ouders wilden we zoveel mogelijk drama vermijden, haha :verrygood

 

We geven niet op, maar ik vrees dat het nu te laat is om nog nieuwe te zaaien.

Of bestaan er soortjes/types die nu nog geplant kunnen worden.

 

Les van vandaag: we houden het bij 2!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat erg :verrygood

 

Zou het niet over mijn hart verkrijgen, ze uit de grond te trekken. :D

 

Ik vind het echt te ver gaan. Waarom doden ze een stukje natuur ;)

 

Sterkte en fijn dat je er nog mee kan lachen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je ze eventueel met langdurig slecht weer binnen zetten?

Op sites vind je al soorten met een afbloeiperiode van 6 a 7 weken,moet je wel met een korreltje zout nemen.

 

Maar of het nog de moeite is durf ik me niet uitspreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We vinden het zelf ook heel erg! Net nu we het gevoel hadden eindelijk niet meer op een illegale manier aan wiet te moeten komen. Blowen doen we toch, dus waar denken ze dat we binnenkort onze wiet gaan halen? Dat zal waarschijnlijk veel illegaler zijn dan dat beetje tuinieren :verrygood.

 

Ik denk dat we gaan investeren in een binnenkweekkast(je) voor 2 planten. Iemand tips? Liever iets duurder en echt goed dan iets wat we na twee kweekjes moeten vervangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over verschillende tentjes vind je hier genoeg informatie. De ene vindt die al wat beter dan de andere.

Bepalend is hoeveel je budget is en waar je deze gaat zetten.

Hoe hoger de ruimte, hoe beter. Ook moet er voldoende ventilatie zijn,

de zomer is deels voorbij maar te warm is zeker niet goed(koelen is moeilijker dan verwarmen).

Ook moet het een beetje veilig zijn, dus enkel dingen zelf aansluiten of in mekaar steken als je er wat van kent(vind je ook op het forum).

Share this post


Link to post
Share on other sites
officieel wonen we hier met 2. We hebben dit appartement net gekocht.

Blijkbaar mag je 1 plant per bewoner. Dus wij mogen 2 planten zetten. Helaas mochten er nu wel geen 2 blijven staan. Ze moesten ze allemaal meenenemen. Ze zeiden nog wel dat je het moet melden als je een plant zet :verrygood Alsof iemand dat echt doet. "hallo meneer de politieagent, ik wil even melden dat ik een wietplant ga kweken."

 

Heb ik wel gedaan. Sta hier ook onder m´n echte naam. ik geloof niet in die show. In 2009 gebeld met de poiltie. Gezegd dat ik ´n reguliere medicatie niet meer kon nemen en dat wiet me echt veel beter helpt. Ik wil wel 5 planten in m´n gangkast zetten, maar ik vind het niet fijn als jullie ze eruit komen halen, zeg ik.

Ik heb m´n naam en adres gegeven en heb ze hier nog nooit gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet weten waarom ze die info willen hebben. Statistieken?

 

Waarom moeten ze het weten? Zodat er bij brand naar 1 bepaalde hoek gewezen kan worden?

 

Misschien is dit iets voor jullie?

 

http://www.growshop-outlet.nl/Kweektenten/...aller-kweektent

Dan heb je alles, veilig, ik denk gewoon nog samen installeren :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was meer een statement. Ik wil voor medicinaal gebruikers de vrijheid om 5 planten te kweken.

 

Da´s alles.

 

Zonder me schuldig te voelen alstublieft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bah wat een rotbericht ;)

Ik vind dat je het nog heel luchtig oppakt.

Aangezien het de eerste keer is zul je er waarschijnlijk wel met een waarschuwing vanaf komen,daarbij hebben jullie gewoon meegewerkt...

Dus op naar 2 kanjers :D

 

Ow en melden, dat is iets nieuws voor me :verrygood

Ik denk dat ik dat maar niet doe bij de wijkagent...want ondanks dat je een plantje pp mag hebben, is het weer strafbaar als je kids hebt.

Dat valt nl weer onder overlast en ze zijn hier in het grensgebied al zo 'dol' op thuiskwekers.

Vooral sinds de invoering van de wietpas zijn ze volop op 'jacht'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hadden ze een huiszoekingsbevel ? Ik weet dat je ze toegang mag weigeren zonder bevel (dat je direct moet checken of het wel rechtsgeldig is, ook niet altijd het geval).

Agenten nemen soms een loopje met wetgeving, vergeet dat niet. (Ze krijgen geen bevel van de rechter op basis van een vermoeden)

 

Spreek uit ervaring (Niet met growen maar met datacenter security :verrygood )

 

Het zou een recht moeten zijn om 5 plantjes te zetten voor eigen gebruikt (woon zelf in belgie, nog erger beleid dan in nl)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bechje: moet eerlijk toegeven dat we de mugshots vrij traumatiserend vonden. Dan voel je je toch echt wel een crimineel. Wij, als brave burgertjes :verrygood

 

@mrdroptegels: huiszoekingsbevel hadden ze denk ik niet, maar we wilden het liefst gewoon meewerken. Onze ouders waren aan het klussen bij ons thuis en wilden geen drama. We denken dat er iemand foto's van genomen heeft en aan de politie bezorgd, aangezien ze wisten dat we ze gisteren verplaatst hebben en ze hadden gezegd dat er een anonieme tip was binnengekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mugshots zijn inderdaad heftig, maar goed ik vid dat ze is ons belgenlandje zowiezo al wel van vertoon zijn.

We waren onlangs vergeten een boete te betalen, komen ze met 2 man aan de deur, met een uitnodiging voor het bureel om een verklaring af te leggen waarom je niet betaald hebt :verrygood

 

Awel een ding weet je nu, oppassen met de buren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Awel een ding weet je nu, oppassen met de buren :verrygood

 

Problemen kan je best vermijden door binnen te kweken. Mijn onderbuur is vorig jaar ook gepakt omdat ze met de heli 2 plantjes in de tuin hadden zien staan. Niet door de buren. Nu komt de buurtflik om de 3 maanden langst bij haar. (ook ni echt plezant)

Heb de indruk dat ze in de buurt van antwerpen/brabant veel zoektochtjes houden met de heli. En de laatste tijd ook met drones blijkbaar (quadcopters met deeltjes sensors)

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje simpel als je je planten in het zicht hebt staan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blijkbaar anonieme tip van de buren (planten werden hoger dan verwacht en we vermoeden dat ze de topjes konden zien).

 

Ik dacht dat jullie juist een dakterras hadden waar niemand rondom jullie kon zien wat er gebeurde als ik de foto's zag..

 

Klote hoor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...