Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Doede

Invoering wietpas, een groot fiasco.

Recommended Posts

Dit artikel heb ik naar vier kranten gestuurd. Te weten; n.r.c next,volkskrant, dagblad van het noorden en de leeuwarder courant.

Afwachten of ze het plaatsen.

Hartelijke groeten, iedereen.

Doede

 

Invoering wietpas ,een groot fiasco,

 

De wietpas wordt zogenaamd ingevoerd om buitenlandse E.U. medeburgers te weren. Tegelijkertijd moeten coffeeshops besloten clubs worden, waar alleen ingezetenen(maximaal 2000)van dezelfde gemeente lid kunnen worden. Daar kunnen ze dan wiet kopen ,die blijkbaar in een virtuele wereld wordt gekweekt.

Het is complete waanzin, een pas invoeren voor een product ,dat niet verbouwd noch aangeleverd mag worden. Wat dus niet in de coffeeshop aanwezig kan en mag zijn. Het wordt vervolgens nog gekker ,als de staat aan de verkoop van niet bestaande wiet verdient en de Hoge Raad bepaalt ;dat winst gemaakt in een coffeeshop geen crimineel geld is.

U begrijpt natuurlijk wel , hoe krankzinnig ook, dat een legitimatiebewijs had volstaan. De wietpas wordt ingevoerd, als een breekijzer ter ontwrichting van het cannabisbeleid. Bedoeld om cannabis,op slinkse wijze, uiteindelijk uit te bannen.

Donner zei het al ;de druppel en de steen! Als je maar lang genoeg door ettert, bereik je je doel wel. In feite is het de zoveelste pestmaatregel.

De invoering heeft ondertussen rampzalige gevolgen. Ettelijke coffeeshops moeten sluiten. Een substantieel deel van hun klantenkring laat zich omwille van privacy redenen niet inschrijven. Zeshonderd personeelsleden zijn op straat komen te staan. De volksgezondheid door het riool. De straathandel , met alle vervelende gevolgen vandien,neemt toe. De nog open zijnde coffeeshops in het zuiden leiden een kwakkelend bestaan. Maastricht, eerst een bruisende stad, is veranderd in een doods dorp ,waar de middenstand inkomsten derft.

Samen met een aantal burgervaders noemt Gerrit van der Kamp(voorzitter politiebond) de invoering van de wietpas ,een groot fiasco. De politiecapaciteit, die men nodig heeft om de straathandel in te dammen , had z.i. beter elders ingezet kunnen worden. Ook liet hij doorschemeren alcohol en tabak schadelijker te vinden. Hij toont hier mee aan over realiteitszin te beschikken.

Volgens minister Ivo Opstelten en staatssecretaris Fred Teeven van het ministerie van V. en J. is de invoering echter een doorslaand succes. De ontwikkelingen voltrekken zich volgens het door hen verwachte scenario. Ze luisteren naar niemand en zitten met hun stoere gedrag (wij zijn niet van de gele , maar van de rode kaarten) en hun dubbele agenda (enerzijds pretenderen de coffeeshops open te willen houden en anderzijds de achterdeur nog steviger barricaderen) op ram(p)koers.

Met dergelijke hypocriete mensen krijg je een gepolariseerde samenleving. Zij ondermijnen de democratie en staan volledig buiten de realiteit. Het enige wat voor hen telt is hun image.

Volgens Hans van Duin (oud politiebond voorzitter) zijn dit soort mensen in en in gemeen. Zij creëren d.m.v. criminalisering, in de vorm van negatieve valse voorlichting via de media en een disproportionele repressie, een klimaat, waarin zij zich kunnen manifesteren als ‘’crimefighters’’ en winnen hier vervolgens stemmen mee.

Het recht op zelfbeschikking wordt zodoende steeds verder uitgehold!

Primair bij de V.V.D. was altijd , het niet ingrijpen in de persoonlijke levenssfeer. De nieuwe koers is ; je bent vrij om datgene te doen, wat je vertelt wordt ,dat je mag doen. Het ‘’nieuwe liberalisme’’ pleit dan ook ,voor het stevig ingrijpen in de persoonlijke levenssfeer. Totaal geen respect voor mensen met een andere levenswijze.

John Stuart Mill (1806-1873).een belangrijke Engelse liberale filosoof en econoom,introduceerde het begrip ‘’schadebeginsel’’;doe wat je wilt als je een ander maar geen schade berokkent .Het biedt ruimte aan afwijkende meningen en levensstijlen. Onwelgevalligheid is geen criterium om opvattingen te weren. Aldus J.S.M.

Rutte, die een groot fan van deze man en zijn werk is,is er met zijn beleid en het verloochenen van zijn principes, de oorzaak van,dat deze man ligt te wentelen in z,n graf.

De V. in de naam van de V.V.D. ,zowel als bij de P.V.V.,staat dan ook voor; meer vrijheid voor zichzelf en minder voor een ander .(Loesje).

Cannabisgenieters moeten bij de komende verkiezingen goed opletten. Ga stemmen! Het wordt tijd dat ze rekening met ons gaan houden. Wij zijn een positieve factor en kunnen het verschil maken!

Een miljoen stemmen betekent 16 zetels.

Wordt het Mark Rutte of Emiel Roemer ?

Doede J. de Jong

Biologische wietkweker en voc. Medewerker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

skerp van de pen

wederom tanx voor je betoog!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor al die inzet!! :verrygood

 

Ik ben heel blij dat in de media (mede door die achterlijke pas) het totale cannabisbeleid vaak wordt besproken..

We hebben een grote kans dat het na de pas eigenlijk veel beter wordt dat voor de pas..

Wel jammer dat het tijdens die pas echt triest gaat...

 

Maargoed, op naar een voorspoedige toekomst! ;)

(en uiteraard wel gaan stemmen :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Doede,

 

Namens de cannabis gebruikende samenleving bedankt voor je inzet.

 

Want om op die druppeltjes terug te komen, deze brief en vele meerdere natuurlijk is één van de middelen om terug te druppelen. Want de tijd is je vijand maar ook je vriend. Veranderingen gaan langzaam, zowel negatief als positief.

 

Deze brief lijkt een druppel op een gloeiende plaat, vergeet niet dat dat ook voor de "tegenpartij" geldt.

Zo'n pas is eigenlijk een schertsvertoning voor extreme tegenstanders. Het helpt voor geen meter tegen het gebruik van DRUGS(op een engels of kakwijze uitgesproken :verrygood ).

 

Verstandig zou zijn als ze de strijd gewoon opgeven, die wiet krijgen zij nooit uit de samenleving. Zie de rest van de wereld...... Maar zolang ze dat niet doen denk ik dat jij verdoemd bent brieven te schrijven!

Want je hebt gelijk, gedoog of liever legalisering is de enige oplossing.

 

Ook goed van je citaten van die politie mensen, komt er ook wat zindelijks uit die hoek voor de verandering. ;)

 

Sterkte ermee, ik volg je stukjes in ieder geval wel, alleen ben ik geen zieltje om te winnen, dat was ik al, das jammer.

 

Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik mijn jaren lange strijd,in 2008,tegen de autoriteiten bewust intensiveerde, wist ik dat dit een strijd van de lange adem zou

worden.

 

In Vermont(V.S.) heeft vandaag of gisteren, een boer met zijn monster-monster traktor 7 politie auto,s aan stront gewalst.Hij deed dit ,omdat ze hem met marihuana hadden gepakt. Het probleem is, dat ik niet zo,n trekker heb,dus doe ik het maar op mijn geweldloze manier.

 

Dat door die pas veel aandacht wordt gegenereert,is zeker een punt,waar ik dankbaar gebruik van maak.Ik pas niet!

Het negatieve ombuigen in het positieve.

Als je maar lang genoeg door druppelt (op mijn leefttijd gaat dat ook een stuk makkelijker), dooft de plaat en hoef je hem niet meer te poetsen.

 

Blows against the empire of evil.

 

H.gr.

Doede

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respect Doede,

voor je grote inzet in de strijd om legalisatie.

Scherp geschreven waarheid, ga zo door!

 

Groene groet,

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Doede, kun je geen tank van de landmacht lenen?

Alberto Stegeman kreeg het voor mekaar een voertuig te stelen van de landmacht. Dus moet jou ook wel lukken :verrygood

 

 

 

 

en we hebben een FULL PULL

nu kunne ze hem in ieder geval niet meer achterna zitten

toffe actie, alleen beetje jammer dat die al die schade zelf zal moeten ophoesten en waarschijnlijk achter de tralies komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op die manier werkt het niet hoor. Blijf maar lekker bij de pacifistische aanpak Doede.

 

En als er iets is dat ik kan doen, dan hoor ik het graag...

 

groetjes Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

was ook maar een geintje :o :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...