Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ouwe zak

vraagje over boosters

Recommended Posts

ik zit in men 5e week bloei en alles loopt als een trein, enkel worden de onderste bladeren geel door ondervoeding

 

ik geef momenteel sensi bloom 1ml en gold label bat boost 1,5ml (dit is reeds 0,5ml meer dan het voorgeschreven voedingschema van de gs)

 

normaal moet ik de 7e week bac pk booster meegeven

 

omdat in nu te weinig geef mag ik reeds bac pk booster in lichte mate meegeven om de ondervoeding te stoppen

 

mijn gedacht was sensi bloom 1ml batboost 1ml en bac pk 1ml

 

wat denken jullie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kzal de vraag anders stellen

 

mag GL batboost en BAC pk boost gemengd worden indezelfde voedingsbeurt

 

khad een tijdje terug its gelezen over de kans dat mengen van voeding vergiftiging kan veroorzaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

in dit geval .....

 

doen wat je weet en laten wat je denkt ...

 

verschillende voedingen mixen zou ik zeker niet doen .

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de zekerheid ga ik met 1 booster door

 

ik heb veel over de 2 gelezen en BAC geeft precies de beste resultaten

GL batboost word voornamelijk voor de smaak meegeven en bac pkboost voor de smaak maar vooral voor xxl koppen ;-)

 

nu is bac wel veel gevaarlijker voor het verbranden met de hoge npk waarde

 

origineel van de gs moest ik bac pkboost meegeven de 7e week maar ben van plan dit nu reeds te doen

 

volgens het voedingschema van bac word deze al light meegegeven vanaf de 2e week bloei dus de mijne zijn er klaar voor enkel twijfel ik nog over de verdeling ml/liter

 

ik dacht mee tegeven sensibloom 2ml en bac 1ml om tegen medio volgende week op 3ml bac en 1ml sensi te zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat bladeren onderin vergelen en zelfs afvallen daarna is normaal. Er komt geen licht op dus trekt de plant m leeg. zolang het enkel wat blad aan de onderkant van t dek is zou ik niet te veel gaan bij voeden. kijk eerder naar de toppen en bladeren hogerop, daar kun je aan zien of ze iets tekort komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt maar het is te laat :verrygood ;) :D game over

 

de planten staan er supermooi bij, had de voeding perfect onder controle, bladeren staan bovenin supermooi diep groen zonder verbranding wel sommige gebogen, toppen waren super gelukkig aan het groeien, vol THC :rofl

 

maar door stress zijn het allemaal herma's geworden :D :smoke :smoke

 

 

 

gisteren nog supergelukkig voor de ontdekking van de herma's

 

gallery_34328_14415_263142.jpg

 

 

 

bovenaan in het midden :

 

gallery_34328_14415_194386.jpg

gallery_34328_14415_640620.jpg

gallery_34328_14415_18084.jpg

 

 

Het is gefeminiseerd zaad (dus gemakkelijk door stress herma wordend)

 

Herma's zijn zichtbaar 2 weken na het stressmoment (nu ben ik de mogelijke stress factoren aan het onderzoeken)

 

 

Kan temperatuur de reden van stress zijn?

 

2 weken geleden is het weer hier zo warm geworden dat de nacht temperatuur varieerde tussen ( (licht 1 uur uit) 8uur 20°C tot 27° om 14uur (7uur licht uit) 27° om 19uur licht dat gaat aanspringen en 30,5° om 20uur (licht 1uur aan) en vanaf 23uur 28,5° afgeregelde temperatuur afzuiging)

 

 

 

Want in de nacht werden ze 100% nooit gestoord, ze staan in een SJ DRII tent die in een absoluut donkere kamer staat

 

De aanzuiging is passief 3 x 150mm direkt buitenlucht 100% schaduwkant huis

De afzuiging 500m3 Torin direkt via schouw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je wel wat je aan het doen bent?

3ml BAC bloei en daarbovenop nog 1ml Sensi Bloom?

da's hetzelfde als 2x de aanbevolen PK 13/14 dosis geven in 1x :verrygood

 

batboost en bioPK mengen doe je niet, geen controle over vrijkomen met de beroemde verbranding/vergiftiging tot gevolg.

 

Bac bio lijn vult elkaar aan (lees etiketten eens goed) en daarom begin je ook al veel eerder met de bioPK volgens schema en zul je uiteindelijk bijna nooit, naast je basisvoeding natuurlijk, hoger gaan komen dan 2.ml/ltr bio PK en dan zit je heel hoog al.

 

je gele bladeren aan de onderkant: paarse stelen en echt geel en niet van groen naar lichter groen gaand?

 

My guess aangaande je herma's (heb er vd week ook zelf 2 gehad): teveel voeding en dan een flinke tik in klimaat en je hebt ze.

 

Houdt het bij 1 voedingslijn en boosten zoals je gewend bent werkt niet met bio, doe je het wel gaan je planten kapot.

Dat GS advies start bioPK wk 7 slaat helemaal nergens op, heeft al zeker week nodig om vrij te komen, t'is geen minerale McDonalds hap..

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed weten wat ik doe, doe ik niet aangezien het men eerste kweek is

 

mengen van voeders heb ik niet gedaan enkel gevraagd

 

gisteren hebben de planten 2ml bac en 1ml bloom gekregen, de 3 + 1 was bedoeld voor midden volgende week (net voor enkel water geven)

 

de gs waar ik men materiaal gehaald (200km van bij mij) heb ben ik nog altijd tevreden (ik heb een zeer scherpe prijs gehad voor heel het pakket)

 

enkel heeft die mischien een fout in de voeding gemaakt maar ik had die man ook zot gemaakt met vragen

 

nu ga ik naar een gs op 10min van men deur en die zal me wel begeleiden i

men nieuwe kweek

 

natuurlijk heb ik ook fouten gemaakt

 

starten op hps waardoor gestretcht, opgevangen door mh

volgende word gestart onder neon

 

na het toppen 2 hoofdtakken gebroken net bij het ingaan van zichtbare bloei

 

de planten staan gezond groen, kzal er straks mischien een foto van trekken voor het licht aangaat (geen enkel verbrand bladpunt)

 

 

de inschatting van wanneer en hoeveel water geven is goed gelukt, zal je wel zien op de foto

 

 

ik ga ze toch afbloeien en dan met droog ijs de thc afhalen zo heb ik nog iets en zit ik begin september opnieuw te ontkiemen en ben ik van die extreem hoge temperaturen vanaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed nieuws kom net van men gs

 

tzijn geen herma's maar kelken die groeien YIEHAA (Teratologische bloemen)

 

er groeit geen enkele kelk met steel dus geen herma

 

en hop laat maar verder knallen op mijn manier tgaat goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is men tentje ;) :D de bruine stippen die je in de diepte kan zien zijn geen brandplekken maar plekken van bladeren die tegen elkaar wrijven

 

gallery_34328_14415_186676.jpg

gallery_34328_14415_185281.jpg

gallery_34328_14415_1016557.jpg

gallery_34328_14415_1371149.jpg

gallery_34328_14415_360729.jpg

 

 

3 honeywell ventilatoren waarvan 1 is aangesloten op één van de passieve inlaten waardoor deze toch een beetje actief is

 

 

 

gallery_34328_14415_66318.jpg

gallery_34328_14415_933581.jpg

 

 

 

Passieve inlaat bak (deze trekt direkte buitenlucht vanuit de schaduwkant van't huis)

 

 

gallery_34328_14415_202031.jpg

 

 

 

2 x inlaat + afzuiging

 

 

gallery_34328_14415_371713.jpg

 

 

 

Afzuiging direkt in de schouw :verrygood

 

 

 

gallery_34328_14415_327547.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen reactie ? ;) :smoke

 

Teken dat ik goe bezig zen

 

het erkennen dat iemand goed bezig is, zeker voor de eerste keer, is moeilijker dan iemand de grond in te boren :D :verrygood :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welnee niet zo negatief. Ik denk dat hetmerendeel nog nooit van Teratologische bloemen heeft gehoord en dan valt er weinig te melden.

 

Ikzelf weet er ook niks vanaf anders dan het een defect is wat goed is(of niet schadelijk)

Nouja iig fijn dat je geen hok vol met herma's hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci, gelukkig wist men GS dit wel te vertellen en gaan ze gelukkig door, het enige gevaarlijke is :

 

als ze nog stress hebben kunnen het echte ballen worden (dan groeien ze weg van de stam)

 

dus zeer nauw in het oog houden is de boodschap

Share this post


Link to post
Share on other sites
geen reactie ? :j :wacko:

 

Teken dat ik goe bezig zen

 

het erkennen dat iemand goed bezig is, zeker voor de eerste keer, is moeilijker dan iemand de grond in te boren :) :o <_<

 

vooral zo doorgaan, krijg je ladingen reacties :j

niet iedereen zit de hele dag op WF te turen :j

 

lekker zo doorgaan als het voor jouw werkt..

 

mengen van voeders heb ik niet gedaan enkel gevraagd

 

gisteren hebben de planten 2ml bac en 1ml bloom gekregen

 

check je posts eens voordat je dit soort contradicties plaatst want ze zitten er vol mee <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

"en hop laat maar verder knallen op mijn manier tgaat goed"

 

 

Zo te lezen heb je geen advies nodig........ en als je goed zoekt op het forum vind je hier ook terug of je wel of niet een herma hebt/had.

 

 

Nu als ik vragen mag waarom hang jij je fans boven in je tent? dan krijg je toch een soort down-wash effect? (Heli).

 

Voor de rest ben je niet slecht bezig voor je 1ste ronde.

 

 

Groete

Share this post


Link to post
Share on other sites

letterlijke quote uit mijn bericht van 01/08/2012 19.32uur

 

 

ik dacht mee tegeven sensibloom 2ml en bac 1ml om tegen medio volgende week op 3ml bac en 1ml sensi te zitten

 

 

medio volgende week op een bericht van 01/08 is nu vanaf woe 08/08 ongeveer (zoek de contradictie ???)

 

Deze week zit ik in de 6e week en ik verwacht tussen woe en begin volgende week het begin van amber worden van mijn trichomen waarna ze onmiddellijk op 100% water gaan, daarom dacht ik ze vanaf woe extra voeding te geven alvorens ze enkel water krijgen

 

 

 

Ik heb veel gelezen en geleerd op dit forum waarvoor men grote dank aan jullie en het uitblijven van domme vragen en toch een mooi kweek te realiseren

 

 

Over kelken of teratologische bloemen heb ik niets kunnen vinden, enkel dat als ge bollen ziet het herma's zijn en da ge ze beter kunt wegsmijten wat ik gelukkig niet direkt gedaan heb

 

 

 

 

 

 

waarom ik men ventilatoren zo geplaatst heb ?

 

Omdat men planten gestretcht waren (wel terug ingegraven tot aan de voedingsbladeren), heb ik een verkeerde inschatting gemaakt om ze in bloei te zetten,daarom zijn ze maar 70cm geworden en staan de ventilatoren op een behoorlijke afstand van de planten

 

ten tweede komen men inlaten vanonder binnen net boven men potten en heb ik de ventilatoren geplaatst om een extra duw neerwaarts te geven zodat de verse lucht van volledig vanonder naar boven gaat

 

de dakinlaat is ook rechtstreeks op een ventilator aangesloten om ook deze lucht naar beneden te sturen

 

 

als ik sommige hun kweken zie bezig ben ik wel goed bezig, maar het kan natuurlijk veel beter, ik heb dan ook veel beginnersfouten gemaakt maar die waren niet zo groot, enkel zal ik een kleine oogst hebben ik schat dat ik rond de 0,33gr/watt zal zitten

 

 

de volgende kweken zal het alsmaar beteren, hopelijk met jullie advies maar soms is het zo stil als je snel antwoord nodig hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ouwe,

 

 

Kelken of teratologische bloemen, is de correcte benaming maar dan ga je hier inderdaad niet zo veel over vinden.

 

Die ''bollen'' zoals jij ze noemt zijn in mijn ogen normaal bij een plant zolang die omhoog staan en wit haartje in zit is het goed; als ze gaan hangen en meerdere op 1 steeltje staan (ballen) ik denk dan altijd aan een héél klein trosje druiven.

Maar hoe langer je bezig houdt met de plantjes hoe beter je ze gaat kunnen 'lezen' en kan je al beter in schatten wat e best zou doen.

 

 

Als je trichomen al amber worden is die al oogst klaar, maar ik denk dat je die witte haren (pistels) bedoeld.

 

En de grootste raad die ik je kan mee geven als je nog niet veel ervaring hebt = k.i.s. (KEEP IT SIMPLE)

 

Als je voeding geeft zie je dat niet na 1 dag, hier gaan enkele dagen over afhankelijk wat voor type voeding en welke lijn (traag werkend, snel werkend en hap klaar voor de plant) daar moet je ook rekening met houden.

 

 

Koude lucht daalt warme stijgt....

Ik laat de lucht altijd in een circel vormige beweging gaan zodat de planten staan te wiegen in het briesje en niet op de planten of toppen gericht.

 

Zorgt in de nachtperiode voor een enorme piek in temp waar de ventilatoren op blazen.

 

 

Je kan volgende ronde misschien een kweek verslag starten, zal je wel wat meer antwoord krijgen of reacties.

 

En tegen vallen deze ronde.... beter iets als niets.

 

 

Groete

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt van de deskundige uitleg

 

men gs heeft me verteld dat wanneer het kopje van de trichoom een amberkleur begint te vertonen je

onmiddellijk water moet geven dan duurt het ongeveer 2 weken vooral ze volledig amber zijn

 

een kweekverslag zal er komen als ik toonbaars kan brengen :o

 

volgende kweek komen men ventilatoren anders geplaatst

 

en ook een kleinere filter nu heb ik een phresh

1000m3 voor 500m3 afblazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet te veel naar die GS luisteren.

 

"

..wanneer het kopje van de trichoom een amberkleur begint te vertonen je

onmiddellijk water moet geven dan duurt het ongeveer 2 weken vooral ze volledig amber zijn ...

"

 

Ik stop met watergeven en pak een bijl om de boel om te hakken. Milky tot amber trichomes = wiet klaar om te oogsten.

 

De ideale verhouding tussen milky en amber verschilt per soort en per voorkeur per persoon.

Geen idee waar die GS zijn kennis vandaan haalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toevallig heeft hij ook liefst de witte soorten en het stoned effect

 

 

hij had me gevraagd welke soort ik had ? PP en WW

 

toen heeft die me gevraagd naar het effect en heb ik gezegd

 

100% stoned niet high

 

tot nu toe heeft die me goed verder geholpen, zijn kennis komt uit eigen ervaring

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ouwe zak: Idd niet te veel naar de GS luisteren die zeggen vaak onzin om maar te kunnen verkopen. (niet allemaal)

Als je op het uiterlijk wil afgaan als circa 80% van die "witte haren" oranje/amber worden = klaar.

 

Wil je echt zeker zijn kijk je met een vergrootglas 60X - 100X om de trichomen te kunnen bekijken.

 

En de GS is in het begin wel goed om op te starten maar al snel zul je zien dat die veel praat verkopen.

 

PP is wel een goede beginners soort die vergevings-gezind is.

 

Ivm je kweekverslagje moet je niet aan trekken of het nu om aan te zien is of niet, je bent hier om te leren in de eerste plaats.

En dan kunnen ze je hier bij sturen wat je beter zou veranderen of net niet.

 

Als je wil kan je men
eens door lezen.

 

 

plaatje met de "trichomen"

 

ilwsoh.jpg

 

 

 

 

Groete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf weten dan.

Zoek eens hier op het forum naar : wanneer oogsten.

 

Edit: altijd kijken of er een tweede pagina is Weedje , Wat Green_poison zegt dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de info ben net terug van 2 daagjes frankrijk

 

ik ga me verdiepen vanavond in het wanneer 100% water geven

 

de GS is niet op men geld uit, heb er alleen men adjust a wing en wortelstimulator gekocht men eerste busje was leeg na de overpotting in 35L en MH lamp

 

ik heb 98% van men kweekset gekocht bij een goedkoope GS in ned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...