Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Baekelandt

Te warm om te drogen?

Recommended Posts

Beste allen,

 

er hangt een schamele oogst lowryders in een droogkastje. Ze zijn amper 2 dagen geleden omgekapt en al relatief droog.

 

Met de hittegolf krijg ik de temperatuur niet onder de 26°C. Hij is constant 26°C.

 

Ik heb schrik dat al het harde werk slecht zal aflopen onder deze omstandigheden - ik heb geen kelder of wat dan ook dat koel is waar ik de planten kan hangen

 

Ik kan zomaar niets verzinnen, maar mss heeft iemand van jullie wel een oplossing? Dan hoor ik het zeer graag!

 

groeten, H

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb hetzelfde probleem, ik had een klein droogkastje gemaakt voor het drogen. 3 maanden lang goed mn plantjes verzorgd.

 

Eindelijk knippen :)

 

In mijn drooghok gedaan en 2 dagen later schiet de temp. omhoog naar de 26a28 graden ;)

 

Ik heb nu mijn drooghokje in mijn huiskamer gezet en overdag laat ik alle gordeinen en deuren dicht zodat er zo min mogelijk warmte naar binnen komt, snachts zet ik alles open

 

De temp in mijn drooghokje is nu 21a23 graden, nog te hoog maar ik kan er niks anders van maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is erg vervelend. Het is ook de timing, mijn vriendin haar ouders komen binnen 2.5 weken dus alles moest NU om om gedroogd te worden, (ze waren al oogstrijp MAAR haaden zeker 10 dagen extra kunnen gaan).

 

Dan groei je zo'n mooie plantjes, en wordt je plots gedwongen vroeg te oogsten en drogen om kast te kunnen verbergen... is dat niet genoeg? Hebben geen enkele zomerdag en zodra je je plantjes omkapt is het hier saint-tropez...

 

DE HAND VAN GOD ZEG IK!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit er een afzuiger in je drooghok? Je kan misschien van die koel elementen uit de vriezer in je hok leggen en wat harder afzuigen.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zuig af op 100% - Hokje is 70*40*90 - afzuig is 103m³ (is een klein hok)

 

Ik neem aan dat je van die wijnkoel-elementen bedoelt ofzo, iets ijs-achtig... Dat heb ik helaas niet.

 

Ik heb ooit op een video Arjan zien zijn ultra haze oogsten. Die kapte de plant om en met blad en al in kartonnen doos en dan zei hij (en ik weet nog altijd niet of hij het meende) "nu die doos 6 maand begraven".

 

Onder de grond is het koeler maar dan zit ik met een vocht probleem wrschlk...? Ben er ook niet zeker van dat 'ie dat echt meende, ik bedoel, heb vreemdere dingen gehoord maar zelf nooit getest

 

EDIT: mijn fans staan op uni. adapter en ik zou het voltage kunnen opvoeren in de hoop mijn fan harder te laten trekken, maar dan zit ik 1 met reststroom die mijn adapter warm maakt en 2 ik ben er niet eens zeker van dat het een invloed zou hebben, een grote invloed, zonder gevaarlijk te zijn voor de apparatuur...

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/se...productId=21464

 

Dit soort dingen, zitten standaard in een van je vriezerlades als je een vriezer koopt. Even een dagje in de vriezer en dan in je hokje leggen dan gaat je omgevingstemperatuur waarschijnlijk wel omlaag

 

Fan kan je uitzetten dan droogt het ook wat langzamer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach ik heb een vriesvakje, en die elementen heb ik niet... en dan is het nog eens het einde van de maand ook!

 

maareuh, we zullen een bak water in het vriesvak zetten en dan wordt het veel heen en weer geloop tussen keuken en droogkamer maar ja, je moet er wat voor over hebben he!

 

Het is altijd droef als je je plantjes zo mooi houdt en geld pompt en dan in de laatste meters het helemaal verkeerd gaat... het erge is dat ik mensen KEN, en ook op dit forum, die niet kunnen wachten tot het droog en gecured is. En dan heb je mij ;) schamele, slecht getimde oogst met liefde gegroeit en met 48 uur verknalt...

 

GOED ik gooi dadelijk wat bakken water in het vriesvak, op hoop van zege!

 

EDIT: Als ik mijn fan uizet zal de temperatuur enkel stijgen - of bedoel je "vrieselementen erin en zolang ze koud zijn fan uit laten"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja das klote,....misschien een hokje met kleine mobile airco er in moet werken lijkt me

kun je de temp precies afstellen zoals jij hem wilt hebben.

Enige mogelijkheid lijkt me,...ik zelf droog ze gewoon in 2 a 3 dagen en stop ze dan in een zak zodat het vocht (binnenin) weer verdeeld wordt

over de top, af en toe luchten en in en weckpot doen om verder te curen...gevolg een prima te roken wietje hoor.

 

 

ST.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je wiet hangt te drogen en is bijna droog.. uhm mijn tip.. niks veranderen en als de wiet droog is eruit halen. wiet in zak, stukkie openlaten, en als stokkie knak zegt ben je klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fan langzamer laten draaien dan stroomt er niet heletijd warme droge lucht door de toppen.

Alleen afzuigen zodat de geur word gefilterd, meer niet.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat je thc wel van naar de kilote

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarvan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

warme temperaturen breken thc af

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja...maar wie heeft zijn droge wiet altijd in de koelkast dan in strijkzak... ;)

 

cs :) ?

 

http://growguide.wietforum.nl/index.php/Drogen

 

ideaal is dus 15 tot 20 graden en 40/60 lv....nou pech dan... deze keer... dan is het maar niet ideaal...

...

 

zoals Amnees zegt...gwoon doen...

 

mijn buiten wiet is bij 18 graden meestal al droog in 4 dagen...en dan heb ik er nog een lv apparaat bij staan om lv op 55 te houden....anders ist in 2 dagen droog.. :rolleyes:

mja... hoger als 55 lv is vragen om narigheid...dus daar pas ik voor....

 

haal je een airco dan wordt de lv denk ik weer lager...dus heb je dat weer... :innocent:

 

hier in huis is nu 50 lv..

 

over hoeveel gram hebben we het hier.... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

en mocht je toch iets met vrieselementen willen proberen je hebt die dingen bij de action liggen voor nog geen euro meen ik dus veel armer zul je er niet op worden...

 

Gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis het proberen waard :whistling ...maar er slaat ook vocht op neer....

 

en je koelt dus de lv wordt hoger....dus pas maar op dat je niet alles vergokt :innocent:

 

en om een behoorlijk ruimte te koelen kom je er niet met een paar ;) ....tis geen koelbox :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn LV is 40%. Die kan wel iets naar boven zonder gevaar, toppen zijn klein en compact en liggen verspreid op netten, schimmel lijkt me niet van toepassing.

 

Kleine mobiele airco is op mijn salaris ff niet doenbaar ;) mss de volgende ronde!

 

En idd mijn bezorgdheid is dat de snelle, warme droging gaat leiden tot THC verlies en hogere CBN en CBD waarden.

 

wat de grammen betreft; het zijn vier lowryders, 2 middelgrote en 2 dwergjes. Ik verwacht tss 15 en 18 gram droog maar dat weten we pas later (HOPENLIJK NIET TE SNEL!)

 

Nu staat er een blok ijs in om de temp wat te doen dalen, afzuig op 100% inblaas af. Zal het van dichtbij in het oog houden!

 

Bedankt voor alle tips iedereen en idd, als het (te vlug) droog is gewoon curen en zien wat het wordt en niet bij de pakken blijven zitten! Woel wat aarde rond, lees wat forum, plant nieuw zaad en dan zijn we weer vertrokken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is zo'n coolbox met een elektrisch koelelement niet wat??

 

gr. fikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

kwam wss niet over in m'n vorige bericht, maar haast alles wat hier besproken word is "problemen zoeken en proberen te bestrijden"

 

tis echt allemaal nie zo moeilijk hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed laten uitdrogen voordat je oogst is de beste manier.

De grote bladeren vallen er dan al vanzelf af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het weer is wat gedraaid, en ik heb de temperatuur nooit echt onder controle gekregen met als gevolg dat alles droog is.

 

Omdat het zo snel ging had ik veel schrik voor en drop in THC niveau, maar we hebben er 1tje van gerold om te testen: Een mooie high, een dikke stoned erna. greep niet op de keel wat ik vreesde - zo'n droge, grass-achtige prikkel is niet fijn.

 

Dus al bij al is het nog goed afgelopen, het is zeer snel gedroogd maar ligt nu te curen en binnen twee weken zullen we zien of we dan ook lekkere geuren en smaken krijgen!

 

En voor wie het wou weten, het drooggewicht van 4 lowriders (40x70x90 onder 4X18 watt met té vroege oogst wegens bezoek van het vrouwtje haar familie) is 13 gram. Dat is niet veel, maar is wel 2 weekjes rookwaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk :) ... maar het zijn wel eigen grammen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de onkosten ervan af haalt niet meer ;)

 

conclusie je gaat onder 250 watt hps kweken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een scrog onder 4x18 watt tl, eerder. De stroom kost mij ongeveer een euro en half per week met de huidige setup op 12/12.

 

Zo ga ik nooit vele grammen oogsten (40 moet zeker doenbaar zijn) maar heb ik mijn investering al snel terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik verzuip me dames ... gaat erg goed en de wiet is dan meteen goed om te roken...nix drogen

 

7 dagen voor de slachting de dames flushen dan in een emmer water en laat haar maar kapot gaan.

 

het voordeel: de wiet heeft een organische smaak en vrijwel direct rookbaar :verrygood

 

zie link voor meer uitleg en video

 

kliker de klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...