Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Miss Mary Jane

Round 1: G-Kit 400 met een 600watt zonnetje

Recommended Posts

FF een vraag voor de planten kenners..

 

Als de bloemen van een vrouwelijke wietplant bestoven worden door een mannetje (of in dit geval een Herma) en dus zaad gaan aanmaken, blijven daarom de toppen van de vrouwelijke plant ook kleiner als normaal?

 

Wat ik eig. altijd dacht was; omdat de toppen van de vrouwelijke wietplant normaliter niet bestoven worden, blijft ze steeds dikker en dikkere toppen aanmaken, in de hoop dat ze alsnog bestoven wordt. Maar als ze dus wel in vroeg stadium bestoven is, heeft ze haar natuurlijke plicht eigenlijk al voldaan, en zal ze minder energie in de opbouw en compactheid van de toppen steken, immers is ze bestoven en heeft ze daarmee voor de volgende generatie gezorgd...

 

Wie kan me hier ff de juiste kennis droppen om dit uit te leggen?

 

Vandaag is Dag 7 week 8 oftewel Day 56 12/12, alle toppen zijn nog vrij fluffie voor in week 8 behalve de Euforia heeft wel aardige buds, de Blueberry's hebben ma weinig THC en zijn ook het meest fluffy, als ik goed kijk zie ik dat hier ook het meeste zaad te vinden is. Ben gisternacht nog eens alles goed nagelopen en vind tog ineens ook zaad in stukken waar eerst niks te vinden was ;)

 

Uitspoelen was ik al mee begonnen en geef ze nog max. een week.

 

Thanks alvast, update komt er dit weekend aan. Peace MJ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt helemaal wat je zegt

als een vrouwelijke top bestoven word..

of dat nou door herma of door mannelijk stuifmeel is .

 

dan zal die top stoppen met meer bloemn maken en zich concentreren op de aanmaak van de zaden .

de toppen zullen wel zwellen maar niet meer bloemen aanmaken

 

hoop dat je hier wat aan hebt

 

succes met je kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dan is t ook duidelijk waarom veel toppen maar zo zielig blijven :lol:

 

Eigenlijk kan ik er wel van huilen :) ma goed, 1 hele waardevolle les geleerd, NOOIT een Herma laten staan!

Ben te eigenwijs geweest te denken dat me dat wel zou lukken :)

 

Thanks voor je reactie iig Elmo ;)!

 

Peace MJ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig van de tegenslagen maar ziet er al bij al nog heel goed uit MMJ.

Ik hoop voor je dat je er nog heel wat lekkere wiet van kan afhalen.

Ik kijk uit naar het einde en wat de opbrengst is natuurlijk. :)

En blijf erbij die Blueberry 2 is echt wel mijn favoriet ;)

Grtjs

 

Tune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer beter met meer kennis en ervaring en je zal het zeker en vast goed doen :)

 

Volgende keer beter met meer kennis en ervaring en je zal het zeker en vast goed doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe zit het hier met de toppen :)

al aan het spoelen of ga je ze zo lang mogelijk laten staan

ben benieuwd naar een upje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tune : Die Blueberry is ook een mooie dame, helaas dat ze tog bestoven is, de dikte van de toppen is daarom niet echt om over na huis te schrijven :lol: , ook de potentie zal om diezelfde reden niet zijn wat het eigenlijk moet zijn. Mijn favoriet is nu de Euforia, gewoon omdat ze de dikste buds heeft en omdat ze ook ontzettend lekker ruikt :wOOt Heel apart geurtje, de Brainstorm ruikt ook heerlijk, alleen zijn de topjes ook veel te fluf, ze staan nauwelijks in het licht dus dat is ook niet egt raar :) Een lekker rokertje komt er ook nog wel vanaf! Nog paar weekjes en dan de smaaktest!

 

@ Alessio : Moet goedkomen, dit zal me iig niet nog een keer gebeuren :)

 

@ Kwiki : Uhhh ut gaat wel he :wOOt Niet egt geweldig te noemen ma goed, ja het spoelen is al begonnen.. ik geef ze nog een weekje ongeveer en dan gaat de kast leeg.

 

@ Topic :

 

Today zitten ze in Week 9 --> Day 1 (Day 57 12/12)

 

Wat pics; er verandert niet veel momenteel.. vind de buds ook niet meer egt aandikken, zal wel omdat de halve boel toch bevrucht is.. ;)

 

Dit was Day 3 Week 8

 

Euforia

gallery_32576_14382_2396133.jpg

 

Blueberry #2

gallery_32576_14382_2446265.jpg

 

gallery_32576_14382_802313.jpg

 

Ortega Indica

gallery_32576_14382_2268464.jpg

Blueberry #1

gallery_32576_14382_903893.jpg

 

Brainstorm

gallery_32576_14382_1129677.jpg

 

Dit is today (Day 57 12/12)

Euforia

gallery_32576_14382_1471205.jpg

 

gallery_32576_14382_1993922.jpg

 

Blueberry #2

gallery_32576_14382_424549.jpg

 

gallery_32576_14382_1543712.jpg

 

Ortega Indica

gallery_32576_14382_2974529.jpg

Brainstorm

gallery_32576_14382_2276230.jpg

 

gallery_32576_14382_1706592.jpg

Blueberry #1

gallery_32576_14382_509955.jpg

 

Euforia topje (Day 52 12/12)

gallery_32576_14382_494444.jpg

 

Day 57 12/12

gallery_32576_14382_2291593.jpg

 

Had vorige week wat laaghangende topjes weggehaald, deze zaten vol met zaad, deze heb ik laten drogen en vanmiddag van de takken afgehaald. Zal morgen nog ff een post doen met wat foto's en vragen die ik nog heb :)

 

Blijf Growen! Peace MJ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ben benieuwd wat er gaat afkomen ;)

Yo kwiki , ik zou dat toch niet willen roken :) zonder af te breken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zullen zien, nog een paar daagjes spoelen.. dan rustig de scharen erbij pakken en een dikke :( rollen.

Tussen 7-14 dagen drogen en dan kan er eindelijk lekker :P worden!

 

Zoals ik in mijn vorige post vertelde ben ik al in de wat lager gelegen toppen zaad tegengekomen.

 

Omdat dit zaad is voortgekomen uit de bestuiving van een Herma, heb ik een paar vragen betreffende dit zaad:

Is al het zaad onbruikbaar? (Worden de herma-genen ook weer overgedragen op zoon en dochter?)

Is het mogelijk om van dit zaad toch gewoon mannetjes en vrouwtjes te selecteren, waarmee gekweekt kan worden?

 

De Blueberry #1 is de herma, als deze bv. ergens een topje van de Euforia heeft bestoven;

 

Is het dan mogelijk dat er toch nog een leuke kruising is ontstaan? (Mocht de vragen hierboven al nadelig beantwoord zijn snap ik dat je hier dus geen f*ck aan hebt ma goed ;) , Blueforia bv. of Eufoberry klinkt wel lekker wazig he ^_^ )

 

Laatste paar vragen over het zaad zelf :

 

Hoewel ik in de toppen van deze tak niks kan vinden, zie je op deze foto toch ergens een zaadje zitten..

 

gallery_32576_14382_1563245.jpg

 

Ik heb wat zaden geselecteerd, dit zijn alle lichtere zaden..

 

gallery_32576_14382_1598363.jpg

 

Dit zijn de donkere zaden met van die tijgerprinten..

 

gallery_32576_14382_1630130.jpg

 

Stel dit waren geen Herma-zaden geweest..

 

Waren dan de donkere zaden waarschijnlijk de beste zaden?

 

Of is het zo dat die lichte net zo goed kunnen voldoen om voor goed nageslacht te zorgen?

 

Allemaal info wat ik kan gebruiken mocht ik over een tijdje eens een zaden kweek willen gaan doen.

Ook al ben ik super ontevreden dat mijn buds nu vol met zaad zitten, wil ik toch een doel zoeken om hier nog iets mee te gaan doen.

Ik denk dat als uiteindelijk alles geknipt,gedroogd en geselecteerd is, dat ik plannen ga maken om verschillende manieren van ontkiemen eens te gaan testen. Ook al vind ik de methode wat ik nu gebruik, tussen watjes op een schoteltje met strak getrokken magnetronfolie de beste na al die jaren verschillende manieren getest te hebben, is het nooit verkeerd om nog eens wat opties door te nemen.

Die spongepots wil ik ook sowieso eens testen bv.

 

Mocht het nu allemaal onbruikbaar zijn, dan ga ik volgend jaar lente op pad met mn zak vol met zaad..

En dan ga ik velden bestrooien, hopelijk levert dit een paar maanden later iig een mooi plaatje op :D

En daarbij helpen we de natuur een handje om wat Co2 om te zetten in zuurstof he :lol:

 

Hopelijk kunnen jullie mn vragen beantwoorden! Update komt nadat de schaar erin is gezet :lol:

 

Peace MJ :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi MMJ,

 

Precies heel wat zaad bij elkaar gekregen. :P

Kan je spijtig geen uitsluitsel geven over hoe die strain er gaat uitzien of dat ze ook herma gevoelig gaan zijn.

Moest ik het hebben ik zou gewoon ervoor gaan en deze planten & see what happens. :wacko:

Als je de plaatst en tijd hebt natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook 2 zaden liggen van een c99 herma die een 100% vrouw s5 heeft bestoven, ik ga ze wanneer ik weer een vanuit zaad ronde ga doen iig proberen, lijk me een killercombo :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tune : Das jammer man, ja ik wil ze best gaan testen, maar dan wel buiten, binnen wil ik niet nog een keer hetzelfde meemaken en wil ik van de max 5. die ik zet er eig geen verliezen..

 

@ Krasi ; Zoiets is ook het proberen waard ^_^ Jij gaat het gewoon testen, betekent dit dan ook dat het zomaar toch gewoon een gekruiste female kan zijn zonder herma trekjes? Neem aan dat je anders niet zou proberen tog.. :P

 

Peace MJ :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het eens gevraagd, en hoorde dat het goed mogelijk is, maar zeker weten doe ik niks :P

Herma op feminized schijnt alweer gevoeliger te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt volgend jaar lente een leuk testje dan :wacko:

 

Dames zitten al een tijdje op alleen water, ik heb vannacht de lamp naar 400watt gezet, en laat ze nu ff de grond droog trekken.

Is het nu slim om ze een dag of 2 int donker te zetten voor de suikeraanmaak?

 

Prob gaan ze morgennacht om..

 

Cheers, MJ :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doen het in ieder geval ook altijd

 

2dagen donker voor de oogst en niet mee wateren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, bijna op het einde? Breekt een leuke tijd aan, lekker knippen, drogen & vooral proeven & genieten ! !

 

Klees toch ook veel dat mensen graag hun planten nog een paar dagen in het donker zetten, zonder water, voor ze knippen, als ik het goed heb is dat heel goed voor de suikers...

 

Ook lees ik dat mensen dit niet doen, en toch ook tevreden zijn over hun eigen wietje ! !

 

Dus, doen wat voor jou goed voelt ! :P

 

Zeker genoeg lekkere budshots maken bij het knippen hé :wacko:

 

Ben benieuwd ! ! ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

bijna klaar zo te lezen en ik zet ze niet 2 dagen in het donker, blijf licht geven tot de laatste dag, lv loopt hier anders te hoog op :P

 

wel al veel zaden eruit geprutst zo te zien, wel jammer eigenlijk, hopelijk komt er toch nog voldoende rookwaar af, ben benieuwd :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Mmj

------------

 

zag er weer mooi uit spijtig van de hermas,,,, maar levert weer mooi zaad op volgens mij ,,,, kan zijn dat deze vrouwelijk zijn maar ik zou er niet meer met verder gaan voor terug zaad van te krijgen volgens mij geeft het weer hermas ,,,,,maar ik geef toe dat ik er zelf niet echt in thuis ben,,,,,, enkel een beetje ervaring van zelf te kunnen testen van zaad van ne kameraad :wacko: waar ik ben vanaf gestapt maar de eerste zaden waren perfect ,,uitijdelijk is er het zaad uigekomen wat ik buiten heb gezet en er was weer hermas tussen :P

 

 

alvast succes verder

 

 

groetjes homegroweman

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ GanjaMedicine : Ik heb ze toch ma ff in het donker gezet de laatste 2 dagen :P Echte budshots maak ik nog wel als het droog is, al is het meeste het niet eens waard om pica's van te schieten :P Gelukkig zit het erop, nu ff alles schoonmaken en dan gaan de volgende dames erin..

 

@ Kwikikweek : Haha er zijn al genoeg zaden uitgekomen idd :D Maja heb je eigenlijk geen kut aan.. ik merk ook echt dat de potentie van de wiet daardoor egt veels te min is. Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit zon slechte binnen wiet gezien.. Vooral bij die herma, is meer voor olie en touw van te maken dan iets om van te roken :)

 

@ Homegrownman : Dat is precies wat ik vaker heb gehoord en gelezen.. ik bewaar het zaad dan ook gewoon voor een outdoor project next spring, dan ga ik er wel wat leuks mee doen, ma niks serieus, daarvoor koop ik me fijn nieuw zaad :P

Danke man, volgende ronde moet het goedkomen!

 

@ Topic :

 

Nou de boel is geknipt, tevreden kan ik niet zijn, het enige wat nog beetje kwaliteit is, is de Brainstorm en de Euforia. De rest valt zwaar tegen, daar blijven geen chille buds van over, wordt meer een zak gruis ofzo :P

De Herma was echt super rot, ik heb van die niet eens 1 topje geknipt, nauwelijks THC, en knetter vol met zaad... :P

De andere Blueberry #2, had nog wel een paar leuke topjes, ma qua potentie ook egt niet wat het moet zijn.

Eigenlijk merkte ik wel dat bij alle soortjes de potentie een beetje tegenvalt, zal er deels mee te maken hebben dat ze bevrucht zijn en deels dat ze toch niet mooi onder het licht hingen.... iig veel dingen waar ik een les uit geleerd heb

 

Paar pics :

 

Brainstorm hoofdtop

gallery_32576_14382_897094.png

 

Helaas kwam deze top bijna voor de helft boven het licht van de lamp uit en is het niet compact geworden, zit wel vol met thc en ruikt heerlijk..

 

Euforia top

gallery_32576_14382_1203894.jpg

 

gallery_32576_14382_529635.jpg

 

De Euforia heeft egt dikke compacte buds, ook de meeste van alle en dit is ook terug te vinden in het totale natte gewicht..

Deze soort reageert blijkbaar goed op knakken en buigen, bij ieder knakpunt (sommige waren helemaal gescheurd en vastgetaped) zijn dikke knollen ontstaan.. en aan deze takken hingen de dikste en zwaarste buds :P

De 4 zaadjes die ik over heb van deze soort gaan zeker nog eens in een Scrog setting gebruikt worden.

 

gallery_32576_14382_633976.jpg

 

Nat gewicht van de dames :

 

Blueberry #1 : Niet gewogen (deze herma had alleen zaad en nauwelijks thc, wel ontzettend veel 'toppen' ma rotzooi )

Blueberry #2 : 185.9 gr. nat, en nog een klein gedeelte wat ik niet geknipt heb (wederom weinig thc en veel zaad)

Ortega Indica : 241.3 gr. nat, en nog een klein gedeelte weggegooid (door verbranding)

Brainstorm : 310 gr. nat.

Euforia : 755 gr. nat

 

In totaal 1492.2 gr. nat

 

Ik denk dat ik blij mag zijn als ik er 200gr. droog rookbare toppen van over houd.. :tu

Jammer dat er niet 5 onbevruchte Euforia planten stonden, dan was het nog wel wat leuks geworden :P

Naja ik wil dit iig snel achter me laten en mocht ik ooit nog een herma tegenkomen, dan gaat die meteen de kast uit, das duidelijk :)

 

Ik kom nog met een update als het droog is!

 

Voor iedereen die me gevolgd en geholpen heeft, bedankt voor het kijken en hopelijk tot bij de volgende show :P

 

Peace MJ ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de tegenslagen, wel info idd, next round will be better :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig van de tegenslagen.

Maar ik zie dat je al een volgende ronde hebt gestart. :tu

Ik kijk uit naar deze en naar je eindgewicht droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...