Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hoi hier,

 

Na een tijdje geleden mijn eerste kast in elkaar te hebben gezet en in te hebben gericht, ben ik met mijn eerste kweek begonnent. Super enthousiast! Ik kijk elke dag wel even hoe de plantjes er bij staan. Echt te leuk, ondanks dat het niet heel goed van start ging. Voornamelijk door mijn eigen lompigheid...

 

Ik had 10 zaadjes KO Kush (van Sannie), maar de eerste keer ontkiemen ging goed mis. Er zijn er 4 uitgekomen die ook gingen groeien, de rest kwam niet op. Ik vermoed omdat ik te enthousiast en nieuwsgierig was en ze niet met rust liet. Elke keer kijken of er wat uit steekt enzo. Daarnaast deed ik ze gelijk onder mijn lamp in de kast. wel in een propagator, maar het werd echt gruwelijk warm in dat ding

 

Nou, toen opnieuw de zaadjes besteld en die gingen vrijwel allemaal goed. Toen zat ik er opeens met 13. Ik heb er nu 10 in de kast staan en de andere 3 op mn vensterbank, weet niet wat ik er mee ga doen. wil ze niet weggooien, daarnaast weet ik niet hoeveel vrouwtjes ik over houd. Waarschijnlijk doe ik ze alsnog in grotere potten er bij.

 

De tweede keer heb ik een propagator gehaald bij de Intratuin en zelf ledjes in gemaakt:

gallery_33426_14358_983080.jpg

gallery_33426_14358_1207528.jpg

gallery_33426_14358_862531.jpg

gallery_33426_14358_2512029.jpg

Supergroot verschil in lengte, op dat moment. Ze zijn inmiddels ongeveer van dezelfde lengte. Behalve de paar van de vorige bestelling, die zijn wat groter. Ging in ieder geval heel goed met de ledjes. Eerste les dus geleerd voor de volgende keer...

dit kweekkasje met ledjes gebruiken en lekker van de zaailingen afblijfen totdat ze groot genoeg izjn :)

 

gallery_33426_14358_719742.jpg

Ik heb ze maar gelijk geintroduceerd met het eindproduct, dacht dan kunnen ze gelijk aan het idee wennen ;)

 

Op 19-07-2012 stonden ze er zo bij:

gallery_33426_14358_1443141.jpg

 

dit is de 22e:

gallery_33426_14358_1533819.jpg

 

en vandaag zag het er zo uit:

gallery_33426_14358_1195357.jpg

gallery_33426_14358_1832094.jpg

 

Vooralsnog gaat het goed, afgezien van het lompe begin.

De planten staan in "Gold LAbel Special Mix Custom". Hier heb ik Gold Label wormenmest doorheen gedaan alsmede de Mycorizha van Sannie. Ik heb buffertabs in de potten en ik heb een paar keer water gegeven met Bacto. Deze week krijgen ze alleen nog kraanwater.

 

Ik was eerst bang dat het veel te warm zou worden in de kast, maar ik moet zeggen dat het me reuze mee valt. Het is bijna constant 27graden. Af en toe een uitschieter naar 30 en in de donkerperiode niet lager geweest 25 graden.

LV is met lamp aan lager dan als ze uit zijn: tussen 50 en 65% met lamp aan en +/-70-75% als de lamp uit staat.

Al met al ben ik heel tevreden. Eerdaags zal ik weer een update geven.

groetjes Wolfje

Share this post


Link to post
Share on other sites

stoel>check

Koffie>check

Rookwaar>check

Voedsel>check

 

ik zit er klaar voor go go go en succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet aan je planten zitten als je tabak aangeraakt of gerookt hebt he!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat kan er dan gebeuren Tw!tchy? Meen ergens iets gelezen te hebben over ziektes of een virus.

Ik heb me daar ook wel schuldig aan gemaakt volgens mij. Dus voordat je met de plantjes bezig gaat altijd eerst even handen wassen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ greenstein: thnx :-)

@ sr. smokes a lot: ik moet zeggen dat de temperaturen zeker meevallen. in de middag heb je met het warme weer buiten even een uitschieter. valt reuze mee dus. Vandaag haalt het 32 maar het is dan ook ernstig warm buiten...

@groninger: ik hoop dat t een goede voorstelling wordt. ga mn best doen in ieder geval.

@ tw!tchy&smellygreenshit: ben benieuwd wat er mis kan gaan? Rook wel ns n jointje terwijl k met ze bezig ben. ga k niet meer doen, maar ben wel benieuwd waarom ik het niet meer ga doen :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kans op mozaik virus als je gerookt hebt en dan aan je planten zit ;)

Krijg je misvormde bladeren en persoonlijk vind ik die planten altijd een stuk minder als goeie planten.

Kreeg via de stekkenboer ook besmette stekken en werd uit eindelijk een beroerde ronde....

 

Dus ook ik zeg niet doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou altijd aan "niet aan de planten komen als het niet nodig is ;) "

En ik rook ook shag dus altijd ff handjes wassen voordat je aan je plantjes zit als het nodig is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha! Klinkt inderdaad verstandiger om je handen goed te wassen voor je met je planten gaat spelen. Thnx voor de tips/advi

Ik had nog even een vraag. hoeveel water moeten ze eigenlijk hebben? Ben steeds bang te veel te geven maar ik merk dat de grond steeds sneller droog is. De bovenlaag dan. Dieper in de pot is wel gewoon vochtig maar lijkt ook minder te worden.

is er een formule of moet het gevoelsmatig? Ze delen momenteel een gieter van 5L. de grotere iets meer dan de kleintjes en dat lijkt goed te gaan. soms hangen wat blaadjes er slapjes bij. vraag me af of dat door te veel/te weinig water komt.

Kan ook zijn dat ik het me inbeeld van die slappe blaadjes gezien het gebrek aan ervaring...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

vandaag weer wat foto's geupload.

Afgelopen week alleen kraanwater gegeven.

Verschil in formaat is nog steeds erg duidelijk tussen de oude 4 en de nieuwe 6:

 

Op 31-07 stond de boel er zo bij:

gallery_33426_14358_3116049.jpg

gallery_33426_14358_1884486.jpg

 

Ik heb de grotere plantjes naar achteren gezet. De nieuwe formaie per 01-08:

gallery_33426_14358_3196887.jpg

 

Ze groeien op zich aardig vind ik zelf. Ik weet niet of het verschil in formaat iets bij gaat trekken, dat hoop ik wel, want dit ziet er niet uit :verrygood

van bovenaf valt het wat minder op.

Vandaag nog even foto's gemaakt:

gallery_33426_14358_2281491.jpg

gallery_33426_14358_109097.jpg

gallery_33426_14358_3093593.jpg

gallery_33426_14358_2151108.jpg

 

Verder zit er 1 plant bij die gehandicapt lijkt. Soort van liliputter. Niet dat ik liliputters onder gehandicapten vind vallen of dat ik wat tegen gehandicapten heb ofzo hoor. Het is een achterblijver, misschien is dat een beter woord. Hele kleine blaadjes en ook niet heel lang. kijk zelf maar. iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

22-07-2012:

gallery_33426_14358_464702.jpg

 

26-07-2012:

gallery_33426_14358_3196110.jpg

 

vandaag (03-08-2012)

gallery_33426_14358_505247.jpg

gallery_33426_14358_2844164.jpg

Het is wel een hele lieffie ;)

 

Verder:

Ik hoor en lees verschillende verhale over hoe lang de plantjes in de groei moeten. De een zegt een weekje, een ander weer drie weken. Ook hoor ik verschillende verhalen over het aantal weken dat planten doorgroeien in de bloeifase. Redelijk lastig.

Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen,dus wanneer ik de planten in de bloei moet zetten. Zeker gezien het weekje verschil dat er tussen de plantjes zit... Mocht iemand denken het te weten, dan hoor ik het graag.

binnenkort weer even een update...

 

Groetje Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Wolfie!

 

Inderdaad jammer van het hoogte verschil.. dit ziet er niet uit :verrygood

Gewoon door gaan!

 

-Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha! Ja echt te k*t... maar goed, zoals gezegd leert dit n lesje voor de volgende ronde. Ik moet wel zeggen dat het me enorm verbaasd hoe erg je betrokken raakt bij het welzijn van de plantjes. ik kan gewoon niet wachten tot het licht aan gaat en ik bij ze kan kijken. Ik wist op voorhand dat ik er veel tijd in zou moeten steken en ik hou op zich erg van planten en de natuur, maar dat ik het zo leuk zou vinden had k niet gedacht. Het is elke keer weer n intens gevoel van vreugde als k ze zie :verrygood

Elke keer als ik de deuren open hoop ik dat er iets wonderbaarlijks is gebeurd waardoor ze allemaal evengroot zijn . zomaar uit het niets :-P Zit er helaas niet in, maar dat mag de pret niet drukken.

Nu nog even antwoord op hoe lang ik ze moet laten groeien en dan ben ik heeeel blij

 

Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gevoel hebben wij ook ;)

Wij roken zelf niet :verrygood messchien daarom :D

 

 

-Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben per 09 augustus over gegaan op 12/12. Vanaag hebben de plantjes voor het eerst kennis gemaakt met bloeivoeding (BAC). Het verschil in hoogte begint ietsjes minder te worden. Het begint nu een klein beetje ergens op te lijken, al ben ik alsnog een klein sceptisch over de voortgang die de planten boeken. Al zien de plantjes er wel mooi uit vind ik, zo naar als op de vorige foto's is het niet meer:

 

05 augustus:

gallery_33426_14358_3220782.jpg

gallery_33426_14358_1363986.jpg

 

10 augustus:

gallery_33426_14358_735998.jpg

gallery_33426_14358_1093672.jpg

 

11 augustus:

gallery_33426_14358_1711450.jpg

gallery_33426_14358_1142725.jpg

 

Jammerlijk genoeg zag ik tot mijn grote verbazing bij het water geven dat ik een tweetal ongewenste feestverstoorders op bezoek had. Geen flauw idee hoe ze er in zijn gekomen...

Nadat ik deze ving en het raam uit donderde zag ik een tweede. Die heb ik niet laten poseren, maar heeft inmiddels ook het pand verlaten. Kon r ergens wel om lachen:

gallery_33426_14358_1349859.jpg

 

binnenkort meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlinders in je hok, haha hoe komen die daar nu :) , wel mooie planten hoor, vol en bossig, nu de eerste bloei erin komt zullen ze wel wat de lucht in gaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Krasi! leuk om te lezen :)

 

Ja echt redelijk apart. Ik stond ook echt even perplex toen ik hem daar zag chillen. Ik weet niet hoe ze binnen zijn gekomen, maar ze zijn volledig ongezien naar binnen gesneakt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is in ieder geval beter dan 2 spintjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is op zich wel waar, maar dat maakt nu even niets meer uit... Het is een zwarte dag geworden :huh:

 

Ik kom vanavond thuis van werken, loop naar mijn kast en dacht heel leuk even bezig te gaan, kan ik 7 van de 10 planten omhakken...

zaten allemaal ballen in.plant te zijn. 70% mannen!!!

er zit 1 vrouw tussen en van de andere twee ben ik niet zeker... om te janken!

 

nu had ik een ideetje: Ik had bedacht dat ik van het vrouwtje stekjes kon nemen en dan maar op die manier opnieuw te beginnen? is dit haalbaar/mogelijk? Ze hebben nu 8 dagen in de bloei gestaan.

 

echt te kut dit... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is idd wel kut ja met zoveel mannekes :P

 

8 dagen bloei en stekken nemen, ik denk wel dat dit mogelijk is maar laat dit antwoord liever over aan de meer ervaren kwekers :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn wat foto's van de verwijderde mannen:

 

gallery_33426_14358_2722996.jpg

gallery_33426_14358_2818442.jpg

gallery_33426_14358_2213470.jpg

gallery_33426_14358_1982725.jpg

 

En hier de alleenstaande moeder:

gallery_33426_14358_1546234.jpg

 

Beetje treurig, maar het zij zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ziet ze er van wat dichterbij uit:

gallery_33426_14358_3432087.jpg

gallery_33426_14358_1480210.jpg

gallery_33426_14358_2388716.jpg

 

Er is dus een begin van zichtbare bloei.

Ik heb her en der gelzezen dat het dan geen zin heeft om er stekken van te proberen te nemen. Want; Eenmaal in de bloei gaan de groeihormonen weg en gaan de stekken gelijk in de bloei --> minimale oogst. Nu weet ik niet of dit helemaal klopt hoor.

 

Ik heb ook gelezen dat je de plant aan het begin van de bloei (na geslachtsherkenning) een aantal dagen op 24uur licht kan zetten en dan terug op 18/6 om er vervolgens stekken van te nemen. Ik twijfel een beetje aan dit verhaal, maar hoop dat iemand het kan bevestigen zodat ik mijn hokje weer een beetje kan vullen met stekjes van de enige plant die ik nog over heb...

 

een laatste keus is de plant in een grotere pot (ik heb een 37L staan) en dan bloeien en maar zien wat er af komt en hier genoegen mee te nemen.

 

Hoe dan ook is het geen geslaagd eerste rondje, maar wel een hele leerzame tot nu toe...

Kan iemand me van wat advies voorzien a.u.b????

 

groetje Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet van lichtregime gaan veranderen, dit veroorzaakt reveggen, en een hoop stress, eer ze weer gaan bloeien kan erg lang gaan duren.

Ik zou haar idd gewoon afbloeien, volgende keer in de groei stekken nemen en nummeren, wanneer de mannen zich laten zien die nummers verwijderen, zo houdt je vrouwelijke stekken over. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft even geduurd voordat ik weer iets kon posten. Ik moest me even door alle adviezen, voorstellen en reacties heen worstelen. Uit alle reacties die ik heb gekregen, heb ik de beste gekozen. Het was een zwaarbevochten en moeilijke keus, maar is uiteindelijk de reactie van Krasi waar ik gehoor aan heb gegeven. Dank je hartelijk voor je reactie gozer, stel ik erg op prijs! :tu :) :)

 

De anderen: :D

 

Mevrouw heeft overigens wel een dag of twee onder 24uur licht gestaan. Dit omdat ik in de veronderstelling was dat ik na een weekje weer terug kon naar 18/6 en dan stekken nemen (amateur...:D ). Maar na twee dagen weer verder gegaan met 12/12 en mevrouw ziet er niet allerbelabbertst uit moet ik zeggen.

 

Ik heb dr op 23 augustus wel een grotere pot gegeven, 34L. en de eerste dag ging het wat minder. Ze verlepte een beetje. Vermoedelijk stress. Gokje... Ze gaat nu al wel weer de betere kant op. Wat er af komt (als er al iets afkomt, want dat is nog maar afwachten) zal niet veel zijn, maar dat kleine beetje is dan wel mijn eigen kleine beetje. :)

 

23 augustus in de nieuwe pot en 24uur licht:

gallery_33426_14358_1664910.jpg

 

3 dagen later, 26 augustus, weer 12/12:

gallery_33426_14358_182374.jpg

 

Dit is op 02 september, minie bloempje:

gallery_33426_14358_2195193.jpg

 

De rest van de foto's heb ik zojuist genomen:

gallery_33426_14358_874114.jpg

gallery_33426_14358_2561025.jpg

gallery_33426_14358_1670230.jpg

gallery_33426_14358_1312278.jpg

 

Ik geloof niet dat deze foto's nu bijster veel indruk zullen maken op het forum, maar ik wordt er heel erg blij van :). Nu maar hopen dat er met dit laatste plantje niet veel mis gaat. Dan wordt ik wel een beetje verdrietig.

Opgeven is in ieder geval geen optie!!! :)

 

Groetje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen dank hoor, deze tip heb ikzelf ook weer van een andere WF collega gekregen, en zo helpen we elkaar :)

1x 24uur gaat ze je wel vergeven hoor, ik denk dat ze nog best wel wat gaat geven aan je :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...