Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rocky4you

Wat gaat er fout?

Recommended Posts

Hey allemaal

 

Wat mankeert er aan de ze dames? Ze ztaan nu bijna 2 weken op 12/12 na 2 weken 18/6. Vanaf het begin problemen met rare bladeren (geel, krullen, achterblijven in groei. Dames staan onder 600 watt en krijgen Dutch Pro voeding, multi total, wortelstimulator. Alles volgens schema van dutch pro.

PH is 6.1 EC is niet van belang op cocos? Heb ze misschien een tijdje iets te nat gehad, nu 4 dagen geen water gegeven en de potten werden wat droger. Gisteren 500ml voeding gegeven. Temp is max 32gr en min 22gr. 6000m2 afzuiger, 2 koolfilters, 2x passieve inlaat van 300mm. Lichtelijk last van spint, eergisteren met een 3 componenten goedje gesproeid maar nu net weer levende (heel weinig) beestjes gezien. Wie kan aan de hand van fotó iets van advies geven??

 

gallery_35020_14354_1830720.jpg

 

Bedankt alvast!!

 

Greetz, Rocky

Share this post


Link to post
Share on other sites

" Gisteren 500ml voeding gegeven. "

Hoop ik toch niet voor je :rolleyes: anders weet ik je probleem wel,

Mischien, zet eens een ventilatorje neer in je tent, betere luchtdoorstroming en van wind worden de planten sterk.

Dit is mijn idee :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt wel of je stekken van een reveggende moeder komen, veel eenvingerig blad.

 

Als ze al 2 weken op 18/6 gestaan hebben denk ik dat ze niet goed of gewoon niet aangeslagen zijn.

 

Met al dat eenvingerig blad (lees weinig blad voor fotosynthese) kunnen ze ook niet goed groeien en bloeien.

 

Ik zou alle stekken eruit trekken en een andere stekkenboer zoeken, beetje zonde van je tijd en moeite zo.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Hey

Geen 500ml pure voeding! Water met juiste hoeveelheid voeding..lol

Dus dit lijkt een verloren zaak?

Ik zal eens wat foto's plaatsen van de planten die wel beter gegroeid is maar ook geel gaat uitslaan.

Lijkt overigens wel alsof ze al topjes gaan aanmaken....weird.

Andere opties iemand?

 

Thankz, Rocky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde van de tijd. Maar mijn advies is ook, oude er uit coco goed spoelen,

En over nieuw beginnen.

 

Geloof me dit word echt niks meer.

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees ik dat goed ze staan onder 600 watt? en dan een 6000 kuub afzuiger :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

15 maal 600 watt.

 

gallery_35020_14356_2178148.jpg

 

Dit is een foto van een nog redelijke plant...iets onscherp maar lijkt topjes te maken?

 

Grtz, Rocky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beginnende bloei is normaal na 2 weken 12/12 (lees light regime voor de bloei periode), maar ook deze plant van de laatste foto is niet redelijk te noemen.

 

Gele bladeren kunnen vele oorzaken hebben, te nat, ondervoeding, overvoeding, beestjes en vast nog meer.

 

Die vage kano vorm van dat eenvingerige blad heb ik ooit eens gehad bij een s5 moeder die aan het reveggen was doordat ik haar te vroeg buiten heb gezet (ergens in maart).

 

Mijn vermoeden is dat de moeder waar je stekken van gesneden zijn nog aan het reveggen was.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

het eerste dat fout gaat is je topic titel. Wat gaat er fout? Waarmee? Loopt je verf uit? Valt je behang van de muur? Is je kat zwanger? Graag een beter beschrijving volgende keer hier kan niemand chocolade van maken in een index.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6000 kuub afzuiger en 2 maal passieve inlaat van 300 mm? lijkt mij een beetje weinig.

 

waarom met 15 maal 600 watt draaien en dan zulke plantjes tonen lijkt mij als je zulke aantallen draait dat je cker wel moet weten waar je mee bezig bent beetje zonde om een run te moeten afbreken kost alleen al een hoop centen om op te starten toch en een goed begin is t halve werk.

 

k draai zelf maar met 2 keer 600 maar als k stekken krijg met 1 vingerig blad bedank k toch vriendelijk en gaat k door naar de volgende 1 a 2 weken draaien om m goed te krijgen vind k al teveel moeite of t moet wel hele bijzondere genetica zijn maar dan komt ie nog niet met 1 vingerig blad in mn bloei hok

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel eerlijk, ik had de stekken er uit gehaald en een set nieuwe stekken gescoord, dit maal goed opletten op het blad, beestjes etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor.de onduidelijke topic beschrijving......maar dit is mn eerste run op cocos..das misschien het probleem. Ik heb geprobeerd alles uit te leggen wat ik geef en wat ik doe. Denk heel misschien in het begin iets te nat gehad. Maar dat is maar kort geweest. Dat van dat 1 vingerige blad was mij onbekend. Dacht dat mijn maat er meer van zou weten.....dus niet. Heb me verder netjes aaan alle voedingsstoffen gehouden en Ph/ ec in de gaten gehouden. Altijd goed geweest. Had mk hoop op de bloei gezet. Dacht dat ze misschien nog. Een spurt zouden nemen. Dus niet.... Zal de stekkenboer hiermee confronteren en zien wat hij zegt en hem jullie commentaar voorleggen.

Idd de boel.eruit trekken en verder op aarde met nieuwe stekken.....k

Grtz, Rocky

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lijkt wel of je stekken van een reveggende moeder komen, veel eenvingerig blad.

Mee eens, waren behoorlijke K stekken waarschijnlijk.

Zeker vatbaar voor ziektes en ongedierte, eruit halen en opnieuw beginnen is een goede keuze.

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. En dan maar weer op aarde denk ik. Vind die cocos ook moeilijk in te schatten qua vochtigheid etc...

Zal er een 400mm inlaat bijplaatsen. Zou dat genoeg moeten zijn? 2 maal 300mm plus 400mm passsief?

En het lijken domme vragen maar ze staan niet voor niets in de beginnende indoor kweek topic...lol

Bedankt voor alle adviezen tot zover!

Grtz. Rocky

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ deze tovenaar mishandelt geen vrouwen, al helemaal niet van die spuuglelijke sletten. :verrygood :rolleyes:

 

edit: verplichte smileys toegevoegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha dan was het een andere tovenaar want die planten zien er aardig betoverd uit hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze stekken lekker op guerilla zetten! :verrygood ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey peepz

Zou een extra passieve inlaat wel voldoende zijn voor dit hok?

Wil.wel.alles in orde hebben als ik.een nieuwe ronde ga doen met verse stekken....

Aarde gaan gebruiken is denk ik.een wijze keuze? Wil dit keer een nette run draaien. Geen bullshit met Kut stekken of wat dan ook.

Jammer dat ik dan weer 18/6 moet draaien, weer die warmte van de daguren zien door te komen. Moet nu eerst een goeie ronde hebben voordat er weer wat te investeren valt. Nog tips over een soortje dat wat beter warmte verdraagt als Haze?

Ik ben best noob als het om binnenkweek gaat, wel veel buiten gedaan maar da,s alweer 20 jaar terug.....veel veranderd....

Thanks voor alle hulp, kan het gebruiken zoals jullie hebben gezien.

 

Grtz, Rocky

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem een redelijk makkelijk plantje als een PP, aarde in je potjes, neem je goed bemeste hoef je amper nog iets te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze misschien een tijdje iets te nat gehad

 

Ze zeggen dat je niet kunt overwateren op kokos maar doe je het wel heb je amper wortelvorming en krijg je van deze mooie plantjes.

Dit komt echt niet meer goed: alles eruit en opnieuw beginnnen.

 

Vraag me af waar die kokos vandaan komt.. toch geen (BN) bricks gebruikt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee. Zou goeie cocos moeten zijn, van die hele grote blokken. Ben ff de naam kwijt maar iedereen die in de shop komt waar ik.ze vandaan heb gebruikt deze zonder problemen. Ik ga uit van dat reveggende moeder verhaal. Als je zou zien hoeveel dorre 1 vingerige bladeren ik al heb moeten weggooien......echt bossen vol.

Maarja....risico van het newbie gebeuren. Alleen jammer dat het direct de eerste run en op deze schaal gebeurt.

Ik heb alvast een extra inlaat geplaatste van 300mm die direct van buiten zn lucht haalt. Dat is dus nu totaal 3x 300mm passieve inlaat, is dat voldoende?. Zoniet dan kan ik er nog een direct van buiten bijzetten. Misschien zo,n geperforeerde slang die tussen de lampen hangt en zo ook direct voor iets koeling van de stalingswarmte zorgt?

 

We gaan opnieuw beginnen en blijf lezen hier op het forum!

Greetz, Rocky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele grote potten.

 

Kokosblokken met water vol laten zuigen (volgens voorschrift niet wetende dat).

 

Potten gevuld met de kokos, stekken erin en niet zolang daarna (week ofzo) opnieuw ingewaterd?

Kokos is DROOG kweken en een stek op een pot kokos van jouw formaat heeft, na inwateren, zeker een week (eerder 2) helemaal niks nodig als je wortelstimulator en voeding de 1e keer in het water gedaan hebt (ph 5.8, EC 1-1.2 voor gewortelde stekken waarmee je de blokken liet weetikveelhoejedatnoemtzonderrarewoordentegaangebruiken.

 

Al het vocht zakt in een grote pot gevuld met kokos naar beneden en de enige manier om goed water te geven is als je de pot zo kunt optillen of dmv een irrigatie iets (rayjets, sproeiers noem het maar op).

 

Staan stekken vanaf begin veel te nat, amper wortelvorming en hoeft er maar iets te gebeuren en ze gaan extreem raar doen.

 

als je een stek uit de pot trekt zul je dat wel zien, amper weerstand en wat iets wat voor een wortelkluit door moet gaan

 

Die luxaflex rechts is goed lichtdicht?

 

Verder kan ik qua opzet niet veel advies geven, ben een kleine jongen met 2x600W in een tentje maar heb bijna eender gehad met kokos eerder en kwam er 2 kweken terug achter wat het probleem nu was (bij mij dan), nu gaat het prima op kokos en geef ik zelfs vaak te weinig water :verrygood

Klimaat speelt er zeker een rol in, teveel onderdruk maken ze ook geen schijn van kans omdat boven de grond het bar slecht is en onder de grond verzuipen ze omdat ze boven de grond niks aan kunnen vangen.

 

als je overnieuw begint op aarde met die potten zijn tensio's zeker aan te raden, deze kokos kun je hergebruiken want er nog niks mee gedaan maar dan flink minder water gaan geven of verpotten vanuit bijv. een goed doorwortelde 6.5ltr pot maar die heb de stekkenboer nieh, zulke stekken :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je advies! Het hok is helemaal lichtdicht. Klimaat is net beheersbaar, luchtvochtigheid en temp blijven net acceptabel. Wateren is idd zoals jij aangeeft, nat onderin de pot maar droger bij de wortels. Heb er inmiddels een paar uitgetrokken en idd zijn de wortels niet door de hele pot gegaan, alleen een kluit in het midden. Een stuk of 8 zijn redelijk aangeslagen maar nog steeds veels te klein. Ik heb vanaf het begin hydro/cocos A/B voeding, multi vital en wortelstimulator gegeven volgens schema van Dutch pro. Na 2weken voorgroeien begonnen met de bloeivoeding van hetzelfde merk. Potten op een weegschaal gehad om te checken hoeveel water ze verbruikten. Daarna gemiddeld om de 3 dagen water gegeven, net genoeg om.een beetje drain te krijgen. pH en EC goed in de gaten gehouden.

Dus lijkt mij dat ik daar niet al teveel fouten kan hebben gemaakt......misschien te weinig inlaat van verse lucht. Genoeg fans om.alle lucht lekker te mengen en een goede luchtstroom over de dames te krijgen.....

Ik weet echt niet waar ik een grote fout gemaakt zou kunnen hebben.... Is het verstandig om.de.stekken direct in 25ltr potten te zetten? Zal ik de nieuwe stekken eerst in kleinere potten goed laten wortelen en dan overpotten? Ander merk voeding of is Dutch pro gewoon goed?

Aarde of verder op cocos? Is er verschil in controleerbaarheid tussen beide? Dus is ingrijpen bij problemen met cocos of aarde makkelijker? Vragen en nog eens vragen......maar krijg al veel tips nu dus komt hopelijk wel goed.

Bedankt alvast allemaal!

 

Greetz, Rocky

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanaf begin potten op weegschaal of pas na 2wk die check en dan nog: om de 3dgn water?

veel teveel want hoeveel gaf je om een drain te krijgen?

 

des te meer frisse lucht des te beter (wel onderdruk houden ivm geur).

 

heb je 15 lampen hangen in een vrij inrichtbare ruimte?

tafels erin en dan op slab of mapito en lekker automatisch of helemaal volzetten met 11ltr, stekken erin op aarde en na 3dgn de klok om :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...