Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr. StOnEd A lOt

Secret Jardin T Neon 2x55W

Recommended Posts

Hey hey,

 

 

Een vraagje waarom denk je dat je een extra lamp er bij zou moeten doen?....Het gaat idd wat stilletjes....maar ze zien er toch goed uit..........buiten die gebrekverschijnsel die je aan de kant van je bladeren ziet..........maar voor de rest ziet het er toch goed uit....heb je toevalig een ec en ph metertje?....dan weet je wat meer wat er mis gaat met je meiske

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey faraon !

 

klopt ze zien er zeker goed uit , en die gebrekverschijnselen zouden stilletjesaan moeten weggaan of toch iniedergeval niet mogen verergeren ( doen ze voorlopig zeker niet )

 

het gaat stilletjes , maar ik vind sommige planten een heel erg mooie opbouw hebben dus laat ze maar rustig doen , alleen vind ik dat ze wat sneller voorbloei zouden mogen tonen ...

dat zal in iedergeval toch voor 1 van de dagen moeten zijn .

 

waarom ik denk dat een extra lamp niet slecht zou zijn is omdat er plaats zat is voor nog eentje bij te hangen (ik weet niet in hoeverre dat de temperatuur beïnvloed) , en omdat als ik alles mooi wil belichten toch een grote afstand tussen planten en lamp moet houden er worden altijd wel een aantal plantjes minder goed belicht zodat ik elke dag wat moet schuiven met de lamp . feit is dat t-neon veel beter werkt als de lamp erg dicht boven de planten hangt .

 

volgens mij is het de bedoeling dat wanneer er topvorming is deze zo veel als mogelijk belicht worden , hoe meer hoe beter .

licht is gewicht toch ? dus voor de opbrengst zou het niet nadelig zijn lijkt me ...

 

het gaat wel met 1 lamp . maar dan met minder planten niet met 2 bakken . maar als er plaats is voor twee vind ik dat ik dat gewoon moet gaan doen .

 

tneon armaturen zijn in aankoop wel duurder tegenover hps lampen :s maakt niet uit , ik zal er wel eentje bij kopen maar nu moet ik toch ff wachten :vape:

niet dat ik het niet kan betalen ... maar je kan natuurlijk blijven kopen ...

 

dankzij de gs heb ik een ec meter en dankzij een super forum lid krijg ik een ph meter dus ik ben op de moment al redelijk goed voorzien .

maar alles kan altijd beter hé :lol:

 

anyway SUPER hobby SUPER forum en SUPER leuke mensen hierzo !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en dat zal zeker niet sneller gaan.........het zal toch wat tijd nemen.....beste wat je zou kunnen doen is gewoon zo dicht mogelijk je armatuur laten zakken zodanig dat al je meiskes lekker belicht worden........en gewoon geduldig afwachten......je wordt zeker beloond zolang je meiskes niet zot maakt met te veel veranderingen.....en een extra armatuur erbij ( 220 watt)in je propagator kan ook een overkill zijn voor je plantjes.........dat vind ik persoonlijk wat veel voor je tentje.....dan ga je echt wel problemen hebben met te hoge temp.......ik vind het dat het er goed uit ziet.en je setup is perfect voor een microkweek..... via je ph en ec meter zal je wat meer te weten komen wat er allemaal aan het mis gaan is in dat bakje...

 

maar nu momenteel je plantjes lijken blij te zijn en dat is de voornaamste........

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaaah ik ben niet ongeduldig hoor , laat ze maar rustig doen :lol:

 

ik ben zoizo pro tneon , t neon heeft zichzelf bewezen en ik ben echt wel tevreden over de gang van zaken . behalve dan dat het licht meer zou moeten spreiden .

 

maar goed :vape: we zullen wel zien hoe het uitrdraaid hé :)

 

ik heb alle tijd van de wereld :jump: maaaaaaaar ik dacht dat ze nu al in bloei hadden moeten staan en op dat moment zit ik nu te wachten :jump:

 

greets ! en thx voor de positieve comment !

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi micro !

 

ik ben benieuwd naar je plannen .

 

maak er maar een topic over dan kunnen we allemaal meekijken :lol:

 

weet dat ik zelf een beginner ben dus probeer niet te veel te leren uit mijn topic , lees de topic's van elmo eens door :vape: die van beaker zijn ook interessant :)

 

greets Mister !

Share this post


Link to post
Share on other sites

MIster,

 

Ik heb de topic van the predator zitten lezen die ook met een tl armatuur van 2 x 55 watt aan het kweken is...en vond het best interessant mbt jou kweek systeem....bij hem ging het ook best wel traag maar bon ik zal het voor in geval je het nog niet gelezen hebt------->topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thx for the link ! dadelijk even doorlezen .

 

vandaag was het weer erg leuk in men tentje :vape:

 

het gaat bijzonder goed met de auto ak 47 !

er heeft zich vandaag een heel erg mooie man laten zien die is er met liefde uit gehaald en staat nu op het balkon .

 

en er heeft zich ook een prachtige dame gemeld !!! ja die kleine fuckers zijn gewoon even sneller dan de adh47 !!

ik heb dus nu een mooie kleine auto ak 47 bonzai met voorbloeisverschijnsellen :lol: is dat wel een woord? voorbloeisverschijnsellen ik weet niet of het een woord is maar het klinkt wel !

 

probeer maar , zeg maar luidop VOORBLOEISVERSCHIJNSELLEN , bekt goed hé ! jA daar verschiet je toch een beetje van hé !

dat is een mooie voor als ik aan de toog zit in café het vettig rameke , dan zeg ik tegen iedereen die daar zit hé jongens moet je eens iets weten ?

ik heb VOORBLOEISVERSCHIJNSELLEN !

 

maar goed , ik denk dat jullie het nu wel begrijpen , dat deel van dat ik voorbloeisverschijnsellen heb snappen jullie nu ECHT wel

 

dus laten we het ook eens over iets anders hebben dan heel de tijd over voorbloeisverschijnsellen want dat word snel eentonig.

 

in de bak adh47 werd het veels te druk , de planten verstikten elkaar door de enorme bladergroei , BLADERGROEI de stukken waar dan ooit toppen in gaan komen kregen amper of zelfs geen licht meer ook werden de bladeren helemaal nat op de plaatsen waar ze elkaar overlappen , dus ben ik maar beginnen snoeien om de enorme bladeren er tussen uit te knippen . nu is heel de boel terug een stuk frisser en krijgt alles weer mooi licht . er zullen mensen zijn die zeggen dat mag je niet doen , dat snap ik maar het moest dus zeg ik tegen jullie wazapjega? dadelijk ga ik weer wat voeding aanmaken dan mogen ze straks nog eens drinken ik ga ook wat extra aarde toevoegen bovenin omdat het kan .

 

Greets Mister de Mister de Master de Mosterd op de kaas (een vieze gele vlek )

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is het vandaag weer een super dag !

 

de zon schijnt de vogeltjes houden hun bek en met men plantjes gaat het super :vape:

vanmorgen om zeven uur werd ik wakker en ik dacht direct aan men plantjes , ik dacht ook dat ik moest gaan poepen maar dat is in dit topic niet relevant .

 

dus hup vroeg uit de veren en op naar men tentje .

 

ik had de aardebakken twee dagen erg beperkt water gegeven en had de bak eens stevig laten droogtrekken . gisteren had ik ze dan eens heel flink bewaterd en goed wat voeding gegeven . ook had ik zoals je hierboven kon lezen wat uitgedund omdat het wat te druk werd in de bak .

 

ik was dus erg benieuwd wat de planten daar van vonden en hoe ze het stelden .

wel ze voelen zich super ! hoe weet ik dat ? wel ik voel het tot in men kleinste teen ! ze maken het prima :lol:

de kleine auto ak47's zijn erg donkergroen van kleur en staan er netjes bij

 

de grote adh47 plantjes hebben een vermoeiende ochtend achter de rug want ze zijn vanaf vandaag in SCROG ! jeeeeeeeeeeeeeep ik maakte een SCROG !

 

ow yeah mijn naam is mister en ik heb een SCROG . hey eu dude .... ik heb een SCROG !

 

fieuw , ik ben erg tevreden over de gang van zaken , er zijn mensen die het afraden om een autoflower te gaan scroggen , er zijn ook mensen die er geen probleem mee hebben en waar de planten het goed doen . ik ben zo een mens die er geen probleem mee heeft :) want ik heb een SCROG !

 

fototjes volgen later :jump:

 

nog geen bloeiverschijnselen gezien bij de adh47 ....

 

weer had ik het gevoel dat er een lamp extra in moet ...... krijg ik nu een kramp?

 

de planten lijken te genieten van de voeding want de bladproblemen hebben zich niet uitgebreid :jump: .

 

ik heb maar 1 probleem momenteel en dat is de varenrouwmug , hier nematoden voor gaan bestellen waar je 10 m² mee kan behandelen voor 20 euro vind ik wat overdreven .

ik heb amper 1 vierkante meter , de vleesetende plant heeft een mooi plekje gekregen in de tent en ik ben benieuwd wat dat geeft . ik verwacht geen wonderen maar elke mug die hij kan verwijderen is goed :jump:

 

volgende ronde zal met aarde van de gs zijn , dan zal dit probleem zich niet meer zo snel voordoen denk ik .

in deze aarde zit veel organisch afval en dat is dus foute boel .

maar goed , al doende leert men ik besef nu het belang van een goede grond .

 

wat ik ga doen met het feit dat ik vind dat er te weinig licht is weet ik nog niet .... maar dude ik heb SCROG :jump:

 

bye !

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ben lekker aan het knutselen :vape:

 

auto ak47 is idd sneller als adh47

 

de laatste wordt ook stukken groter...het verschil zit uiteraard in de langere groeifase van ahd47

 

adh47 is... autodieselhaze x autoak47

 

jij kweekt nu deze 2 soortjes...dus met elke kruisbestuiving krijg je sowieso een 100% auto...

 

je had geloof ik ook in je koelkast... ndb x adh47.....dat is dus een semi/auto x auto....daar kan dus beide uitkomen.....

 

gr

Carpie

 

ps...wat men super autos noemt zijn dus auto´s met een lange groeifase....

zelfs af en toe zo lang als bijna van een semi-auto.....

semi-autos zijn de vroegbloeiers zoals henkes lolland...royal dane...ndb...ierdbei...danish gold...

ik denk dat je ndb x adh47 zich gaat gedragen als bijna een semi/auto... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heuj carpie !

 

tof dat je nog eens langskomt :vape:

 

je hebt vast gelezen dat ik voorbloeiverschijnselen heb ! en je ik knutselde een scrog in elkaar !

 

wat leuk allemaal !

 

zeer duidelijk uitleg omtrend de autoflowers , maar wat ik mij dan juist nog afvraag ... een semi autoflower is een vroegbloeier .

wilt het dan ook zeggen dat je indoors deze semi autoflowers gewoon kan afbloeien op 18/6 of 24/0 ?

 

zal een autoflower ook gewoon bloeien onder een groeilamp ? of zal hij het beter doen onder een bloeilamp?

 

ik heb het gevoel dat je het bij autoflowers allemaal wat minder onder controle hebt , de plant kiest zelf wel wanneer ie gaat bloeien daar heb jij als kweker niets over te zeggen .

 

greets Mister !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joooo Mr moooi om te horen dat ze al wat bloei verschijnselen hebben :vape:

 

en een scrog ook leuk wil ik wel een paaar fotos van zien.

 

 

volgens mij kun je gewone auto,s het beste onde 18/6 laten afbloeien hoe meer licht hoe beter met semi autos weet ik het niet ?

 

 

 

past wel een beetje bij je een eigenwijze plant die zelf wel bepaalt waneer hij of zij gaat bloeien

 

groetennn

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroegbloeiers zijn niet om binnen te kweken eigenlijk...maar idd 14-10 zou moeten kunnen...

maar wie gaat er nou royal dane binnen kweken... :jump: ...dan neem je een top binnen soortje :)

 

autos blijven bloeien onder 24-0...maar de meeste doen afbloeien onder 18/6....

als zijn er sommige zaadbanken die 12-12 voor hun soortje aanbevelen....

 

tja...wat is economisch...dat weet ik niet...

 

alle teorie over groen en bloei lampen zullen best waar zijn...maar strekken heeft vooral te maken met de lamphoogte...en de verdringing door planten ernaast.. :jump:

 

jaja vreemd he...autos gaan automatisch in de bloei....hihi :jump: ...daar doe jij niks aan met een relais :vape:

 

bij mij zaten de adh47 tegen het dak aan :lol: ....van 2 meter....als ik niet ingegrepen had....platleggen etc.....ze stonden wel op 11 literpotten :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello jj !

 

de fototjes komen er straks aan :)

 

haha ja de adh47is me aan het testen :vape:

 

haha ja zo een eigenwijze plant houd me bezig het mag allemaal niet te gemakkelijk gaan hé .

geef me alsjeblieft slakken op guerilla en varenrouwmuggen in men tent of ik ga me lopen vervelen !

 

carpieeeeeeee ,

 

je hebt wiki leaks , wikipedia , en je hebt wikicarpie !!!! de grootste levende cannabis encyclopedie van wf !

 

ik denk ook wel dat als je de adh47 de ruimte geeft om te groeien dat hij erg groot zal worden :lol:

 

de kunst zal zijn om elk soortje te leren begrijpen en daar op in te spelen .

 

een top binnensoortje .... is daar ergens een lijst van te vinden dan ?

 

Greets Mister !

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig vriend, een plantje heeft wat te veel zonneschijn gehad.eh.....een beetje verbrand........

 

de voor laatste foto....plantje aan de linker kant...wat voor plant is dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep farao 1tje voelde zich denk ik zo prettig dat hij zen bladeren hoog in de lucht heeft gestoken want de lamp hing er toch een stuk boven hoor !

 

de plant helemaal links is een vleesetend plantje , deze scheid een nectar af dat zeer aangenaam riekt voor insecten , deze worden in de 'beker' gelokt waar ze in een zuur vallen en verteerd worden :vape:

 

Greets Mister !

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: ...vleesetende plant......... :)

 

kdacht dat je in een eerdere post en geintje maakte :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik leg gewoon niet op elke slak zout :vape: ....

 

 

mircro kweken 2.0...met vleesetende planten :lol: :) :jump:

 

next level is here :jump:

 

 

 

 

gr :jump:

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

jooo Mr moooi netje hooor :vape:

 

kijk maar uit voor je vingers met de vleesetendeplant.......

 

groete

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jj ,

 

don't worry ,

ik was niet van zin om hem te vingeren :vape:

 

aangezien ik geen insect ben is het redelijk makkelijk om te weerstaan aan deze geuren :lol:

 

!

Share this post


Link to post
Share on other sites
mircro kweken 2.0...met vleesetende planten :lol: :) :jump:

 

next level is here :jump:

 

 

 

 

gr :jump:

Carpie

 

haha , ja ik ben zo , ik doe de dingen anders .

ik denk teveel en dan krijg je zulke dingen .... mij kan je eigenlijk niet alleen laten want dat is foute boel .

 

als ik een hele week niets te doen heb dan gebeuren er pas echt rare dingen ! het is al voorgevallen dat er smorgens nog een muur stond en s'avond niet meer , dan blijkt dat ie in mijn weg stond :vape:

 

dit is niet zomaar microkweek , dit is misterkweek :jump:

wees blij dat het slechts een vleesetende plant is :jump: it's never been done before ! it's exclusiv !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...