Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr. StOnEd A lOt

Secret Jardin T Neon 2x55W

Recommended Posts

@ the predator : een tweede lampje in het tentje zou inderdaad ideaal zijn , dit zal er in de toekomst ook nog wel in komen met 1 lamp kan je idd niet je volledige tent benutten zoals het hoort .

 

@ carpie en markz : ik begrijp dat je normaal eerst je timer omschakeld naar 12/12 en twee weken later de bloeilamp insteekt , maar het zijn auto's dus ze blijven gewoon op 18/6 staan .

ik heb besloten om vanaf morgen de bloeilampen in te steken , we zullen wel zien wat dat dan doet met de 10 auto ak 47 plantjes .

 

@ mitsz : ik snap jou niet goed , maar dat zal wel aan mij liggen .

 

@ iedereen : ik ben net naar de plantjes gaan kijken en ze worden dus echt wel mooi van formaat , ik ga dus zoizo morgen de bloeilampen insteken , aangezien het auto's zijn moet ik niet eerst omschakelen naar 12/12 heb ik begrepen , toen ik de lamp wat hoger hing om beter aan de plantjes te kunnen zag ik een lichte verkleuring in het blad , dit was niet te zien toen de lamp er vlak boven stond . dus ff een tip voor de beginners : bekijk je planten ook eens als de lamp hoger staat of uit is .

 

toen ik foto's wilde trekken van de verkleuring was natuurlijk net men batterij leeg .... het is het PRILLE begin van een bladprobleem de bladeren kleuren lichter exact in het midden van elke vinger van het blad . snapje? volgens mij ( voor zo ver mijn kennis rijkt ) is dit een pk tekort ? vooral een kalium tekort?

 

we gaan hier niet moeilijk over liggen doen , ik heb voeding nodig . punt .

ik ga dus ook voeding halen , morgen rijd ik naar een growshop MAAR wat steek ik allemaal in mijn winkelwagen ?

ik zou het op 50 euro willen houden , ik snap dat dat redelijk beperkt is . maar alles in 1 keer is ook wat duur .....

 

als jullie een foto van het blad willen zal dat voor morgen worden , anders zoek ik even op google een gelijkaardige foto ?

 

deze foto's had ik ervoor nog getrokken :

de bak met twee plantjes minder :D

gallery_34583_14045_1239798.jpg

 

dit is de onderste bladvorming nu vraag ik me af , moet ik hier nu al in gaan dieven ?

 

gallery_34583_14045_219919.jpg

 

zouden jullie eens even goed op full size naar de foto's willen kijken of jullie nog andere opmerkingen hebben ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm , ik kan het niet tegenspreken want ik heb geen tensiometer .... ik twijfel of te nat wel de reden is ... ik zal het volgens mij niet weten als ik geen tensio meter heb volgens mij kan het ook nog liggen aan een te hoge ph .... ik heb geen ph meter , wel heb ik ph papier strookjes , misschien

kan ik hiermee de ph van de aarde meten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net even de sticky van miss j over voedingstekorten doorgelezen , dat is weer een hele boterham !!! dwz weer een hele tekst om te leren begrijpen :D

 

ik ga morgen proberen om de ph van men aarde te meten met de ph papierstrips .

 

en dan even nog eens een fototje plaatsen van de lichte verkleuring , als jullie me nog even willen helpen dan zal het wel goedkomen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die blad punten naar beneden wijzen op stikstoftekort.

Dat kan ook gebeuren met teveel water hebben de wortels niet genoeg lucht.

Dat gele ook maar denk dat je wat tekort calcium/magnesium hebt en iets teveel water

SAnnie pakket kopen 75 euro inc zaad.

Werkt als een trein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi nighthaunter , thanks for the comment !

 

mister is naar de growshop geweest en heeft gekocht : pk 13/14 van canna , terra flores van canna , ph- van HY-PRO ,en canna boost accelerator 250 ml die canna boost is wel duur want die koste 48 euro voor een liter .

 

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen ik kreeg gratis een EC meter ! super toch !

 

alleen heeft de aardige man van de growshop geen calibratie vloeistof meegegeven dus ik heb een ec meter maar ik kan er niets mee aanvangen .

 

die bladpunten wijzen inderdaad op sommige plaatsen naar beneden , vreemd dat dit een tekort aan stikstof is , ik had op 28 liter potgrond een 25 gram bloedmeel gedaan ... dat is toch een bron van stikstof hé ? dan was dit misschien te weinig of is dit al op ?

 

te nat ... het kan dus hé , ik weet niet wat er onderin de aardebak gebeurd .... is het misschien een oplossing om onderin de aardebak gaten te boren ? nu is deze gesloten .

of om bv wormen in men aardebak te gooien ? deze kunnen de aarde wat losser maken denk ik dan ....

 

stel nu dat de bak te nat staat , dan is dit een probleem want ik moet voeding geven en deze voeding moet je samen met water geven .... dus dan staan ze nog natter .... boven in is de grond absoluut niet te nat maar helemaal onderin dat weet ik dus niet .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vandaag een zalige update :rofl

 

gewoon , omdat alles naar men zin gaat !

 

ben net even naar de plantjes gaan kijken en die hebben vannacht weer een groeispurt gekregen :D het word weliswaar wat druk in de tent misschien wel wat te druk :D

 

maar jullie willen toch gewoon foto's zien !

 

bakje vol !

gallery_34583_14045_1359543.jpg

 

mooie afstand tussen de internodes als je het mij vraagt :rofl

 

gallery_34583_14045_210282.jpg

 

en de kleintjes zijn ook aan hun opmars begonnen :-)

 

gallery_34583_14045_1198892.jpg

 

die kleine rare freak heb ik verwijderd dus nu zijn ze nog met 9

 

 

ik heb in de hoek van de bak helemaal naar onderen gegraven om te kijken/ voelen hoe het daar met de grond gesteld is .... te nat of te droog , en het is absoluut niet te nat , ook niet te droog , maar perfect in orde ! de adh47 plantjes hebben een kleine dosis terra flores en booster meegekregen , de auto ak 47 krijgen voorlopig nog geen voeding , deze mogen eerst nog wat zo blijven staan . en nu , nu ga ik de bloeilampen insteken ! toppie !

 

als de overige 4 adh47 plantjes allemaal vrouwtjes blijken te zijn da ga ik denk ik een ruimte gebrek krijgen :s

 

dan nog maar gezwegen over de 9 overblijvende auto ak47 plantjes !!! ik denk dat ik wat overdreven heb :rofl

 

hm , misschien maar eens op zoek gaan naar een topic waar dat ook zo gebeurd is .... ik denk dat de normale mens maar max 4 plantjes in zo een tentje zet ?

 

Greets Mister!

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een zaden kweek moet je onverbiddelijk zijn....alleen de mooiste mogen bijven leven....

 

de rest.... :D ...of... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt carpie ! dat doe ik met men kinderen ook ! de lelijke gaan er gewoon tussenuit ! die worden toch maar gepest of krijgen een laag zelfbeeld !

 

 

 

ik ga de vier adh47 plantjes elk naar een hoek trekken , zo hebben ze terug wat meer plaats :rofl

de bloeilampen zitten er in dus nu maar wachten op de bloeiverschijnselen :rofl

 

ik vraag me af of er zich nog mannetjes zullen melden bij de adh47 plantjes en waarom die twee mannetjes zo vroeg hun geslacht lieten zien ... maar ja ik vraag me nog zoveel af :rofl

 

het ene mannetje staat mooi uit te waaien op het balkon :D morgen krijgt hij weer mooi weer dus laat hem maar mooie bloemetjes aanmaken en dan kan ik zen stuifmeel invriezen ala dame blanche :rofl SUPER HOBBY!!!

 

hopelijk worden de plantjes nu voldoende gestimuleerd om topjes aan te gaan maken , groeien moeten ze niet meer te hard gaan doen :s de kans is groot dat er volgende ronde een lampje extra in de tent hangt :rofl

 

hopelijk blijft de geur wat beperkt in men garabox :D ik woon nu niet in een heel drukke straat maar toch :rofl daarnet stond het tentje een half uurtje open en dan word je toch een lichte plantengeur gewaar . ik vind het altijd fascinerend hoe die plantjes opeens zo een groeischeut kunnen krijgen !

 

 

Greets Mister !

Share this post


Link to post
Share on other sites

hellow en een gelukkige Dinsdag !

 

vandaag heeft Mister een temperatuur / hygrometer gekocht voor de veel te dure prijs van 23 euro .

hiervoor kreeg ik een meter met in en out functie , min en max functie , en ik kan het schatje op fahrenheit zetten .... alsof ik dat ooit nodig heb ...

 

maar goed , ik schrok wel een beetje want ik wist niet dat het zo warm was in men tentje !

ik gokte op een 22 graden max 25 maar blijkbaar is dit toch 27 graden max 29 graden CELCIUS .

had ik niet verwacht !

 

de luchtvochtigheid zat rond de 46 % dus dat is wel best .

 

zag ik toch weer niet zo een mini fucking zwarte kut vlieg zeker !

DAMN you fucking bastards !

 

ik dacht nog maar eens op zoek te gaan naar het bodemleven , even uit te zoeken wat ik allemaal in men zoo heb zitten .

 

kwam ik als eerste een pissebed tegen volgens google : De pissebed leeft van plantaardig materiaal, zoals rottend hout en bladeren, dus eu das weer KUT

nadat ik dit nu op land levende zeedier zen kieuwen had platgenepen tussen duim en wijsvinger ging ik op nieuw op zoek heel erg zachtjes met men vingers tussen het zand ....

 

en toen zag ik DE DUIZENDPOOT ! volgens google : Duizendpoten zijn zonder uitzondering snelle jagers met giftige 'kaakpoten'. Ze eten kleine ongewervelden als insecten, slakken en wormen, ook andere prooien als pissebedden en spinnen worden gegeten. Vrijwel alle duizendpoten zijn nuttige dieren omdat ze aan planten knagende dieren opeten.

 

dat klinkt fijn maar nu dacht ik toch ooit eens gehoord te hebben dat ze ook het wortelgestel aantasten .

 

maar goed ... verder op zoek nananaaanananaaaaaaa oooooh OOOH wat is dat? ROOFMIJT ! ja ! roofmijt en niet 1 niet 2 maar ikweetnihoeveel ! alles lijkt zomaar 'vanzelf' in mijn bak te komen , maar dit is wel goed nieuws :) hopelijk blijft alles zo in evenwicht !

 

de springdingbeesjes waren natuurlijk ook nog talrijk aanwezig , maar nu ik de roofmijt gespot heb vind ik het best :jump:

 

heb al eens gedacht om een bug eating plant in men tentje te zetten .... die zou in ieder geval geen honger hebben :vape:

 

oké nu fototjes kijken !

 

ik vraag me nu echt wel af of deze 4 overblijvend adh47 plantjes vrouwtjes zijn , misschien dat jullie het al zien maar ik niet iniedergeval :lol:

ik schat dat dat tegen volgende week wel duidelijk zal zijn :jump:

 

dit is de grootste en wat mij betreft ook de mooiste in opbouw en ja .... alles eigenlijk

gallery_34583_14045_902472.jpg

gallery_34583_14045_234446.jpg

 

bakje vol ! ik heb deze eens gedraaid zodat de andere misschien ook eens wat meer licht krijgen ...

gallery_34583_14045_1665658.jpg

 

ik heb uitgerekend dat ik van kiemplantje tot nu aan dag 26 zit .

 

the power of nokia 5 megapixels jongeuh !

zie je da kwaliteit zie je ze ? hé hé ... nee ik ook niet !

gallery_34583_14045_362097.jpg

 

It's just Weed !

gallery_34583_14045_513035.jpg

 

gallery_34583_14045_731862.jpg

 

gallery_34583_14045_57610.jpg

 

 

 

deze zijn nog wat jonger :jump: maar staan ook onder de bloeilamp dus ben benieuwd wat dat gaat geven .

gallery_34583_14045_246122.jpg

 

ik begin wel op een echte kweker te lijken :jump: moet ik nu een speciaal jasje kopen ofzo ? of zo een muts met een wietblad op? of moet ik een giga wietblad op men garagepoort tekenen ? hé hé ofni ? ofwel ? ofwelofni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bon als het kweken niet zou lukken(,), kan je eventueel een dierenasiel beginnen........maar je plantjes zien er toch goed uit......

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry mitsz , soms is het nederlands en het vlaams wat moeilijk in een gesprek .

 

dus je voelt jezelf niet echt begrepen ?

das helemaal niet erg mitsz , niets om je slecht over te voelen !

we hebben het allemaal wel eens moeilijk hoor .

 

mitsz hey jonge kop op ! het komt allemaal wel weer goed hoor ...

 

maar stel nu heel even dat het niet goed komt , en je krijgt het moeilijker en moeilijker , en je werkt dat op ons uit en gaat slaan en roepen en schuimen uit je bek...

 

dan heb ik daar alle begrip voor !

 

Kind regards , Mister !

Share this post


Link to post
Share on other sites

het loopt hier allemaal wat uit de hand !

gallery_34583_14045_730823.jpg

 

gallery_34583_14045_1366962.jpg

 

gallery_34583_14045_208231.jpg

 

temperatuur en lv

gallery_34583_14045_919352.jpg

 

min temperatuur en lv

gallery_34583_14045_385947.jpg

 

max temperatuur en lv

gallery_34583_14045_1002611.jpg

 

gallery_34583_14045_234446.jpg

 

grow you tiny bastard !

gallery_34583_14045_755243.jpg

 

vandaag dacht ik echt voor de eerste keer , shit ik heb een extra lamp nodig

 

vraag me af wat de max temperatuur zou zijn met een extra lamp erbij ?

 

ik heb momenteel echt geen budget meer over voor een extra lamp .... ik heb enkel nog twee grote spaarlampen met wit licht maar daar kan ik niets mee doen in de bloei ....

 

kheb er geen oplossing voor deze kweek zal op 1 lamp moeten draaien . dat zal ook wel lukken , maar iets minder goed :vape:

 

wat zou volgens jullie het verschil zijn met een lamp 2x55 wat extra?

 

greets Mister !

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorry mitsz , soms is het nederlands en het vlaams wat moeilijk in een gesprek .

 

dus je voelt jezelf niet echt begrepen ?

das helemaal niet erg mitsz , niets om je slecht over te voelen !

we hebben het allemaal wel eens moeilijk hoor .

 

mitsz hey jonge kop op ! het komt allemaal wel weer goed hoor ...

 

maar stel nu heel even dat het niet goed komt , en je krijgt het moeilijker en moeilijker , en je werkt dat op ons uit en gaat slaan en roepen en schuimen uit je bek...

 

dan heb ik daar alle begrip voor !

 

Kind regards , Mister !

 

Weet je wat het gevaar is van een hoog IQ Mister?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Mitsz !

 

natuurlijk weet ik dat !

 

Ik denk dat hoogbegaafden op jonge leeftijd door hun kennis en manier van denken geen aansluiting kunnen vinden bij hun leeftijdsgenoten.

Hierdoor hebben ze in de daarvoor cruciale periode geen gelegenheid ervaring hiermee op te doen wat resulteert in sociaal gestoorde volwassenen.

 

Sociaal gestoord is in dit verband niet als hard negatief bedoeld maar dient opgevat te worden als sociaal niet zo vaardig als anderen.

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey Mitsz !

 

natuurlijk weet ik dat !

 

Ik denk dat hoogbegaafden op jonge leeftijd door hun kennis en manier van denken geen aansluiting kunnen vinden bij hun leeftijdsgenoten.

Hierdoor hebben ze in de daarvoor cruciale periode geen gelegenheid ervaring hiermee op te doen wat resulteert in sociaal gestoorde volwassenen.

 

Sociaal gestoord is in dit verband niet als hard negatief bedoeld maar dient opgevat te worden als sociaal niet zo vaardig als anderen.

 

:lol:

 

VRIEND! :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja... nu weet jij het ook :vape:

 

als je verder nog vragen hebt dan hoor ik het wel :lol:

 

misschien kan jij mijn vraag dan ook beantwoorden ? dan hebben we 'elkaar geholpen'

 

wanneer gaat de man openbarsten en heel erg stoer met stuifmeel beginnen strooien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het weet , waarom vraag je het dan ?

 

nee nu niet want er gebeurd niets ! leugenaar :lol:

nee maar als die zo nu ongeveer gaan opengaan dan moet ik hem binnen laten staan anders is het stuifmeel weg :) thx :vape:

 

Greets Mister !

Share this post


Link to post
Share on other sites

...weg :lol: ...echt niet...jou vent blijft wel even lozen hoor....tis geen Vlaams vluggertje :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol :vape: het klopt toch dat stuifmeel 'kapot' gaat als het nat word .

als ik hem dan buiten laat staan en het regent dan ja... snapje ?

 

daarom dacht ik ik zet de arme stakker binnen , hoe meer stuifmeel ik op een correcte manier kan verzamelen hoe beter hé ,

dan kan ik heel die zooi invriezen en heb ik het binnen handbereik wanneer ik maar wil :lol:

 

ik heb van men lieve schat een sarracenia hybride gekregen ! volgens mij is dat niet slecht om bij in men tentje te zetten .

hij houd van veel licht en vochtige omgeving dus .... volgens mij voelt die zich prima in een secret jardin !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...