Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MisterOnwetend

Eindelijk weer eens begonnen. 15 jack herrers. En geldgebrek

Recommended Posts

Collega's. Ik ben eindelijk na 1 jaar of zo weer begonnen. alleen stuk kleiner. heb n kast verbouwd. maak vanavond foto's. Heb echt geldshit door priveomstandigheden waardoor ik wel moest. en heb t moeten doen met de spullen wat ik al had. grond en stekken heb ik kunnen regelen omdat diegene n naaste is. voeding had ik nog over. maja.. wortelstimulator weer niet. en heb gewoon niet t geld gehad om dat te kunnen kopen. dus ben nu bij 18u fase. had eerste dag ma btje budmax (staat op 1e week kan). en terra grow. .dag erna alle terra grow (staat op ook voor wortelvorming). wat kan ik btr doen?> terra grow blijven geven of alleen water tijdens de 18u periode? vanavondd maak ik wat foto's en stuur ik wat maten door. kast iis ong. 120 breed. 70cm lang. 2mtr hoog. 10x 11 liter potten en 5x 7. .. heb ph-. atazyme. superdrive. budmax. terragrow en terrabloom. lamp 600 wat. temp kreeg ik geregeld 34graden lamp aan. 26 lamp uit. lv tegen de 40. maar ga vanavond een vernevelaar ervoor zette. was eerst bang aangezien t water is dat t tegen de stroom komt.. maja voor dat die stoom zeg ma bij de lamp is is het al verdampt toch? groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je stekken of zaadplanten

in het geval zaad waarom dan vernevelaar ervoor ? schiet ivm temperatuur niks op en is niet nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeuy MisterOnwetend geen ondergrondse plannen meer?

Veel succes, op naar een halve kilo! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je 15 stekken zetten op nog geen vierkante meter? dat wordt een serieuze jungle..

 

Ook die 600watter is wat veel voor de grootte van je hokje denk ik. Wordt moeilijk je temp. in controle houden zo.

 

Misschien is het wat om een kleine ventilator tussen de plant en de lamp te laten blazen om zo je temp. wat naar beneden te krijgen en keihard afzuigen die warme lucht.

 

Luchtbevochtiger gewoon ergens in je hokje zetten tijdens de groei fase, maar let wel op die dingen doen het soms te goed en zetten je hokje vol met die stoomnevel.

 

Succes deze ronde, volgens mij zit je wel goed met je voeding in de groeifase maar daar kan ik je niet verder mee helpen, buffertabs yay.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

compleet recept voor nog meer ellende ......

temp veelste hoog en geen centen .. zo kan je geen weed kweken man !

 

veel suc6 !!

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb je stekken of zaadplanten

in het geval zaad waarom dan vernevelaar ervoor ? schiet ivm temperatuur niks op en is niet nodig

 

Gewoon stekken inderdaad:)

 

Heeuy MisterOnwetend geen ondergrondse plannen meer?

Veel succes, op naar een halve kilo! B)

 

hey fritzl.. ja had toen gekeken in mijn berging. dacht dat ik daar onder mijn woonruimte kwam. dat was niet zo.. en dan zou ik mijn laminaat van de grond moeten trekken om daar n luik te maken. dan word t weg werken weer shit:D

 

Ga je 15 stekken zetten op nog geen vierkante meter? dat wordt een serieuze jungle..

 

Ook die 600watter is wat veel voor de grootte van je hokje denk ik. Wordt moeilijk je temp. in controle houden zo.

 

Misschien is het wat om een kleine ventilator tussen de plant en de lamp te laten blazen om zo je temp. wat naar beneden te krijgen en keihard afzuigen die warme lucht.

 

Luchtbevochtiger gewoon ergens in je hokje zetten tijdens de groei fase, maar let wel op die dingen doen het soms te goed en zetten je hokje vol met die stoomnevel.

 

Succes deze ronde, volgens mij zit je wel goed met je voeding in de groeifase maar daar kan ik je niet verder mee helpen, buffertabs yay.

 

greets Tita

 

Ja.. denk ook een jungle.. maja hoop ook een jungle.. is alleen maar goed dan:P.. temp is tot nu toe goed. ventilator komt inderdaad. als ze wat groter zijn. thnx voor de rest:)

 

compleet recept voor nog meer ellende ......

temp veelste hoog en geen centen .. zo kan je geen weed kweken man !

 

veel suc6 !!

 

UrbanGrower

 

ik weet ik weet.. meer op goed geluk dit. als ik snel zie dat t niks word dan houd het op. maar op deze manier is de enige manier. dank voor je reactie

 

owja en temp. omlaag krijgen gaat wel lukken. maar ben bang misschien te veel. heb n afzuiging 2500. en koolstoffilter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

600watt is overkill in zo kleine hok, ik heb zelf een 400watt in een kleiner hok hangen, ik heb toen deze keuze gemaakt voor een cooltube systeem, deze heeft voor en nadelen

 

nadeel is minder watt aangezien het glas wat tegenhoud ik meen 10%

voordeel is dat je dat weer composeert met je lamp die je nu veel dichter bij de planten kan hangen

 

15 planten op een vierkante meter, zou ik niet doen

 

zet er dan 10 en maak er een scrogg van heb je veel meer opbrengst dan de 15 planten

 

ohja cooltube had ik bij growshop 2de hands voor een tientje met een reflextie kap die je er over heen schuift

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Owkej. maja zoals ik al zei ik had alle spulle er nog van liggen. en diegene bij wie ik dat fix daar kan ik al altijd veel op de bonnefooi doen ma nu had ik zoiets ik kan niet aan de gang blijven met vragen die matst me al genoeg. een paar stekjes gaan denk ik mislukken. ik denk vanwege de voeding in het begin. dan heb ik idd minder planten hangen. scroggen is toch met zo net erover he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo. tussenstand. op zich gaan de plantjes goed.. zijn alleen 4 die niet willen doorkomen maar dat kwam doordat ik bij de voorgroei waarschijnlijk te veel voeding heb gebrukt wat die 4 niet aankonden. ik had geen wortelstim meer.. ook geen geld meer voor te halen. maar de rest gaat goed. staan nu iets langer dan n week. je begint t al te ruiken dus ik moet langszaam mn afzuiging gaan aanzetten. de lv is boven de 50% dus dat zit ook wel goed. toen ik op zolder had kreeg ik m nooit boven de 40% en had ik ook redelijke opbrengsten. Dadelijk in de bloei met afzuiging aan als de lv lager moet dan gaat dat ook wel lukken. temp is ook goed. kan niet mooie fotos maken want heb geen kaartje voor mijn camera en op me gsm heb ik geen flitser haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortelstimulator is helemaal niet nodig, ik heb het nog nooit gebruikt en draai rond de 1op1 opbrengst gr/watt. De enige manier hoe je wortelgroei kan stimuleren is zuinig aan doen met voeding. Minder voeding is beter als je wilt dat ze groeien, zolang er voldoende stikstof is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

owkej thnx voor t opbeurend antwoord:P.. ik probeer morgen vroeg foto te maken. het groeit op zich goed. ook de paar wat achter bleven.. zelfs kleine haartjes beginnen al.. heb 3dagen voorgroei gedaan en zit nu 1 week en 2 dagen of zo in de groei op 12/12 .. voorgroei was `18u

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...