Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
M-pire

SPINT!..

Recommended Posts

Hoe het best spint te bestrijden in de tweede week van de bloei?

 

Het twee keer gespoten met masai van bayer, eerste keer de aanbevolen dosis, de tweede keer een dubbele dosis gespoten.

 

ik heb nog geen last van webjes en de spint is erg klein en zit alleen op de onderste bladeren van de plant.

 

Ook denk ik veel eitjes te zien B)

 

Is nog in het begin stadium als je het mij vraagt maar krijg gewoon jeuk als ik die dingen zie!

 

Hoe bestrijd ik ze het beste? Plant vitality plus of toch vertimec?

 

Of kan ik maar beter stoppen gezien de planten nog zeker 10 weken moeten staan?.

 

Dood moeten ze.

 

Groeten M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt door het warme weer dat ze zo snel gaan.

 

Masai heb je weinig aan... is gewoon niet goed genoeg(meer).

 

Vertimec is verboden voor particulieren dus kun je denk ik vergeten.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Thanks voor je reactie,

 

Nu ze in mn tent zitten is het warme weer ook niet meer van belang, al zou het gaan vriezen :rolleyes:

 

Toch word er wel degelijk vertimec aangeboden als je op de term googled.

 

Hoe goed is PVP tegenover Vertimec?

 

Is spint te controleren als je zowat nog een hele kweek uit moet zitten?

De soort is Amnesia.

 

Nog nooit eerder last van beesten gehad,nog geen verdwaalde fruitvlieg B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard heb ik gezocht op vertimec maar kwam alleen bij mallefide figuren uit die het al even hadden verdunt enzo.

 

ga ik niet aan beginnen, sorry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoeveel weken je zou verliezen als je opnieuw moet beginnen, maar het is het overwegen waard. Ik hoor van tuinders dat er ondertussen spint rondwaart omgeving aalsmeer tot utrecht die echt nergens meer van doodgaat. Niet van vertimec, niet van nissorun. Ook niet van masai en zelfs dat nieuwe mengseltje met poeder onderin, overleven ze.

Dat komt door kwekers en (vooral) vermeerderaars die steeds maar 1 x spuiten als ze spint zien in plaats van 3 x (dag1, dag4 en dag8). En nu zijn die krengen verschrikkelijk resistent.

Je kunt beter proberen spint te voorkomen: Zaad in plaats van stekken en een inlaatfilter plaatsen. Ook heel goed oppassen als je van buiten komt dat je niet met dezelfde kleren bij je planten naar binnen gaat. En als laatste: Houdt huisdieren weg bij je planten, vooral deze tijd van het jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kweek alleen op aarde en aarde-mixjes.

Als ik week 2 wat spint zie , maar het valt nog erg mee: in elke pot een teentje verse knoflook poten.

De knoflook zal gaan groeien , en een milde ( voor mensen niet te ruiken) hoeveelheid stoffen verspreiden waar spint NIET van houdt.

De spint zal niet weggaan MAAR OOK NIET ZWAAR GAAN VOORTPLANTEN!!

Door de vertragende werking van knofloof kan je zonder extra maatregelen je bloei rustig afmaken.

 

Het is alsof je Ivo Opstelten midden in een parenclub neerzet _ mensen gaan er niet speciaal voor aan de kant , maar de sfeer is goed verpest en er wordt amper nog geneukt.Dus geen webben van hongerige spint op zoek naar meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meneer Jansen, die uitspraak maakt mijn morgen weer goed ,lol B) :rolleyes: :smoke :) ^_^ -_- :tu ;) :D :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat laatste is een leuke uitspraak inderdaad,maar het knoflook-verhaal zou ik toch met een flinke korrel zout nemen... B)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bedoelde ik ook Aad, het knoflook verhaal weet ik ook niet of dat wat uit haalt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biologische methoden werden en worden met veel scepsis ontvangen sinds kunstmest in de winkels ligt.

 

In de biologische kassenteelt zie je dat er veel gewerkt wordt met het sproeien van knoflookextract.

Het kweken van een knoflookplantje in dezelfde pot als waar wiet in staat zorgt voor een omgeving waar spint zich niet op z'n gemak voelt.

Alles ruikt een beetje giftig voor die spint.Irriterend.

Ik heb de ervaring dat dat genoeg is om de snelle voortplanting keihard af te remmen.

Het is nooit verkeerd om misschien met co2 controller je ruimte even te ontsmetten, maar de knoflook is in principe echt genoeg.

Maar sla geen plant over.

 

af en toe een kerfje in de knoflookplanten maken versterkt het effect.

 

dit soort kleine subtiele truuks kan in de bio-teelt het grote verschil maken.

 

Een ander raar voorbeeld: outdoors veel afrikaantjes bij je planten zetten: dat verjaagt luizen.Het is een niet al te mooi truttig bloemetje, maar afrikaantjes zijn effectief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reactie's!!

 

Ik heb vandaag geen spintjes kunnen ontdekken onder de bladeren maar weet dat die fuckers er nog zitten.

Heb plant vitality plus besteld en ga dat eens proberen.

Alle tips houd ik natuurlijk bij de hand als het probleem blijft!

B)

Veel uit een lopende antwoorden maar ook veel mogeljke oplossingen!

 

Bedankt!

 

Gr m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...