Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Palla

PH meten in steenwol slabs

Recommended Posts

als de plant zich zou beschermen tegen een koudere nacht dan krijgt toch juist meer blad ( vegetatief ) ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant kan zich niet gaan beschermen tegen een koude nacht?

Wat een onzin!

Hoe weet ze nou hoe hoog de temp zal gaan worden????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat toch om een 'koude' nacht of lees ik het nou verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja correct het gaat om een koudere nachttemp.

En no know legde subtiel uit dat een plant geen glazen bol heeft :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

uh een plantje die t koud heeft gaat meer blad aanmaken toch. dus een groter verschil dag nacht lijkt me niet altijd generatief te werken. (correct me if im wrong) al blijven de plantjes zelf ws wat kleiner.

heeft toch niks met voorspellen te maken maar om wat ze daadwerkelijk voelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant die het 'koud' heeft maakt opzekers niet meer blad aan. Tik eens op google in wat de kenmerken zijn van een vegetatief gewas en hoe dat te bewerksteliggen en wat de uiting van het gewas daarop is. En zo ook met generativiteit.

 

En een plant kan van te voren niet weten dat er een koude nacht aan zit te komen vandaar het voorspellen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bezig, je kan ook gewoon aan je plant vragen wat ie lekker vindt.

als je goed kijkt en luisterd zal za het antwoord aan je geven.

of jij het ook ontvangt is een tweede natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heeft mijn pomp 3 dagen niet gewerkt(kutvlotter) geen wonder dat ik geen drain heb dan. Handmatig ging die dus wel aan.

 

In ieder geval nu water gegeven tot er drain kwam(50 liter). En nu de voedingsbeurten maar weer verhoogd naar 5 x 100cc dus 5 beurten van 1 minuut op de klok.

 

Vanavond ga ik kijken hoe de drain ervoor staat, ik ben benieuwt.

 

En ik voer hele gesprekken met mijn planten, leuk joh he!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een plant kan zich niet gaan beschermen tegen een koude nacht?

Wat een onzin!

Hoe weet ze nou hoe hoog de temp zal gaan worden????

Ze gaan stilstaan in een koude nacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

groter verschil tussen dag en nacht temp bedoelt osmose .

alleen nacht temp niet onder 18 graden laten komen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal binnenkort even een fototje maken en dan posten. Deze ronde is wel leren dus ze zijn niet allemaal mooi. Volgende ronde maakt ik misschien een kweekverslag ervan ff kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gekeken maar het gaat niet zo goed als ik had verwacht voor de eerste x op steenwol.

Het gesloten systeem wat ik gebruik werkt ook niet naar behoren. De airco sloeg telkens af. Kheb daardoor een andere erbij moeten plaatsen. Nu derachtergekomen dat de afvoer van de airco te lang was met teveel bochten. Verholpen door buisfan ertussen te zetten en slang recht te maken met maar 1 bocht.

 

Temperatuur is gewoon een heel erg groot probleem hier. heeft regelmatig de 40 graden aangetikt....

Deze ronde is bijna voor bij ik hoop dat ik nog een kleine opbrengst heb om de kosten te dekken. Heb er wel veel geleerd en de volgende x weet ik waar ik op moet gaan letten.

 

Voor de volgende x nog wat veranderen. Ik wil luchtverdeelslangen gaan gebruiken en ik heb nu lampen met trafo's eraan vast. Trafo's buiten de ruimte plaatsen.

 

Voor de nieuwe ronde staan er al weer een aantal amnesia die wortel moeten trekken en waar dan de beste van erin gaan. Ook ga ik nu voeding in poedervorm gebruiken die ik via via verkregen. Kost me nu 50 euro aan voeding voor een hele draai haha en ik durf te wedden dat de opbrengst vele malen beter zal zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op naar een betere ronde dan maar,

Maar welke poeder ga je gebruiken?

 

nmr 1 van woma-tuintechniek? of wat anders?

 

gr,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee. Ik moet wel zelf stikstofkorrels bij gooien. Het is trouwens geen poeder maar korrels die opgelost moeten worden.

Volgens mij is dit zelf samengesteld zal het als ik het binnen heb wel ff bekijken.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wist ook niks over die nummer 1 van woma tuintechniek.

 

Ik zie wel dat de basisvoeding alleen voor cocos en aarde geschikt is dus gaat sowieso niet op voor mij. De voeding in korrels die ik krijg is gericht op steenwol en goedkoop. Ben erg benieuwd hiernaar.

 

Ze doen het overigens wel ietsjes beter nu. Ze staan nu 7 weken in de bloei en beginnen nu om te vallen, zit dus wel wat gewicht in de topjes. Zijn alleen erg klein voor deze periode(silver haze).

 

Voor de volgende ronde heb ik maar weer zelf stekjes gemaakt. 160 gemaakt waarvan de 50 beste genomen zullen worden. Deze ronde zijn er ook een stuk of 10 doodgegaan dus dat scheelt allemaal. Volgende ronde gewoon 50 gezonde goeie(amnesia).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poeder is super goed en goedkoop :P

 

Hopen dat de volgende ronde beter gaat, en de temperaturen worden ook weer wat gunstiger dus ik ga van het beste uit :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah korrels dan, geen poeder.

 

Ik weet nu waar ik van tevoren goed op moet letten en hoe het geheel nu werkt. Volgende ronde zal zeker weten beter gaan. Ik heb trouwens een data logger gekocht op conrad.nl maar dat ding geef een veel hogere temperatuur aan dan de rest. Scheelt ongeveer 3 a 4 graden. Ik heb hier een beetje een vertekend beeld van gekregen want de temperatuur is dan hoogstends 37 graden geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...