Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kaintjuh

indoor kweken zonder lampen

Recommended Posts

2e boor een paar gaten van 8mm dwars door de stam heen en houd deze ongeveer 2 weken open. doordat er zuurstof in de stam komt, gaat de plant in de bloei.

 

de 2e klinkt heel raar, maar geloof het maar, ik doe het al 3 jaar zo met buitenplanten. het is ideaal als je guerrila kweekt, of geen zin hebt om te hannessen met plastic--immers kans op schimmel.

hmzz het lijkt me dan dat de stam onstevig word.... de stam zorgt voor toevoer van de plant... ik ga t dit jaar uitproberen!! bij 1 plant en als t suc6 heeft zou ik t zo ook voor verder jaren gaan doen..

 

maare vraagje.. de plant die gaat tog heel erg stressen.. lijkt mij dan.. heeft dit geen gevolgen bij jouw?.. kwa opbrengst bv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, geen invloed op opbrengst.

jaren geleden toen ik voor het eerst boorde, was ik ook bang voor de stevigheid, maar dat bleek niet nodig.

Ik heb zelfs wel eens een + erdoor geboord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nope, geen invloed op opbrengst.

jaren geleden toen ik voor het eerst boorde, was ik ook bang voor de stevigheid, maar dat bleek niet nodig.

Ik heb zelfs wel eens een + erdoor geboord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

heb je er misschien ook foto's van.... :) zou t wel perfect maken :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nope, geen invloed op opbrengst.

jaren geleden toen ik voor het eerst boorde, was ik ook bang voor de stevigheid, maar dat bleek niet nodig.

Ik heb zelfs wel eens een + erdoor geboord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

heb je er misschien ook foto's van.... :) zou t wel perfect maken :o

ik weet niet of hij dan nog op wietforum zit maar suzuki zou de fotos in juni naar mij toe sturen en dan zet ik ze er wel op, of hij moet het zelf doen als hij dan nog opo wietforum zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijf wel op de site komen , bij een maat van me.

maar niet meer zo vaak, 1x per week ongeveer.

als ik zelf zover ben dat ik ga boren plaats ik de fotoos wel.

maar ik heb mijn stekken nog nie binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
blijf wel op de site komen , bij een maat van me.

maar niet meer zo vaak, 1x per week ongeveer.

als ik zelf zover ben dat ik ga boren plaats ik de fotoos wel.

maar ik heb mijn stekken nog nie binnen.

wat voor stekken heb je besteld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me afvraag : Is dat boren niet gewoon het forceren van een bepaalde vorm van stress. Het gooit natuurlijk tijdelijk de hele stofwisseling van de plant overhoop. Komen er ook voedings sappen uit de gaten ? De plant zal deze gaten de kapotte capilair vaatjes toch ook gaan repareren zodat er na een paar dagen geen extra zuurstof meer in de plant wordt toegevoerd.

 

En welke rol heeft zuurstof in verband met groei en bloei . Wat ik wel weet is dat zuurstof een afval produkt is van de plant (van de fotosynthese)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja athmosfere heeft gelijk. een plant heeft opzich geen zuurstof nodig ( boven de grond dan) ze maken het zelf. het enigste wat wel zou kunnen is dat je ipv zuurstof Co2 bedoelt. maar dit lijkt mij ook erg sterk. het enigste wat ik denk dat er gebeurt is dat je planten erg in de stres schieten wat wel enige vorderingen kan oplopen in de toppen. maar zuurstof??? :verrygood :smoke :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies pro dat snap ik dus ook niet . Hopelijk komt suzuki nog een keer met een goed onderbouwde uitleg over zijn zuurstof theorie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar dat boren werkt dus zeker. wie heeft dit nog meer uitgeprobeert want ik wil het ook wel doen maar ik ben bang dat het fout gaat :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door een tekort aan stikstof gaan planten ook eerder bloeien . Misschien is dat een effekt van dat boren in de plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan wel in de 7de week van de bloei in een dikke stam een spijker slaan ofzo of de binnenste voedingsbaanen van je takken kaopt drukken om ze helemal uit te putten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het boren stress oplevert , is wel zeker . De stam (net boven d egrond ) is de levens ader van de plant ,waar alles uit de grond doorheen moet. Ga je daar in lopen boren dan zal dit niet zonder gevolgen zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...