Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DamN

Zijn die EC en PH meters iets waard?

Recommended Posts

Hallo, ik ben recent op zoek gegaan naar betaalbare EC en PH meters, ik wil echt niet een aankoop doen van 100 euro om gewoon de PH / EC te meten, de waarden mogen .2 afwijken (PH) en .10 (EC)

 

Zouden deze metertjes goed genoeg zijn?

 

http://www.benl.ebay.be/itm/Digital-water-...=item2319add6ce

http://www.benl.ebay.be/itm/1024-Digital-E...=item3cc7c315e0

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH ,..EC ;) heb jaren zo gewerkt maar nu ik 100% Bio kweek heb ik al die troep en meet apparatuur niet meer nodig ( 1 of 2 x per kweek even aarde ph vaststellen) of bij troubels (mocht ik daar last van krijgen)om dit als eerste af te vinken,..sinds ik bio ga ,..altijd prima ph,..en EC :D ,..en laat dat bodemleven en de ingrediënten in de aarde zoals schimmels , bacto , lava meel , Mearl,..etc,.. recepten zat hier op forum),..haar werk zoveel beter doen. Vooral als je zelf van het spul gaat roken , raad ik je aan op Bio te gaan (Sannie methode) En nee heb geen aandelen in Sannies . Werkt gewoon makkelijk en goed,...kijk uit naar mijn verslag dit komend weekend. Zie je de resultaten zelf.

En de smartpot is perfecte pot voor beginners en gevorderden. :P

 

Suc6 met je keuze,..mineraal,....Bio,..aqua, hydro etc etc. :D

PS: en goedkoop is vaak met deze meters duurkoop!!

 

Gr, ST

 

 

:yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek ook 100% Bio en ook via sannies methode met autoflower(ruderalis), sativa en indica soortjes alles kan. Ik heb bij deze late kweek de buffertabs weg gelaten en nog groeien ze aanzienlijk beter als die bij mn vrienden. PH en EC meten daar doe ik niet aan. let it grow bio en de natuur doet voor de rest zijn werk.

 

Blessings

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat je met bio kweken toch nog steeds je ph stuurt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee eens biologisch is the way..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die meters kun je beter niet kopen, daar heb je niet lang plezier van...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is maar net welke keuze je maakt:

-Of je koopt, als je geluk hebt, om de kweek een nieuwe meter.

-Of je investeert in een goeie en hebt er tijden plezier van.

 

Die goedkope dingen gaan altijd op zondag of na 18.00 kapot is mijn ervaring, wanneer er geen shop open is. :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

op conrad hebben ze een goeie ph meter. Kost geloof ik 50 euro ofzo van voltcraft. Gebruik deze nu al een tijdje en is echt een goeie kwa prijs/kwaliteit verhouding.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/101137/...earchDetail=005

 

Hiervoor heb ik altijd hannah meters gebruikt. Vind dat persoonlijk echt kutdingen. Je koopt een meter ec/ph in 1 voor 200 euro. Vervolgens werkt de automatische calibratie niet meer.

Heb ik dit eigenlijk met alle meters al gehad die automatisch calibreren. Eerst ph7 en dan vraagtie automatisch om ph4. Echter heel vaak blijftie hangen op ph7. Heb dit ook met een nog duurdere meter gehad voor continu meten met losse voelers etc. Altijd hetzelfde geintje. Meters teruggestuurd naar hannah en te horen krijgen dat die gewoon goed is....Nou voor mij lekker wat anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hanna automatisch calibreren? zitten stelknoppen op toch? hoef je ook alleen op 7 te calibreren, niet met 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

die nieuwe meters hebben allemaal automatische calibratie dus niet meer met stelschroeven.

 

Zijn altijd 2 meetpunten ph7.01 en ph4.01 of 1 meetpunt en dan is het meestel ph 6.86 ofzoiets.

Zelf doe ik ze altijd calibreren op 2 punten, geeft een meer nauwkeurige meting. ik heb ook meters liggen die op 1 punt calibreerbaar zijn, maar als ik die dan op ph7.01 calibreer en ik doe ze derna om te testen in een ijkvloeistof van ph4.01 geeftie altijd wat anders aan.

 

Ik heb ook ooit een meter besteld op growshoponline.nu. was een goedkope meter een witte. Met automatische temp en calibratie. Ding bleef ook op 7.0 hangen. Ik dat ding teruggestuurd maar was al te laat dus ze hebben ernaar gekeken en weer teruggestuurd. Volgens hun was het prima om em alleen op 7.01 te calibreren. Ik geprobeerd en ook met een andere meter erbij. Als het met die meter dus 5.8 was, was het met de andere meter die wel goed was 5.0. Scheelt nogal veel dus vandaar doe ik dat nooit meer.

 

En die met stelschroeven van hanna zijn altijd op 2 punten te calibreren voor zover ik weet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn ook nieuwe modellen met stelschroeven, dat werkt beter dan zonder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

werkt sowieso beter. Die automatische dingen zijn gewoon kut.

Overigens willen die met stelschroeven ook weleens kuren vertonen. Dan is de electrode kapot of moet je em even laten weken.

Die voltcraft meter vind ik tot nu toe de betrouwbaarste van de goedkopere meters.

 

 

Hoe doe jij dat dan amnees, controleer jij je meters weleens en hoevaak calibreer jij je meters? Ik zie ook veel foto's van jou en volgens mij heb jij geen automatische watersystemen in je hokken of heb ik dat verkeerd gezien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

b_5630.jpg

 

ik gebruik deze of het oudere model. ik calibreer eens per kweek ofzo. hij wijkt zelden af, en als die afwijkt is die electrode smerig of dood.

 

bij deze dingen is het belangrijk dat de kabel die het apparaat in gaat, niet knakt, vandaar dat ik 'm meestal niet in de koffer doe maar gewoon neerleg met de kabel recht vooruit. heb al 6 x zo'n nieuwe kabel/electrode meegekregen. 4x garantie en 2x zelf gekocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wekelijks calibreren is natuurlijk goed, zelf doe ik het om de 2 weken ofzo gaat prima.

 

Wat jij zegt is wel vaker dat die voelers snel kapot gaan enzo van die hanna dingen. Kan natuurlijk aan de bekabeling liggen.

 

Wat kost die meter die je daar hebt? En hoelang heb je die al in gebruik/???

Share this post


Link to post
Share on other sites

255 winkelprijs

 

ik gebruik die combi meters al jaren

Share this post


Link to post
Share on other sites

mag ik vragen waar jij je kabels/voelers vandaan haalt. ik heb namelijk deze meter:

http://www.btt.nl/manualsweb/pdf/Hcombogropro.pdf

 

Maar die geeft dus het probleem van niet goed calibreren. Ik wil hiervoor een nieuwe kabel/voeler voor bestellen maar kan ze niet op een nederlandse site vinden.

 

Ik heb deze ooit uit amerika besteld voor 150 euro minder dan de winkelprijs hier, maar na contact met hanna willen ze met niet eens verder helpen of het apparaat nakijken. Ik moet het maar terugsturen naar de winkel waar ik het gekocht heb :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik koop eigenlijk alleen bij de growshop

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit tegenwordig ook op bio/organisch voeding, ik kies wel voor om mijn water toch af te zuren dus ik gebruik mijn PH meter nog wel, maar mijn EC meter niet meer. Heb 2 constante Milwalkee meters kosten 100 eu p/s maar dingen blijven wel lang accuraat zonder calibreren. :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah toch ik zou daar iig toch ook voor kiezen. Maar dan wel met een grond ph meter erbij. Zo kan je het beste je medium sturen. Ik vind de methode met grondmonster en water mengen etc niet heel nauwkeurig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik ga dus voor biocanna gaan, en hierbij een EC metertje kopen (en wat later een PH meter)

 

Kan iemand mij een goede EC meter aanraden tussen 30 a 40 euro?

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Investeer in goede en duurdere meters.

Goedkope gaan om de haverklap kapot en kosten je uiteindelijk meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...