Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Esmeralda

die rook bij een waterpijp

Recommended Posts

ik heb een mss stom vraagje, maar kom: als je zo een waterpijp maakt he, hoe komt het dan dat die marihuana rook naar onder gaat (zogezegd de fles in)? Normaal gaat rook toch naar boven.

Weet trouwens iemand een goede manier om die geur uit je kamer te krijgen?

Groetjes, Esmeralda

xxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou kijk Esmeralda,

 

bong4.jpg

 

Zoals je hierboven ziet, dat is een waterpijp. Linksonder zie je een soort van "trechter" in de waterpijp zitten en de steel van de trechter loopt tot de onderkant van de waterpijp door. De bedoeling is dat je de waterpijp vult met water (tot boven het punt waar de "steel" er uit komt), en daarna wiet in de bovenkant van die trechter stopt. Daarna hou je het mondstuk tegen je mond aan, en begin je met hijsen terwijl je je aansteker bij de wiet houdt. De rook die wordt naar binnen gehezen door de zuigkracht die jij met je mond maakt. Dus de brandende wiet produceerd rook, die rook wordt naar de waterpijp toe gezogen, dus de rook gaat dus van de kop van de trechter, door de buis van de trechter, en omdat het onderste van de buis onder water zit, komt het dus in aanraking met water. En door het hijsen wordt die rook weer uit het water getrokken, en zo in je longen.

 

Ik hoop dat je het snapt, want volgens mij heb ik het niet ideaal uitgelegd :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou kijk Esmeralda,

 

bong4.jpg

 

Zoals je hierboven ziet, dat is een waterpijp. Linksonder zie je een soort van "trechter" in de waterpijp zitten en de steel van de trechter loopt tot de onderkant van de waterpijp door. De bedoeling is dat je de waterpijp vult met water (tot boven het punt waar de "steel" er uit komt), en daarna wiet in de bovenkant van die trechter stopt. Daarna hou je het mondstuk tegen je mond aan, en begin je met hijsen terwijl je je aansteker bij de wiet houdt. De rook die wordt naar binnen gehezen door de zuigkracht die jij met je mond maakt. Dus de brandende wiet produceerd rook, die rook wordt naar de waterpijp toe gezogen, dus de rook gaat dus van de kop van de trechter, door de buis van de trechter, en omdat het onderste van de buis onder water zit, komt het dus in aanraking met water. En door het hijsen wordt die rook weer uit het water getrokken, en zo in je longen.

 

Ik hoop dat je het snapt, want volgens mij heb ik het niet ideaal uitgelegd :o

mja is goed ze,..... de luchtbelletjes die veroorzaakt worden ''ontploffen '' de rook vindt dan zijn baan via het mondstuk naar de longen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

wauw.. ik heb bij een lokaal winkeltje diezelfde waterpijp ongeveel zien liggen in Glas... 30€ ongeveer, Te duur he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij bedoel je dat de rook na het volzuigen van de pijp een beetje onderin blijft liggen. :o Volgens mij komt dat doordat de rook sterk is afgekoeld door het water.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij bedoel je dat de rook na het volzuigen van de pijp een beetje onderin blijft liggen. :o Volgens mij komt dat doordat de rook sterk is afgekoeld door het water.

neej.. omdat je je vinger op het klapgat hebt en je zuigt.. dan zijn de luchtstromen zo dat de rook niet naar boven kan.. maar zodra de vinger eraf is schiet het naar boven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou iemand mij uit kunnen leggen waarom er eigenlyks water in een waterpijp moet? :o

 

ik heb wel eens waterpjp gerookt met martini, ipv water, maar merkte niet echt verschil..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou iemand mij uit kunnen leggen waarom er eigenlyks water in een waterpijp moet? :o

 

ik heb wel eens waterpjp gerookt met martini, ipv water, maar merkte niet echt verschil..

Neej maakt idd nx uit wat je erin doet maar moet wel iets vloeibaars is.. waarom?

 

-de rook wordt gekoeld dus klapt minder op de keel

-de rook wordt van teer gezuiverd.. dan komt er maar 0.18% van alle teer in je longen :)

(Let wel op.. in een joint zit ongeveer 18 tot 21 keer zoveel teer als in een sigaret dus dan heb je de teer van 1 sigaret..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...