Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

PietNederwiet

Foutje gemaakt hulp nodig!

Recommended Posts

Goeiemorgen allemaal,

 

Ik post niet zo heel vaak een topic, want als ik ergens niet uitkom probeer ik altijd eerst even te zoeken.

Maar nu kom ik er even niet uit.

 

Ik heb gister mn planten overgepot naar 18L potten, ging perfect want het was al een mooi kluitje geworden , ik was er ook rijkelijk laat mee moet ik toegeven.

 

Maar nu,

Ik heb 5 Northern Light Automatics telang in plastic bekertjes met een te klein laagje grond gehouden.

Die wou ik overpotten in wat grotere potjes.

Toen ik die daar in wou zetten viel alle grond er af en was het alleen nog maar een sprietje met een paar lange wortels eraan!

Vanochtend keek ik en waren de blaadjes een beetje dof/lichter geworden.

Komt dit nog goed?

 

P.S. Ik post vanmiddag even foto's.

 

Mvg,

 

PietNederwiet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je het best de grond wat vochtiger kunt houden omdat de wortel massa kleiner is geworden.

 

Maar wacht nog even de reactie's van de ervaren rotten af :)

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

fototje?

Waarschijnlijk hebben ze het gewoon ff druk met wortelen nu.

Komt wel goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan zal ik je een tip geven voor autoflowers

Meteen op de uiteindelijke plaats planten ompotten geef je zo 5 dagen eerdere bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan opzich geen kwaad mits je ze goed verzorgd. Ik heb dit probleem ook een x gehad. Wilde 5 planten overpotten van 7 naar 11 liters. Ging goed tot aan de laatste. Heel de kluit viel eraf en alle wortels braken. Vervolgens in een ruimte gezet met 80% luchtvochtigheid. Plant trok weer helemaal bij. Ze had echter wel een hele grote achterstand t.o.v. de andere 4 helaas.

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn sterke plantjes en die trekken wel bij.

 

Zal misschien een groeiachterstand oplopen van een dag of drie tot zes, maar dan gaat ze gewoon weer verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn jackberry is zeker de helft van de wortels afgekomen toen ik ze van een kleine smartpot in een grote wou overzetten.

 

Heb een goeie dosis myco rond de wortels gestrooid en 't plantje was binnen de kortste keren terug goed...spijtig genoeg een mannetje maar dat is een ander verhaal.

 

Dus 'k zou d'r nog wat tijd geven, dat komt waarschijnlijk nog wel goed!

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wacht het wel even af.

 

Mocht blijken dat ze er toch moeilijk bovenop komen bestel ik weer wat nieuwe, en zet ik deze op een guerillaspotje en zie ik wel wat ik er nog vanaf kan halen.

 

Bedankt voor reacties, ik weet genoeg!

 

Mvg,

 

PietNederwiet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...