Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Monti

Kunnen de wortels tegen groen licht?

Recommended Posts

Voor een project vroeg ik me af of het mogelijk is om de wortels van de plant altijd te bekijken met de hulp van groenlicht. Op het bovengedeelte van de plant zou dit geen effect hebben, maar is dit onder ook zo? Iemand enig idee?

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan mits het groene licht daadwerkelijk écht het spectrum heeft waar ze geen last van hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je dat zeker, want ik las ergens dat een het groene gedeelte van de plant dit groene licht niet opneemt omdat het weer terug reflecteerd. De wortels hebben een andere kleur, dus ik dacht missschien regeren zij er dan wel op?

 

Mensen die hier ervaring mee hebben?

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben nieuwsgierig naar je project!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou blacklight nemen.Zie je de witte wortels en je schimmelsporen mooier te zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das is ook cool, maar ik werk met hydro :)

Maar denk je niet dat dat een negatief effect heeft als datt continue op de wortels schijnt?

 

@gobru

 

Het is niet wiet geraleteerd, heeft te maken met m'n werk, waar ik liever niet teveel over vrij geef op deze manier. Misschien met een 2e account maarja dat mag weer niet. Ik heb liever niet dat mijn '2 levens' in elkaar overvloeien. Alhoewel ik het wel graag wil delen waar ik mee bezig ben.

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel eens de wortels een tijdje in het licht gehad en daar doen wortels niet moeilijk over.

Ik heb bijvoorbeeld een paar stekjes in een doorzichtige fles laten wortelen om de wortels te kunnen bekijken en daar hadden de wortels geen last van. Mijn fogger/mistmaker heeft ook een wit ledje en die heb ik ook niet afgeplakt gehad toen ik daar wat mee experimenteerde en daar hadden de wortels ook geen last van.

Algen etc vinden licht in het water wel fijn om te groeien. Vooral met extra voeding etc in je water.

 

(blauw licht penetreert minder door water dan rood licht, en rood licht geeft sneller algengroei om die reden. behalve cyanobacterien/blauwalg, die houden meer van oranje)

Een blauw (of misschien wit) ledje om naar je wortels te kijken zou geen problemen moeten opleveren. Dan zie je de wortels goed en kan je aan de kleur zien of ze gezond zijn. Als wortels wit zijn zien ze er blauw uit met blauwe leds, als ze ongezond zijn zien ze er donkerder uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja want met groen licht rijden ze door.

 

 

hahahahahahaahahahahahaha

 

 

haha

 

ha

 

 

bedoem tssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb wel eens de wortels een tijdje in het licht gehad en daar doen wortels niet moeilijk over.

Ik heb bijvoorbeeld een paar stekjes in een doorzichtige fles laten wortelen om de wortels te kunnen bekijken en daar hadden de wortels geen last van. Mijn fogger/mistmaker heeft ook een wit ledje en die heb ik ook niet afgeplakt gehad toen ik daar wat mee experimenteerde en daar hadden de wortels ook geen last van.

Algen etc vinden licht in het water wel fijn om te groeien. Vooral met extra voeding etc in je water.

 

(blauw licht penetreert minder door water dan rood licht, en rood licht geeft sneller algengroei om die reden. behalve cyanobacterien/blauwalg, die houden meer van oranje)

Een blauw (of misschien wit) ledje om naar je wortels te kijken zou geen problemen moeten opleveren. Dan zie je de wortels goed en kan je aan de kleur zien of ze gezond zijn. Als wortels wit zijn zien ze er blauw uit met blauwe leds, als ze ongezond zijn zien ze er donkerder uit.

 

Wauw, wat een onzin in een post.

 

Hoe kan je zeggen dat de wortels geen last hadden van een doorzichtig flesje als je er geen verduisterd flesje ernaast had staan als controlegroep (x7)?

 

Blauw licht penetreert minder diep in water???

http://www.natuurkunde.nl/servlet/supportB...upportId=877176

Het is zelfs zo dat ze bij aquarium (led) lampen geen tot weinig gebruik van rood licht maken omdat dit nauwelijks doordringt in water en dus weinig nut heeft.

 

Het is gewoon een feit dat wortels minder groeien als ze verlicht worden, dat algen (harder) groeien bij verlichting (welke kleur dan ook).

 

Er zijn zelfs theorieën dat zodra er licht op je wortels valt, de plant zich gaat wapenen tegen droogte door zijn stomata te verkleinen en minder te transpireren.

 

Ofterwijl, vreemde conclusies/aannames...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja want met groen licht rijden ze door.

 

 

hahahahahahaahahahahahaha

 

 

haha

 

ha

 

 

bedoem tssss

 

 

hij schud ze d'r zo uit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou nou...

 

@nameinanka

Is er dan een lichtkleur waarbij algen minder hard groeien en de wortels er minder last van hebben, b.v. groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uv lampen killen algen

 

Ook je voeding als je niet oppast

 

@boefje is het een keer niet Amnees die zo'n bericht post ben jij het wel

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou nou...

 

@nameinanka

Is er dan een lichtkleur waarbij algen minder hard groeien en de wortels er minder last van hebben, b.v. groen.

 

Durf ik zo niet te zeggen, maar er is zat info over algengroei te vinden (biobrandstof-onderzoeken e.d.)

Het verschilt ook per plant soort.

Maar vertel anders wat meer over je project, moeten de wortels 24/7 verlicht staan? Of alleen op bepaalde momenten dat je de wortels wilt bekijken?

Heeft het licht een doel of is het alleen ter inspectie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uv lampen killen algen

 

Ook je voeding als je niet oppast

 

@boefje is het een keer niet Amnees die zo'n bericht post ben jij het wel

 

Iemand moet het doen he.. je kan niet verwachten dat amnees het elke keer doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil de wortelgroei laten zien, zonder dat de planten hier al teveel last van hebben(ze moeten wel blijven groeien en niet langzaam dood gaan). Ze zouden dan zeg maar in ruimte zitten die licht dicht is voor het licht van buiten af, maar de ruimte zal b.v. wel belicht worden door een groene lamp. Ik denk dat de wortels dan gemiddeld 12 uur per dag in het licht staan (of iets minder). Het licht heeft een doel en is niet voor inspectie, ze moeten zichtbaar worden.

 

Gr Monti en thanks voor je hulp :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@boefje030

 

jij hebt echt iets met amnees he :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...