Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NLwiet

Nicotiana tabacum

Recommended Posts

Hey medegrowers :lol:

 

Vanmiddag had ik het met iemand een kleine discussie over het legaliseren van wiet.

Ik ben groots voorstander, ondanks dat ik zelf niet zo'n groot gebruiker ben van (wat je met dit beleid noemt) ''het groene goud''.

Vooral het kweek proces vind ik leuk. Maar we hadden dus een discussie en hij kwam met het argument: ''Als je het legaliseert, gaat iedereen het kweken''

(So what dacht ik meteen, dit geeft overigens wel weer aan hoe onbekenden over het kweken en gebruiken denken)

Dit is natuurlijk dikke onzin, maar hoe leg je dat uit aan zo iemand? Toen moest ik opeens denken aan tabak. Legaal om te kweken,

maar ik ken niemand die het verbouwt. Dus ik vertelde hem dat het onzin was want tabak mag je ook zelf kweken maar geen hond die dat doet.

Daar had hij dan ook geen antwoord op :P, maar ik vroeg me toen wel af, waarom er niemand is die dit zelf kweekt, of tenminste, ik ken niemand.

Dus ik ben eens gaan rond zoeken op internet, misschien is het wel heel lastig?

Het kweken van de plant kan gewoon in Nederland en is niets moeilijker dan het kweken van wiet.

Maar het drogen is, naar wat ik gelezen heb, een stuk ingewikkelder.

Het drogen van wiet doe ik in de kelder, daar is de temperatuur net iets lager dan in de rest van het huis.

We hebben een best grote kelder en om hem droog te houden hebben we een apparaat om water uit de lucht te onttrekken. (weet even de naam niet meer)

Alles wat ik nodig heb om mijn wiet te drogen dus. Iedereen heeft zo wel een goed plekje in je huis, je moet alleen even weten hoe het ongeveer moet.

Het drogen van tabaksbladeren gaat anders want dat moet bij hoge temperaturen.

De growers op dit forum komen voor alles met geniale ideeën dus is er iemand die ervaring heeft met het kweken en vooral het drogen en dat allemaal gewoon thuis?

Lijkt me leuk om te gaan doen namelijk! :D

ik heb de zoekoptie gebruikt om te kijken of er niet al zo'n topic was, niks gevonden anders wordt ik graag doorverwezen :D

Voor de mensen die nog nooit een tabaksplant hebben gezien:

gallery_30442_12123_6003.jpg

Ik heb hem gewoon van google geplukt, dus niet mijn eigen plant :o

 

graag jullie reactie/misschien wel ervaring

 

Groetjes NLwiet

 

Bedenk me nu dat ik het topic niet echt op de goede plek heb geopend. Nouja, als er mods zijn die hem hier niet thuis vinden horen moeten ze hem maar verplaatsen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een aantal keer tabaksplanten geteeld. Inderdaad leuk om te doen en zeker niet moeilijk. Na zaaien duurt het wel lang voordat je een redelijk grote plant heb, maar daarna gaan ze dan ook echt knallen. Ik heb planten gehad van 3 meter plus. Het drogen van de bladeren gaat ongeveer hetzelfde als bij wiet al duurt het een stuk langer. Meestal worden daarna de bladeren bij verhoogde temperatuur en vochtigheid een aantal weken gefermenteerd, maar dat proces verloopt ook bij kamertemperatuur. Al duurt het dan natuurlijk een stuk langer.

 

Ik zou het gewoon eens proberen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij mag je geen grote tabakplantage opzetten, dan onderduik je de accijns...........tenminste dat denk ik......je mag ook niet te veel drank zelf stoken denk ik

 

je mag NIKS meer in dit KUT land....

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar planten maakt niemand een probleem van. Tenzij je het gaat verkopen. Het is geen wiet.

En verder: Je mag zoveel niet. Gewoon schijt aan hebben.

 

Dat is nou zo leuk aan Nederland; je mag niks, maar iedereen doet gewoon waar ie zelf zin in heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De twee belangrijkste tabaksplanten zijn de Nicotiana Rustica en de Nicotiana Tabacum, rond 1559 vernoemd naar de aan het Portugeese hof benoemde gezant Jean Nicot. Daarnaast zijn er nog ruim 60 andere, vooral wilde soorten. Van de meeste soorten is nog niet helemal duidelijk wat de chemische samenstelling is, zodat het mogelijk is dat een aantal soorten hallucinogeen of narcotiserende stoffen bevatten. Diverse soorten kruiden en basten, die vaak aan de N. rustica (die sterk en bitter is) werden toegevoegd, bevatten mogelijk eveneens deze stoffen.

 

 

Dus wie weet ga je straks toch nog trippen :verrygood

 

 

Gr, ST.

 

 

 

 

Bron: de geschiedenis van Tabak.

 

http://home.planet.nl/~bakk4502/wwheden/tabak/tabak.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

oja is ook zo, fietsen stelen mag ook niet hahahahhahahahah

 

ik vind ze altijd, echt waar......

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Aquar,

 

hoeveel komt er van zo'n plant aan tabak af als je het gedroogd hebt?

En was het een beetje te roken of niet? :verrygood

En nog vraag, want dat eerste drogen, dat je ze ophangt, is het belangrijk dat je luchtvochtigheid hoog is?

 

@Stonetwisted

 

Zou helemaal mooi zijn, heb ik 2 in 1 :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello beste !!

 

als en plant 3 meter kan worden denk ik wel dat er veel van en plant kan komen de vraag is alleen word die van jouw wel 3 metr ..

maar eigelijk versta ik niet dat er nog niemand zelf zijn tabak kweekte...

 

dus succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opbrengst is een beetje moeilijk aan te geven. Van een gemiddeld blad maakte ik ongeveer één sigaartje. (Ik had sigaartabak.) Van een plant haal je 10-20 bladeren. Dus reken maar uit. Het was redelijk te roken, maar verwacht geen topkwaliteit havana. :verrygood Ik heb ze gewoon (in het donker) in m'n slaapkamer gedroogd. Ik heb me nooit druk gemaakt over de luchtvochtigheid. Duurde een paar weken voordat alle bladeren via geel naar bruin en droog waren. Stelen wel inkerven, anders duurt het drogen daarvan te lang. Ik heb ze daarna gewoon in een doos gestopt om natuurlijk te laten fermenteren. Na een jaar! roken ze heerlijk naar tabak. Sigarettentabak is eenvoudiger; na drogen kan je het feitelijk al roken. Eventueel kort curen.

 

@hesi bb: 3 meter worden ze alleen in een kas. Buiten 1,5-2 meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ aqaur weer iets geleerd alvast bedankt !! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
oja is ook zo, fietsen stelen mag ook niet hahahahhahahahah

 

ik vind ze altijd, echt waar......

 

ejb

 

EJB, waar gaat dit over?

Kweken, oke. Stelen, NEE.

Blijf met je poten van anders mans spul af oke?

Misschien is het maar een grapje van je, maar kweken en stelen kun je gewoon niet met elkaar vergelijken, waar is je verstand. -.-

 

Dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

koopt toch gewoon en fiets als je wilt fietsen :lol: :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nederland had vroeger ook tabakscultuur, ik denk dat als je gaat zoeken je wel wat vindt over teeltmethoden en verwerking.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik weet dat er in Wageningen ook nog wel onderzoek wordt gedaan. Als ik het nog ga doen dit jaar of volgend jaar houd ik wel een kweekverslagje bij voor de geïntresseerde :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb het ook nog jaren gezaaid in de tuin (gewoon voor het plezier :wacko: ).

De planten komen traag op maar eens de zon erop zit (juni-juli) gaat het echt wel snel.

In de herfst kapte ik dan de volledige plant om en stampte de nerven kappot met iets stomps :)

De hele plant dan onderste-boven op een droge plaats hangen te drogen ( ik heb gelezen om de bladeren op een hoop te gooien en onder een deken of dergelijke te laten fermenteren maar uit ondervinding had ik bijna altijd last van schimmel).

Het resultaat is rookbaar, maar toch niet hetzelfde. Vooral de zaadhulsen ruiken nog het meest naar de echte sigaren-tabak.

 

 

Groeten Deepee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...