Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Amecheesia

84XBubbels op steenwol

Recommended Posts

ik zou niet weten waarom niet gaat gewoon op tyleen leiding ,de cappulaires/slangetjes zijn lang zat .

Ok, ik wist het echt niet man, gebruik die dingen nooit.

Als ik de BE steker zie op die topspin lijken ze me namelijk te klein om daar een startblok heen te komen en deze vast te zetten op de mat.

Normale BE steker lijkt me groter, laat ik t zo zeggen

 

Weer wat geleerd :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijnwel duur maar ik vind ze top .

verstopte cappilaires kosten veel geld.(deze knakenpoetser denkt vooruit )

en is zeer vervelend ook als ze verstopt zitten.

ik hoop dat system clean dat gezeik voorkomt bij je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi systeem heb je daar alleen zie ik dat je geen drukcompenserende druppelaars gebruikt, dat kan over een paar weken wel voor flinke watergift verschillen in de mat zorgen.

 

Je systeem is wel klein dus het zal niet tot extremen leiden. Maar misschien is het wat als je druppelsysteem aan vervang toe is.

De aansturing van het gewas zal in ieder geval makkelijker worden bij een uniformere watergift.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@osmose oke bedankt man ik heb daar nog nooit van gehoord, ik dacht dat de giften door de druppelaars wel ongeveer gelijk zouden zijn met zo'n ringleiding.ik heb er een DAB1600 pomp opzitten als het goed is.

 

ik ben ook op zoek naar een wgm weet iemand toevallig of zit apparaat een beetje goed is?

http://www.agrotools.nl/meters/vochtgehalt...il-moisture.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt een klein systeem dus het afgifteverschil zal miniem blijven, maar na een paar weken is 2 sec. verschil tussen de eerste en de laatste steker toch best wel wat.

Geen ramp ofzo maar het kan beter drukcompenserende druppelaars zorgen ervoor dat ze allemaal tegelijk opengaan(+-0.7bar)

Voor grotere aangelegenheden een must :verrygood

En als je een WGM wilt aanschaffen dan kan je het beste er een van grodan nemen.

Maar schrik niet van de prijs....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit het mouwtje was die volgens mij iets meer dan een rootije. geen 3 dat weet ik zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@osmose dat scheelt al een hoop maar ik vind het nog steeds te duur.

 

Na het weekend komt er een frequentieregelaar van cli-mate(7amp) en een ec grond meter van hanna als upgrade.

 

Topic: de dames gaan best goed het begint einderlijk ergens op te lijken. Ik heb preventief wat roofmijten uitgezet.

Ik heb un 2 lampen aanstaan op 1150 de 600 staat uit omdat het te warm is.

De EC staat nu op 1.3 en bouw dit rustig op. De drainwaarde zijn 1.1 om 5.9.temperatuur min 24.8 Max 30.2

 

Ingredienten van het voedingsvat:

-100L Water

-15ml Regulator

-25ml N-boost

-90ml A+B

-20ml System clean

-Afgezuurd naar 5.6

 

gallery_29253_13787_915493.jpg

 

Kan iemand me vertellen hoe het komt dat me foto's er steeds schuin opstaan? Ik upload via blackberry

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon u foto openen in een viewer,kwart slag draaien en saven,best ook ff u 'info' van de foto halen :lol:

ze staan er mooi bij btw !

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat worden 84 mooie bonsai amchees!

Ik zie wel wat paars tussen al dat groen.. wat is de min. temp van je matten??? (die koelen snel af volgens mij)

 

Grts. OK

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze worden juist iets te warm als de lichten aan staan denk ik omdat er nog flink wat licht op de matten valt.mischien maximaal 32 en dan koelt hij terug naar minimaal 23. ideaal zpu zijn 23 overdag en 18 in de nacht als ik het goed heb. maar ze blijven geen water pompen als de lampen uit staan dus dat zit wel goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog ff een snelle update

 

EC is verhoogd naar 1.6

Ik heb wat extra calcium en magnesium meegegeven.

bovenste bladeren hebben een beetje verdampingsproblemen ik heb de lampen al hoger hangen.

Het is een lekker vol veldje aan het worden.

 

[/img]http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=gallery&req=si&img=446744gallery_29253_13787_261766.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo gast,

 

Dat gaat goed,word al lekker vol bij je!!

 

Keep following!!

 

BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Amecheesia, die zijn behoorlijk gegroeid ouwe, schiet eens wat plaatjes zonder HPS voor een beter beeld :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mannen bedankt voor de reacties

 

Het is toch nog redelijk dicht gegroeid gelukkig :wacko:

Ik zal eens een kabeltje voor me camera halen en wat foto's onder het opstartlicht schieten.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd voor nog is even een update:

 

De bloei is er aardig ingeslopen en alles gaat ze gangetje valt eigenlijk weinig te vermelden. :o

 

De EC is nu 1.7 en krijg 1.3 drain terug ongeveer.

temperaturen min.20 max 29

ze zijn wel ongeveer gestopt met groeien nu en ze zijn precies geworden zoals ik wilde :huh:

 

Foto's

 

gallery_29253_13787_2116874.jpg

 

gallery_29253_13787_1388920.jpg

 

Alleen jammer dat ze zo erg gestrekt zijn B) :P

 

gallery_29253_13787_1797286.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knakenpoetser Bedankt man ja is inderdaad wel zonde ja volgende keer maar 7 per slab maar er schijnt gelukkig haast geen licht op de slabs.

 

Ze hadden ook niet langer moeten worden heb de lampen teruggeschakelt naar 1000 ivm hoogte gebrek

En de 600watt lamp aangezet 2900watt zou tog een beetje teveel van het goede zijn op dit oppervlak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat dit juist prima is voor deze setup veel plantjes in een kleine ruimte en toch lijkt er overal genoeg licht te kunnen komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jeice ja er komt wel overal genoeg licht inderdaad ja. Nu zelfs nog iets beter met die 3de lamp aan.

Zo probeer ik ook een beetje de dissimilatie te beperken :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er ook mooi uniform uit qua groei, nu alleen nog hps-loze pics :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe hoog zijn je planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@O.K ja bedankt he ik hoop dat ze zo lekker doorgaan (-:

 

@MRT ik zal ze eens opmeten ik schat zo'n 40 tot 50 cm

 

@krasi hahaha als ik op tijd ben post ik ze vanavond special voor jou

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...