Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Palla

Zefl gesloten systeem maken

Recommended Posts

Beste WF.

 

Bekend in deze wereld is natuurlijk het gesloten systeem. De bekenste ofwel enige leverancier van zulke systemen hier in NL is A&T trading. Deze gasten hebben erg veel verstand van zaken en het is dan ook een prachtig systeem!.

Echter is het systeem wat hun leveren toch vrij prijzig, vooral voor een kleine ruimte zal dit een erg grote investering zijn.

 

Nu heb ik dus het idee om zelf een gesloten systeem te maken en dan wel met CO2 toevoeging. En wat ik daarbij wil doen is het eigenlijk zo low-budget mogelijk houden.

 

Na wat zoeken op internet naar C02 controllers etc kwam ik het volgende tegen: https://www.growshoponline.nu/co2/unis-co2-...r-complete-kit/

En daarbij natuurlijk een sensor: http://www.agrotools.nl/meters/co2/cem-co2-meter.php

Op deze manier heb je voor ongeveer 300 euro een doseerapparaat, controller en sensor! Geen geld in vergelijking met dure computers (shiva etc.)

Er staat wel dat deze controller voorgeproggameerd is, dus het zal wel even uitzoeken zijn hoe of wat. Het voordeel is wel dat het systeem gesloten is dus de toevoer kan op een constante manier geregeld worden.

Ook heb ik verschillende aquarium setjes gezien, maar hier gebruiken ze voor zover ik begreep co2 om de ph waarde aan te passen van het water.

 

Over de ruimte:

Ik heb een ruimte tot mijn beschikking van 3,30-3,00-2,50m is ca.25m³.

Ik wil hierin 6x400w of 6x600w gaan plaatsen met ronden 11 liter potten(met grond) met een eb en vloed systeem.

Aangezien het een gelosten systeem gaan worden denk ik dat het voor de temperatuur beter zal zijn om gebruik te maken van 6x400w.

Als afzuiger heb ik nog een s-vent 1250m³ liggen en een 500 of 1000m³ erbij om het geheel weer in te blazen.

 

Wat ik wil doen is naast deze ruimte nog een 2e ruimte te maken waar de lucht doorheen gaat. In deze ruimte wil ik dan een mobiele airco plaatsen en luchtbevochtigingsapparatuur. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik nou de CO2 fles hierin kan zetten omdat CO2 zwaarder is dan lucht en het misschien meer rendement opleverd als het boven de lampen naar beneden komt.

Ik vraag me ook af of een mobiele airco van (12000 btu) voldoende is en of dit uberhaubt wel mogelijk is. Dit is meer omdat er geen wateraansluiting aanwezig is en de airco dus handmatig bijgevuld moet worden. Kan er eventueel ook wel 2 neerzetten dat is geen 1212punt.

De afvoer van deze airco kan wel weg!

 

 

Ik heb alleen nog een aantal vragen hierover. Ik zit namelijk met de vraag of het nodig is om van tijd tot tijd je lucht te verversen?? Ik dacht zelf dat dit dus niet nodig omdat er constant verse C02 in de ruimte gepompt wordt, maar bij het systeem van A&T gebruiken ze meen ik altijd een kleine bypass. Ik ben in het verleden een x langs geweest bij deze gasten. Volgens mij kon het tot een ruimte van 10 lampen zonder bypass(correct me if i'm wrong)

Tevens vraag ik mij ook nog steeds af welk voedingsmerk nou geschikt is voor kweken met co2, want ik kon dit eigenlijk niet echt terugvinden in de topics.

 

 

Graag hoor ik wat jullie ervaringen/tips zijn en als het idee uitgewerkt is kan er een mooi kweekverslag van gemaakt worden!!

 

mvgr

Share this post


Link to post
Share on other sites

je uitzuig is tekort bij 600 w heb je 250 m3 uitzuig nodig per lamp ff een dimmertje ertussen tegen de overkill scheelt ook geluid als je zuiger niet op 100 % draaid

verversen doe je door in en uitblaas persoonlijk zou ik grotere potten nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Ik snap ook wel dat mijn afzuiging te klein is. Dat is bij een conventioneel systeem. Maar op de site van A&T is te zien dat ze een vermogen van 100m³/h per lamp van 600w rekenen. Hier geven ze aan dat ze een ventilator van 2500m³ gebruike icm. met een ATO 400 airco van 2280m³/h wanneer er 20 lampen zijn. Dus met mijn ventilator en hun systeem zou ik 10 lampen kunnen gebruiken.

 

BTW heb ik een ruimte gehad die goed geisoleerd was met 4x400w icm 2x600w met een 1150m³ buisfan. In de winter altijd op lage toeren en in de zomer voluit. Buiten was het warm midden in de zomer gewoon doordraaien nooit warmer dan 30 graden in de ruimte geweest!!

 

Maargoed dat doet er nu even niet toe. Hiervoor het ik dit topic niet geplaatst

 

Ik zit nu ook het 1 en ander te lezen op internet en kwam verhouding tegen: 12000Btu = (3,3KW vermogen).

Nu is er op de site van A&T trading veel informatie te vinden.

Hier geven ze de ATO-200 op voor 4x600w. Deze heeft een capaciteit van 555m³/h met een vermogen van 3,1 kw. Echter is dit wel op waterkoeling dus dit zal wel anders gelden voor een mono unit.

 

Mijn vraag nu is eigenlijk: Hoeveel koelvermogen is er nodig met een mono-unit om een ruimte van 25m³ te koelen icm. wat voor ventilator en is dit uberhaubt mogelijk met een mono-unit.

Kan eventueel ook 2 van deze unit's plaatsen(zijn ong. 50 euro per stuk 2ehands).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij snap je het systeem van A&T niet helemaal Palla.

 

Een koeler van A&T gebruikt alleen maar water inplaats van ook een compressor zoals bij jou airco.

En ze gebruiken een bypass om lucht te verversen en om een onderdruk te houden in de ruimte.

Met co2 zou je geen verversing (bypass) nodig hebben. maar gaat op een gegeven moment zo stinken dat het wel aan te raden is. Ook voor de luchtvochtigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteindelijk heb je straks losse airco's, losse ontvochtiger, losse afzuiger, losse filter, losse afzuiger voor onderdruk, losse apparaten die dat aansturen. dan nog eens een aparte kamer die je gaat gebruiken voor het koelen van de lucht.. laat er nou net 1 apparaat zijn die dat allemaal voor je regelt. opticlimate. je moet wel constante watertoevoer hebben en constant kunnen dumpen. ik ben benieuwd hoe duur je uiteindelijk uit zou zijn met alle componenten los, of alles in 1 apparaat. Opticlimate 3500pro2 is bedoeld voor 6x600 watt en kost rond de 2400. en in een kamer van 10m2 kun je dat apparaat zoiezo wel ergens kwijt. ik zit met 7x600 watt op nog geen 7m2 met die opticlimate. Ja het is een flinke investering, maar liever paar honderd meer betalen zodat alles direct in symbiose werkt toch? al vraag ik me dus alsnog af of het wel goedkoper is om alles los te kopen.

 

los van het co2 gebeuren he.. daar heb ik niet veel verstand van.

 

check

 

zoals je kunt lezen had ik er korte tijd geleden nog geen hol verstand van, en nu draait het allemaal naar m'n zin zonder kopzorgen.

totale kosten een euro of 7500 incl ALLES.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal leuk en aardig zo'n Opticlimate,maar:

 

 

Als je compressor het nu begeeft?

En nieuwe bronpomp of iets dergelijks is zo gehaald of gerepareert.

 

 

Maja iedereen ziet wel voordelen in een systeem en maakt zijn eigen keuzes.

 

Ik ben in iedergeval heeel erg tevreden over de koeler van A&T gewoon op leiding water.

 

 

 

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo een opticlamte is heel erg mooi. Dit is echter ver boven mijn budget.

De reden dat ik zelf zoiets wil maken is het proberen op een goedkope manier. Als ik 2 airco's koop voor 50 euro per stuk dan ben ik daarmee klaar voor 100 euro. De afzuiger heb ik dus dat kost me in principe niks. Eigenlijk heb ik alles al behalve die controller voor co2 en natuurlijk de airco's. daarbij komt ook dat ik geen waterleiding ter beschikking heb en het nogal veel water per uur kost met zo een koeler.

 

Is er toevallig iemand op dit forum die dit al geprobeerd heeft met een losse airco unit?? Ik heb btw al een luchtontvochtiger staan dus dat is ook geen probleem...

 

 

gr palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat er zo weinig belangstelling is voor dit onderwerp! Had eerlijk gezecht niet anders verwacht want het lijkt erop alsof iedereen liever gelijk een duur apparaat gaat kopen.

 

Maargoe research blijf ik doen en ik ben weer wat verder gekomen.

 

Om nu het koelvermogen te berekenen is het makkelijker om in watten te rekenen. Ergens in een topic las ik dat je ongeveer je ruimte in m³ met factor 50 of 60 moet vermenigvuldigen om tot het juiste koelvermogen te komen.

Dus als ik uitga van mijn ruimte van 27.225m³ x 50 kom ik uit op 1361.25Watt wat ik nodig zou hebben aan koelvermogen. 27.225m³ x 60= 1633.5Watt.

 

Volgens de calculator is 1 BTU ongeveer gelijk aan 0.29Watt. Uitgerekend levert een airco unit van 12000BTU dus een koelvermogen van 3517Watt dus zegmaar 3.5KW. Het vermogen van zo een airco die ik op het oog heb varieert van 800Watt tot 950Watt.

 

Met een airco van 12000BTU heb ik dus ongeveer het dubbele aan koelvermogen. Ik denk wel dat dit in een gesloten systeem iets anders zal werken. Wat ik dus wil doen is wel een bypass maken voor eventueel de warme lucht van tijd tot tijd af te voeren, maar liever niet als het niet nodig is. Daarbij wil ik de co2 controller en sensor aan gaan schaffen die ik al eerder heb aangegeven want dit is natuurlijk echt een must in een gesloten systeem!

 

Ik moet alleen nog een kleine kamer maken om de temperatuur van de lucht te koelen, maar hier kan ik eventueel ook een tent of iets voor gaan gebruiken.

 

De ruimte die ik ga gebruiken voor de planten is 2 bij 3.30 meter meter. Ik ga 6x400w gebruiken en daarbij 18 liter vierkante potten. Ik heb nu 60 zaadjes NYC diesel besteld en hoop dat deze snel binnenkomen. Medium zal aarde zijn en daarbij een eb en vloed systeem.

De reden dat ik 400 watt ga gebruiken en geen 600w is dat ik zo het stroomverbruik wat lager houd en toch een goeie lichtverdeling krijg en de temperatuur wat lager blijft.

 

 

 

Mensen schreeuw is wat, geef wat tips of aanmerkingen! Ik wil er graag een kweekverslag van maken als er belangstelling naar is, zo niet ga ik de moeite er niet voor nemen en ga ik gewoon lekker beunen!!!

 

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf had een goedkope airco op het oog van het merk Amcor type 12000M. Schijnen niet hele goeie dingen te zijn, maar als ik er 2 aanschaf voor 100 euro dan heb ik er iig 1 reserve.

 

Hebben wel een hoog koelvermogen icm. met een redelijk laag verbruik als ik vergelijk met andere airco units op marktplaats.

 

En sowieso moet dit goedkoop blijven. Op het moment dat ik een airco moet aan gaan schaffen voor 500 euro is het natuurlijk al niet interresant meer om dit te gaan maken!!!

 

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is met warme lucht afvoer toch ?

ik zou slang zo kort mogelijk houden .

ook zou ik oppassen dat de airco geen stinkende luchten gaat afblazen .

een split-unit airco werkt een stuk beter denk ik , maar ligt net buiten je budget waarschijnlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is dat met warme lucht afvoer ja.

 

Die split units zijn heel mooi ik kan em helaas niet buiten ophangen dat is geen mogelijkheid dat zou natuurlijk ideaal zijn.

Zijn ook wel te vinden op mp hoor voor een redelijk prijs.

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

De exacte kennis heb ik niet, belangstelling wel !

Eén van de zwijgende volgers denk ik, 300 views in een paar dagen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is waar ik zal dan denk ik ook een mooi verslagje ervan gaan maken in het kweekverslagen gedeelte.

Het hok zelf is inmiddels al af. Het is een hok gemaakt van sandwichpanelen. Zijn echt superdingen, snel in elkaar te zetten en geisoleerd en redelijk stevig. Het hok zelf is 3,30 bij 3,00 bij 2,75 hoog. Daarin wil ik ongeveer 2 bij 3 meter gaan gebruiken voor de dames. Met 6x400w. Ik heb inmiddels ook al een zwaardere afzuiger. Kweet niet precies hoeveel kuub die is maar denk zelf ong 2500m³. Het is namelijk een zelfgebouwd ding met 2 ingangen naar 1 uitgang in een trechtervorm. Zal daarvan ook wat foto's plaatsen.

 

Ik heb inmiddels besloten om het te gaan doen. Ik ga een goedkopen airco-unit aanschaffen. Dit icm. co2 toevoeging. Dit is namelijk gewoon echt een must in een gelosten systeem(logisch zonder verversing).

 

Ik ben reuze benieuwt of het gaat lukken allemaal!! Mocht het niet lukken kan ik alsnog een gat boren voor de afvoer en aanvoer van verse lucht, maar ik expirimenteer nogal graag en dit is een mooie kans om dit is een x uit te proberen.

 

Het enige waar ik nog over zit met het kweken op co2 is of het nou schadelijk voor mij gezondheid is om in dit hok te blijven met de hoge gehaltes aan co2. En ook welke voeding geschikt is voor het kweken op co2 want ik heb begrepen dat dat niet bij elk merk hetzelfde is.

 

Het idee van een extra kamer is veranderd. Ik wil een bak maken die groot genoeg is voor de huisvesting van de airco(eventueel 2) en als het nodig is een ontvochtiger.

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij semi-gesloten systeem van a&t en opticlimate gaat je warmte het riool in.....

 

dat vind ik erg belangrijk( stealth)....waar laat jij je warmte?...waarom een airco?...

 

als je dan toch je warmte aan de lucht af wil geven...blaas het dan meteen naar buiten....toch :o ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe_diem

 

Daar heb je opzich wel gelijk in. Maar de warme lucht uit zo een airco is een veel kleiner gat en de lucht die daaruit komt uit die slang kan nooit zoveel zijn als een 2500m³ ventilator plus dat het gat maar 100 is meen ik ipv 250 of 300. Een klein gat valt namelijk minder op dat zo een groot gat.

En dan zit ik dus ook met mijn verse lucht aanvoer wat eigenlijk niet echt goed gaat lukken daar. Dan moet ik alsnog zelf co2 bij gaan voegen maar daat het rendement er flink aan van de bijvoeging denk ik.

Plus dat ik het eigenlijk gewoon een x wilt proberen omdat mensen in mijn kenniskring het meteen afkraakte. Ik heb ze al eerder dingen bewezen in wil het nu gewoon proberen!!

 

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd... het verschil tussen split-airco en convertioneel afblazen is de groote van het gat door de muur.... :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had gvd 60 x nyc diesel gefeminiseerd besteld en betaald op weedseedshop.com. Nu staat er dat het pakje vrijdagmiddag bezorgd zou zijn om 10:51. Echter is mijn vriendin heel de dag thuisgebleven en is er helemaal niemand geweest van de post of iets dergelijks. Zit ook geen papiertje in van ergens anders bezorgd ofzo:S:S.

 

Ik heb meteen gebeld vandaag en eigenlijk het enige wat ik kan doen is een klacht geven(gebeurd wrsch niks mee). Volgens postNL moet ik de verzender aansprakelijk stellen zodat hun een onderzoek kunnen instellen ofzo. Ik vind dit een rare gang van zaken was gvd een bestelling van 300 euro.

 

Ik heb op google gelezen dat de verzender ten alle tijden aansprakelijk is, maar ik vrees dat dit weer veel gezeik met zich mee gaat brengen omdat er staat dat het pakje bezorgd zou zijn. Staat wel op de site van hun dat ze bestelling garanderen. Ik wilde weedseedshop vandaag ook bellen maar kon geen nummer vinden. Een mailtje gestuurd maar nog niks teruggezien..

 

Bedankt postNL, niet dus....:@:@

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een oplichter bent, zou je dan het liefst iets verkopen wat volkomen legaal is, of iets waarvan de koper niet snel naar de politie zou gaan?

 

ik heb 2 sec research gedaan, nouja.. google de site zelf maar even. die 300 euro ben je kwijt.

 

beetje beter opletten volgende keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Staat er nou op die website,by voorbat al dat ze oplichters zijn in de homepage???dat je beter niet kan bestellen?heel vaag waarom heb je dat gedaan?

Het staat er groot gedrukt in!!

 

Weed Seed Shop DO NOT BUY | weedseedshop.com marijuana ...

Weed Seed Shop takes your money (DO NOT BUY) for seeds and your customers and does not pay you or have any contact with you once you order or sign-up ...

www.weedsthatplease.com/weedseedshop.htm - In cache - Vergelijkbaar

 

Weed Seed Shop Affiliate Rip-offs

Warning: Do Not Buy Seeds There.

 

The weedseedshop website and affiliate program is bogus. Once you begin making sales, they DO NOT contact you or return your emails. They appear to be in business to sell marijuana seeds to consumers while ripping off the people who send them the customers. No pay, no return emails, no further contact. Their own reputation is now preceding them. When we are working very hard for them, we just could not understand their actions (or lack of), this is NOT a company we want in our stables.

 

We tried many, many times (lost count) to contact them through their preferred communication channels without success. We were poised to be a top affiliate for them until they began ignoring us... but they did not ignore the 1200+ customers we sent to them. We are upset that we branded them to those customers as a trustworthy company. We no longer affiliate with this organization or it's people. Our primary intent is to give good information that our readers can TRUST.

 

Even in this Industry, that type of support (or lack of) should still be the exception, but unfortunately they do not care about you, but only the customers you can send to them. When we could not get any response from them on numerous emails and issues, we decided it was time to protect our valued customers and remove them from our preferred vendors list. We still look forward to meeting these individuals at an industry show - that's if they even show up.

 

Buy your marijuana seeds through weedsthatplease.com and be protected and safe from companies like this. All of their website words, promises and affiliations are plain bullshit. When you are a performing affiliate and you cannot get ANY contact from them - it makes us worry about how they would treat our friends. It is already risky business, why associate with vendors who increase that risk.

 

Quite frankly, we do not understand their approach - we were selling them, their company, their products - and we could not even get a response from them. Their security certificate is also out of date when you login - says a lot. We apologize for branding them for as long as we did - we make mistakes too.

 

- woodstuck

(very sorry, trying to help you buy safely and steer clear of unethical companies)

 

You can Trust these reputable cannabis seed

companies for your Marijuana Seeds.

You'll be glad you did.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een site die er als een echte winkel uit zou moeten zien, zonder adres en KvK nummer. Dan vertrouw ik het al niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb daar geen rekening mee gehouden. Er staat niks op hun webshop lijkt me vrij legitiem. Ik zal eens kijken wat ik eraan kan doen. Vervelend want denk dat veel mensen in www.weedseedshop.com zullen trappen. Hopelijk komt dit nog tot een goed einde.....

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een site die er als een echte winkel uit zou moeten zien, zonder adres en KvK nummer. Dan vertrouw ik het al niet...

 

Een oogopslag was algenoeg! zijn genoeg van die luttele bedrijfjes die geen reet waard zijn

blif het hoe dan ook schandalig vinden,al met al 3meier lichter!en een hoop stress!

 

ik heb daar geen rekening mee gehouden. Er staat niks op hun webshop lijkt me vrij legitiem. Ik zal eens kijken wat ik eraan kan doen. Vervelend want denk dat veel mensen in www.weedseedshop.com zullen trappen. Hopelijk komt dit nog tot een goed einde.....

 

 

Als je een paar berichtjes terug gaat heb ik het 1 en ander gekopierd en staat er toch brij duidelijk man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De informatie die iemand gepost had was van een andere site die hun als affilate had. Door veel slechte ervaringen hebben ze dat geplaatst.

 

Echter hebben ze wel iets verstuurd een pakketje iig. De fout ligt in dit geval bij postNL. Mijn schoonmoeder heeft ook al zoiets als dit gehad. Op internet staat er dat het bezorgd is terwijl dat dus helemaal niet zo is. Na veel gezeur bleek haar pakje dus gewoon nog niet bezorgd te zijn en nog in het sorteercentrum was het aanwezig. Kan natuurlijk ook gefraudeerd zijn door de postpode ofzo omdat het geen aangetekende verzending betreft.

 

In dit geval hebben ze wel daadwerkelijk wat verstuurd ik heb alleen niks ontvangen. Ik ga vandaag postNL nog een x benaderen of ze erachter kunnen gaan of het pakje niet ergens is blijven ligge.

 

Ik heb een mail gestuurd naar die shop maar krijg zoals verwacht geen antwoord terug. Ik denk eerlijk gezecht ook niet dat het verkeerd verzonden is ook al krijg ik weleens een post van een ander want zo een envelop is vrij opvallend.

 

Ik heb in het verleden weleens mexican haze zaadjes besteld. ik weet nou niet meer of dat bij deze shop was of niet. Die heb ik toen wel gewoon ontvangen zonder problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo palla je bent nog wat vergeten je hebt een regelventiel voor de co2 maar nog geen co2 fles het beste is om niet zonder co2 te zitten dus heb je 2 flessen nodig en een koppelstuk voor de twee flessen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...