Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Casa Verde

SonoConnect tussen filter en slakkenhuis

Recommended Posts

Vanwege de gaatjes in de sono vraag ik me af of het wel verstandig is een sono slang tussen filter en slakken huis ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem Casa. :)

Sonodec slangen hebben een geperforeerde binnenslang.

 

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee niet doen, die slang heeft al vaker hokjes verraden. sonodeck pas vanaf afzuiger gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MMMM... ... niet wel ,niet wel ..... ga voor zeker .... thanks anyways Nooz ! Amnees :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil het nog wel toelichten, idd de gaatjes zitten aan de binnenkant, maar de slang zelf is vrij poreus, een sneetje of gaatje zie je haast niet. de combi lichtdicht is veel steviger en komt echt niet zomaar een gaatje of sneetje in.

 

je afzuiger zuigt lucht aan, via je filter, maar 1 klein gaatje of sneetje in de mantel van je sonodeck en je zuigt wietlucht aan. vanaf afzuiger naar buiten zou je datzelfde sneetje of gaatje in je slang kunnen hebben, maar dan blaast je afzuiger door de slang.. ipv zuigt.. dus zul je nooit die wietlucht in je slang krijgen.

 

en zoiezo is de combislang veel makkelijker aan te sluiten en hangt ie minder snel in de weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij gooit ook met je spullen las ik ergens Amnees.. :)

 

Maar ik moet jou daarin gelijk geven, zelf heb ik wel altijd met Sonodec gewerkt maar blies uit via de filter, maakt verder geen verschil in het verhaal van Amnees.

 

Langs een spijker of iets anders scherps tegen een CombiSlang aan heb je hetzelfde probleem ook al is deze sterker.

 

Maar nu de hamvraag,... Hoor je het goed als je er een combideck aan hangt ?

 

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee maakt geen kut uit, lucht die je aanzuigt hoor je veel minder goed dan lucht die je uitblaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht het geluid wat uitmaken kan je ook een geisoleerde slang over de zwarte slang schuiven.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de uitleg Mannen ,nu heb ik nog een vraag .

 

Ik heb voor het eerst zo een airsock gehaald en had me er eerlijk gezegd iets anders bij voorgesteld ,en kom regelmatig hier op het forum tegen dat er gaten bij geprikt worden zodat je het lucht een beetje kan sturen zeg maar .

 

En nu heb ik 2 rijen lampen met een small loop pad waar hij mooi tussen valt ,alleen nu hang de filter er precies boven .

Ik weet dat koude lucht naar beneden zakt en warmte stijgt alleen lijkt me dit toch niet oke ... wat zeggen jullie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals predator zegt, combideck slang met de hoes van sonodeck does the trick.

 

Een airsock is gemaakt van stof en blaast rondom. Hier prik je geen gaatjes in.

 

Een lvs (luchtverdeelslang) is een plastik slang met aan een zijde gaatjes over een gebied van 120gr geloof ik.

 

In een lvs kun je gaatjes prikken in een airsock is dat niet de bedoeling lijkt me.

 

Jij moet een lvs slang op je kappen laten blazen en niet met een airsock koude lucht naar je filter blazen. Kost je onnodig veel afzuiging want de kou verwijnt meteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top thanks racker ,dacht dat dit een lcht verdeel slang was ,maar een airsock dus koekoek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...