Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
es hool

LV

Recommended Posts

de kamer waar ik kweken wil had vanmorgen een LV van 83% de ruiten waren nu al volledig beslaan (zeiknat)

een probleem of droogt het wel op?

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

een lv van 83% is wel hoog als ik jou was zou ik kijken waar het probleem vandaan komt en dit proberen op te lossen als je planten ook in die ruimte komen te staan kan door middel van evaporatie de luchtvochtigheid nog hoger komen te leggen, of als je alles der in hebt staan even goed de lv in de gaten houden als deze dan nog steeds te hoog is miss wel een ontvochtiger kopen. maar ik denk dat het alemaal uiteindelijk wel mee zal vallen als je afzuiger eenmaal staat.

 

greetz mitc

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm das niet handig, geen optie om direct via je je raam uit te blazen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

der staan nu nog geen planten in<_<

ja eventueel kan ik door een verluchtingsgat afblazen, maar zal dan zwaar moeten verwarmen ofnie?

zit op zolder,ben op zoek geweest naar vocht die mss ergensbinnenkomt , vind niets.

heb 1 lamp en ontvochtiger ligt niet echt in mijn budget.

word een uitdaging:(

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Es Hool,

het is een beetje te weinig informatie om hierover iets te kunnen zeggen.

 

Waarom is het in deze kamer zo nat? Seipelt het water door de muren?

Hoe groot is de kamer en hoe ben je van plan te growen?

Heb je een verwarming in deze kamer?

Luchtvochtigheid en temperatuur zijn van elkaar afhankelijk.

 

Graag meer info :lol:

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bedoeling is verder te doen waar ik gestopt :lol: 250/400 watt HPS op 80*80*160

degelijke buisafzuiger en 4 planten erin, heb veel van sannie en co dat ligt te wachten in de frigo en begin redlijk te flippen als ik dit zag.

de kamer ligt naast de badkamer maar deze heeft 3 verluchtinggatten dus dat vocht komt niet van daar denk ik, er zit een schuin dak op maar de plafond is vlak gyproc,er zit dus een smalle kleine zolder waar ik niet op kan!

nergens water die binnenkomt de kamer is schoon en heeft een vaste electrische varwarming op een aparte groep,

davin ook op aparte, lucht samen met badkamer

 

de verwarming ligt wel niet aan, heb deze nu vandaag es aangezet inplaats van het raam de hele dag op te zetten.

zal ze op 22 zetten en zien wat het doet, de tempratuur was 16 graden en vocht 83 het water rolt van het raampje!

 

weet nog op mijn vorige stek dat ik de eerste weken bloei ook ferm aangeslagen ruiten had daarna minder, maar nu staan er nog geen in en tis al van dat :s

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat als je de verwarming aan hebt en je afzuiger straks draait dat het wel meevalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

khoop het jeice we zien wel é word flippen

 

vraagje over naar buiten afblazen, ook in de winter dan? zie je da niet? damp, doom ofz?

 

 

bij nader inzien afblazen in de winter ga niet hier word te koud dan, zomer mss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slecht geïsoleerde woning dus ?

Enkel glas wrschijnlijk en is je zolder geïsoleerd of heb je iso op je gyproc plafond ?

 

Met lampen aan zal t wel meevallen maar ze gaan ook vaker uit dus is je lv weer hoog.

In de winter is de lv sowieso lager dan in de zomer, just try it zou ik zeggen.

 

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee wat gebruikelijk is met dit soort kleine tentjes, maar als je een kastje om je raam heen timmert en daar de afvoer op aansluit heb je geen last van de kou en trekt je afzuiger t vocht ook weg uit je kamer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i'll try it, fo sho! kan nu toch niet meer stoppen, hooked for life!

heb nu iets van 22 graden op 66% valt wel goed mee dit, 83 valt mijn haar van uit!

mijn afvoer kan eventueel door een verluchtingpijp duwen of kasje bouwen rond raam kan ook,

anders blaazde ik af inzelvde kamer altijd zo gedaan werkt goed was grote ruimte.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha neen geen paddos for me daniell

alst niet gaat ga ik het doen gaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat zegt de klimaatatlas, maar in de winter is de LV zoiezo lager als in de zomer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das toch raar,...

Rel_vochtigheid_De_Bilt.PNG

 

Warme lucht houdt meer vocht vast dan koude lucht dacht ik.. :lol: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiki sucks

 

maar denk dat t vooral belangrijk is dat je IN je tentje de lv kan controleren in de laatste weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

warme lucht met zelfde LV houd meer vocht vast dan koude lucht met zelfde LV, zoiets was het toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

LV of RV zit ook nog een verschil in dacht ik, maar wat precies weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Warme lucht houdt meer vocht vast dan koude lucht dacht ik.. :lol: :D

 

Klopt,droge lucht is ook makkelijker te verwarmen.

 

RV

 

LV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...