Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
criticalwidow

Minder dan 10 planten....

Recommended Posts

Hallo heren,

 

 

Door het lezen van het topic van g.w ben ik benieuwd wie er op dit forum nog meer zo'n soortgelijke ervaring heeft meegemaakt.

En dan heb ik het over een periode van de laatste 3 jaar!

 

Dus zoals de titel:

 

 

Ben je in de afgelopen 3 jaar wel eens geruimd met minder dan 10 plantjes?

Welke straf heb je daarvoor gekregen en welke regio was dat?

 

 

Let wel..... dit gaat dus over zowel indoor als outdoor mensen.....

 

 

 

Alvast bedankt voor sharing :wave:

 

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kijk aandachtig mee ik weet nog niks

 

ik weet dat elmo vorig jaar 20 uur taakstraf kreeg maar geen idee omhoeveel planten het ging

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer interessante vraag.

 

Hou je de standen bij in de beginpost zodat het overzichtelijk blijft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is het aantrekkelijker je post aan te passen naar "hoeveelheid plantjes > hoeveel heid straf"

Dan krijg je een objectiever beeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou mooi zijn om een overzicht te hebben, ook van meer planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

 

 

 

@ g.w:

 

 

Ik denk dat het wel meevalt voor je maar ben toch benieuwd naar de "uitspraak" :o

 

 

@ HansWorst:

 

 

Dat vond ik nou ook :) vandaar maar dit topic gestart en ben idd wel van plan om het overzichtelijk te houden als er genoeg animo blijkt te zijn :wave: :tu

 

 

@ OuweStijl:

 

 

Ik vind het zo eigenlijk wel duidelijk genoeg.

De titel spreekt toch voorzich?

Hoe zou jij het dan noemen?

 

 

@ Jeice:

 

 

Idd ook wel van meer planten, maar dat is voor de gewone "hobbykweker" niet van toepassing denk ik.

 

 

 

@ topic:

 

 

Het is helaas wat aan de magere kant mensen....

Ik hoop dat er toch wat posten bij zullen komen met mensen die geruimd zijn voor maar 5 of 10 plantjes....

Dat het hier in nederland zo krom is dat weet ik nu wel maar wil wel eens weten hoe krom ;)

 

 

Gr Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ook wel benieuwd of t dan huur/koop is wa in gegrowd werd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik de spits afbijten.

 

5 moeder planten.

25 stekken.

25 bloeiende planten onder 6x600 Watt.

In koopwoning.

 

Minnelijke schikking van 1000 euro.

Deze geweigerd te betalen.

Voor moeten komen bij rechtbank.

Straf : 1000 euro boete,te betalen in 20 termijnen van € 50.

Hiertegen in beroep gegaan.

Straf : VRIJSPRAAK !!!

 

Ben wel een medicinale gebruiker met een vaste baan en een koopwoning.

Geen stroomdiefstal en geen brandgevaar.

 

Grtz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dit een wat apart topic, de rechter kijkt naar de situatie...straks denken mensen, owwwwwwwwwwwww pietje heeft met 10 planten maar 30 uur taakstraf gekregen.....dus kan ik er ook tien zetten.

er zullen ook mensen zijn met 10 planten die meer straf hebben gekregen vanwege uiteenlopende zaken.

 

er moet dus veeeeeel meer info bij, zoals ben je voor het eerst gepakt? stroom gejat? hoe groot waren de planten? brandgevaar etc etc etc

 

wat wil je hiermee bereiken behalve je nieuwschierigheid? mensen kunnen nu het idee krijgen dat de straf wel mee kan vallen omdat sommige dat hebben gehad.....

 

dit is geen juridisch nalasgwerk en dat moet het ook niet worden, maar uit nieuwschierigheid ONLY is het wel interessant om te lezen.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zal ik de spits afbijten.

 

5 moeder planten.

25 stekken.

25 bloeiende planten onder 6x600 Watt.

In koopwoning.

 

Minnelijke schikking van 1000 euro.

Deze geweigerd te betalen.

Voor moeten komen bij rechtbank.

Straf : 1000 euro boete,te betalen in 20 termijnen van € 50.

Hiertegen in beroep gegaan.

Straf : VRIJSPRAAK !!!

 

Ben wel een medicinale gebruiker met een vaste baan en een koopwoning.

Geen stroomdiefstal en geen brandgevaar.

 

Grtz,

 

A-5.

 

 

Dit is niet helemaal wat ik bedoelde maar toch mooi om dit te lezen hoor :lol:

Wel bizar dat je vrij bent gesproken.... zeker de 1ste keer en geen strafblad?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind dit een wat apart topic, de rechter kijkt naar de situatie...straks denken mensen, owwwwwwwwwwwww pietje heeft met 10 planten maar 30 uur taakstraf gekregen.....dus kan ik er ook tien zetten.

er zullen ook mensen zijn met 10 planten die meer straf hebben gekregen vanwege uiteenlopende zaken.

 

er moet dus veeeeeel meer info bij, zoals ben je voor het eerst gepakt? stroom gejat? hoe groot waren de planten? brandgevaar etc etc etc

 

wat wil je hiermee bereiken behalve je nieuwschierigheid? mensen kunnen nu het idee krijgen dat de straf wel mee kan vallen omdat sommige dat hebben gehad.....

 

dit is geen juridisch nalasgwerk en dat moet het ook niet worden, maar uit nieuwschierigheid ONLY is het wel interessant om te lezen.

 

ejb

 

 

Iedereen weet toch dat het geen hol uit maakt of je er nu 5 of 10 neerzet in deze tijd?

Je pleegt eigenlijk al een strafbaar feit als je 1 plant onder een lamp hebt staan.

En omdat pietje met 10 planten "alleen een taakstraf krijgt" ga ik het ook maar doen, kies je er toch zelf voor om een strafbaar feit te plegen waar je zelf verantwoordelijk voor bent.

 

Die info is natuurlijk wel vanzelfsprekend en als het er niet bij staat, reageer ik gewoon op die post om het te weten te komen....

En als ik dat niet doet, kan iemand anders dat doen...... dat was eigenlijk een beetje de bedoeling ook. :D

 

 

Maar idd.... ik ben zeer nieuwsgierig en de ruiming van g.w heeft daardoor mijn intresse gewekt :lol:

 

 

Gr cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, thanx voor je extra uitleg.

 

je heb gelijk dat alles wat je onder een lamp het staan strafbaar is......buiten is het gelukkig een ander verhaal, maar hoe lang nog?????

 

ik blijf dit topic volgen !!!!!

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij wordt ook buiten tegenwoordig niets meer gedoogd....

grtz ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites

al je dan toch 10 planten onder een lamp zet...zet ze dan onder 3 lampen.... :D ....

 

10=10 zegt de rechter... :lol:

 

is geen kweekadvies :D ...het aantal per m2 wordt ook gemeten en is ook een strafmaat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

is helemaal niks anders aan, wordt tegenwoordig het zelfde behandeld als binnen planten..

sinds augustus vorig jaar is het gedoogbeleid gestopt... :lol:

 

1 plant zonder lamp etc.. is al een strafbaar feit.. (of het ook echt af gestraft wordt is een 2e)

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij wordt ook buiten tegenwoordig niets meer gedoogd....

grtz ammelov

 

bij klachten is het niet meer gedoogd( was altijd al zo)...onder de 5 volgt geen trafvervolging....

 

maar corporaties kunnen je met 1 plant al op straat zetten :lol:

 

gedoogd betekend:

-voor eigen gebruik only

-18+ jaar

-max 5 en uitsluitend buiten zonder prof. middelen...

 

http://www.wietforum.nl/5-planten-en-minde...CKO-t83519.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat vind ik toch wel behoorlijk anders.....

 

maar goed, wat de rechter gaat zeggen weet je maar nooit, MITS je het hebt meegemaakt en dan kan je dat hiero opschrijven.

 

Hopelijk wordt dit topic niet veel aangevuld.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had voorig jaar n gedoog kweekje (autoflowers), boven buurvrouw heeft toen met blauw gepraat vanwege stank overlast :lol:

Maar ja ik mocht ze zelf weg doen en zou die (politie, wijk agent) na een week weer komen kijken of k m weg heb gehaald.(k dacht isi bangmakerij, de planten moesten nog een paar weken dus heb ik ze laten staan).

Maar tot mijn verbazing kwam die precies een week later kijken :D (hebben ze niks te doen???)

K heb m toen niet binnen gelaten ( die heeft/had geen bevel).

Maar ja k kan nou niet meer buiten kweken hier :D

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ongeveer 15 jaar geleden voor inbraak de smeris gebeld snachts, kwamen ze, de dief had een pantoffel in de tuin verloren, ze vroegen of ze oefening met hond mochten doen ( inbreker was al gevlogen ) ik zei PRIMA

 

de hond sloeg natuurlijk meteen aan in de tuin, 5 planten, de smeris telde de plantjes, zeiden:"die staan er goed bij!" vraagje naar eigen gebruik, JEP, NOOIT meer wat van gehoord.

Ik heb ze natuurlijk geholpen om oefening te doen met hun nieuw hondje....

 

sta ik een jaar later in de growshop, komt er een gozer binnen, snel koolstoffilterje halen, had ie de smeris aan huis gehad, die gaven hem het advies, of stoppen met de kweek of filter halen tegen de stank hahahahah echt waar, uiteraard koos hij voor filter.

 

dat waren mooie tijden !!!!!

 

18 jaar geleden gekweekt buiten, geoogst ( planten stonden niet bij mij ) en ging elke dag op en neer met het fietsje, toppen onder de snelbinder, langs het smerisbureau, niks geen probleem....

 

en nu...zijn we criminelen. ( maar wel rustige vanwege het smoken hahahahah )

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen week 2 plantjes onder de lamp ( 250 w spaarlamp), werd gedoogd

Heren vriendelijk ontvangen na tel. tip bij meld misdaad anoniem door medebewoner in zelfde flat

 

Niets meegenomen, ook hier een medicinale gebruiker zonder stroompikken en geen brandgevaar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Afgelopen week 2 plantjes onder de lamp ( 250 w spaarlamp), werd gedoogd

Heren vriendelijk ontvangen na tel. tip bij meld misdaad anoniem door medebewoner in zelfde flat

 

Niets meegenomen, ook hier een medicinale gebruiker zonder stroompikken en geen brandgevaar

 

Hebben ze jou deze info gewoon verstrekt dan?? (Meld misdaad anoniem)

En hebben de "blauwpetten" je nog iets verteld voordat ze weg gingen? Waarschuwing of misschien wel tips e.d?

En medicinale gebruiker zeg je? kon/ken/moest je dat aantonen?

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 jaar geleden politie aan me deur met bevel ( maar zochten wat anders) ze keken me hele kamer rond, ik had toen 1 lowryder onder spaarlamp en ongeveer 10 zaailingen in plastic beker maar hun zochten gwn hun ding en gingen daarna weg toen ze niks hebben gevonden en heb er ook niks meer van gehoord.

 

Del weet ik bijna zeker dat ik in het systeem als kweker ofzo want na dat ze voorig jaar voor me paar AF in het balkon zijn gekomen zijn ze ook nog paar keertjes langs geweest voor andere zaken en mensen waarmee ik woon en telkens kijken ze op de balkon, eerste keer zij die vrouwelijke politie "oh ik zie dat je de planten heb weggehaald, heel goed" :lol: terwijl eerst alleen de wijkagent langs was gekomen. :D

 

Omgeving: wietschuur

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ criticalwidow

 

Antwoord op je vragen

1. Ja

2. Ja

3. Nee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...