Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bruinevingers

2x 600 watt in een 1,5 bij 1,5 tent

Recommended Posts

Ik was van plan om uit te bereiden met een lamp naar 2 x 600 watt.

 

Nu meen ik ergens een keer gelezen te hebben hier afgelopen week dat het dan waarschijnlijk te warm gaat worden, maar kan het niet meer terug vinden !

 

Is 2x600 watt te doen in 1,5 bij 1,5 of kan je beter voor 2 bij 2 gaan ?

 

groet !

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 x 600wat lamp belicht 120cm daarom zou ik kiezen voor een grotere tent 120 bij 240 bijvoorbeeld. Succes

 

greetz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

1200 watt op 2,25 vierkante meter maakt 533 watt/m2 en dat is niet overdreven. Kan dus in principe makkelijk, maar dat hangt helemaal van jouw omstandigheden en mogelijkheden af. 1x1000 watt is ook een mooie oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook eens aan 2x400 watt, dat zou qua ruimte mooi kunnen. pas daar je afzuiging op aan om je klimaat onder controle te houden, probeer verse lucht van buiten te trekken en je zit wel goed.

Als je het hok iets groter kunt maken is dat natuurlijk nog beter..

 

edit: (had niet goed gelezen) 1,5x1,5 is geen ideale maat voor twee lampen dus idd 1000W of je ruimte aanpassen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

Ik heb zelf 2x 600 watt in een tent van 1,5 op 1,5 en dat gaat prima! Heb er wel een 15oo kuub afzuiging opstaan.

 

Me een zwenkventilator is er voldoende luchtcirculatie, en de afzuiging zuigt de meeste warmte gelijk weg. Min. 2 600 watters ( greenpower phillips) hangen wel onder een adjust a wing avenger, en als ik het goed voorheb zorgt ook deze voor een warmtereductie.

 

Het lukt me met deze omstandigheden behoorlijk goed om men tempertauur rond de 27 graden te houden met delampen aan. ( afzuiging op 40%)

 

Ik weet natuurlijk nog niet of alles zo stabiel zal blijven eens de zwoele belgische zomer aanbreekt maar ik heb al een 1000 kuub aanblazer klaarstaan voor moest te temperatuur te hard oplopen.

 

Ik denk dus dat het best te doen is maar je moet dan voldoende afzuig, aanblaas en luchtcirculatie hebben.

 

Mijn planten hebben reeds vette toppen dus ze blijken het allemaal best ok te vinden :lol:

 

Hoop da je er wat mee bent!

 

Knalle maar! ;)

 

*EDIT: dit bericht werd door sven84 geplaatst. Blijkbaar heeft urbangrower zen accoount late openstaan bij zen laatste bezoekje, ik had het niet eens door, net iets te stoned dus toch! Bij deze rechtgezet :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahah kerel ,

 

lol ... stom van me dat ik me niet afgemeld had :lol:

 

misschien kan een mod het veranderen voor je ?

 

tot snel weer !

 

UrbanGrower !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...