Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Goedemiddag!

 

Twee jaar geleden kwam ik al op het idee om een stel wietplanten in de tuin te laten groeien. Helaas hadden mijn ouders daar nogal bezwaar tegen en ging het toen niet door. Dit jaar leek weer hetzelfde te gebeuren maar na een beetje doorzeuren is het me toch gelukt toestemming te krijgen voor twee planten! De oplettende lezer heeft al gezien dat ik van plan ben er nog elf extra te doen. Deze gaan het bos in.

 

Bij Sanniesshop heb ik het starterspakket met vijf gefeminiseerde Heribei zaden afgenomen en bij Happydude kocht ik tien Diesel Ryder auto flower zaden.

 

Op de dag van ontvangst (28 maart) ben ik vanwege het heerlijke weer gelijk aan de slag gegaan. Vier AF's tussen natte watten, zes AF's in de spongepots en drie Heribei's in de spongepots. Helaas is het sinds die dag berg afwaarts gegaan met het weer, tot op de dag van vandaag.

 

Tijdlijn van de afgelopen anderhalve week:

 

28 maart:

4xAF tussen twee natte watten, 6xAF in spongepot, 3xHeribei in spongepot.

 

30 maart:

2 van de 4 AF ontkiemd. Drie zaadjes in spongepot ontkiemd.

 

1 april:

Nog steeds 2 van de 4 AF ontkiemd, wortel van ruim 1cm. Vijf zaadjes in spongepot ontkiemd.

 

3 april

3 van de 4 AF ontkiemd, 1 AF duidelijk twee blaadjes. 3 ontkiemde AF in potje gedaan. Zes zaadjes in spongepot ontkiemd.

 

5 april

3 van de 4 AF in kleine potten, flink gegroeid. Hoop op 4e AF bijna opgegeven. 5 van de 6 andere AF zijn geboren, ook 3 daarvan in pot. Alle drie de heribei’s goed bezig, allemaal in kleine potten.

 

7 april

Alles inmiddels in losse pot(jes). Eén faler; AF in spongepot; ligt nu in glas water.

 

---------------------------------------------

 

Zolang het buiten warmer is dan 8 graden staan ze buiten, elke avond haal ik alle potten weer naar binnen. Ook ben ik er inmiddels achter gekomen dat ik al een aardige fout heb gemaakt; de AF's in potten, die moeten dus zo snel mogelijk de volle grond in maar dat gaat natuurlijk nooit goed met de huidige weersvoorspellingen.

 

Hier alvast wat foto's van hoe het er op dit moment bij staat:

 

Vier AF's uit spongepot:

dxdbw3.jpg

 

Drie Heribei's uit spongepot vooraan, achteraan AF uit spongepot:

263dglg.jpg

34ewcv7.jpg

 

Vier AF's van tussen de natte watten:

6zahix.jpg

 

 

Hopelijk kan ik jullie de komende tijd verblijden met een leuk kweekverslag en kunnen jullie mij helpen met allerhande vragen.

 

Fijne tweede paasdag!

 

2wfl7pw.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om te zien dat we gelijk begonnen zijn.

 

Bij mij heeft het weer de zaden in de steek gelaten door teveel kou... Pas vandaag (sinds de 28e) steekt de eerste zijn kop boven.

 

Al met al een zeer slechte start :D en dat terwijl de laatste 2 weken van maart fantastisch waren!

 

Leuke soortjes heb je daar en ook leuk dat je buiten de tuin gaat met de autoflowers :)

 

Hopelijk sterken ze binnen lekker aan en brengt het weer ons vandeweek nieuwe hoop!

 

Je plantjes staan er lekker bij!

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 kweek en je ouders vinden het net zo prachtig als jijzelf, spreek uit ervaring=P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geluk man!

 

we volgen je :D

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@doubleosix Je was ook wel erg optimistisch met het weer, kans dat het nog gaat vriezen komen de tijd is altijd aanwezig, en sowieso is de nachttemperatuur nu verre van ideaal. Veel succes ook aan jou, hopen op een lekkere oogst.

 

@22bas22 Thx :)

 

@Inferno255 Kan me haast niet voorstellen, maar zou geweldig zijn :D

 

@pablo187 TY :lol:

 

-----------------

 

Ben erg benieuwd wanneer er vertakkingen gaan komen. Vooral de Heribei's zijn al erg lang (en dun).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweek! :)

Waarom ga je de Autoflowers in de volle grond zetten en niet de heribei als ik vragen mag? :lol:

 

 

1 kweek en je ouders vinden het net zo prachtig als jijzelf, spreek uit ervaring=P

 

Haha, mijn moeder houdt erg van tuinieren dus in dat opzicht vind ze het erg leuk dat ik me ook bezig houdt met kweken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Dank je. Omdat de AF's het bos in gaan en de Heribei's gewoon in een pot in de tuin mogen.

 

Mijn ouders zijn allebei verslaafd aan tuinieren, maar ook anti-drugs...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga je volgen.

Zeker omdat we de zelfde leeftijd, ervaring en bijna het zelfde plan hebben haha! (10 auto diesel ryders en een white widdow stekje)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Nice, ga je ook een verslag bijhouden? Wanneer ben je begonnen?

 

OT: Vandaag hebben ze eindelijk weer een paar uurtjes in de zon gestaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal een deze dagen aan mijn verslagje beginnen. Ik heb ze op 6 april onder een vochtig dekentje gelegd.

 

Ja dat hebben ze wel nodig, eentje begint al een beetje te strekken... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes met je kweek, die heribei is een lekker soortje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk wat vorderingen na een aantal dagen lang stilstaan. De laatste AF (die tussen de watten begon) is opgekomen:

e6ofbt.jpg

 

Ook begint bij de meeste plantjes de groei van het volgende blad :D

k2fdr5.jpg

2yya2ci.jpg

 

Vanmiddag hadden ze weer wat zonuren. Voor de komende dagen ziet het er wel OK uit maar volgende week helaas zeer slecht weer op komst.

uypex.jpg

iqa3pu.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een week verder, tijd voor een update.

Ik kan wel concluderen dat 12 van de 13 zaadjes het hebben gehaald. Eén AF is niet ontkiemd, die zat tussen de natte watten.

De plantjes hebben, zoals jullie wel zullen begrijpen, weinig zon gehad. Zolang de temperatuur buiten boven 8 graden is en het niet (hard) regent staan ze buiten. Ze zijn aardig gestrekt en sommigen begonnen te hangen dus die heb ik vast gezet. Inmiddels is het derde blad aardig gegroeid en bij sommigen zie ik al beginselen van het vierde blad.

 

2558i6p.jpg

 

2ui7wb4.jpg

 

muvsqe.jpg

 

165f0p.jpg

 

Vanaf volgende week donderdag weer mooie temperaturen, ben benieuwd hoe hard ze dan gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ze zijn weer een week ouder. De afgelopen dagen echt keihard gegroeid. Eergisteren zijn de drie Heribei's helaas omgewaaid toen ze buiten stonden, hingen helemaal slap. Ze zijn al aardig gestrekt en beginnen inmiddels te hangen, tijd om ze vast te maken. Ook tijd om voor altijd naar buiten te sturen aangezien mijn moeder ze niet meer in huis wil. Twee Heribei's gaan in een 17L pot, drie Diesel's gaan in de volle grond en vijf Diesel's gaan het bos in. De laatste (kleine) hou ik nog even in de vensterbank, kan leuk zijn als cadeautje binnenkort. Tijd voor een sfeerimpressie;

 

Vooraan 3x Heribei, achteraan 8x Diesel

x510f8.jpg

 

Links 3x Heribei, rechts 3x Diesel die ontkiemd zijn tussen de watten. In het midden de laatbloeier, die gaat dus de vensterbank in.

n4w3e9.jpg

 

De Diesel's uit spongepot. Vooral rechtsachter begint aardig te hangen. Wanneer worden die stengels eens wat dikker? Zie nu pas dat ik een 'e' ben vergeten :lol:

723u3q.jpg

 

Heribei!

2h37vwx.jpg

 

Veel zonuren gewenst voor volgende week :D

1zvanw6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, inmiddels een maand later de volgende update. Reden dat ik geen updates heb gegeven waren o.a. geen zin en weinig te zien. Groei ging niet zo hard afgelopen weken (muv vorige week) door het weer. Afgelopen week zijn ze echt de lucht in geschoten, ongelofelijk.

 

Ongeveer drie weken geleden heb ik drie Diesel's in de volle grond gestopt. De grond was waarschijnlijk niet goed genoeg voor ze, want de groei stond stil en bladeren bleven slap hangen. Ook nam de grond amper water op. Gelukkig heeft de zon ze goed gedaan en zijn ze iets gegroeid. Hieronder de foto's (inmiddels dus twee maanden oud).

 

Vrouw!

2zipxso.jpg

 

Nog onbekend, ik vermoed dat het een vrouw gaat worden.

n2imnq.jpg

 

Man, heeft al een maand een paarse steel.

ieqcdz.jpg

 

Dan de twee belangrijkste. Deze een maand geleden in 40% kokosgrond - 60% tuinplantengrond gezet met bij allebei 3 buffertabs, 15l per plant. Stond ook een tijd lang stil, bladeren bleven slap hangen maar de afgelopen week hebben ze extra hard gewerkt om op schema te komen denk ik. Je ziet ze gewoon groeien!

 

35d7og6.jpg

21954lk.jpg

 

Dan heb ik ook nog de Diesel's die in +/- 2L potten staan. Hiervan is er één mooie vrouw, twee mannen en één nog onbekend. Ik wil de mannen gaan gebruiken voor zaad, is het voldoende om de vrouw gewoon dicht bij de mannen te laten staan voor goed bevrucht zaad?

 

Chick!

1086xz4.jpg

2evu9nt.jpg

 

De mannen;

ix701x.jpg

afc66c.jpg

 

Nog onbekend:

3532ph0.jpg

 

En dan heb ik nog een dwerg, twee maanden oud en groeit maar niet door. Wel leuk om te zien.

 

Bonzai

24wwxv7.jpg

 

Dus ik zit nog met de vraag; kan ik de vrouwelijke Diesel gewoon dicht bij de mannen zetten of moet ik verder nog iets doen voor goed zaad? En moeten de Heribei's er ver vanaf staan of is twee meter voldoende?

 

Bedankt,

 

Sam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat er geen reacties kwamen op mijn posts was ik er maar even mee opgehouden. Nu er is nieuws is, zal ik jullie dat wel even mededelen.

 

De twee Heribei's in losse potten gaan, naar weersomstandigheden, goed. ëén is 85cm bij 60cm en de andere is 65cm bij 50 cm. Laatstgenoemde heeft vandaag voor het eerst witte haren laten zien!

 

Dan had ik nog een mannetje en een vrouwtje (Diesel Lowryder) voor een zadenkweek. Ging boven verwachting; ruim hondervijftig! zaden heb ik er uit mogen vissen. Dat is exclusief de zaadjes die ik er niet goed genoeg uit vond zien. Ben er erg blij mee.

 

Uiteindelijk bleef er 1 vrouwelijk Lowryder over voor wiet, maar daar is helaas nagenoeg niks vanaf gekomen.

 

Zodra er weer echt wat te melden is horen jullie van mij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...