Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Johnny_Sack

brommende relais

Recommended Posts

Beste collega's,

 

 

Ik heb een Davin 4x600w schakelkast van een jaar oud. Zins een paar weken maakt het relais af en toe na het inschakelen van de lampen een brommend/zoemend geluid, vrij hard net als een middelbare school zoemer. Na een tikje op de schakelkast verdwijnt dit geluid.

 

Ik heb alles op het relais goed aangedraaid en alles gecontroleerd. Wat kan dit zijn? Ik heb ooit eens gelezen dat een relais kan blijven hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Johnny_Sack,

 

Mooie vraag die je stelt! :lol: Want hetzelfde wat jij hebt heb ik ook! De ene keer heel stil en de andere keer zit er zo,n vervelende brom in!.Hier een kastje van 4 * 600 watt van Eurotech, waarbij ik moet vermelden dat het relais vervangen is door een nieuwe van Eaton Moeller, plus dat de kabels van het kastje vervangen zijn door 2,5 mm2 i.p.v de 1,5 mm2.Maar nog steeds regelmatig die vervelende brom! Hoop dat iemand hier een verklaring voor kan geven.

 

GR,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijken of relais niet los zit.

bij mij was dat ook keer geval. een beste brom trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb t ook gehad, tegenwoordig heb je electrische schakelaars, die brommen niet..

 

ik deed er vroeger een stukje tyrib tussen, tussen dat ding wat schakeld zeg maar.

dat is wat er bromt....

 

kan geen kwaad trouwens, het is alleen iritant.

 

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een relais IS een elektrische schakelaar polletje :lol:

 

Je bedoelt een SSR (Solid State Relais) dat werkt op basis van halfgeleiders, een elektronisch relais dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

@Strain: Ik ben dus niet de enige, wordt kloten met eeb tyrip.

 

@Pier: Hij zit goed vast, de rails heb ik ook nog wat aangeschroeft.

 

@Polletje: Ik zal eens wat gaan kloten met een tyrip, kijken of het zo te verhelpen is. Volgende ronde wil ik toch een nieuwe schakelbord laten bouwen, fijn om te weten dat het verder geen kwaad kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een relais IS een elektrische schakelaar polletje :lol:

 

Je bedoelt een SSR (Solid State Relais) dat werkt op basis van halfgeleiders, een elektronisch relais dus.

 

dat zeg ik............................... :lol:

gallery_2875_12560_706034.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...