Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thanatos

6X Shackzilla stekken in scrog

Recommended Posts

Ze pakken mooi wel wat hoogte nu, nog even en je kan ze weer folteren :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat word scroggen :D

 

Gaat lekker man :lol: voor je het weet zit het netje vol :) daarna knallen ze weer de hoogte in ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 9

 

Heb me niet kunnen inhouden en toch maar gaan sjoppen. Onderweg zijn een pollinatorzak, een standaard mini-maxi en een paarse Lumatek reflector...

 

De bloei is nu ook zichtbaar ingezet met bloeiharen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foutje in bovenstaand bericht. Heb geen pollinator, maar ice-o-lator zakken gekocht.

 

Zonet voor de eerste keer gescrogged. 't Is te zeggen: ik heb nog niks gebonden. Heb wel alle scheuten gediefd onder het net en ook veel takken gesnoeid zodat ik 4 takken per plant heb die boven het net uitsteken. Die heb ik dan telkens geknakt.

Grote bladeren onder het net laat ik zitten. Zolang het net niet is volgegroeid is dat extra fotosynthese en in de tweede helft vd bloei zijn die bladeren goede indicatoren voor eventuele problemen in het medium..

 

Foto's zijn onderweg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fototime dag 9.

 

'k Vind ze er goed uitzien. Overal mooi donkergroen blad en geen problemen te bespeuren...

 

Heb m'n filter ondertussen al weer twee weken hangen. Shackzilla verspreid in de groei al een geurtje...

 

De springstaartjes in het medium zijn voorlopig niet meer te bespeuren (omdat ik de bovenste laag vd aarde heb verwijderd na vorige ronde), maar ik verwacht m'n springende vriendjes binnen enkele weken terug te zien.

 

gallery_16607_13559_3252503.jpg

gallery_16607_13559_1636872.jpg

gallery_16607_13559_3690166.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 13

 

Nog steeds donkergroene bladeren maar de verbrandde bladpunten zijn weg. Mss zal ik naar het einde vd ronde toe toch moeten bijvoeden.

 

Ziet er naar uit dat ik geen hoogteprobleem zal hebben deze ronde. De lamp staat nog steeds op 40 cm van het net en ik heb nog genoeg ruimte op het net om nog eens te scroggen:).

 

Ik geef deze week de laatste keer wortelstimulator mee met de bacto en zal volgende week ofzo nog wel eens wat guano topdressen.

 

Wel een toffe om te scroggen, shackzilla. Weinig takken die breken en hoewel ik niks gebonden heb blijven de geknakte takken toch mooi op het net liggen. Dat moet je met een Hericules niet proberen...

 

gallery_16607_13559_5038681.jpg

gallery_16607_13559_6036992.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker bij je Thana, goed dat de bladeren verbeteren, Shackzilla schijnt wel een groeibeest te zijn, en lekker te smaken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 15

 

Zo, we zitten al in de derde week. Ik heb sterk de indruk dat ze ff niet veel meer groeien in de hoogte, maar je kan wel veel nieuwe scheuten zien tov enkele dagen geleden... Ik kan nog 30 cm omhoog met m'n kap. Ik hoop dat het klopt dat stekken minder hard groeien dan zaden...

 

Planten zijn in super conditie. Ik heb de eerste twee weken enkel wortelstimulator en bacto gegeven.

 

Nu stop ik met wortelstimulator. Ik ga beetje guano topdressen voor de fosfor en kalium gezien de bloei er inkomt, een kleine dosis calgel geven om het gevreesde magnesiumgebrek voor te zijn en voor de rest juist wat bacto af en toe...

 

Nieuwe triplestar kapje, mini-maxi meter en ice-o-latorzakken zijn toegekomen van desjop. Kap is duidelijk erg degelijk (en zwaar:p). En bij deze tweede bestelling bij desjop geen twee weken maar slechts 2 dagen op m'n bestelling moeten wachten. Mooi:).

 

gallery_16607_13559_1219196.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man :) .

Denk ook dat je een goede koop aan de Triplestar hebt. Ik vind je stekkies mooier belicht nu :lol: .

 

Succes verder.

 

Groeten Beaker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje. 'k Ben er ook erg tevreden van. En dat voor maar 75 EUR...

 

Net wat hasj gemaakt met ice-o-latorzak van 70 micron en 200 gram knipafval van Hericules/Mad Shack.

Ging niet helemaal goed vind ik, Teveel knipafval gebruikt en teveel takjes tussen. Ik zag dat er achteraf nog veel kristallen ad planten hingen.

Mixer bleef telkens steken.

Ook heb ik de indruk dat de 70 micron zakken nog wel wat doorlaten van kristallen.

 

Anderzijds wel veel sneller manier als laten bezinken. Op een uurtje ben je gereed. En de hasj is vrij zuiver.

 

gallery_16607_13216_673919.jpg

 

Hmm, net goed drooggekneed en 't is toch een 12tal gram. Al gaat er nog paar gram water uit, ben toch tevreden want heb de kost vd ice-o-latorzakken er bij deze uitgehaald:p.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hashish, dat is plant benutten :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 18

 

Jup, niks gaat verloren hé Krasi:). Plantjes hebben het water met het aftreksel van de planten gekregen dat ik heb verkregen na het maken van de ice-o-lator... Zal ze sowieso wel goed doen:).

 

Plantjes hangen een beetje omdat ik al enkele uren in de nacht zit en ze vandaag geen water heb gegeven.

 

gallery_16607_13559_2897109.jpg

gallery_16607_13559_3248034.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 28

 

Update, 't is even geleden...

 

Wegens drukte mijn planten twee weken lang verwaarloost... En dat is er aan te zien.

 

Ik denk niet dat het aan voeding ligt gezien het rijke grondje, maar ik heb mijn potten meerdere keren te droog laten worden en een tijd lang geen bacto gegeven. Resultaat is de bladverkleuring onderaan en nu ook een gele verkleuring bovenaan.

 

Heb gisteren een dosis calgel en beetje bloeivoeding gegeven. Vandaag water met wortelstimulator en bacto.

 

Ik ga er van uit dat ik het nog kan bijsturen mits regelmatig watergeven en ik hoop dat het niet veel erger wordt...

 

Tips en opmerkingen zijn welkom.

 

 

gallery_16607_13559_2664188.jpg

gallery_16607_13559_3038806.jpg

gallery_16607_13559_2353372.jpg

gallery_16607_13559_756601.jpg

gallery_16607_13559_4140711.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thanatos,

 

Jammer man :D .

Je stelt ze wel heel erg op de proef zo. Als ze na al deze ellende nog geen ballen tonen, heb je wel een hele stabiele fem. moeder :D .

Die gele kruintjes op o.a. de 1 na laatste foto lijkt haast wel of de topjes bijna verbrand zijn (is beetje moeilijk te zien, foto is niet echt scherp :lol: ).

Met nog zo'n 6 à 7 weken te gaan, zou ik ze een goede dosis TLC geven :D .

Ik hoop dat ze een beetje vergevingsgezind zijn en toch nog mooie dikke toppen gaan maken.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

De moeder is jammer genoeg overleden:p.

 

Gele kruintjes zijn inderdaad verbranding door de hitte van de lamp.

 

Heb ondertussen verschillende voedingsbeurten gegeven. Calgel, bacto, bloeidvoeding en 1 opgeloste buffertab.

 

Denk dat de vergeling is gestopt, maar een topoogst kan het niet meer worden. Achja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 36

 

Bladprobleem is geminderd, maar gaat nog heel zachtjes voort. Denk wel dat ze het nog 6 weken zullen uithouden. Tips ivm bladprobleem zijn nog altijd welkom:).

 

Ze zijn veel minder gegroeid als ik had verwacht. Maar da's goed want ik kom net toe qua hoogte:).

 

Ben wel tevreden van de grootte van m'n toppen. We zitten nog niet halfweg... Als ik genoeg blad overhoudt kan dit nog een mooie worden.

 

 

gallery_16607_13559_712843.jpg

gallery_16607_13559_3352925.jpg

gallery_16607_13559_2593542.jpg

gallery_16607_13559_4064497.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 42

 

Week 6 is gedaan. Bladprobleem schrijdt langzaam voort maar met nog 4 a 5 weken te halen lukt dat wel denk ik. Toppen beginnen ferm aan te dikken. Eerste bruine haartjes verschijnen.

 

Opmerkingen en vragen welkom, zoals altijd.

 

gallery_16607_13559_929114.jpg

gallery_16607_13559_4307762.jpg

gallery_16607_13559_3360237.jpg

gallery_16607_13559_920554.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thanatos,

 

Dat zijn al dikke toppen :o .

Nog geen banaantjes gespot?

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag het wat somber in, maar ze hebben zich er mooi door gevochten, toch leuke budz man :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje Beaker, Krasi.

 

Nog geen banaantjes gezien.

 

Ja, het volume is er al. Nu moet er nog wat gewicht aankomen:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor dag 42 heb je toch al een leuk veldje staan niet ? Laat hier de komende weken nog wat gewicht op komen en dan kan je lekker smoken hoor :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 50 - start week 8.

 

Vandaag een paar vingers batguano in elke pot. Voor de rest geef ik bacto + bac bloei + bac PK.

 

Omdat de shackzilla's blijkbaar toch nog wat groeiden en op 30 cm vd lamp kwamen heb ik de toppen die meest last hebben van warmte geknakt zodat ze horizontaal groeien, verder van de lamp staan en gaten id scrog opvullen.

 

 

gallery_16607_13559_1834633.jpg

gallery_16607_13559_2331094.jpg

gallery_16607_13559_2201107.jpg

gallery_16607_13559_1701525.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist, niet verkeerd Thanatos, hoe ruiken ze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje sbtm, hansworst en krasi!

 

Kan het niet zeggen of ze lekker ruiken, ik vermoed van wel maar ben al een dikke week zwaar verkouden en ruik niks:p.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...