Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
No-Zem

Geijkte PH-meter problemen

Recommended Posts

Hallo,

 

Zoals de titel al aangeeft heb ik problemen met m'n Eutech PH (Testr Basic) meter.

Meters ijk ik voor elke ronde die gestart wordt.

 

Maak ik een vat aan met 50 ltr water dan kan ik dit naar de gewenste waarde afzuren, no problem !

 

Maak ik zo'n zelfde vat maar dan met Hy-Pro Terra (250ml) en Canna PK 13/14 (75ml) fluctueert de waarde van 5.4 t/m 7.9 ongeveer, maar dan continue zonder logica en krijg ik niet eens een vaste waarde op het display te zien.

 

Ik heb nu 100ltr weggespoeld en er staat weer een vat klaar om weg te gieten.

Afgelopen weekend heb ik een vat met alleen Hy-Pro gemaakt, deze kon ik gewoon afzuren, hetzelfde geldt ook als ik H.P. icm Ca/mg van Aptus meng, ligt dit misschien aan Canna's PK want ik had eigenlijk moeten meten voordat ik de PK erin ging vermengen.

Dit voedingsvat waar ik nu problemen mee heb, heb ik al vaker gemaakt en zonder problemen afgezuurd dus ik snap er geen reet van. :vape:

 

Nu heb ik de meter in van alles en nog wat geduwd wat vloeibaar is, ook geen probleem, ik krijg dan steeds een vaste waarde.

 

Iemand die dit probleem kent en weet op te lossen ?

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoelang na het mengen meet jij? denk dat je het te snel doet PK/13-14 de P gaaat de PH naar beneden K gaat de PH omhoog ik raad altijd aan om de P en de K los te geven eerst P week later de K de plant neemt het los volgens mij veel beter op en je krijgt ook een betere sturing.

groeten van tuintjuh!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Tuintjuh,

 

Gister een vat aangemaakt, 4 uur later proberen af te zuren.

s'Avonds opnieuw gemaakt en vanmorgen weer geprobeerd af te zuren.

Normaal maak ik zo'n zelfde vat aan, zuur het af en een paar uur later, soms een dag later stuur ik de PH nog iets bij.

 

De PK's los meegeven heb ik op een blauwe maandag een keer bedacht om te doen maar niks mee gedaan.

Canna is na deze ronde zo goed als op dus denk ik dit toch maar eens te gaan proberen, maar daar ben ik nu niet echt mee geholpen.

 

Voor de avond moeten de dames echt iets krijgen dus probeer ik het later nog eens maar zie het somber in.

PK achterwege laten kan ook maar nu wil ik toch weer eens steenharde toppen...

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

**********

Edited by Aad
Geen handel in enige vorm via het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ook iets raars, maar dan met m'n ec meter. In het vat was de ec 1,3 en in een bekertje 1,2. Bleek te komen door de verwarming. Als die aansprong veranderde de ec. Misschien heeft dit ook wel invloed op sommige ph meters alhoewel dat bij de mijne niet uitmaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor ' t aanbod 010 !

 

Ik heb geen verwarmingselement in het vat maar vul het altijd met hand-warm water, als ik ga minnen is het weer afgekoeld, ik meende dat dit wel effect heeft op de PH waarde maar weet dit niet zeker.

 

Na zo'n 10 uur staan heb ik nog eens gemeten, PH schommelde onophoudelijk maar met minder verschil nl. van 5.6 tot 6.5, dit heb ik gewoon meegegeven en kijk wel hoe de planten er op reageren.

Volgende vat maak ik 24u. van te voren klaar, kijken of het dan wel stabiel blijft,.. Ik houdt jullie op de hoogte !

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had gisteren ook iets raars met mijn ph meter.

Het voedingsvat wat ik klaar had gemaakt 2 dagen daarvoor wou ik nog ff ph waarde corrigeren .

Dus ik doe ph meter erin en meet -12 :vape: en versprong naar 12 en 8 enzovoort.

Dacht onee hijs kapot .

Maar toen ik nieuw water in het vat deed en voeding ging mengen was ie weer ok :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jáááááh.... ik bewaar de meter in de desbetreffende vloeistof als deze níet in gebruik is.

Jij ook Pierr ? :vape: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Hoezo P en K los geven, PK niets anders dan P en K los gemengd. Alleen P geven kan met fosforzuur, alleen K geven met kaliloog of kaliumcarbonaat. De kaliumconponent geeft dan wel een heftige reactie met het fosforzuur! En bij een beetje verkeerd doseren krijg je mono- of dikaliumfosfaat die een hele grote bufferwerking kunnen hebben en een groot verschil in pH kunnen geven. Een groot risico dus om apart te doseren, liever bijvoorbeeld pk 13-14 geven.

 

gr, Noharm

Share this post


Link to post
Share on other sites

pff hier ook ph meter probleem

 

 

cola 3.0

 

kraanwater, ph neutraal(7.0)... lol wut

 

voor het eiken was het kraan water 8.6, dan zou de cola dus 4.6 zijn. wat 2.8 hoort te zijn

 

klopt helemaal geen fuck meer van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...