Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groninger

gaten in een kap boren ivm hitte

Recommended Posts

hallo

 

Klein vraagje ik heb nu een 250 watt hps in mijn kast maar krijg de temperatuur niet in orde heb al fan onder de lamp door laten blazen etc etc maar blijft te warm

Nu heb ik een standaard hamerslag kap en vroeg me af of het zinvol was om boven de lamp een rijtje gaten te boren zodat de lucht daardoor kan ik heb namelijk het gat van mijn afzuiger er pal boven en heb het idee dat de hitte niet goed onder de kap vandaan kan ?

zijn er mensen die dit wel eens gedaan hebben en weten of dit werkt ? (desnoods plaats ik er een fan op om de warmte gelijk weg te blazen ik wil graag dit hitte de kast uit hebben hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je onder in je kast een actieve invoer

en boven de uitvoer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaten zal niet veel uitmaken sleuven daarintegen wel, als je de duurdere standaard kappen hebt die eigenlijk voor spaarlampen zijn bedoeld, die hebben sleuven bovenin als je daar je fan overheen laat blazen helpt dat enorm..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt dus een normale opstelling maar het is te warm?

is je afzuiging wel goed dan ? aantal kuubs of aanvoer en afvoer te dicht bij elkaar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk eigenlijk dat de verhouding, afzuiging-inblaas-ruimte in je hokje,niet echt in orde is. Of de kap te groot voor de ruimte in je kast.

wat zijn de afmetingen en spec's?

 

Gaten in de kap maken lijkt me niet de juiste oplossing, alleen als echte uiterste noodzaak zou ik dat proberen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ja specs is wel handig ik gebruik 3 keer pc fan voor inblaas onderin de kast en een ruck 330 als afzuig

nu kan die ruck nog veel harder lopen maar vanwege mega tornado geluid draai ik hem of 50%

De kap is wel wat groot heeft aan de zijkanten 10 to 15 cm over en aan de lange kant 20 tot 25 cm.

 

wellicht een wat kleinere kap inderdaad en anders toch maar eens kijken naar het beter geluid isoleren van de afzuiger al heb ik hem wel op 100% laten lopen maar nog steeds te warm in de kast.

Ik heb het idee dat die kap een beetje in de weg zit namelijk vandaar dat ik dacht om de lucht onder de kap vrij te laten naar boven ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ruimte om je kap heen lijkt me geen probleem, maar ik zou het zoeken in de afzuiging, en ik denk dat je inlaat wat te klein is.

 

De afzuiger zal denk ik 125 MM zijn, en dan heb je ongeveer 3 of 4 keer deze diameter nodig aan inblaas. Wel is het nu actief dus dat zou dan weer wat minder zijn.

 

Een afzuiger van 330 Kuub op 50% is denk ik het grootste minpunt, en als er daarna nog eventueel een paar bochten in de slangen zitten blijft er gewoon te weinig capaciteit over.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en stralingswarmte van je lamp haal je niet weg met afzuiging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok net even gekeken maar de inlaat is nu qua opening 2 keer de afzuiginlaat die inderdaad 125 is maar daarin wel 3 keer een pc fan

ik zal die tornado nog eens open draaien en wat doortesten en een beetje op meerdere plekken meten in de kast want ik heb hem nu pal onder de lamp staan (termo dat is dan he )

 

Als ik met mijn hand voel is het inderdaad net alsof het stralingswarmte is maar zelf met een fan onder de kap blaas ik dat niet weg hmmm

 

Ik ga dus ff 100% draaien en ik denk toch nog maar even een 150mm pasieve inlaat maken voor de zekerheid.

 

Terug naar de tekentafel hahaha dank allen ik laat de uitkomst ook even weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope geen foto helaas camera is weer op reis (dat ding ziet meer van de wereld dan ik hahaha )

 

 

Toch net even getest met deur op kier en dat maakte de temp helemaal naar 26.5 dus ik denk inderdaad dat de aanvoer te weinig is hmmm tijd om gaten te boren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...