Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

logitak

De Denen van Logitak.... 2012

Recommended Posts

Hallo collega,s :verrygood

 

Toch maar besloten om dit jaar een Topic bij te houden.

Ik zal niet periodiek een update plaatsen ivm het feit dat ik niet vaak op de spot kom.

 

(eigenlijk is de truc ook, om mooie gezonde planten te creeren, zonder veel controle te moeten uitoefenen)

 

Dit is mij vorig jaar goed gelukt.

 

 

Het plan is om zoveel mogelijk eigen zaad te gaan gebruiken (lees: Royal Dane)

 

Zaad wordt ''thuis'' voorgegroeid en geselecteed op geslacht en in mei op de spot ''vrijgelaten''

 

De grond op de spot is opgewaardeerd met: Kippenmestkorrel / koeienmest en kalk. Dit was al gebeurt in 2011 en nu in 2012 in mindere mate.

Wel moet ik erbij vermelden dat de grond eigenlijk al van sublieme kwalitiet is, maar een beetje mest kan geen kwaad.

 

Tot zover.....see you next time!!

 

 

Logitak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ! Dat beloof allemaal goeds :verrygood

Wat leuk dat je het gaat delen.

 

Dat het REUZEN mogen worden indeed :lol:

 

Veel plezier en succes dit jaar.

Blijf je bij 1 spot btw ?

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Logitak, goed idee man!

 

Heb je nog tips hoe je zo weinig mogelijk op je spots gaat komen en toch een goeie afloop gaat hebben? Ik doel dan op slakken, overgroeing, mannen etc.

 

Je gaat dus al op geslacht selecteren voordat je ze uitzet, in grote potten ofzo? En hoe lang ben je ze van plan thuis the hebben?

 

Sorry voor al die vragen, maar ga waarschijnlijk ook veel met RD (-kruisingen) aan de slag dus ben erg benieuwd. Ik wens je natuurlijk vooral alle succes toe :verrygood , ik ga je volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het voor groeien tot je geslacht ziet.. dan heb je wel 5 liter potjes nodig (min.) wil je dat ze geen achterstand oplopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
He Logitak, goed idee man!

 

Heb je nog tips hoe je zo weinig mogelijk op je spots gaat komen en toch een goeie afloop gaat hebben? Ik doel dan op slakken, overgroeing, mannen etc.

 

Je gaat dus al op geslacht selecteren voordat je ze uitzet, in grote potten ofzo? En hoe lang ben je ze van plan thuis the hebben?

 

Sorry voor al die vragen, maar ga waarschijnlijk ook veel met RD (-kruisingen) aan de slag dus ben erg benieuwd. Ik wens je natuurlijk vooral alle succes toe :verrygood , ik ga je volgen

 

Hoi Nyabinghi,

 

Na het planten van de dames, zet ik er altijd gaas omheen en strooi ik slakkenkorrels in een ruim gebied om de planten heen.

De stokken voor het ondersteunen op oudere leeftijd, plaats ik al voordat de dame de grond ingaat.

 

Let wel, mijn planten zijn altijd al rond de 40 cm voordat ze naar de spot gaan, dus minder kwetsbaar door slakken en ander gevaar.

 

Voorgroeien gebeurd in potten van 4 / 5 liter, en ze gaan pas naar de spot wanneer ik het geslacht zeker weet.

 

Hierdoor bespaar je uiteraard al veel controlewerk op de spot.

Ik denk dat ik dit jaar gemiddeld om de 3 weken de spot ga bezoeken.

 

Groeyten Logitak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dan kan je wel een groot deel weggooien denk ik, op die manier.. :lol:

Wat er zullen genoeg bij zitten die het geslacht niet tonen.

 

Is de seksen techniek niet een goed idee ? :engel

 

 

Maar je hebt dit vaker gedaan. Ik kijk toe en leer.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik snap het, dank je voor de uitleg. Ben je van plan veel zaden te gaan ontkiemen? Zal een heel arsenaal aan potten worden in je tuin straks waarschijnlijk, maar is wel een mooie manier!

Nogmaals succes, ik ga je volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello,

 

@Highlife, mijn beschreven manier bevalt prima, wellicht zou ik ook het sexen kunnen gebruiken als ik mijn spots ga uitbreiden.

 

@Nyabinghi, Ik zal op de spot 14 supergezonde vrouwen loslaten, de grond is inmiddels opgewaardeerd, een aantal bomen zijn netjes bijgesnoeit voor het licht.

Ik zal rond de 35 zaden ontkiemen, en uit het verleden met mijn zaden is gebleken dat er iets meer dan 50% vrouw zal zijn.

Als er meer vrouwen uitkomen zal ik daar wederom de beste uit selecteren voor de opgewaardeerde plantgaten, de rest zal ook wel een mooi plekje krijgen op de spot maar met minder prio.

 

Groeten Logitak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoihoi,

 

Gisteren, 22-03-12, heb ik 6 zaden in potten gedaan. Waarom zo vroeg? Ik wil dit jaar gaan vergelijken.

Vorig jaar heb ik een aantal planten van ong. 3 meter hoog gehad, echter ook een paar kleinere. Dit is volgens mij mede door het tijdstip van planten gekomen.

 

Vorige jaren was er niet bijgehouden wanneer een plant nou werkelijk als zaadje de pot in gegaan is. En ivm het voorgroeien in verschillende tuinen was dat ook lastig.

 

Ook zal ik op 22 april nog 20 andere zaden in de pot doen.

 

Tot zover.

 

Logitak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag zijn de eerste 3 van de 6 boven de grond gekomen, deze zijn voorbestemd voor mijn mooie spot.

 

Even afwachten wat voor geslacht ze gaan tonen....

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, kunnen ze in het familiealbum: "geboren 28.03.2012". Hoop voor je dat alles uit gaat komen en ben benieuwd naar foto's!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooi man, kunnen ze in het familiealbum: "geboren 28.03.2012". Hoop voor je dat alles uit gaat komen en ben benieuwd naar foto's!

 

 

:wave: ik stuur je een geboortekaartje!!!

 

Foto's volgen binnenkort

 

Logitak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschil in grootte zal idd door het tijdstip van planten komen.

Hoe vroeger je plant, hoe groter ze worden, ze gaan immers pas in bloei als de beschikbaarheid van licht de 12/12 gaat naderen. Alles ervoor is 'groeitijd'.

Mits ze natuurlijk niet gaan reveggen, die kans blijft aanwezig als je te vroeg naar buiten gaat.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verschil in grootte zal idd door het tijdstip van planten komen.

Hoe vroeger je plant, hoe groter ze worden, ze gaan immers pas in bloei als de beschikbaarheid van licht de 12/12 gaat naderen. Alles ervoor is 'groeitijd'.

Mits ze natuurlijk niet gaan reveggen, die kans blijft aanwezig als je te vroeg naar buiten gaat.

Succes!

 

Hey Soca,

 

Leuk dat je even komt kijken.

Ik doel met name ook op het reveggen van de denen. Dat is de reden waarom ik er een aantal vroeg in het jaar al ontkiem, niet of wel reveggen en kijken of het uiteindelijk veel schade of meer opbrengst oplevert.

 

Alleen gericht op mijn eigen zaden....dus niet met verschillende soorten. RD rules!

 

 

Logitak

 

 

 

 

Logitak

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ook hallo Elmo2007,

 

Leg eens uit wat je bedoelt......

Of beter gezegt, lees even wat ik in mijn andere ''topic'' vermeldt. Er valt namelijk niets aan mijn topic ''af te maken''.

 

Gewoon een open topic met wat foto's van 2011, NADAT de grow voorbij was....

 

Fijne avond en veel LEESplezier

 

Logitak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, het is weer een hele tijd geleden dat ik hier een update heb geplaatst.

Druk druk.... :D

 

Hierbij een paar foto,s van een eigen gekruist soortje met oa royal dane.

 

gallery_31392_14602_2202588.jpg

gallery_31392_14602_2095314.jpg

gallery_31392_14602_2202614.jpg

 

Update's van de Royal Deentjes komen binnenkort, deze staan namelijk nog te genieten van de natuur :)

 

Groeten Logitak

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) ...kijk van zulke fotos is me dag weer goed..... :D

idd royal danes moeten nog een weekie...of meer zolang de zon schijnt :D ...vinden ze heerlijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is toch geen guerilla?

 

ligt eraan als ie in de volle grond staat , zonder poespas erbij

lijkt het mij wel een guerilla , alleen niet zo goed verstopt.

wel een heavy plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

als dit guerilla is dan is mijn mais-spot een binnenhok...

 

dus als die in de volle grond staat is het een guerilla haha :tu

 

Ik heb er nog eentje voor je, als jij plantjes op de je zolder onder een lampje zet

heb jij een ondergrondse buitenkweek :D

 

:) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooooooo wist niet dat je lampen boven je maisveld had hangen ????

maakt niet uit !!!!!!

als mijn tante een pik had , dan was het me oom

Share this post


Link to post
Share on other sites

guerilla is gewoon kweken..

 

- op een plek die je niet huurt ..

- en/of.. op een plek zonder toestemming van de eigenaar...

 

de rest noem je outdoor.... :D

 

 

...das bv een boer die in zijn eigen mais een plantje zet.. :) ...een beetje bij beunt dus... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry jongens,

 

Foto's van de dames in het bos komen spoedig....

De voorgaande foto,s zijn idd geen guerilla, maar zomaar een foto van een leuke dame die niet wil stoppen met aandikken!

 

heb geduld...

 

 

Logitak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...