Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterOnwetend

Terug van weggeweest:). Wil een Hok bouwen in een kruipruimte van nog geen meter!

Recommended Posts

Hey collega's . ik ben lang niet meer hier geweest omdat ik de boel heb moeten afbouwen om bepaalde redenen. Nu ben ik weer genoodzaakt om iets te beginnen maar kan het wederom door bepaalde omstandigheden niet op me zolder doen. Enige geheime ruimte wat ik heb is de kruipruimte zo groot als de woonkamer maar volgens mij nog geen meter hoog. (dat kan ik volgende week eens rustig nakijken) heb er eens in geneusd tijdens verbouwingen maar kan me niet meer zo voor de geest halen. nu heb ik gewoon geld nodig en was ik van plan (aangezien de hele kruipruimte verdeeld is over de hele woonkamer) het een beetje dieper te graven en het zand zo veel mogelijk opstapelen naar de hoeken toe. zodat ik in het midden uiteraard iets meer dan 1 meter diepte heb:D. hebben jullie tips waar ik aan moet denken ? aangezien het een andere omgeving is kwa luchtvochtigheid, tempratuur , verse lucht etc. tegenover de zolder, begin ik eerst met 16plantjes in 11 liter poten onder 1 lamp van 600wat. (om te kijken hoe het aanslaat hier onder) was eerst van plan om een heel groot stuk zwart vijverfolie te gebruiken om een hok te maken met wat latten eromheen. dit gebruiken als (vloer) en wand. gat maken voor een slang rechts en ene links van het zeil. ene voor toch verse lucht naar binnen te trekken(via de kieren in de kruipruimte?) en andere kant voor de lucht weer uit te blazen (warmte en geur etc.) ik denk dat op deze manier de tempratuur rondom het hokje ook wat warmer blijft aangezien het in de zelfde ruimte word uitgeblazen. is dit enigzins te realiseren op deze manier? iemand tips zijn echt welkom. en wat voor grote afzuiging. want die 2400wat ong wat ik eerst had past niet door de openeing:D?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je t nie dieper uitgraven?

met 2 man heb je die kruipruimte zo een stuk lager

1tje graven en 1tje emmers legen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ondergronds dus .. ha ha

Ik zou aan het volgende denken.

1. Hoe is het met het grondwater onder jouw woning, na een redelijke bui?

2. Verse lucht aantrekken door de kieren? Hoop dat jouw planten geen copd hebben . ( copd .. zie Wikipedia) :verrygood

3. En dan de afvoer van de lucht .. hoe ga je dat doen?

 

Leg er alvast een hygrometer in om te zien hoe je luchtvochtigheid is.

 

Succes.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ik ook ooit eens gedaan bij een vriend

 

t gat liep steeds vol met water

 

 

plus een jaar later ging ik een laminaat vloer leggen en zag over de gehele lengte van het huis een scheur in de vloer langs de muur

(funderingverzakt!!!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet ook onderschoeien chriet, niet alleen graven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je, in geld uitgedrukt, meer schade maakt dan dat het oplevert.

 

Als je geld nodig hebt en je gaat met 1 600watter 16 plantjes zetten dan praten we over een paar honderd per maand die je wil verdienen.

Dat kan toch beter op een 'gewone' manier?

 

Werk wat over, huur wat en maak er wat moois van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

600 watt in een kruipruimte lijkt me niet mogelijk, alleen met een cooltube.

 

Tips:

 

* Graaf zoveel mogelijk uit zonder dat je last van grondwater krijgt. Dit verschilt per regio, maar meestal is 1.20-1.30 goed mogelijk.

* Graaf daarna specie kuipen of desgewenst je potten in (dus in het zand zetten maar vullen met aarde uiteraard).

* Neem een korte soort.

* Gebruik desgewenst een cooltube.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou niks graven. TL gebruiken (T5 HO) dan is een meter genoeg en hoef je veel minder lucht af te voeren ook nog. Even door de micro-fluo hoek spitten dan zul je zien dat een watt per gram ook daar haalbaar is.

Ik heb voorheen ook gedraaid op TL in een kelder van 110 hoog, ging prima. (Methode Speescees gebruikt: Kleine potten e alleen 12/12)

 

Succes

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien is het een idee om een gat te graven in het midden en dan dat zand aan de zijkanten leggen zodat je de muur tussen jou en de buren zeg maar 1 meter dik maak met behulp van het zand ik denk dat je dan het verzakken wel een stukje tegen hou plus zand werkt ook isolerend krijgen je buren ook geen last van vloer verwarming

 

veel suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iig niet aan beginnen zonder kennis van zaken.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mensen allemaal bedankt voor de reacties en tips. ik moet eerst ef zien het luikje open te krijgen hahaha. is steviger vast dan ik voorheen dacht:S.. zou in een muurkast beter zijn? ik heb van die inloop kasten. in de muur. 1,00 lang bij 1,50 breed zoiets . zou er denk ik 8 11 liter potten in kwijt kunnen. is nix. ik weet het. maar als je mijn situatie kent is elke beetje mooi meegenomen:D.. ik heb me huis te koop dus er komen ook wel eens mensen langs. lampen zou ik sowieso snachts aandoen en muurkast kan ik afsluite kan geen hond in kijken. maja als het in een ver stadium is en de afzuiging aan moet blijve mot ik wel kijke hoe en wat.. iemand tips hoe ik het best verse lucht in en uit kan laten gaan via muurkast?:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik Tneon of iets soortgelijks.

maak voor de hoeveelheid lampen die je wil gebruiken een frame zodat je ze allemaal tegelijk hoger of lager kan hangen.

maak aardebakken en zet die op rails zodat je ze uit elkaar kan trekken zodat je overal bijkomt.

 

in principe kan het wel, alleen de afzuiging word erg lastig

Share this post


Link to post
Share on other sites

als jij een ruimte hebt van 1.00x1.50 (die kast) dan kun je er 24 x 11 liter pot in kwijt?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
gebruik Tneon of iets soortgelijks.

maak voor de hoeveelheid lampen die je wil gebruiken een frame zodat je ze allemaal tegelijk hoger of lager kan hangen.

maak aardebakken en zet die op rails zodat je ze uit elkaar kan trekken zodat je overal bijkomt.

 

in principe kan het wel, alleen de afzuiging word erg lastig

 

Ik heb zelf nog 600watters liggen maar ik denk dat dit te veel is voor een kast he. dus ik ben aant denken aan een lamp van 400wat. afzuiging lijkt mij ook shit. kleintje. maar ik ga kijken of ik nog een grote plank achter de deur kan maken voor de slangen voor verse lucht en lucht af te blazen. ik ga dadelijk eens meten:)

 

als jij een ruimte hebt van 1.00x1.50 (die kast) dan kun je er 24 x 11 liter pot in kwijt?!

 

Ik ga even precies meten:P is wat duidelijker haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het gemeten:) mijn kast is: 1,30 bij 65. hoggte is 2 meter das geen probleem. kan ik beter paar 7liter potten neerzetten dan minder van 11 liter.. heb de kruipruimte ook ef snel kunnen bekijken, heb een plank weg gekregen.. is dieper dan ik dacht. 1,20. zoiets. maar is wel gek:S.. want kruipruimte ingang is in de berging, en wat ik zo in t donker beetje kon zien was die ook het enige gedeelte (onder de berging dus:S) morgen ef beter kijken. lijkt me toch logisch als het onder het hele huis doorloopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...