Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
criticalwidow

kamertje 270x170x250 HULP

Recommended Posts

Hallo forumjunkies :tu

 

 

Na al die mooie verslagen gelezen te hebben van sommige wil ik aan jullie vragen om mij te helpen met het indele van een kamertje :rofl

Zoals boven vermeld staat afmetingen kamer: lengte 270cm x breedte 170cm x hoogte 250cm MAAR!........

De deur van die kamer gaat naar binnen open dus kan ik maar 190cm ervan gebruiken.

Ik ben dus niet van plan om de deur te slopen of weet ik veel wat want ik heb 2 linker handen :lol:

Dus in principe zal denk ik die 270cm zowiezo verlicht moeten worden toch?

En hoe moet ik verse lucht gaan verkrijgen want de uitblaas gaat zowiezo door het raam naar buiten (zit er al) en ik kan nergens een gat maken om verse lucht te pakken....

Wie o wie kan mij een beetje op weg helpen om mijn vakantiegeld een mooie bestemming te geven???

 

 

Grtzz Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je geen verse lucht nemen langs het raam waar je uitblaast?

Mooi,critical gaat uitbreiden... :rofl

Op 2m70 lijkt mij het best om 3x600 te hangen.

 

succes en hopelijk een bouwverslagje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kun je geen verse lucht nemen langs het raam waar je uitblaast?

Mooi,critical gaat uitbreiden... :rofl

Op 2m70 lijkt mij het best om 3x600 te hangen.

 

succes en hopelijk een bouwverslagje?

 

3 x 600watt?? ik dacht meer aan 3 x 400watt omdat er ook een looppad moet komen......

En om dalijk nou weer bij energiedirekt te komen om mijn maandlasten omhoog te krikken :)

Tja en verse lucht pakken daar heb ik niet eens over na gedacht of dat wel mogelijk is :lol:

En dat uitbreiden kan alleen als ik vrouwlief over kan halen want die gaat tenslotte over het vakantiegeld :tu ;)

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das weer een ander verhaal met vrouwlief he :lol:

 

Ik dacht dat je de boel al aan het slopen was bij jou thuis :rofl

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plannen :rofl

maarre die deur hoef je niet te slopen!!

als je aan de andere kant van het kozijn een paar latten

schroeft(schroefgaten kan je zo dicht stoppen)kan je de deur

zo naar buiten laten draaien!!

hou je wel meer ruimte over :lol:

 

veel succes!!

 

grz pietje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Das weer een ander verhaal met vrouwlief he ;)

 

Ik dacht dat je de boel al aan het slopen was bij jou thuis :tu

 

grtjs

 

Nee joh! Maar het kamertje waar nu die tent in staat wil ik dus helemaal gaan gebruiken en het tentje als droog/voorgroei hok gaan gebruiken... Want ik wil toch als het me dalijk lukt om 500gr te kweken uiteindelijk voor 1kg gaan vandaar ....

En als vrouwlief ziet dat ik dalijk die 500gr haal dan is ze zo om..... dat weet ik zeker :lol:

En omdat wij alle2 een verleden hebben met grote kweekjes die niet zijn gelukt is dit toch mijn streven!

Geld is geld in deze moeilijke tijden en alle instanties kunnen mijn rug op! En let wel ..... mijn rug is glad!! :rofl

 

cw

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooie plannen :rofl

maarre die deur hoef je niet te slopen!!

als je aan de andere kant van het kozijn een paar latten

schroeft(schroefgaten kan je zo dicht stoppen)kan je de deur

zo naar buiten laten draaien!!

hou je wel meer ruimte over ;)

 

veel succes!!

 

grz pietje

 

Hey piet,

 

Het gaat ook niet zozeer om het slopen maar meer om alles zo intact mogelijk te houden!

Er komen tegenwoordig weer wat mensen bij mij over de vloer en die hoeven niks maar dan ook niks te weten snappie?

 

Cw

 

of 2x 1000

 

Stik geloof me! Ik trek mezelf af op die gavita's...... :tu

Maar ik heb hier al wat spullen liggen en wilde daarmee aan de slag gaan!

En 2 keer 1000watt gaat denk ik een beetje opvallen kwa stroomverbruik!

 

gr

 

6x 400 watt..

 

Pff das het dubbele wat ik eigenlijk in mijn kop had :lol:

Kan ik niet improviceren ofzoiets?

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, dat is een oneindige discussie tussen de mensen die het zelf doen en zeggen dat het kan, en de mensen die het nooit hebben gedaan maar denken dat het niet kan en dat dus ook roepen..

 

denk gewoon zelf na en trek je conclussie, ik zou er iedergeval 2x1000 in gooien..

Share this post


Link to post
Share on other sites
tja, dat is een oneindige discussie tussen de mensen die het zelf doen en zeggen dat het kan, en de mensen die het nooit hebben gedaan maar denken dat het niet kan en dat dus ook roepen..

 

denk gewoon zelf na en trek je conclussie, ik zou er iedergeval 2x1000 in gooien..

 

Tja daar zit wel wat in...... ken ik ergens korting krijgen als ik 2 van die dingen haal want ik zal dan ook een grotere afzuiger en filter nodig hebben en als ik dat zo even bij elkaar optel dan ken ik waarschijnlijk het vakantiegeld van volgend jaar er ook bij legge ;) :lol: :tu

Ik ben trouwens ook niet van plan om elke keer met zo'n grote setup te gaan draaien maar 1 of 2 keer per jaar zou wel leuk zijn..... :rofl

En die stroomkosten krijg ik ook 1 keer per jaar dus dat zou dan goed uitkomen he? Want aftappen doe ik noooooit meer!

 

Let me know Stik

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja... 2 x 1000w (liefst gavita) is uber geil

 

Yep ik weet het johnsell, zoals ik al zei; ik ruk mezelf af als ik weer die foto voorbij ziet komen van die gavita's :lol: :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net even een kleine rekensom gemaakt en kom uit op 1.249,00 euries en dan heb ik 2 gavita's een softbox 1500m3 en een phreshfilter van 1500m3 ..... En daar komt heus nog wel het 1 en ander bij natuurlijk! Nu maar hopen dat ik ook npg eens die 500gr gaat halen :lol:

Als ik dit tegen m'n wijf zegt pleurt ze me er gelijk uit ben ik bang :tu :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles is uiteraard afhankelijk van je budget...

en een procent of 10 korting zal elke shop je wel geven, wil je meer moet je mensen kennen.. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plannen CW, ik zwerf hier ng wel even rond om te horen wat je gaat doen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je een bovenlichtje boven die deur zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Net even een kleine rekensom gemaakt en kom uit op 1.249,00 euries en dan heb ik 2 gavita's een softbox 1500m3 en een phreshfilter van 1500m3 ..... En daar komt heus nog wel het 1 en ander bij natuurlijk! Nu maar hopen dat ik ook npg eens die 500gr gaat halen :lol:

Als ik dit tegen m'n wijf zegt pleurt ze me er gelijk uit ben ik bang ;) :rofl

 

en dat op internationale vrouwendag :tu

 

Groet ,

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooie plannen CW, ik zwerf hier ng wel even rond om te horen wat je gaat doen :P

 

Hey krasi,

 

 

Nou het zal nog wel even duren voordat het zover is/komt.

Eerst even die 500gr behalen en het vrouwtje zover krijgen he :rofl

En daar komt ook nog eens bij dat ik nog maar een beginner bent en nog niet alles doorhebt....

Deze inverstering doe ik echt pas alleen als ik mijn doel berijkt heb :D

Maar de intentie is er zeker..... Want zo'n 1000watt gavita lampie komt er zowiezo al is het alleen maar voor de heb .... :D

 

 

Cw

 

heb je een bovenlichtje boven die deur zitten?

 

 

Nee helaas niet amnees ;)

 

 

 

 

 

 

Net even een kleine rekensom gemaakt en kom uit op 1.249,00 euries en dan heb ik 2 gavita's een softbox 1500m3 en een phreshfilter van 1500m3 ..... En daar komt heus nog wel het 1 en ander bij natuurlijk! Nu maar hopen dat ik ook npg eens die 500gr gaat halen B)

Als ik dit tegen m'n wijf zegt pleurt ze me er gelijk uit ben ik bang :P ;)

 

en dat op internationale vrouwendag :D

 

Groet ,

 

UG

 

:) :) Idd dat heb jij goed gezien :lol: :tu :P

 

 

CW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ik denk dat ik eruit ben wat ik met de ruimte wil gaan doen in de toekomst....

 

Dit is het kamertje waar mijn tentje nu staat:

 

gallery_27271_13793_677683.jpg

 

Hier zal dan ook de luchtuitlaat komen maar dan met een 200mm flens :D

 

gallery_27271_13793_1299973.jpg

 

Verse lucht zal hier vandaan aangezogen moeten worden wanneer deze op een kier staat.

 

gallery_27271_13793_166039.jpg

 

Dit schakelkastje voor 4 lampen blijft gewoon hangen..

 

gallery_27271_13793_1274341.jpg

 

Dan gaan we nu naar de afmetingen: Diepte

 

gallery_27271_13793_35887.jpg

gallery_27271_13793_139696.jpg

 

Breedte:

 

gallery_27271_13793_1079189.jpg

gallery_27271_13793_242064.jpg

 

Hoogte is 2.50

 

Wat heb ik nu nog liggen waar ik mee wil gaan werken:

 

2x600watt trafo kap en lamp

1x400watt trafo en lamp

 

Wat wil ik van mijn vakantiegeld halen?

 

softbox 1000m3

filter 1500m3

En hout/gipsplaten om het hokkie korter te maken....

 

Mijn plannen:

 

Ik wil dus die kamer verkorten en de deur gewoon laten zitten hoe die nu zit, dus uiteindelijk wordt dat een ruimte van +/- 190x160 en 250hoog

Ik blijf dan een kleine ruimte overhouden (80cm) voor een eventueel voorgroeitentje en een voedingsvat en wil daar ook mijn schakelbord ophangen ivm vocht.

Ook wil ik de ruimte die dan gebruikt wordt om te kweken niet helemaal voorzien van planten want ik wil gewoon een looppad hebben langs de muur zodat ik bij het raam en de kachel kan komen....

 

mijn vragen:

 

1* Ik wil geen deurtje maken in de verkorte ruimte maar wil het afschermen (60cm) met een soort zeil ofzo want de deur is toch altijd dicht maar gaat dat verlies in mijn licht opleveren?

2* Moet ik nog een trafo + lamp van 600watt aanschaffen of is die 1600watt genoeg in deze ruimte....

3* is dat raampje op een kier voor genoeg voor frisse lucht of moet ik het elders vandaan halen (wat absoluut geen optie is)

4* Moet ik de cv verwarming afdekken of ken deze onafgeschermd gewoon erin blijven....

5* wat is de beste manier om hier zo min mogelijk planten in te hebben maar een hoge opbrengst te halen...

6* Gipswandje of toch hout ivm de kleine opening die ik erin wil houden die afgeschermd wordt door een soort zeil/plastic

7* hoeveel inlaat gaten moet ik erin maken en moet ik de inblaas aktief maken?

 

Er zijn misschien nog meer vragen maar dat horen jullie nog wel als ik ze heb :lol: :)

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een mooie ruimte, en die hoogte gaat je een lekkere klimaatsturing opleveren en genoeg ruimte voor je lampen.

Ik zou zelf nog een 600watt erbij knallen, maar wat je nu hebt kan ook gewoon, voor een makkelijkere verwerking van warme lucht zou ik een 1500m3 softbox halen en een 2000m3 Phresh filter.

Waar gaat eigenlijk je gefilterde lucht naartoe?

Raam op een kier heb ik ook altijd mee gewerkt, gaat prima.

Je cv hoef je niet af te schermen, en je zou er 15x19ltr smartpots in kunnen gooien.

of voor de hele grote smartpots gaan, zoals Stikkie`s Protegé, die heeft er ook een gemakkelijke manier van wateren voor, lees de laatste oaar berichtjes daar maar eens.

Je zou dat zeil kunnen beplakken met zwart/wit filie, of beter reflecief materiaal.

Succes met je plannen gozer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is een mooie ruimte, en die hoogte gaat je een lekkere klimaatsturing opleveren en genoeg ruimte voor je lampen.

Ik zou zelf nog een 600watt erbij knallen, maar wat je nu hebt kan ook gewoon, voor een makkelijkere verwerking van warme lucht zou ik een 1500m3 softbox halen en een 2000m3 Phresh filter.

Waar gaat eigenlijk je gefilterde lucht naartoe?

Raam op een kier heb ik ook altijd mee gewerkt, gaat prima.

Je cv hoef je niet af te schermen, en je zou er 15x19ltr smartpots in kunnen gooien.

of voor de hele grote smartpots gaan, zoals Stikkie`s Protegé, die heeft er ook een gemakkelijke manier van wateren voor, lees de laatste oaar berichtjes daar maar eens.

Je zou dat zeil kunnen beplakken met zwart/wit filie, of beter reflecief materiaal.

Succes met je plannen gozer :)

 

 

Hey goos,

 

Hier gaat mijn gefilterde lucht naartoe:

 

gallery_27271_13793_1299973.jpg

 

Naar buiten dus.....

 

Maar die 600watt boven op die 1600 of 3 x 600watt bedoel je?

 

Ik wil een soort lange plastic flappen maken met idd reflecterend zeil erop :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

3x600 voor het warme seizoen, die 400watt erbij in het koude seizoen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom niet een 1000 watt in je tent en je vrouw laten zien dat je de 500 gram kan trekken ??

heb je daarna veel meer speling met de vrouw om je dromen te verwezelijken.

die van mij was ook zo wantrouwig [en terecht]

dan ben je ook zelf voorzienend in materiaal enz :lol:

ik snap wel wat er in je koppie omgaat, maar zij heeft of krijg toch wel gelijk :D

 

ik sta achter jou grtn Erazer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...