Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

green dreams

Green Dreams Guerilla ''alles of niets''

Recommended Posts

Hallo beste wfers,

 

Ook ik ga dit jaar weer een verslag bijhouden van mijn guerilla activiteiten.

 

Na een mislukt 2011 waarbij de voorbereiding onvoldoende scoorde zijn er slechts 15 planten geknipt (van de 300)

 

Dit jaar wordt het anders!! dit jaar heb ik besloten voor 1 spot te gaan en mijn voorbereiding is stukken beter.

 

Wat ga ik anders doen:

 

-Ik gebruik bij elke plant een pvs buisje van 10 cm hoog met daaromheen slakkenschrik kopertape

-Bij de fem soortjes komt er nogeens een stuk gaas omheen voor de konijnen

-een aantal weken geleden heb ik 4 zeilen geplaatst om het onkruid te verdelgen uiteraard gecamoufleerd met riet en gras

-ook ga ik nu elke week mijn spot checken

 

Mijn opzet is om 250 henkes zaadjes te ontkiemen de beste 200 kiemen worden in roottrainers gezet en de beste 144 zaailingen gaan mee naar de spot!

 

Daarnaast wil ik ook 30 fem zaden bestellen waarvan de beste 24 plantjes meegaan naar de spot, ik zat zelf te denken aan super bud of big bang zaden daar ben ik nog niet over uit...

 

Ik zal proberen zo goed mogelijk dit verslag bij te houden en zoveel mogelijk pica's te plaatsen want dat is natuurlijk het mooiste!

 

Half april zal ik beginnen met het ontkiemen van de zaden.

 

Tot dan!!

Dit jaar wordt extreem!

 

''dit wordt mijn opzet''

 

gallery_29343_13618_10403.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plannen :lol:

 

ik hoop dat het je dit jaar beter afgaat! ;)

je bent in ieder geval optijd begonnen met de voorbereiding!

 

veel succes

 

grz pietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ,

mooi plannetje heb je daar.

K ga je volgen :lol:

 

Hopelijk word het inderdaad beter als vorig jaar.

 

Succes

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

So'w grote plannen hopelijk beter dan die 15 van vorig jaar.. mijn gevoel zegt dat de buitenkwekerts er vroeg bij moeten zijn dit jaar..

de zomer komt dit jaar vroeg...

grtz..and stay :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey leuk nog een guerilla ;)

Een goede voorbereiding is het halve werk ;)

Ben je niet bang dat die rechte rijen planten gaan opvallen?

En ik zou er niet elke week naar toe gaan.

Ten eerste omdat je dan een duidelijk pad maakt (ik weet niet hoe dat in jou geval zit).

Ten tweede omdat je pakkans dan groter is, in het begin is het belangrijk om alles te checken maar na 2 maanden..

Succes en ik wil je best geloven dat dit jaar extreem word :lol:

 

 

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties iedereen.

 

@andy321 ja daar zit ik ook al mee, vorig jaar ook een prachtig voorjaar gehad maar mijn henkes is nogal bloeigevoelig betreft het zonren.

 

@linkinpark ja een looppad creëren is niet relaxt inderdaad alleen heb ik daar geen last van ik gebruik een onlogische route,en ga alleen s'nachts heen.

Vorig jaar ging ik nog weleens om de 3 weken heen maar toen er een paar planten van 2 meter waren omgewaaid was de lol eraf.

Nee dit jaar wordt anders.

de planten komen inderdaad in rijen te staan,tuurlijk dit valt meer op dan dat als ze kris kras staan maar ik houd de ondergrond goed groen zodat het vanuit de lucht minder opvalt.

 

dit is trouwens een foto van afgelopen jaar ,een stukje van de spot

gallery_29343_11894_942874.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow dat ziet er goed uit :lol:

hoeveel wil je er hier gaan neerknallen dan?

 

lufthegreenstuf

 

ps. 2012 wordt idd extreem :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool man! :lol:

 

144 naar de stek..is dat geen "gros"? Een grosje plantjes uitzaaien haha :rofl . Zal nog veel werk worden, kijk ernaar uit om al die planten in bloei te zien staan later dit jaar.

 

Ziet er goed voorbereid uit!

 

Wil zelf ook kopertape gebruiken dit jaar, enig idee waar je dat op internet kan kopen?

Succes, ik ga je volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ! :lol: Die spot !!

Die ziet er echt súper mooi uit !!

 

Beloofd heel veel goeds

 

succes dit jaar en ik ga je zeker volgen :rofl

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

In wat voor soort gebied ligt je spot, bedoel dan niet de specifieke coordinaten.

Maar aan de rand van een bos, hoeveel km van bewoonde wereld. braakliggend gebied?

Ga deze spot zeker volgen, vooral de opzet ''alles of niets'' bevalt me wel.

Maar tot september / oktober in onzekerheid zitten of je gaat cashen of niet zou ik persoonlijk niet kunnen.

Ik had liever 7 spots van 20 stuks gehad, dan heb je meer kans op een goede oogst.

Buiten dat waardeer ik dit wel!! :rofl :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wellicht nog een of 2 greppels van 100 liter voor wat autoflowers? aan de zuidrand uiteraard en niet naast zo'n super henkes :lol:

heb je eerder in het seizoen ook al een rokertje

wat voor diameter krijgen pvc buisjes trouwens?

ga je zeker volgen, het is zo mooi zomers op die foto :rofl

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lufthegreenstuf

 

De pvc buisjes zijn rond 8cm en de hoogte is 10 cm,zo dus

gallery_29343_13618_996808.jpg

en dit is de opstelling voor de fems

gallery_29343_13618_2318573.jpg

 

er komen 144 zaailingen henkes lolland te staan en 24 fem planten.

 

@guerilla90

 

Ja verschillende spots klinkt beter maar in de praktijk werkt het minder voor mij persoonlijk dan,ik denk dat als je 1 spot gebruikt en daar al je energie in steekt en je kennis dat je dan meer kans hebt op een goede oogst.

bij meerdere spots wordt het al snel ''te veel'' er komt gewoon zoveel bij kijken,

Tuurlijk als je spot wordt ondekt dan ben je alles kwijt,maar ik kweek niet op een spot waarvan ik denk dat ie wordt ondekt.

daarom is het ditmaal ook ''alles of niet''

 

@NYABINGHI

 

haha ja een gros nog niet over nagedacht :rofl

 

google maar eens op slakkenschrik kopertape 7,95 per 4 meter geloof ik op kopersporen.nl

 

''id komt btw bij carpie weg''

 

 

Green Dreams

 

 

 

heeft iemand toevallig ervaring met de ''super bud'' of ''big bang'' buiten?

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Green Dreams krijg ik zeker van je plannen!

 

Ben het wel met je eens, niet al teveel spots, dat is echt veel meer gedoe namelijk. Kan je beter concentreren op een paar spots, moeten ze wel goed zijn natuurlijk, maar dat geeft je meer rust.

 

Thanks voor die kopertape link, ga gelijk ff checken. En ik weet dat het Carpie's idee is, zag vorig jaar een foto van hem ergens met van die potjes met tape erhomheen. Moet werken, alleen slakkenkorrels werkt niet altijd volledig namelijk.

 

Op naar een superkweek dit jaar, niet vergeten het PVC weg te halen als je boomstammen straks de 8cm overschrijden he! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top dat je het begrijpt,haha ja ik hoop dat het zover mag komen met de stammen :rofl

 

slakken zijn de echte killers daarom dit jaar even wat proberen,omdat slakkenkorrels snel wegspoelen heb ik zo'n 25 van deze bakjes gemaakt,gewoon boterkuipjes gaatje erin groen spuiten en volgooien met korrels...

gallery_29343_13618_1533814.jpg

 

let niet op de slechte paintjob :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit de bona bakjes :rofl

 

idd.. zo blijft het lekker droog, maar door de lucht die er af komt trek je de slakken naar de doosjes toe...boeren verspreiden de korrels altijd over de hele akker...zie de slakken sticky..mss toch maar een paar handjes korrels ook verspreiden over de hele spot...

 

de gaas wat je gebruikt is niet groen en valt best op door schittering...zie de foto.. links achter zie je nog een groen gaasje...

 

mijn slakkeringen hebben 10cm diameter( oude regenpijp) en zijn 8 a 10 cm hoog...

 

gallery_22583_12055_1570267.jpg

 

succes!

 

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe

 

Ja inderdaad ik wil de bakjes buiten mijn veldjes inzetten als een soort van ''afleiding''

 

tussen de planten door wordt er uiteraard gestrooid.

 

 

Ik heb erover nagedacht om inderdaad groen gaas te nemen maar dit metaal is behandeld en weerkaatst geen licht.

ik had het nog liggen zodoende.

 

ik kwam bij de bouwmarkt toevallig bruine buis tegen,lijkt mij een goede camokleur.

 

Dit jaar ook weer deentjes proberen carpe?

 

GD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie plannen :rofl

Het ziet er allemaal goed doordacht en veel belovend uit

 

Vorig jaar ging ik nog weleens om de 3 weken heen maar toen er een paar planten van 2 meter waren omgewaaid was de lol eraf.

De oplossing (natuurlijk): verstevig ze gewoon allemaal. Overal een dikke tak naast prikken en met wat kleine touwtjes lekker stevig neerzetten als ze echt groot zijn. Vorig jaar zelfs alle grote takken met een touwtje aan de stam vastgemaakt zodat die ook niet kunnen splijten.

Resultaat: 2011 guerilla geen 1 plant of tak gebroken :lol: behalve 1 man..

 

succes!

 

 

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt linkinpark, daar heb je gelijk in ik had het meeste ook wel verzekerd,

 

Maar het kost gewoon erg veel tijd en moeite om meerdere spots zo groot te onderhouden,

Ik neem een grote gok en dat besef ik heel erg goed.

 

Ik heb er veel vertrouwen in,en dat is voor mij het belangerijkste.

 

GD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat buisje is een super idee, ik ga er ook een aantal maken. met wat kopertape.

Heb je eigenlijk verder niks anders nodig qua bescherming voor slakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik liep in het tuincentrum van de week, kopertape kon ik niet vinden, maar ze hadden wel dingen van koper, ringen en heb wel wat koperbusjes gekocht (22mm breed, hier op de foto naast de tomaten) gekocht, denk dat ik ze open knip en dan zo om de jonge plantjes weer dichtklem.

Ik ga het gewoon eens testen...

 

gallery_28660_13603_167261.jpg

 

en deze van 10 cm doorsnee:

 

gallery_28660_13603_479457.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit die ringen.

 

Ben je niet bang dat er snel vuil op die platte ring komt?

 

Dat andere ringetje is voor zaailingen mischien wel leuk maar als ze groter worden dan is 22 mm niet voldoende,wordt nog trickie die te verwijderen van de stam,

 

Succes

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan doe je die platte ring toch een klein beetje ophogen met iets.

Is dat nou puur koper? hoe duur is dat?

En hoe wil je dat doorknippen op je spot?

 

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, puur koper allebie. Die 22mm ringen, daar zat ik om te denken om ze open te knippen (van tevoren), dan om het stammetje van jonge planten te schuivenen weer dicht drukken zeg maar (koper is niet zo hard) En als het dan zo ver komt dat die 22mm te klein gaat zijn, dan buig ik ze iets verder open.

 

En die grote platte ringen, ja die gewoon effe ietsje ophogen inderdaad, of ook op een stuk PVC pijp van 10cm monteren, komt wel goed. Ik ga ze gewoon allebei testen, die 22mm ringen vooral bij kleinere planten/autoflowers gebruiken en die grote ringen voor grotere planten en kijken of 't me bevalt

 

Koste niks hier, ik woon in Tjsechie, ik geloof dat die grote nog goedkoper waren als die kleine, 75 eurocent omgerekend ofzo. Die grote ringen hadden ze bij de afdeling voor kachels e.d, die kleine bij de afdeling van leidingwerk/kranen.

 

P.S. Ik begrijp nu opeens waarom je zo vaak in het nieuws leest dat er weer koperdieven langs de treinsporen actief zijn geweest...Guerillavoorbereidingen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat doen guerilla`s niet ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...