Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
johnnsell

Overheid creëert hennepcriminaliteit

Recommended Posts

Het Openbaar Ministerie heeft een heuse taskforce op het gebied van hennepcriminaliteit. Volgens het OM wordt de samenleving ontwricht door mensen die op zolders en in achterafkamertjes plantjes kweken.

Misschien zou het OM er eens bij kunnen stilstaan dat we de zogenaamde hennepcriminaliteit te danken hebben aan de overheid. Dank zij het decennia oude gedoogbeleid staan we coffeeshops toe. Hoe hypocriet is het dan om de bevoorrading aan banden te leggen en de productie compleet te verbieden. Het is vragen om moeilijkheden, maar tot de politiek wil dat maar niet doordringen. Toen we in de jaren zeventig een gedoogbeleid kregen, was van professionele hennepkweek nog geen sprake. We hadden weliswaar nederwiet, maar het roken van hooi had hetzelfde effect. Nederlanders zijn doortastend als het op geld verdienen aankomt. De hennepkweek werd geprofessionaliseerd en de wietkwaliteit ging flink omhoog. Nederlanders - met zeg maar de VOC-mentaliteit - zagen het gat in de markt. Buitenlandse wiet haalt de coffeeshop dan ook niet meer. Politie en OM doen alsof Nederland één grote hennepplantage is en hebben de jacht op de kweker geopend. Kijk naar de Kleiputzaak. Wat niemand bij politie en OMlijkt te beseffen is dat die jacht de prijs in de coffeeshop alleen maar opdrijft en de kweek dus nog lucratiever wordt. Het gezag in dit land hanteert allerlei argumenten om wietgebruik tegen te gaan. Een regelrechte dooddoener is dat wiet een gevaar voor de volksgezondheid vormt. Dat is alcohol - nota bene de gevaarlijkste en meest verslavende harddrug - ook, maar dat product is overal te krijgen. Kijk naar alle ellende die alcohol veroorzaakt - uitgaansgeweld, ontwrichte gezinnen - en de vraag dringt zich op of het OM niet beter een taskforce alcoholcriminaliteit had kunnen beginnen. Of een taskforce kerkelijk kindermisbruik. Wiet verbieden kan niet meer, daarom is er maar één oplossing: legaliseren. En accijns heffen, goed voor de schatkist in deze sombere tijden...

 

Roy Touker is rechtbankverslaggever van de Stentor

 

bron: stentor

Edited by elmanito
dubbelpost + geen bron vermelding

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo steeds meer mensen van de regering gaan het wel snappen

Legalisatie

is niet ver meer

 

strijden met zn allen

 

 

en hard tegen hard nu !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Loekino

Alle andere landen laten het steeds vaker toe en kijken(keken) naar nederland als grote voorbeeld en nu draait nederland het weer om.

 

Tsja, als je ook kijkt wie er tegen zijn of met die regelingen komen zijn toch bijna altijd de gelovigen of de bejaarden van de politiek :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Goeie tekst, maar een maandje hamburgers bij de betreffende tenten eten & je kan al 6 plankjes bestellen.Laatste tijd komen er meer onderzoeken naar buiten dat Cannabis juist preventief goed voor je gezondheid kan werken.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nederland gaat er kwa imago als tolerant, zo ongelovelijk hard op achteuit, en dat proces is al jaren aan de gang;zit gewoon in het bloed! en komt als een duvel bovendrijven in tijden van bezuiniging op bezuiniging, gehaaid is men wel om alle vertrouwen en afspraken te schenden en te omzeilen met ingewikkelde wetgeving en procedures; want nu is het dan het canabisbeleid;ook daar zie je weer dat men van toeten noch blazen afweet, wat er werkelijk speelt,dat is dus schrikken als je de goede docus de laatste tijd hier en nu dan op tv ziet, waarbij inspanningen van coffieshophouders en bedrijven zomaar op de hoop van criminelen worden gegooid, en daar blijft dus niets van overeind als je deze documentaires met hart bekijkt.

Dat er vervelende en moeilijke kanten zitten aan het gedogen enof gebruik van canabis kan ik me best iets bij voorstellen, maar dan moeten ze het over een andere boeg gooien! Stinkend vervelend hoe dit bovendien onze levenssfeer wederom direkt bederft; daar zijn we goed in , in nederland!

Ik walg hiervan, en vind het in en in triest!

Tolerantie, is een smerig woord, dat niets met verdraagzaamheid te maken schijnt te hebben, zoals t volgens mij oorspronkelijk betekende!

zo en nu ga ik straks weer na twaalfen naar de hollandse tietenparade kijken op de commercieele televisie, want daar wordt je een gezonde hollandse jongen van! Zou t soms toch allemaal iets te maken hebben met gevoel voor goede smaak allemaal!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Over het stimuleren van hennepcriminaliteit wist Hans van Duijn al te vertellen van lesscrime.

 

gallery_16467_6951_20395.jpg

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over het stimuleren van hennepcriminaliteit wist Hans van Duijn al te vertellen van lesscrime.

 

gallery_16467_6951_20395.jpg

 

Namaste :lol:

 

en lees tevens het intervieuw van hans van duin met ivo opstelten, die zegt als liberaal gefaald te hebben, jegens de tegenstand van deze regeringscoalitie!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dit zei Opstelten vandaag over Fortuyn

 

De huidige minister van Justitie en Veiligheid vraagt zich nog altijd af wat er veranderd zou zijn als Fortuyn was blijven leven.

 

Nou Ivo DIT

 

Pim_Fortuyn_Legaliseer_Softdrugs_Leids_Dagblad_14_9_1994.jpg

 

Namaste :lol:

 

PS link van het interview???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

:lol: Thanks :( Als je het interview zo leest krijg je bijna medelijden met Opstelten, maar zeker is wel dat de VVD hun ziel verkocht hebben aan partijen PVV & CDA om te regeren.Bij het CDA zijn ze helemaal gek geworden, de ene gaat een etentje declareren van euro 4000 en de ander hotelkamers van 300 a 400 per nacht terwijl er bezuinigd moet worden.Het is wel erg dat een minister van justitie zelf niet achter het beleid staat dat die uitvoert. ;)

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en daarom graaft deze regering zijn eigen graf...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, hoi elmanito! :rofl

dat maak ik er ook uit op , dat Opstelten geen poot aan de grond heeft gekregen in onderhandelingen met zijn eigen achterban vvd, en coalitiepartijen cda en pvv, en dan vanwege loyaliteit aan zijn partij, de pijp aan maarten geeft. Onthullende strekking van dit interview!

 

 

Stel je voor dat dit interview bij bijvb pauw en witteman was gehouden , of buitenhof?? Wat voor reakties zou dat hebben? , maar vooral zou dat helpen om de rigide houding van deze regering te onderstrepen; men wil geen discussie voeren, zoveel is mij wel duidelijk!

 

Misschien dat er in een toekomstig kabinet eens een nieuwe wet neergelegd kan worden , waarbij er een ministerie van canabisbeleidszaken gevormd wordt, zodat het niet meer onder het ministerie van justitie en veligheid valt.

 

Want hoe moet t nu verder?? Wie is er aan zet!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
zo steeds meer mensen van de regering gaan het wel snappen

Legalisatie

is niet ver meer

 

strijden met zn allen

 

 

en hard tegen hard nu !!!

 

Lijkt mij 4-20, dus 20 april DE kans om het allemaal eens nog beter door te laten dringen in den haag!

Wie niet gaat strijden moet later ook niet zeuren dat t niet is gelukt!

 

En de wietpas weg en een stap dichter bij legalisatie! Dat moet het worden...

 

Of moeten we een eigen legalisatie (decriminalisatie) dag organiseren???

(een mooie zonnige zaterdag... waarom niet?)

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

de cannacopter van de politie is doorgestoken kaart

heeft diezelfde politie zelf toegegeven

voor de beelden die dat ding gemaakt zou hebben

had de politie een andere helicopter gehuurd van een filmprodcutie maatschappijtje

dat ding bestaat helemaal niet

en vliegt ook niet meer

te duur en brengt niks op

 

de `80% export` van alle nederlandse cannabis cijfers... ??? !!!!???? is dat wel zo .. nee dus

 

die cijfers kloppen niet.................. heeft de politie ook toegegeven..

 

zijn zwaar opgeklopt die cijfers

als het 5 % is....., is het veel...

van wat er van hier naar het buitenland gaat ...

 

 

 

de politie heeft zoveel onzin naar buiten gebracht omtrent cannabis

 

ze graven zo hun eigen graf

 

zware criminaliteit zou er achter de teelt van cannabis zitten

is ook niet waar

iedereen werkt lekker op zn eigen houtje

en zeker niet voor een netwerk

 

klopt allemaal niks van !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

en dus legaliseert het nou maar

 

 

kan de poltitie weer echte boeven gaan vangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hypocriete overheid. We moeten wel naar andere landen kijken als het om het overheidstekort gaat, maar niet naar andere landen kijken als het over drugsbeleid, gezondheidszorg en onderwijs gaat, als het daar beter gaat. (en het overheidstekort is in de allerbeste jaren van Nederland altijd 6-8% geweest, zoek maar op)

Dit land gaat zo heel hard achteruit, alle hoogwaardige bedrijven, uni's etc. etc. gaan naar het buitenland omdat we gewoon keihard ingehaald worden op vele gebieden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo jammer

maar er zijn zat mensen die wel willen

 

maar vertelt dat ruttemetut en consorten maar.... :rofl

 

( maar ooit moeten ze toch om ....als je naar de rest van de wereld kijkt :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lef hebben. Net als hem.

http://nos.nl/l/tcm:5-1212059/

Maya's hebben het voorspeld voor 2012. Het jaar van de verandering.

Ze moeten idd wel om.

 

Dit zal hij ook wel gedacht hebben...

 

ps, voor de mensen die goed in engels zijn, Disturbed is een band die bestaat uit een Jood, Moslim, Christen en atheïst samen, en luister maar naar de boodschappen die ze proberen te vertellen. En dat ik hun muziek gebruik om een boodschap uit te dragen zullen ze vast niet erg vinden:

"and use my music as a weapon"

Share this post


Link to post
Share on other sites

de regering in belgie is erger dan in irak , waarom zou nederland niet meevolgen dan !!!

 

ik zou uitkeringen af schaffen mensen moete maar werken in de plaats van op hun luie reet te zitten !!!

 

zaten dag en nacht soms onder methanfetamines voor beter te kunnen concentreren en langer wakker te blijven en uittehouden ...

 

alles legariseren , en gratis afkick krijgen van de regering zoals in portugal (alleen de kloof tussen arm en rijk word groter)

 

wil je niet luisteren dan moet je maar leren !!!

 

verder zou ik zoals in spanje en zwitserland al is een beetje volwassen doen in de plaats van die kinderachtige speelse kinderstoelse plannen van de regering !!!

Edited by elmanito
onjuist taalgebruik

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou uitkeringen af schaffen mensen moete maar werken in de plaats van op hun luie reet te zitten !!! arbeidt macht vrij is wat hitler zegde...

Dat is wel heel erg generaliserend gezegd. Niet iedereen met een uitkering is in staat om te werken.

 

En die verwijzing naar Hitler gaat me echt een beetje te ver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Randy heeft wel 3 hersencellen, jammer dat ze defect zijn. Ik had je er allang afgeflikkerd als ik mod was

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

:verrygood Admin kan hem eraf flikkeren, maar een inburgeringscursus zou ook niet gek zijn.Marokkanen bij mij om de hoek schrijven zelfs nog beter Nederlands. :engel

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind dat ook nogal een trieste opmerking.

Ik denk niet dat er veel mensen voor hun lol een uitkering hebben.

Al helemaal niet in de verharde maatschappij waar wij in leven, met mensen zoals Randy die hun vooroordelen direct klaar hebben.

Om over het hitler gedeelte te zwijgen.

 

Laten we weer respect voor elkaar en elkaars rechten hebben, of ga je je medeburger net zo behandelen als je zelf door de overheid word behandeld?

Hoop dat jij even bij jezelf te rade gaat want dit is triest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilders fan.. Randy wil graag volgens een systeem leven wat door een ander verzonnen is lijkt wel.. bah!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...