Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Zero Dosh 02

13x SuperSilverHaze.(fem.vanuit zaad) 32x Bubbles(stek)

Recommended Posts

Welkom bij mijn eerste kweekverslag ;)

Ben er toch maar aan begonnen..omdat ik toch ervaringen wil delen na een beetje telleurstellende eerste oogst..en omdat ik nu met vragen zit en wel tips kan gebruiken.

Vorige kweek leerde ik het WF pas kennen ..toen de problemen begonnen..en ben er sindsdien niet meer vanaf te slaan..ik volg vele van jullie.En heb een hoop geleerd.

Still am..

gallery_33545_13592_1391517.jpg

 

13 x Super Silver Haze Fem (zaad)4,5 week groei 18/6

 

32 x Bubbles (stek)..2 dagen..18/6

 

Mijn set-up…

 

De bak is 3 x 3m..minus 3 uitsparingen …kast..looppad..en voor de deur van de badkamer die nog open moet…(zie foto’s)

6 x 600 watt onder spiegelkap reflector en ELT voorschakelaar apparaten

Afzuiger en filter weet ik niet …afmeting box is 50 x 50 en er zit een 25cm slang op..de filter hoorde erbij..1 x mee gedraaid en ging goed..

Overgenomen van een kennis en maar van hem aangenomen dat het voldoende was..

Het is trouwens ook de laatste keer dat ik deze afzuiger en filter gebruik..daarna gaan ze naar een kleinere ruimte..

 

Voeding

 

Aptus startbooster

En einde groei en gehele bloeifase gebruik ik een componenten voeding 10-30-20 en 10-50-10

Deze formule heb ik van een kennis ..weet zelf niet de eigenschappen..ook is de aarde substraat voor de profesionele tuinbouw..gewoon huismerk…opgewaardeerd met perliet

Wormenhummes…batshit..en een aantal wat ik niet weet ..ik ga ernaar informeren en kom er op terug als iemand het wilt weten.

Aptus Regulator

Ferro PK Bloeibooster

Verder heb ik nog BAC vitality plus en Canna PH- pro

 

Dit is alles wat ik heb..en gebruik…

Als je nog een aarader weet.. bring it..Volgende week kan ik het halen.

 

Ik wil er ook bij vermelden dat de SSH al bijna 5 weken boven de aarde staan ..en de stekken er nu 2 dagen in staan..beginnen hier al de problemen??..het was allemaal niet zo geplanned..maar na wat overwegingen..gewoon gedaan .

De bedoeling is om de BG-tjes een weekje 18/6 en dan op 12/12..maar kan de SSH dat nog wel hebben? worden ze dan niet te..?..

Vanacht wou ik de BG-tjes er bijna weer uit halen..en de SSH te verdelen over de hele bak..

Dit omdat de BG-tjes toch wat van buitenaf met zich mee heeft gebracht…stekken hebben last van spint..hoop dat je het kan zien op de foto’s …en wat gele plekjes.??

Hoop dat het niet te veel bestrijden word..want heb vorige keer nergens last van gehad en de SSH komen vanuit zaad..Dus…?? what to do…Kan ik de SSH nog wel verplaatsen?...of doe ik ze daar mee te veel schade?..

Een hoop tekst en een aantal vraagjes…dit is pas het begin

Keep following…

Nog wat foto’s dan maar :lol:

 

Greetz..Zero Dosh

 

vooraanzicht

gallery_33545_13592_1607164.jpg

 

Om het hoekje links

gallery_33545_13592_2825547.jpg

 

Om het hoekje rechts

gallery_33545_13592_2478293.jpg

Edited by Zero Dosh 02

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit.!! :lol:

maar heb je nou je variac in je aarde bak op die vochtige/natte aarde staan..?

 

en je kan die kleine zaad dames nog wel verplaatsen, gewoon goed diep je handen aan de zijkanten er in steken en omhoog halen..

maar beter van niet natuurlijk... ;)

 

succes, mvg stikkie

 

 

(edit) ik had verkeerd gelezen, ik zou die grote planten echt niet meer uit de aarde trekken...

tenzij je ze nog 2/3 weken 18/6 geeft ofzo..

 

maar ik zou met de stekken verder gaan, met een dag of 7/10 zijn het al weer totaal andere dames..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Loekino

Gaat dat niet lastig worden als ze wat groter worden om te voeden en te verzorgen? Of kan je overal gewoon bij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loekino waar die doos staat voor de ingang, is volgens mij een looppad :lol:

 

Ziet er gaaf uit Zero! Ik zou zeker geen planten meer verplaatsen, je doet het wortelstelsel altijd wat schade, wat ook weer voor hermafrodieten kan zorgen, dat wil je niet!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej ..Nice dat jullie ff langsdroppen :(

 

@ Stikkie...

Variac...heet dat ding zo. ;) ..nee die staat op een deksel van een tupperware bakje..wil ik nog ophangen maar dat ding weegt een ton .

En denk idd dat ik het zo laat ..maakte me een beetje zorgen ..de stekken kwamen 5 dagen later als afgesproken..en dacht dat het verschil te groot zou zijn..en ook de staat van de stekken was nieuw voor mij..(foto komt nog).Maar veel wortel..Rare plekjes..En spint..

Mischien was het je ook al opgevallen dat 5 van de dames een hele andere structuur hebben..

Ik kocht 15 zaden bij Sensi..SilverHaze #9.. ;) Weet niet waar ik die Super vandaan heb..haha..1 doosje met 10 stuks voorverpakt..en die 5 heeft ze uit een zakje uit een lade gepakt.. Kan het ook een andere soort zijn..herkent iemand iets opvallend?.of is dit stress wat ze hebben opgelopen?

 

@Loekino

Er staat idd een trappetje in het looppad..maar met voeden kan ik overal wel bij komen..en als ik moet verzorgen ga ik de bak in..is alleen bovenin nodig..van vooraanzicht..die laatste rij..

 

@Tw!tchy

Heej gozer..heb laatst..echt pas pas..je tweede ronde zitten bekijken..Mooi resultaat.. :lol:

En laat het zoals het is ...Herma's willen we echt niet!

 

Greetz Zero Dosh

Edited by Zero Dosh 02

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook niet gaan zitten roken in je hok das er niet goed voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessante kweek, mooie aardebak, succes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héya Dosh,

 

Ik vermoed dat je nog niet zo lang klaar bent met die vorige ronde en ben bang dat je afzuiger dit niet gaat trekken nu het weer warmer wordt.

 

Hoe diep is je aardebak,... heb je hier geen drain in, is later makkelijker water geven, (van onder). En die Variac zou ik echt verplaatsen. :lol:

 

Paar kleine puntjes nog maar ik wil geen puntenneuker zijn, dus doe je ding zou ik zeggen, aldoende leert men... succes !!

 

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ook niet gaan zitten roken in je hok das er niet goed voor

 

 

ik heb ze al heel wat laten mee roken in me leven hoor :lol: , nooit problemen van ondervonden... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja ben ik weer..

 

@ bosteelt

Meestal sta ik te roken en en word de rook gelijk weggezogen..heb altijd wel een joint in mijn mond..en dus overal asbakken en aanstekers ;) ..

 

@Krasi

Thanks gozer..ga mijn best doen.

 

@No-Zem

Heej man..vorige ronde was half januari klaar..nog voor de vorst..had de temp toen niet goed onder controle..het werd te warm ..maar dat wat iets wat ik toen nog niet wist..had maar 1 temp meter aan de koude kant staan ..

Bij mijn inlaat boven de BG-tjes wordt het nu max 28/29 met het licht aan..en de andere kant heb ik heb ik het nu onder controle..max 31.. extra inlaat en kleine fan die onder de lamp blaast ...

Wat bedoel je met de afzuiger..wat niet trekt?..Variac staat op 60v en overdag op 75v..nog lang niet de max...En is nu weg uit de bak en staat nu boven.. :(

De diepte van mijn aarde ong. 17 cm..is dit voldoende?..nee geen drain ..komt er de volgende keer wel in ..er zijn nog wel wat aanpassingen te maken hoor ;) ..ben juist blij dat je meedenkt...thnx..

 

Greetz Zero Dosh :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke opzet, ik ga deze volgen.

 

Gelijk spuiten tegen spint, ook op de SSHtjes.

 

Succes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo peepz..

 

Het is weer tijd voor een up-date... :engel ..

Ik heb het erg druk gehad.. en als ik ff de tijd had lag de site eruit...

Maarja..talk is cheap...

Dit zijn de laatste foto's..morgen weer nieuwe..had vanavond de accu niet opgeladen :engel

 

gallery_33545_13592_431350.jpg

 

gallery_33545_13592_616089.jpg

 

gallery_33545_13592_4004895.jpg

 

gallery_33545_13592_2017736.jpg

 

Variac staat boven :verrygood

gallery_33545_13592_1279250.jpg

 

Controler voor de volgende ronde... :P

gallery_33545_13592_3624587.jpg

 

gallery_33545_13592_206395.jpg

 

Foto's zijn een dag of 5 oud...er is alweer heel wat verschil

 

Nu even wat info...

 

Maandag 5 maart is de klok op 12/12 gegaan..De SSH.groeide bijna 5 cm. per dag...lamp hing ook op 80 cm..waardoor ze gingen strekken..

Bubbles stekken stonden 1 week in de aarde en de SSH..twee weken.... en iets meer dan drie weken voorgroei onder 600watter

 

Temperatuur is vrij stabiel...bb-tjes.. 28/22....SSH 30/23...lv 40/60...is al de tijd goed in de gaten gehouden...passieve inaat net onder de lampen boven de bb-tjes..vandaar het verschil

 

Gisteren (dinsdag) kregen ze 50 ltr verdeeld over 2 giften.... Ph 6.0...Ec 1.2

10 ml regulator

10 ml soil attack

Buiten de componenten voeding. :lol: ..heb er geen naam voor

 

Het is de tweede keer dat ze regulator mee kregen..ik bouw het langzaam op..

Zaterdag kregen ze hetzelfde alleen dan Ph 5.8...Ec 1.1

Daarvoor was het Ph 5.8....Ec 1.0...

weinig voeding..

stekken kregen wortelstimulator bij het planten meer niet..

 

Planten zijn behandeld met bayern anti spint...en vitality plus..

 

ook ontdekt..

gallery_33545_13592_2435.jpg

 

Er zitten er nu 4 op de kaart geplakt...vandaar ook de soil attack....zie er af en toe 1-tje

Moet ik er nog nematoden op los laten?..ik heb de bestelkaart al liggen..

 

Ik heb niet echt veel te melden behalve dat ik het goed vind gaan...blaadjes krulde wat op maar dat kwam denk ik door de stilstaande lucht..met fan aan standje 1...is het minder.

Morgen of straks al....de nieuwe foto's..

 

Ik ben ook wat aan het expirimenteren geweest ..heb twee SSH-tjes gedieft..hahah..was de eerste keer ...

En ook had ik 1 SSH-tje vroegtijdig getopt ...(nog in de propagator)..gewoon omdat ik het zelf ook mee wil maken wat er gebeurd...

Ook heb ik zes lage SSH-tjes en zien er totaal anders uit...die kregen hele grote bladen... echt huge..met stam van 0,6cm..Heb ik er bij 1 van ze 4 reuze bladen weggehaald...ik weet dat ik het moet laten..maar ben toch een beetje eigenwijs ;)..

 

Ook ben ik te laat met het ophangen van een net geweest... achteraf gezien natuurlijk..maar ga het alsnog proberen..

Zit nu te kutten met klemmetjes en stokken zodat alles een beetje licht krijgt...

 

Next update...vanavond..

 

Take Care..

 

Zero Dosh

 

@Hans

Have a seat man..thnx voor de tip.. btw..je microkweken waren nice om te checken :engel

Edited by Zero Dosh 02

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met het ongedierte hopelijk kill je ze allemaal :verrygood

 

Je hebt een mooi hokje ben benieuwd hoe het straks in bloei er uit gaat zien :lol:

groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zien ze er weer mooi uit ik kom ze snel weer een bezoekje brengen hoor :verrygood wel jammer dat de site zo vaak die dns server error heeft zou graag meer updates zien maar hoe dan ook very nice

Share this post


Link to post
Share on other sites

De SSH doet wat het moet doen zie ik: dikke groeispurt. Blijft het mooiste aan een echte hazeplant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja deze ga ik ook maar eens volgen ....

 

 

:verrygood

 

 

Suc6 goos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...