Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

haloo ik heb een probleem mn plante worde geel en krulle een beetje..

ik heb een tentje 120x120x200 600watt en gewoon een afzuigertje filtertje wat erbij zat toen ik de tent kompleet heb gekocht

hier zijn wat foto's

zo begon het

gallery_33266_13574_1138078.jpg

en nu is het zo:(

gallery_33266_13574_657177.jpg

gallery_33266_13574_1426606.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er nu zoveel water op foto 1 op de bodem dat er mos groeit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ,

 

allereerst.. welkom !!

 

bij jou probleem missen we t volgende ..

geef je voeding ? zo ja,welke ?

wat voor een aarde gebruik je ?

temp/LV...

 

maar zoals ik snel kan zien ...denk ik overvoeding.. en niet zon klein beetje ook niet .

 

gebruik je misschien iets van growmix ?.. daar zit namelijk al berg voeding in ...

mocht dit t geval zijn.... vooral water geven zoder voeding voor een dikke week .

 

GroeneGroet ,

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Staat er nu zoveel water op foto 1 op de bodem dat er mos groeit ?

dat zijn die witte korreltjes in het zand.. 2 staan er in gewoon potgrond.. denk je dat t te nat is geweest dan

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo ,

 

allereerst.. welkom !!

 

bij jou probleem missen we t volgende ..

geef je voeding ? zo ja,welke ?

wat voor een aarde gebruik je ?

temp/LV...

 

maar zoals ik snel kan zien ...denk ik overvoeding.. en niet zon klein beetje ook niet .

 

gebruik je misschien iets van growmix ?.. daar zit namelijk al berg voeding in ...

mocht dit t geval zijn.... vooral water geven zoder voeding voor een dikke week .

 

GroeneGroet ,

UrbanGrower

ik ben een beginner dus ben begonnen met canna flores enzo ik heb grond in de growshop gehaald met van die witte balletjes erin de temp is als de lamp aan is tussen de 26 en de 29 graden.. de lamp uit daalt ie tot max 20.2 de lv schommelt tusse de 50 en de 60.. ze staan nu 24 dagen bloei.. ik geef ze elke dag een beetje water met voeding per plant geef ik ze wat minder water omdat de ene groter is als de andere maar ik maak een tonnetje voeding van 10 liter de grootste geef ik 600 ml en de kleinste 300 de andere ertussen in.. zou ik het nog af kune maken met deze of kan ik beter opnieuw beginne..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwestie van teveel voeding zoals urbangrower zegt. Tijd geen voeding geven en hopen dat ze bijtrekken. Zou ook iets minder nat kweken tenzij je net de toplaag heb natgespoten met een plantenspuit :)

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie ik het nou verkeerd of ?? 24 dagen bloei deze ? ik verwacht ze dan wat verder maar kan ook aan mij liggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt deze planten er het beste uittrekken en overnieuw beginnen. je planten staan veel te nat, je gebruikt teveel voeding, en volgens mij heb je amper voorgegroeid waardoor je planten klein blijven.

 

die mosgroei staat los van de perliet(die bolletjes) in je aarde..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@anmees

idd .... deze ronde in de kliko ..

als je hier 10 gram wiet afhaald mag ie een gat in de lucht springen .

 

@pretsigaret ...

 

nieuwe zaden ipv steks (ivm luchtvochtigheid ), nieuwe LIGHT-mix en een plantenspuit .....

zaadje in grote pot en licht besproeien ...

die canna terra florres zou ik toch pas na 3-4 weken erg schraal gaan gebruiken .

tot week 4 met plantenspuit blijven spelen ,kan er ook niet zo veel fout gaan .

 

de planten die er nu instaan hebben veelste weinig wortels kunnen maken door

het natte kweken.

 

dus.... als je mooi en leuk groen wilt zien ... back 2 basic !

 

GroenGroet ,

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites
@anmees

idd .... deze ronde in de kliko ..

als je hier 10 gram wiet afhaald mag ie een gat in de lucht springen .

 

@pretsigaret ...

 

nieuwe zaden ipv steks (ivm luchtvochtigheid ), nieuwe LIGHT-mix en een plantenspuit .....

zaadje in grote pot en licht besproeien ...

die canna terra florres zou ik toch pas na 3-4 weken erg schraal gaan gevbruiken .

tot week 4 met plantenspuit blijven spelen ,kan er ook niet zo veel fout gaan .

 

de planten die er nu instaan hebben veelste weinig wortels kunnen maken door

het natte kweken.

 

dus.... als je mooi en leuk groen wilt zien ... back 2 basic !

 

GroenGroet ,

 

UG

oke oke ja het is ook gewoon voor mn eige dus ik laat ze gewoon ff gaan en dan zien we wel ff verder.. ga ik deze week ff zaadjes halen enzo heb ook een groei hokje voor de volgende ronde.. deze plante hebben 7 dagen op 18\6 gestaan moet genoeg zijn vertelde ze mij.. maar dus tegen die tijd dat die zaadjes uitgekomen zijn en gegroeit hebben dan zal ik wel wete wat ie gedaan heeft.. tog bedankt allemaal voor de vlugge reactie.. ik zal nog wel wat foto's plaatsen als ik ze groen krijg met mn beginners vingers haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is niet zozeer dat deze plantjes met geen mogelijkheid nog groen te krijgen zijn.. maar je zit al bijna 4 weken op 12/12.. voordat ze er bovenop gekomen zijn ben je 2 weken verder, dan hebben ze nog 3 weken de tijd om wat met die toppen te gaan doen.. dat gaat never nooit goed komen. maargoed idd.. voordat je er iets nieuws in hebt staan ben je ook zo een tijdje verder.. maak nog eens wat foto's tussendoor..

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is niet zozeer dat deze plantjes met geen mogelijkheid nog groen te krijgen zijn.. maar je zit al bijna 4 weken op 12/12.. voordat ze er bovenop gekomen zijn ben je 2 weken verder, dan hebben ze nog 3 weken de tijd om wat met die toppen te gaan doen.. dat gaat never nooit goed komen. maargoed idd.. voordat je er iets nieuws in hebt staan ben je ook zo een tijdje verder.. maak nog eens wat foto's tussendoor..

ik heb nog wat fotos gemaakt commentaar is welkom..

gallery_33266_13574_454285.jpg

gallery_33266_13574_202499.jpg

gallery_33266_13574_590916.jpg

gallery_33266_13574_315162.jpg

gallery_33266_13574_1028116.jpg

gallery_33266_13574_492663.jpg

gallery_33266_13574_186937.jpg

gallery_33266_13574_912534.jpg

gallery_33266_13574_634212.jpg

gallery_33266_13574_471478.jpg

gallery_33266_13574_334378.jpg

gallery_33266_13574_681577.jpg

gallery_33266_13574_898976.jpg

gallery_33266_13574_1897955.jpg

gallery_33266_13574_47500.jpg

gallery_33266_13574_952287.jpg

gallery_33266_13574_1307229.jpg

nou dat was em dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog een 600 watt voor laten branden is duurder dan naar de coffeeshop gaan.

 

Ik zou mijn verlies nemen en over nieuw beginnen.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eruit trekken niet meer proberen.

 

Ik vind het ook heel vreemd dat de vloer groen is en dat er een plaat hout in de tent ligt.

Misschien wel verlijmt hout dus kans op vergiftiging.

En wat all zeker is dat is dat ze te lang te nat hebben gestaan.

Algen groei op je aarde zegt mij al genoeg.

 

Begin op nieuw zou ik zeggen dit gaat je geld kosten en je houd niks over om te roken.

Zoals al verteld is hierboven neem je verlies en begin snel opnieuw :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

verkeerde groeivoeding en overwatering... heb je al pk13/14 gebruikt misschien?

ik kan me overvoeding erg moeilijk voorstellen als je de gebruiksaanwijzig van de fles gebruikt.

als je die waardes hebt aangehouden kan er geen overvoeding ontstaan... want je kan met een degelijk canna schema veel meer voeding geven met alle canna producten dan hé, inclusief cannazym!!!!

het lijkt wel of sommige mensen de terra vega en rhizotonic vergeten. terra flores van in het begin gegeven? je planten groeien er niet echt goed van.. het is dan ook een bloeivoeding. rhizotonic kost mss dubbel zoveel als een liter flores bv, maar je wortelgroei word er wel degelijk door verwent zoals een hoer... zoals je wel weet zijn de wortels het hart en ziel van je plant, hoe meer wortels in de pot, hoe sterker je plant is opgewassen tegen alles wat kwaad kan doen...

ik zou ook opteren voor een actieve inlaat in je tent, zodat er meer verse lucht binnen komt. klein 125mm brico dingetje is al genoeg.

ik snap niet waarom ze die tenten compleet verkopen met alleen afzuigbol. 250/400w misschien ja, maar 600....zelfs de complete 120x240 sets zijn zonder actieve inlaat... in mijn ogen word je verse lucht direct naar boven gezogen en floep... terug buiten...

wat ik raar vind aan je nieuwe tentje is... je waterbak van je tent ziet helemaal groen van het mos? of is dit een lichtreflectie van de foto.

het lijkt wel of ze weken lang in een badje met water hebben gestaan 7-10cm hoog.

ik begrijp best dat je ze niet wil dood doen :) been there, done that ;) ...

ik zou ook gaan voor fem zaadjes als ik jou was, en later mss zelf stekjes maken... het is een gans andere ervaring met zaden, het bezichtigen van de groei alleen al... zo uniform, zo gelijk, ik bedoel dan in de vorm van internodegroei... (stekken groeien internodes waar ze zin hebben).. ik denk dat iedere beginner er zou moeten mee starten. ze zijn veel sterker dan stekken... stekken is ook de reden waarom de meeste beginnen denk ik, ... kameraad leren kennen en hup, meedoen...

wil je even die potten uit je hokje halen en je grondzeil onder de douche schoonmaken? :D je dekzeil groener dan je bladeren is geen zicht :)

goh man... ik weet ook niet waarom ik zoveel woorden schrijf in elke uitleg of ervaring dat ik wil doen...

dat zal het forumervaring zijn denk ik, amnees bv. heeft altijd kortere en mss duidelijkere uiltlegjes ervoor...

ik zou je potten mooi wat droger laten komen eerst.. ze moge haast niks meer wegen, probeer 1 plant uit je pot te halen met wortel en bekijk deze.... kijk naar de wortelgroei omrond de pot. is het al helemaal tot beneden?....

dan water + cannaboost als je dat hebt, het zal moeilijk zijn om dit na 24 dagen 12/12 recht te trekken. je zit bijna aan de 2de generatieve periode, gedaan met groeien...

veel succes, and learn alot :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee man, laatste foto's zeggen weg ermee.. daar komt niks meer van. echt...

kosten vs wat je gaat hebben. grote fanbladeren zijn al weg...

als je ze gaat uitdoen wil ik wel eens zien hoe diep je wortels zijn doorgroeit in die grote potten.

ik zou voor de eerste keer uit zaad voor iets snel gaan, 8-9 weken northern light X... iets stabiel en sterk. whte widow....

deze soorten zijn sterk en kunnen wel wat tegen een beetje stress. of vraag nieuwe stekken

Share this post


Link to post
Share on other sites
verkeerde groeivoeding en overwatering... heb je al pk13/14 gebruikt misschien?

ik kan me overvoeding erg moeilijk voorstellen als je de gebruiksaanwijzig van de fles gebruikt.

als je die waardes hebt aangehouden kan er geen overvoeding ontstaan... want je kan met een degelijk canna schema veel meer voeding geven met alle canna producten dan hé, inclusief cannazym!!!!

het lijkt wel of sommige mensen de terra vega en rhizotonic vergeten. terra flores van in het begin gegeven? je planten groeien er niet echt goed van.. het is dan ook een bloeivoeding. rhizotonic kost mss dubbel zoveel als een liter flores bv, maar je wortelgroei word er wel degelijk door verwent zoals een hoer... zoals je wel weet zijn de wortels het hart en ziel van je plant, hoe meer wortels in de pot, hoe sterker je plant is opgewassen tegen alles wat kwaad kan doen...

ik zou ook opteren voor een actieve inlaat in je tent, zodat er meer verse lucht binnen komt. klein 125mm brico dingetje is al genoeg.

ik snap niet waarom ze die tenten compleet verkopen met alleen afzuigbol. 250/400w misschien ja, maar 600....zelfs de complete 120x240 sets zijn zonder actieve inlaat... in mijn ogen word je verse lucht direct naar boven gezogen en floep... terug buiten...

wat ik raar vind aan je nieuwe tentje is... je waterbak van je tent ziet helemaal groen van het mos? of is dit een lichtreflectie van de foto.

het lijkt wel of ze weken lang in een badje met water hebben gestaan 7-10cm hoog.

ik begrijp best dat je ze niet wil dood doen :) been there, done that ;) ...

ik zou ook gaan voor fem zaadjes als ik jou was, en later mss zelf stekjes maken... het is een gans andere ervaring met zaden, het bezichtigen van de groei alleen al... zo uniform, zo gelijk, ik bedoel dan in de vorm van internodegroei... (stekken groeien internodes waar ze zin hebben).. ik denk dat iedere beginner er zou moeten mee starten. ze zijn veel sterker dan stekken... stekken is ook de reden waarom de meeste beginnen denk ik, ... kameraad leren kennen en hup, meedoen...

wil je even die potten uit je hokje halen en je grondzeil onder de douche schoonmaken? :D je dekzeil groener dan je bladeren is geen zicht :)

goh man... ik weet ook niet waarom ik zoveel woorden schrijf in elke uitleg of ervaring dat ik wil doen...

dat zal het forumervaring zijn denk ik, amnees bv. heeft altijd kortere en mss duidelijkere uiltlegjes ervoor...

ik zou je potten mooi wat droger laten komen eerst.. ze moge haast niks meer wegen, probeer 1 plant uit je pot te halen met wortel en bekijk deze.... kijk naar de wortelgroei omrond de pot. is het al helemaal tot beneden?....

dan water + cannaboost als je dat hebt, het zal moeilijk zijn om dit na 24 dagen 12/12 recht te trekken. je zit bijna aan de 2de generatieve periode, gedaan met groeien...

veel succes, and learn alot :P

hey neej ik heb nog geen pk gedaan dat is tog vanaf 5e week,, ik heb wel die enzymen gebruikt en gewoon wat er op die fles staan gedaan 15 ml dit en 25 ml dat op 10 liter ik geef ze handwarm water ja dat groen is vor mn mistmakertje in het begin en die plank is er omdat ander die plante in die shit staan.. en ik heb er zon inblazertje opzitten die continublaast.. ja ik kijk wel wat ze doen ik wil zaadjes gaan halen waar ik weet niet hoe of wat van zaadjes.. bijv welke ik moet nemen fem of gewone en wa het verschil is snap ik ook niet zo goed.. ik zal hier is rond kijke deze week voor wat zaadjes en dan laat ik jullie het allemaal weten.. hartelijk bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen water meer geven vanaf nu en nog 4 weken op stam laten staan tot alle bladeren geel en droog zijn!. Dit in jou jointje draaien en erbij denken dat je zo stoned als een garnaal bent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

te weinig frisse lucht :)

alle flappen dicht een een inblaas ventilatortje ;)

 

mogelijk is dat grondzeil/plank ook niet helemaal ok maar met voldoende aan/afvoer/ en niet teveel onderdruk kom je er nog wel mee weg.

 

elke dag water geven (hoeveelheid maakt niet zoveel uit, voeding erin ook niet) maakt het erger en erger want de planten nemen niks op en sterven af blad voor blad.

Vanaf eind week 3 1e tekenen, vanaf week 4 is er geen houden meer aan.

 

ben blij dat ik ervan af ben nu door klimaat aan te pakken (lees aanvoer van frisse lucht goed regelen), draaide ronde op ronde..

 

gallery_22678_10157_623176.jpg

 

Zoek de overeenkomsten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pk13/14 = begin week 7 op vele schema's... ik begin meestal rond 6,5 en stop iets vroeger... gevaarlijk spul!... dit bij een 9 weken bloeiende plant, daarna nog 1 week gewoon flores en boost en enzymen, daarna weekje spoelen.

als je 25ml flores geeft op 10l water zit je op de helft van de aanbevolen gift in week 2 op 12/12 dus van overvoeding kan geen sprake zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een verhalen allemaal.. tis heel simpel.. als je plant zo nat staat zoals die hier staat.. overleeft ie niet. geen zuurstof meer die je wortels kan bereiken.. plant is stervende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn planten lijden aan hetzelfde (check mn topic hier) alleen bij mij is het nog net begonnen maar ik zie het snel escaleren nu. Dit is de 3e ronde bij mij die zo eindigt, het ligt niet aan voeding/ph, het zijn giffen of co2-arm lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...