Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
john007

Voorgroeihok tips gevraagd

Recommended Posts

Hey,

 

Ik zou graag een budget-voorgroeihokje ineen knutselen zodat ik wat tijd kan winnen met m'n kweekjes.

 

Ik zou ergens een oude hangkast of een leenbakker kastje met een deur gebruiken. Ik ga ws met een computerventilator het geheel wat koelen en werken met passieve inblaas. Ik ben nog aan het twijfelen over de verlichting. Spaarlampen + welke lichtkleur, T5, Tneon? Ik wil dicht op de planten kunnen met minimale warmteontwikkeling.

 

Tips????

 

Ik hoor ze graag...

 

Grtz,

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die gedachte ben ik toen ook bezig gegaan.

Ik zou persoonlijk voor een tneon setje gaan,omdat deze weinig warmte ontwikkelen en je zo mooi kort op je gewas kan zitten ;)

 

Hier nog een linkje naar mijn bouwtopic van het kleine kastje :whip:

Succes B)

 

Klikker de klik hier

 

Gr Zeebodem.

 

Edit...

Als lichtkleur voor tneon pak je de groene buisjes (groei) of blauw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip van de week: Kijk even op marktplaats voor wat oude keuken kasjes. Sommige gaan de deur uit voor een prikkie. Kan je ze nog op elkaar stapelen ook. Neemt het geheel minder ruimte in. Alleen ff wat gaten erin zagen voor snoer en ventilatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

keukenkastje werkt perfect !!!

 

gallery_29692_13555_1505745.jpg

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon ff naar de Ikea. Voor 27€ heb je al een keukenkastje van 30 bij 70 (harlig wit) en wil je groter 60 bij 90 dan ben je 45€ kwijt. Neem zo hoog mogelijk en je kunt zelfs een 100-250 watt hps erin hangen. Dan gaat je plantje pas echt groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar..... deze werkt net iets beter B)

 

en koste bij DE SJOP €50 !!!!

 

dp90 (dark prop 90 )

 

gallery_29692_13555_232869.jpg

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de stroom kosten wilt drukken met die 18/6 om voor te groeien is t-neon zeer geschikt.

Maar T-neon en een 150w hpi-t is niet te vergelijken.

 

Ben begonnen met 2x55w tneon en heb het sinds kort vervangen voor 150w hpt-t.

Verschil is zeker te merken!

 

Zorg er ook voor dat je kastje niet te klein is.. daar ga je in de toekomst dan zeker last van krijgen.. (weet ik uit ervaring B) ) Beter wat te groot dan te klein ;)

 

Succes met je keuze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen bedankt voor de interessante reacties, vandaag gaan we proberen een kastje te scoren met voldoende hoogte en dan ga ik waarschijnlijk Tneon bestellen met de groeibuisjes...

 

Wordt vervolgd...

 

Grtz,

 

John

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een idee misschien

 

gallery_30844_12649_1230580.jpg

 

gallery_30844_12649_3458104.jpg

 

gallery_30844_12649_3663195.jpg

 

Homebox Clonebox met twee keer T-neon 2x75watt B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enkele dagen verder, nog steeds geen kastje gescoord. Beginnen zelf knutselen en zagen met m'n nieuwe cirkelzaag maar had geen langsgeleider en het was geen 100 % recht dus deze poging maar beschouwd als kennismaking met m'n zaag :)

 

Ik ga hopelijk morgen een Faktum bovenkastje Harlig Wit van 36€ gaan scoren naar Ikea van een zestig breed en 92 hoog. Realdopey, bedankt voor de tip! Ik heb de gedachtengang nog maar eens omgegooid en ik zou voor zo'n mini HPS met GIB bulb van 100 of 150 Watt gaan, daar ik meer een 12/12 man ben. Ervaringen? Zal het klimaat te beheersen zijn in het kleine hokje? Meningen?

 

Ik hoor ze graag!

 

 

Grtz,

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komaan jongens ik heb wat feedback nodig van jullie... voor ik verder doe met dit project.

Sleuterwoorden 12/12, voorgroei interesseert me voorlopig niet - kastje moet dienen voor de eerste 15 à 25 dagen 12/12

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan prima in een klein kastje

100m3 buis afzuigertje eraan en klaar :)

 

 

die homebox is ook een hele mooie oplossing

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Elmo, 150 Watt HPS doenbaar met deze kastafmetingen of toch maar voor 100 Watt gaan? Buisafzuigertje is idd ook een optie... Ga ik misschien uit m'n grote tent halen. Geeft toch te weinig, qua inblaas werk ik momenteel passief met de DR120 II

Share this post


Link to post
Share on other sites

150 watt kan makkelijk in die home box

2 x ook nog wel

zal de afzuiging wat groter moeten zijn

maar met 1 kan dat prima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ook een voorgroeihok maken (de kast heb ik al) en zo te lezen lijkt 150 watt mij het beste om er in te hangen. Wat kan ik budgettechnisch het voordeligst kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...