Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
amneze

ec+ en ec

Recommended Posts

Zakken?

Van die chinese zooi? haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit een tip gehad van iemand die dat gekloot met losse meststoffen beu was. Gedoe allemaal....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey No-know,

 

Ik hou er niet zo van om dergelijke dingen te posten. Maar de kans is aanwezig dat je soortgelijke software gebruikt die ik in het verleden ook gemaakt heb. Ik heb onder andere Priva systemen gemaakt daarom ben ik ook vaak betrokken geweest bij nieuwe ontwikkelingen, daarom hobby ik al met ULO.

 

 

Voordat ik ziek werd maakte ik met enige regelmaat Labview applicatie's voor Universiteiten en andere onderzoeksinstituten om hun onderzoeken te ondersteunen. Ik heb dus veel met met onderzoekers gewerkt en daar veel van opgestoken.

 

 

Toch klopt je verhaal niet. Als je osmose water neemt bijvoorbeeld en je voegt daar voeding aan toe tot een EC van 2.0 dan is je hardheid toch echt nog erg laag. Dus water met een hoge EC heeft niet per definitie een hoge hardheid.

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt.

We hebben het hier toch over het uitgangs water.

Het water wat uit de kraan komt, voordat daar iets aan toegevoegd wordt.

De ec die je dan meet bestaat vooral uit calcium, bicarbonaat en magnesium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen no-know,

 

Ja dat klopt het uitgangswater.

 

 

Als je de EC van je uitgangswater meet zegt dat iets over de geleidbaarheid van je uitgangwater maar niet over de samenstelling van de zouten die voor die geleiding zorgen. Het meten van EC is eigenlijk een goedkoop trucje om een indicatie te krijgen van je water, maar zegt helemaal niets.

 

Het calcium en magnesium waar we overpraten is in een vorm waar we als voeding voor onze meisjes niets aan hebben. Deze calcium en magnesium slaan straks neer in je leidingen en substraat als vaste stof (kalk en zo) waardoor je allerlei gekke pH problemen krijgt in je kweek. Daarom zijn de amerikaanse kwekers zo gek op osmose water dan heb je deze discussie en problemen helemaal niet.

 

Dat een hoge hardheid een hoge EC laat zien zegt dus iets over de geleidbaarheid en niets over de hoeveelheid voeding en daarom hebben EC en Hardheid voor ons doel geen verband.

Pas als wij onze voeding toevoegen zegt de EC iets zinvols omdat bekend is wat we toevoegen, dat staat namelijk achter op de fles.

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC is kul omdat het amper nauwkeurig is.. helemaal omdat niet iedereen zijn meter een goede temperatuur compensatie heeft (mijn Growcheck gelukkig wel)

De temperatuur van het meetwater heeft invloed op de resultaten van de meting. Het is daarom noodzakelijk altijd te meten bij dezelfde temperatuur om tot een vergelijking te komen tussen de meet resultaten. Resultaten die je in literatuur kunt terugvinden zijn gebaseerd op een watertemperatuur van 25 ° Celcius. Per 1 graad temperatuurverschil zal de EC-waarde 2,5% hoger of lager aanduiden.

 

Wil je echt weten hoe of wat dan reken je in PPM omdat dit een veel betere indicatie geeft wat er nu met je water gebeurt na toevoeging van.

 

Hardheid van water = (bi)carbonaten die aanwezig zijn, des te hoger de hardheid des te meer (bi)carbonaten in je water en heb je zeker aangepaste voeding (veel minder calcium en magnesium) nodig.

 

Zelf meten en samenstellen uit allemaal losse componenten is da bomb, zo heb je volledige controle en kun je de verhoudingen ook makkelijker aanpassen dan met een flessie van een voedingsfabrikant maarjah, voor een 10ltr emmer setup ga je dat niet uithalen natuurlijk (of je moet je vervelen en veel geld over hebben).

 

Je waterleverancier heeft op de website altijd een opgave van wat er gemiddeld in het water zit wat bij jouw uit de kraan komt, incl. DH maar ook een indicatie van de hoeveelheid andere aanwezige stoffen.

 

in mijn geval klopt die niet omdat mijn water uit een bron komt:

extreem zacht, "koud" water (18C) uit de kraan na temperatuur compensatie door growcheck

DH<4

PH 7.2

EC 0.24

 

Tap ik het "lauw" (22C) (beetje heet water mee uit de kraan gemengd op koud getapt 1/5) krijg ik:

DH<4

PH 7.4

EC 0.27

 

daar hebben de voedingsfabrikanten geen rekening mee gehouden..

ik moet altijd inspelen op de extra ca/mg behoefte door mijn lage uitgangswaarden.

 

Zie je het verschil in mijn uitgelezen waarden?

en dat is met de (zeer betrouwbare) temperatuur compensatie vd Hanna, als je nu eens een Eutech hebt zonder.. euhm...

 

als ik mijn water "goed" wil zetten voor toevoeging van voeding dan zou ik eigenlijk wat calmag aan het water toe moeten voegen:

ga ik dit nu doen op EC --> 0.24 omhoog brengen naar 0.4 dan ga ik op me bek want voeg ik meer dan 1ml/ltr toe en dat zorgt voor onbalans met voeding.

Doe ik het echter op de PPM stand vd Hanna growchek dan voeg ik maar 4 druppies toe om een PPM van 200-250 te krijgen, aanvang zit zo rond de 130 PPM uit de kraan.

 

altijd leuk, spelen met je meter(s) :)

 

canna calculator:

Als je bij de Canna calculator nu een speelt met wat instellingen en anders kiest bij de waterhardheid ...

3x een kiesbare PPM waarde omdat de verschillende meters die er in de handel zijn er ook nog eens anders mee omspringen

 

waarom zou dat nou zijn toch?

 

alles is al zo standaard tegenwoordig, geef mij maar anders hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
EC is kul omdat het amper nauwkeurig is.. helemaal omdat niet iedereen zijn meter een goede temperatuur compensatie heeft (mijn Growcheck gelukkig wel)

De temperatuur van het meetwater heeft invloed op de resultaten van de meting. Het is daarom noodzakelijk altijd te meten bij dezelfde temperatuur om tot een vergelijking te komen tussen de meet resultaten. Resultaten die je in literatuur kunt terugvinden zijn gebaseerd op een watertemperatuur van 25 ° Celcius. Per 1 graad temperatuurverschil zal de EC-waarde 2,5% hoger of lager aanduiden.

 

Wil je echt weten hoe of wat dan reken je in PPM omdat dit een veel betere indicatie geeft wat er nu met je water gebeurt na toevoeging van.

 

Hardheid van water = (bi)carbonaten die aanwezig zijn, des te hoger de hardheid des te meer (bi)carbonaten in je water en heb je zeker aangepaste voeding (veel minder calcium en magnesium) nodig.

 

Zelf meten en samenstellen uit allemaal losse componenten is da bomb, zo heb je volledige controle en kun je de verhoudingen ook makkelijker aanpassen dan met een flessie van een voedingsfabrikant maarjah, voor een 10ltr emmer setup ga je dat niet uithalen natuurlijk (of je moet je vervelen en veel geld over hebben).

 

Je waterleverancier heeft op de website altijd een opgave van wat er gemiddeld in het water zit wat bij jouw uit de kraan komt, incl. DH maar ook een indicatie van de hoeveelheid andere aanwezige stoffen.

 

in mijn geval klopt die niet omdat mijn water uit een bron komt:

extreem zacht, "koud" water (18C) uit de kraan na temperatuur compensatie door growcheck

DH<4

PH 7.2

EC 0.24

 

Tap ik het "lauw" (22C) (beetje heet water mee uit de kraan gemengd op koud getapt 1/5) krijg ik:

DH<4

PH 7.4

EC 0.27

 

daar hebben de voedingsfabrikanten geen rekening mee gehouden..

ik moet altijd inspelen op de extra ca/mg behoefte door mijn lage uitgangswaarden.

 

Zie je het verschil in mijn uitgelezen waarden?

en dat is met de (zeer betrouwbare) temperatuur compensatie vd Hanna, als je nu eens een Eutech hebt zonder.. euhm...

 

als ik mijn water "goed" wil zetten voor toevoeging van voeding dan zou ik eigenlijk wat calmag aan het water toe moeten voegen:

ga ik dit nu doen op EC --> 0.24 omhoog brengen naar 0.4 dan ga ik op me bek want voeg ik meer dan 1ml/ltr toe en dat zorgt voor onbalans met voeding.

Doe ik het echter op de PPM stand vd Hanna growchek dan voeg ik maar 4 druppies toe om een PPM van 200-250 te krijgen, aanvang zit zo rond de 130 PPM uit de kraan.

 

altijd leuk, spelen met je meter(s) :)

 

canna calculator:

Als je bij de Canna calculator nu een speelt met wat instellingen en anders kiest bij de waterhardheid ...

3x een kiesbare PPM waarde omdat de verschillende meters die er in de handel zijn er ook nog eens anders mee omspringen

 

waarom zou dat nou zijn toch?

 

alles is al zo standaard tegenwoordig, geef mij maar anders hoor :D

 

 

Wil je mijn commentaar of zal ik mijn mond maar houden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

rustig jongens lol , rol one ,smoke one ,

heb zitten denken zou beter geen pk 13/14 geven zeker misch green sensation de npk waarde ligt lager of van canna en dan de laatste week in de spoel periode nog ripen erbij van ghe wat denken jullie of gewoon canna bio boost ?

vind ze nog niet echt lichter van kleur een klein beetje misch

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef ze de laatste weken wat round up.. doen ze het echt goed op

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik geef ze de laatste weken wat round up.. doen ze het echt goed op

 

 

wat is dat die round up ? en tijdens het spoelen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dat spray je over het blad en dat komt uiteindelijk bij de wortels, die dan langzaam sterven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

werkt een beetje gelijk ripen van ghe ? maar dan van van onder water geven grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

QUOTE(amnees @ 25 Feb 2012, 17:59 )

ik geef ze de laatste weken wat round up.. doen ze het echt goed op

 

 

Ja zegt ie................ Maakt je nu een grapje of is dit een super truc om snel te oogsten. Je spuit ze gewoon kapot hoef je niet te knippen, staan er opeens alleen nog maar stokjes met bolletjes wiet er aan. Ik gebruik zelf Agent Orange, werkt ook goed :)

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat doet ie niet, dan moet die z'n aarde waar hij bij hergebruik beter op draait dan de 1e keer wegpleuren :) Amnees houdt ook niet van sleuren. ;)

 

Dat jullie dat serieus nemen........

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(amnees @ 25 Feb 2012, 17:59 )

ik geef ze de laatste weken wat round up.. doen ze het echt goed op

 

 

Ja zegt ie................ Maakt je nu een grapje of is dit een super truc om snel te oogsten. Je spuit ze gewoon kapot hoef je niet te knippen, staan er opeens alleen nog maar stokjes met bolletjes wiet er aan. Ik gebruik zelf Agent Orange, werkt ook goed :)

 

 

Greetz,

 

Kannabis

 

ja , en ik slaap met 1 oog open , dat deden ze vroeger in vietnam ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Amneze,

 

Hebben we je een beetje geholpen of ben je afgehaakt :)

 

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wil je mijn commentaar of zal ik mijn mond maar houden wacko.gif

 

Kom maar op met dat commentaar van je, het ionen verhaal was al erg informatief ;)

 

Waarom geef je het geheim nu weg Amnees :) :D

Heb je geen roundup doet een kg Jozo keukenzout op 2ltr water ook wonderen, goed sprayen en niet teveel schudden, wel lauw water gebruiken natuurlijk en in week 7 toepassen voor beste resultaat als we toch bezig zijn keukengeheimen weg te geven :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Amneze,

 

Hebben we je een beetje geholpen of ben je afgehaakt ;)

 

 

 

Greetz,

 

Kannabis

 

hey kannabis , nee ze ben er nog altijd !

ja hoor eigelijk wel , alleen jammer dat iedereen zo commentaar heeft !

alleen beetje :) , al die uitleg zeg hihi allesinds bedankt iedereen !

 

 

 

 

 

 

 

 

Wil je mijn commentaar of zal ik mijn mond maar houden wacko.gif

 

Kom maar op met dat commentaar van je, het ionen verhaal was al erg informatief :D

 

Waarom geef je het geheim nu weg Amnees :lol: :P

Heb je geen roundup doet een kg Jozo keukenzout op 2ltr water ook wonderen, goed sprayen en niet teveel schudden, wel lauw water gebruiken natuurlijk en in week 7 toepassen voor beste resultaat als we toch bezig zijn keukengeheimen weg te geven :)

 

????? hier doen we 4 eitjes in de spray met 10 klontjes suiker er in , dat is pas een geheim! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Amneze,

 

Hebben we je een beetje geholpen of ben je afgehaakt ;)

 

 

 

Greetz,

 

Kannabis

 

hey kannabis , nee ze ben er nog altijd !

ja hoor eigelijk wel , alleen jammer dat iedereen zo commentaar heeft !

alleen beetje :) , al die uitleg zeg hihi allesinds bedankt iedereen !

 

 

 

 

 

 

 

 

Wil je mijn commentaar of zal ik mijn mond maar houden wacko.gif

 

Kom maar op met dat commentaar van je, het ionen verhaal was al erg informatief :D

 

Waarom geef je het geheim nu weg Amnees :lol: :P

Heb je geen roundup doet een kg Jozo keukenzout op 2ltr water ook wonderen, goed sprayen en niet teveel schudden, wel lauw water gebruiken natuurlijk en in week 7 toepassen voor beste resultaat als we toch bezig zijn keukengeheimen weg te geven :)

 

????? hier doen we 4 eitjes in de spray met 10 klontjes suiker er in , dat is pas een geheim! :)

 

grapje hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites
EC is kul omdat het amper nauwkeurig is.. helemaal omdat niet iedereen zijn meter een goede temperatuur compensatie heeft (mijn Growcheck gelukkig wel)Alleen werkt ie niet goed

De temperatuur van het meetwater heeft invloed op de resultaten van de meting. Het is daarom noodzakelijk altijd te meten bij dezelfde temperatuur om tot een vergelijking te komen tussen de meet resultaten. Resultaten die je in literatuur kunt terugvinden zijn gebaseerd op een watertemperatuur van 25 ° Celcius. Per 1 graad temperatuurverschil zal de EC-waarde 2,5% hoger of lager aanduiden. Dat hoeft niet daar heb je nu juist de temperatuur compensatie voor

 

Wil je echt weten hoe of wat dan reken je in PPM omdat dit een veel betere indicatie geeft wat er nu met je water gebeurt na toevoeging van. PPM en EC zijn andere namen voor het zelfde dus onzin

 

Hardheid van water = (bi)carbonaten die aanwezig zijn, des te hoger de hardheid des te meer (bi)carbonaten in je water en heb je zeker aangepaste voeding (veel minder calcium en magnesium) nodig.

 

Zelf meten en samenstellen uit allemaal losse componenten is da bomb, zo heb je volledige controle en kun je de verhoudingen ook makkelijker aanpassen dan met een flessie van een voedingsfabrikant maarjah, voor een 10ltr emmer setup ga je dat niet uithalen natuurlijk (of je moet je vervelen en veel geld over hebben).

 

Je waterleverancier heeft op de website altijd een opgave van wat er gemiddeld in het water zit wat bij jouw uit de kraan komt, incl. DH maar ook een indicatie van de hoeveelheid andere aanwezige stoffen.

 

in mijn geval klopt die niet omdat mijn water uit een bron komt:

extreem zacht, "koud" water (18C) uit de kraan na temperatuur compensatie door growcheck

DH<4

PH 7.2

EC 0.24

 

Tap ik het "lauw" (22C) (beetje heet water mee uit de kraan gemengd op koud getapt 1/5) krijg ik:

DH<4

PH 7.4

EC 0.27

 

ALs je temperatuur compensatie zou werken waren de waardes gelijk, hier toon je zelf aan dat je meter niet goed is

daar hebben de voedingsfabrikanten geen rekening mee gehouden.. das lastig voor voedingsfabrikanten om er rekening mee te houden dat jou meter niet goed is

ik moet altijd inspelen op de extra ca/mg behoefte door mijn lage uitgangswaarden.

 

Zie je het verschil in mijn uitgelezen waarden?

en dat is met de (zeer betrouwbare) temperatuur compensatie vd Hanna, als je nu eens een Eutech hebt zonder.. euhm... Hij is inderdaad betrouwbaar

 

als ik mijn water "goed" wil zetten voor toevoeging van voeding dan zou ik eigenlijk wat calmag aan het water toe moeten voegen:

ga ik dit nu doen op EC --> 0.24 omhoog brengen naar 0.4 dan ga ik op me bek want voeg ik meer dan 1ml/ltr toe en dat zorgt voor onbalans met voeding.

Doe ik het echter op de PPM stand vd Hanna growchek dan voeg ik maar 4 druppies toe om een PPM van 200-250 te krijgen, aanvang zit zo rond de 130 PPM uit de kraan.

 

altijd leuk, spelen met je meter(s) :) 250PPM = EC 0,36 je doet precies het zelfde wat is nu je punt

 

canna calculator:

Als je bij de Canna calculator nu een speelt met wat instellingen en anders kiest bij de waterhardheid ...

3x een kiesbare PPM waarde omdat de verschillende meters die er in de handel zijn er ook nog eens anders mee omspringen

 

waarom zou dat nou zijn toch? Dat is omdat canna zijn klanten blijkbaar goed kent, zolang jij denkt dat ppm en ec verschillende dingen zijn zetten ze het maar voor je in een keuze vakje

 

alles is al zo standaard tegenwoordig, geef mij maar anders hoor ;) :D Nou en anders is het, het enige wat waar is is het stukje over de bicarbonaten

 

 

 

 

 

 

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het niet vaak met je eens kannabis.

Maar ook ik kan hier geen touw aan vastknopen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zucht..... Het niveau is toch lager dan ik dacht hier....

 

Tja kannabis je heb hier wel gelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Weet je het valt me nog tegen om op een forum duidelijk te maken wat je bedoeld. Soms reageert iemand pas een dag later en ben je je verhaal al weer kwijt. Of je lult langs mekaar heen pfffff bestaat forummen for Dummies :)

 

 

Het valt mij nog niet mee ;)

 

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...