Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Golden Green

Kweektent met LED, Darkpropagator en B.A.C. organische voeding

Recommended Posts

Ik heb ook eens bij rqs zaadjes besteld

Daar kwamen er 3 op bericht en kreeg gewoon nieuwe,

Ik ben dus zeer tevreden over rqs.

Ik denk dat het mel elk zaadje wel is wat mis kan gaan.

Het licht aan zoveel factoren dat er wat mis kan gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook goed te spreken over rqs de royal qween van hun is een echte mooie buiten plant

 

gr Rster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook eens geklaagd bij rqs over kudt zaden

kreeg gelijk mails terug en ook nieuwe zaden

en

 

2 weken later vroeger hun mij of

 

Ik voor hun hun nieuwe autoflower strains wou testen/ gaan kweken

al hun soorten

gratis en voor niks al die zaadjes krijgen

 

Ja dat wou ik wel :)

 

daarna nooit meer slechte zaden gezien van rqs

 

dus snap niet dat je problemen met hun hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus je hebt geen aandelen maar wel je aandeel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello liefhebbers,

 

Het is dan zover, we gaan eraan beginnen. Zoals gezegd ga ik de biologische voeding van B.A.C. gebruiken. Ik heb het kweekschema afgeprint. http://www.baconline.nl/downloads/folders/schedule_nl.pdf

 

Ik zou graag mijn 10 White Widows rechtstreeks ontkiemen in zaai- en stekgrond. Nu ga ik deze nog prepareren met de B.A.C. schimmels (mycorrhiza's). Ik weet echter niet zeker hoeveel ik moet gebruiken. Ik ga de zaadjes in potjes van 11 cm (0,6 liter) ontkiemen. Hoeveel zou ik daar dan doormengen.

 

De grond zal ik goed vochtig houden en voor de rest ga ik niets gebruiken. Vervolgens ga ik ze in de dark propagator zetten met de 2x T neons van 55W.

 

Grtz

Golden Green

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amnees

 

Ik hoef voor hun zaden niet te betalen

 

 

das een voordeel , geen aandeel

 

 

@ golden green

veel succes met je kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effe mijn stoute schoenen aangetrokken en gewoon begonnen.

 

Heb een plastic bak genomen, de nodige hoeveelheid zaai- en stekgrond voor 10 potjes erin gedaan en een volledig potje (50 gr) B.AC. schimmels erdoor gemengd.

 

2 liter water van de kraan (22°C) verdeeld over de 10 potjes en de zaden een potloodpunt diep erin geplaatst. Met veel liefde toegedekt en in de Dark propagator. Om het water op de juiste temperatuur te krijgen heb ik een badeendje gebruikt ;)

 

Een volgend probleem: Mijn Tijdschakelaar in Nederland gekocht en deze past niet in onze stopcontacten :lol:

 

gallery_33133_13531_2090692.jpg

 

gallery_33133_13531_1996281.jpg

 

gallery_33133_13531_777239.jpg

 

gallery_33133_13531_1931872.jpg

 

gallery_33133_13531_1742903.jpg

 

Als je goed kijkt kan je in het midden het zaadje zien zitten ;)

 

gallery_33133_13531_1873883.jpg

 

Met de bewaker (voornoemd badeendje) erbij :(

 

 

En nu GROEIEN !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De temperatuur met de lichten aan: 27,4°C.

Luchtvochtigheid: 71%

 

Met de propagator volledig afgesloten liepen de temperaturen op tot 28,5°C. Heb een velcro losgemaakt en een beetje opengezet om de temperatuur naar beneden te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Golden green,

 

nou is het wachten geblazen.

 

Hoe diep zitten de zaadjes? anders duurt het wellicht wat langer voor ze boven komen, ik doe ze normaal iets van 1CM in de grond.

en het lijkt best wel veel 50 Gr schimmels, maar ik kan ook niet vinden op hun site hoeveel erbij zou moeten. stond er ook niet op het potje dan?

maar dan zal eventueel te veel ook niets uitmaken.

 

Dit geld in lek geval voor Sannie's schimmeltjes.

 

Dosering :

 

Gebruik voor 1 stek of zaailing 5 gram symbiosis, hiervan 1-2 gram direct en in de buurt van de wortels en de rest verdelen in de pot of aarde bak.

 

Nou ja 5 gram per plant, x 10 is dan ook 50 gram. :lol:

 

 

Veel succes ermee,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ djbroertje: Op het potje vd schimmels stond 5 gr per plant, zodus ... ;) Heb effe contact opgenomen met Frits van B.A.C. en deze zal mij in het kort wel uitstluitsel geven.

De zaadjes zitten een potloodpunt diep in de aarde. Schat het op ongeveer 1 cm.

 

 

Heb intussen mijn Darkpropagator een upgrade gegeven. Had nog een LED-paneeltje van 14W over en heb deze er gewoon bijgehangen. Heb eens gezien dat Elmo2007 dit ook eens gedaan heeft. Dank u hiervoor Elmo ;)

Hoe meer licht, hoe beter zeker?

 

gallery_33133_13531_2260872.jpg

 

Momenteel nog geen groene vrienden die boven komen. Kan al niet wachten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan kan je beter

 

je T neon een kwartslag draaien

 

en de led ernaast aan het plafond hangen :lol:

heb je meer licht op je potjes dan nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Elmo2007: er is geen plaats om de Tneon een kwartslag te draaien. Het zal zo even blijven. Maar ga toch proberen om het paneel mee omhoog te krijgen ;)

 

 

Heb even nummers op de potjes geplakt om naderhand te kunnen zien welke planten de sterkste zijn. Nu het GOEDE nieuws. Nr 1, 2 en 10 zijn boven gekomen. :lol:

 

gallery_33133_13531_912517.jpg

 

gallery_33133_13531_1259495.jpg

 

De Nr 2

 

gallery_33133_13531_1346791.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Golden Green,

 

Het ziet er goed uit, als er na drie dagen al beweging in komt, bij mij was alles binnen een kleine week bovengekomen vorige keer in stekgrond.

Allemaal mooi bedacht en beredeneerd, maar zoals reeds aangehaald door anderen, je laat steken vallen in de grootte van je tent vs de leds die je erin hangt. Ik heb ook die fout gemaakt en had 1 spectrabox 250 Watt voor een tent van 120 X 120 en dat was echt te weinig. Maar als jij die twee spectra's mooi dicht op je 10 planten zal hangen zul je ook mooie resultaten kunnen behalen.

Ik zie dat je tent in een goed geisoleerde ruimte staat, dat is ook al een plus want zoals gezegd als het koud is kan het moeilijk zijn om een tent op temperatuur te houden met Led gezien de geringe warmteafgifte...

 

Ik ga je volgen, alvast veel succes verder...

 

@ Topicvolgers: jullie vergeten nog mijn ledronde die ik ook afgemaakt heb:

 

http://www.wietforum.nl/1ste-Ledkweek-LFG-...eds-t85498.html

 

Grtz,

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ John007: hartelijk bedankt voor je reactie en fijn dat je mee gaat volgen.

 

De tent ga ik in 2 delen zodat de 2 spectra's dicht naast elkaar hangen. Ik ga ook isolatieplaten onder de tent of potten leggen zodat deze zeker niet langs onder in contact komen met de koude. Voor afscheiding was ik aan het denken aan een zwart/wit folie met daaraan velcro's om gemakkelijk open en dicht te maken. Daar ben ik nog niet volledig uit. Als de tent volledig af is zal ik ook hiervan foto's maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 5: 10.00 uur, temperatuur 27,5°, LV 65%

 

Nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10 zijn volledig zichtbaar. Nr 8 komt boven.

Beetje water gegeven.

 

gallery_33133_13531_134782.jpg

 

gallery_33133_13531_100074.jpg

 

gallery_33133_13531_1817289.jpg

 

gallery_33133_13531_2121592.jpg

 

gallery_33133_13531_694443.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

het licht mag er wel wat dichter op

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Amnees: De lampen hangen op 40 cm hoogte boven de planten. Welke hoogte is het best? Het zijn 2 Tneons van 55W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou kijken of ze 10 cm aankunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die paneeltje aan de zijkant zijn toch hopelijk extra want las in 1 van je eerste posts 2X250w spectra en geloof ook foto van gezien maar wat ik op die eerste 2 foto laatste post zie is echt geen spectrabox van 250 wat maar 15 watt red and bleu "nasa grow" lights

 

 

***edit ik moet beter en veder lezen 2X55watt tneon 10 tot 20 cm moet wel kunnen denk ik weet niet precies hoewarm die buizen worden

dit soort lampen geven niet heel veel licht af wat betekend dat je planten zullen gaan strekken om er zo dicht mogelijk bij te komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Amnees: thx voor uw reactie en ga zeker de hoogte aanpassen.

 

@ g.w: de plantjes zijn nu aan het ontkiemen en voorgroeien in een Darkpropagator met de 2x Tneons van 55W. Dat paneeltje had ik nog liggen en heb ik gewoon bijgehangen.

 

De 2 spectraboxen van 250W gaan in de kweektent hangen. Momenteel ben ik die nog aan het klaarmaken aan de binnenzijde. Ik heb isolatieplaten op de grond liggen nu en heb de tent (240x120x200) in 2 gedeeld. Hiervoor heb ik 2 voorruitfolies (die je in de winter op de voorruit van uw auto legt) aan elkaar geplakt en opgehangen. Het voordeel hiervan is dat ze ook reflecterend zijn en dat ze een isolatielaagje hebben. Zo hoop ik de warmte op peil te krijgen als ik ze ga verplaatsen. Als de binnenzijde af is zal ik hier ook foto's van maken.

 

@ allen: Heb een vraagje gekregen van een vriend. Kijken onze blauwe vijanden niet mee op het forum? Hij was een beetje bezorgd omtrent het IP-adres vd computer. Kunnen ze zo niet aan onze adressen geraken via de provider??? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is altijd nog een privacy wet.

Maar als je altijd paranoïde/bang blijft blijft zal het niet goedkomen. Dan had je niet eens een account aan moeten maken.

Ik ben er trots op dat ik wiet kweek. Ik heb zelfs een e-mail adres met deze naam en twitter account.

Daarmee volg ik Harborside nieuws, Steve DeAngelo, Nine Kooiman van de SP, Obama (en de verkiezingen daar) en LEAP (@CopsSayLegalize)

Ik tweet ook gerust dat ik met Nieuwjaar een dikke joint rook. Schijt aan.

Met social media kan je ook een hoop mensen bereiken, en legalisatie promoten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Golden green ik volgde je al een tijdje stiekum mee op de achtergrond.

Ben straks wel benieuwd hoe je jou tentje heb opgedeeld in 2en ken je geen 12/12 systeempje van maken om en om.

 

En over ip adres denk dat er te veel mensen para zijn en niet durven.

regels zijn er om te overtreden anders maak je ze niet,dus ik zeg doen :lol:

Had dezelfde potjes trouwensvrij prijzig :rofl

zijn ook 11 liter tog als ik mij niet vergist

Ben ook benieuwd hoe je het geluidvan 250w vind.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er is altijd nog een privacy wet.

Maar als je altijd paranoïde/bang blijft blijft zal het niet goedkomen. Dan had je niet eens een account aan moeten maken.

Ik ben er trots op dat ik wiet kweek. Ik heb zelfs een e-mail adres met deze naam en twitter account.

Daarmee volg ik Harborside nieuws, Steve DeAngelo, Nine Kooiman van de SP, Obama (en de verkiezingen daar) en LEAP (@CopsSayLegalize)

Ik tweet ook gerust dat ik met Nieuwjaar een dikke joint rook. Schijt aan.

Met social media kan je ook een hoop mensen bereiken, en legalisatie promoten.

 

jij hebt dan ook geen planten staan, dat vernam ik tenminste laatst..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn,

 

Weeral een foutje. Heb de mijn lichtschema op 18/6 staan maar had de bijverwarming er eveneens mee op aangesloten. Gevolg dat de temperatuur op 16,5° C gekomen is terwijl de lichten uit waren.

 

Heb intussen de Tneons op een hoogte van 15 cm gehangen. Bedankt voor de tip guys.

 

@ kweekfreek: Ik ben zeker niet paranoïa maar ben toch wel voorzichtig. Ik wil niet door een hobby in de problemen geraken. Ik ga mij toch eens informeren. Ik zeg altijd: Vertrouwen is goed, controle is beter :lol:

 

@ buzz: Mss zijn er dan nog andere stiekem aan het volgen :rofl In ieder geval, iedereen is welkom om een bericht achter te laten. Ik wil zo veel mogelijk tips en trics zodat ik zoveel mogelijk leer.

Van het geluid vd 250W ben ik idd even geschrokken. Al een chance dat ik ze niet in de slaapkamer hoor. Heb dat al eens getest :tu

Wat bedoel jij eigenlijk met het 12/12 systeem om en om?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...