Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Knorretje

VSA

Recommended Posts

Hey

Ik gebruik momenteel een VSA die een hard brommend geluid maakt. Ik vraag me af of iemand weet of dat normaal is. Er hangt een HPS 400 Watt aan met zo'n 1000 branduren. Het hele zaakje heb ik gewoon op het lichtnet aangesloten.

 

Daarnaast is het behoorlijk warm in mijn hok; is het mogelijk dat een VSA de temperatuur van de lamp beinvloedt?? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedkope VSA zeker? Standaard probleem met die dingen. De trafo`s zijn niet strak genoeg gewikkeld en gaan dus resoneren.

Ik heb die krengen vroeger ook gebruikt, maar nu alleen nog maar kwaliteitsspullen, die paar tientjes verschil zijn de ellende gewoon niet waard.

 

Er zijn trouwens gasten die die trafo`s vullen met bv. haarlak, dat zou het resoneren moeten oplossen, maar wel op eigen risico e.d....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goedkope VSA zeker? Standaard probleem met die dingen. De trafo`s zijn niet strak genoeg gewikkeld en gaan dus resoneren.

Ik heb die krengen vroeger ook gebruikt, maar nu alleen nog maar kwaliteitsspullen, die paar tientjes verschil zijn de ellende gewoon niet waard.

 

Er zijn trouwens gasten die die trafo`s vullen met bv. haarlak, dat zou het resoneren moeten oplossen, maar wel op eigen risico e.d....

Ik heb hetzelfde probleem, resoneerende travo van mijn lamp.

 

ik heb ooit ook nog een truukje gehoord.

 

Stop je travo in een kist die je vult met bv schlepenzand. (of ging dit nou over de ventilator?)

 

Zelf heb ik dit (nog) niet gedaan, maar moet hier wel snel iets op verzinnen.

 

ben bang dat dit geluid naar de buren door klinkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...