Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

YungBuddha

Opstelten: 'Ook A'dam krijgt wietpas'

Recommended Posts

Ik volg dit soort berichten in de media ook met veel afgrijzen. En een klein beetje verbazing zelfs, al merk je al heel lang dat het gedoogbeleid binnen niet al te lange tijd kapot is en ik ben bang dat daar daarna nooit meer op teruggekomen gaat worden. Het gedoogbeleid had de tussenstap moeten zijn naar een verantwoorde regulering van wat helaas nog steeds "softdrugs" genoemd wordt. (Ikzelf vind tabak en alcohol een veel grotere vloek maar zal niet in clichees vervallen) In plaats daarvan willen ze nu terugkomen op een besluit uit de jaren '70.. 40 Jaar de prullenbak in. Langzaam in stapjes terug naar de middeleeuwen? Wat misschien zinvol zou zijn is als er een hele grote tegenbeweging georganiseerd wordt. Er moet een manier gevonden worden om structureel in het nieuws de gekke beweringen van eerder genoemde mafkees keihard tegen te spreken. Onderbouwd en wel. En de mensen op een zo simpel mogelijke manier proberen uit te leggen wat de gevolgen zullen gaan zijn als dit soort regels wordt ingesteld. We hebben nu eenmaal te accepteren dat een groot deel van NL niet in staat is op een goede manier een eigen oordeel te vormen.. Want een hele hoop mensen, ik wil niet eens weten hoe veel, zijn gaan geloven in alle onzin rondom cannabis. Allemaal ongeinformeerd maar wel hun mening klaar. Ik moet steeds vaker denken aan een kudde schapen. Het gaat namelijk niet eens om de speciaal soort brandnetels maar om het afpakken van steeds meer vrijheden. Waar we uiteindelijk op deze manier naartoe gaan is inderdaad, zoals al vaak hier gezegd, een kleine groep mensen die de rest van de bevolking compleet in de tang heeft. Ik ben ervan overtuigd dat de Nederlandse regering maar een heel klein trekpoppetje is in een veel groter, heel smerig spelletje. Waarin we uiteindelijk met zijn allen verliezen. Meneer I.O. valt dus eens niet zo veel aan te rekenen denk ik, daarom vind ik de discussie op zijn persoon ook eigenlijk ongepast. Als we meer BEWUSTWORDING!!!!!!!! kunnen kweken vallen dit soort mensen vanzelf door de mand. Ongelovelijk langzaam en geduldig, zou bijna geniaal willen zeggen, proberen "ze" het hele zooitje te brainwashen. Allemaal blind maken voor de verborgen agenda. Volgensmij hebben we met zijn allen, zelfs de dommen, keihard "NEE!" gezegd tegen de komst van de gezamenlijke munt die we nu hebben. Crisis, allemaal stapje terugdoen, my ass! Evenals tegen een zogenaamde "Europese Grondwet". Toch is alles wat ik in de media hoor gericht op "Europa", "solidariteit", "met zijn allen sterk" en meer van dit soort kreten. Ik kan dat blauwe ding met gele sterretjes erop niet meer zien. Alle landen willen ze op 1 gezamenlijke hoop gooien en hetzelfde regelboekje geven. Ook kuddevorming: alle schaapjes bij elkaar, groot hek eromheen en nooit meer laten ontsnappen door onze mogelijkheden maar genoeg in te perken. Privacy is iets wat allang niet meer bestaat. Alleen mondelinge gesprekken op een niet openbare plek zijn nog veilig. En jezelf ongezien van A naar B bewegen is al helemaal onmogelijk geworden, tenzij je radicale handelingen pleegt. Dit zijn de herdershonden. Waarom ziet niemand dit, doet niemand er iets tegen? Omdat het gewoon heel lastig is om in je eentje iets op te zetten. We moeten allemaal nou eenmaal een groot deel van onze tijd aan andere dingen besteden en denken dat er daarom, in je uppie, "niets tegen te doen valt". Dus draaien we ons om, doen ons eigen ding en denken "mij maken ze niet gek".. Ik moet eigenlijk niet voor anderen spreken maar in elk geval betrap ik mijzelf wel hierop als ik er goed over nadenk. Maar het helpt natuurlijk niks.

 

Tot slot, want ik kan uren doortypen.. De sleutel zit denk ik in organisatie (een soort heimelijk genootschap, waar ook vermogende mensen in moeten zitten) en een goeie portie burgelijke ongehoorzaamheid om de mensen wakker te schudden. Allemaal voortaan asbak in onze binnenzak, en overal weer gaan roken.. Is dat een goeie eerste stap?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amen, op de laatste zin na.. daarmee focus je je op het feit dat je het er niet mee eens bent dat er nergens meer gerookt mag worden. Daarmee sla je de plank mis als je een oplossing voor het probleem zoekt wat je daarvoor schrijft.

 

1 grote gezamenlijke ludieke aktie die het probleem keihard aankaart.. das wat we nodig hebben. je kunt een aktie houden tegen de wietpas, maar daarmee zal cannabis nog niet geaccepteerd worden. en zo zijn er in mijn hoofd al tientallen ideeen ontstaan.. en ook is dit al meerdere malen besproken.. maar HET gouden ei is nog niet voorbij gekomen.. laat staan uitgevoerd.

 

en kom niet met ideeen als " heel Nederland vol met hennepzaadjes strooien " of " met 420 iets harder schreeuwen " want zonder iemand aan te vallen.. dat WERKT NIET!

 

Als de tellers op 0 gingen, en wij vandaag een nieuwe wereld konden bouwen en de keuze kregen welke genotsmiddelen/medicijnen er zouden komen. dan zou ik wel erg verbaasd zijn als alcohol boven wiet zou eindigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je heb gelijk amnees.. Het moet breder getrokken worden anders bereik je niet iedereen en komt de boodschap verkeerd over. Ik zit er nou al een paar uur op te spacen.. Denk wel dat met kleine acties, hoe onbenullig ook, misschien het klimaat ietsje zou kunnen veranderen. In de zin dat er bij mensen misschien is een lichtje gaat branden dat we niet zomaar alles hoeven te slikken. Wat willen ze doen, iedereen de bak in? Boetes? Kom maar met die petten en die pennen... Het zit hem in de aantallen, het moet echt massaal zijn zodat ze van gekkigheid niet weten waar ze beginnen moeten. Als groep kom je nou eenmaal makkelijker ergens mee weg dan als individu, en hoeven we allemaal wat minder bang te zijn voor persoonlijke gevolgen. Ik denk dat er wel draagvlak is, er moet alleen een platform voor gevonden worden. Maar ik ben het met je eens.. Er zal zeker een heel wat ingenieuzer plan verzonnen moeten worden.

 

Ik ga nog wat roken en verderbroeden;)

 

En de wereld zou er inderdaad heel wat logischer uit kunnen zien als de juiste mensen het voor het zeggen hadden.

 

Greetz man

Share this post


Link to post
Share on other sites

AKTIE KOMT ER!!! (sja sorry voor de grote letters maar wil het wel duidelijk maken)

 

De wietpas van Opstelten is een mooi verzinsel en hij kan hem er dan wel door willen drukken maar de pas heeft geen poot om op te staan. Ik kan jullie inmiddels ongelofelijk veel linkjes sturen waaruit dat blijkt en wat er nu vanuit de Haarlemse coffeeshops wordt georganiseerd.

 

Als eerste: :) Amsterdam 2012 - 420 Smoke-out PROTEST !! :)

 

Op 20 april komen er vele blowers naar amsterdam voor een 420 smoke-out. De exacte gegevens over

de plaats van samenkomst (en dat worden er echt veel!) wordt nog bekend gemaakt.

Om 16.20 uur (4.20) steken we massaal onze joint in de brand en laten zien dat heel veel mensen vredig en met een dikke rookwolk de aandacht kunnen trekken. Tot al die mensen horen ook veel cannabisliefhebbers uit het buitenland. Mensen die graag Amsterdam bezoeken om na het Rijksmuseum en de Wallen te chillen met een blowtje in een van de vele coffeeshops. Mensen die dat met de wietpas nooit meer zouden kunnen doen. Net als wij dat niet meer kunnen doen met die pas. En heeft jouw woonplaats geen shop ben je zowiezo de pineut want dan heb je gewoon pech als het aan Ivo de Clown ligt. De achterdeur en teelt moeten geregeld kunnen worden maar eerst moet die idiote pas de deur uit. Het idee is te zot en wettelijk kan en mag het niet eens maar dat is Opstelten voor het gemak maar vergeten. WIJ ALLEEN NIET IVO!

 

Ik ben een nieuwtje op dit forum, wil de belangrijkste linken sturen dus ga nu ff snuffelen hoe ik dat doe... ben een blower, geen digidoosje :D

 

NB Dit nieuwtje komt er nu achter dat er allang iemand aangegeven heeft dat er aktie komt.... ach ja... dubbel is beter dan geen aktie.... SMoke ze :D

Edited by Cannamarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man man man hier in het land waar ik woon liquderen ze die man gewoon en dat zouden ze in nederland ook is moeten doen.

Het is gewoon te gek voor woorden die wietpas. Dit is allemaal gekomen door de schermutselingen in brabant en dan vooral eindhoven en helmond waar toen die ongeregeltheden waren tussen wiettelers met een paar schiet incidenten. Daarna is de taskforce opgericht en begon de hele elende.

 

Trouwens in mijn optiek heeft een wietpas totaal geen nut en is het niet te controleren. Het is precies hetzelfde als het rookverbod. Als er gerookt

wordt in een cafe nou dan wordt er gerookt. En in nederland zouden we het is anders moeten doen. Niet de hele tijd protestjes houden nee gewoon niet accepteren en zeggen nou als je die wietpas invoerd dan houden wij ons er gewoon niet aan. Laat alle mensen gewoon naar binnen en wat willen ze dan doen? willen ze alle coffeeshops in nederland sluiten? haha dat wordt lachen. Er zijn genoeg gekken die de hele 2e kamer neermaaien voor 50 ruggen. Voor een kilotje coke schieten ze elkaar al dood laat staan voor dit. De mensen in nederland zijn net honden en worden elke keer lekker gemaakt met een stukje vlees maar dan houd het op. Jullie moeten is jullie tanden laten zien en gewoon zeggen opflikkeren wij doen wat wij willen. Het is ONS LAND! En daamee is het over en uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yep, daar worden we wijzer van *boink*

 

 

Kijk jij begrijpt het dus niet. Om een voorbeeld te noemen in turkije kwam een verbod om sigaretten op straat te gooien. Ik was in die tijd in Turkije en de volgende dag was de wet afgeschaft! waarom? omdat die mensen daar er niks op uit doen en hun eigen weg gaan + goede argumenten hebben. Het is toch te gek voor woorden dat 1 flikker van een opstelten heel nederland naar hem laat luisteren! alstublieft echt waar nederlanders zijn net honden en dat bedoel ik niet verkeerd en zeker niet als discriminatie maar jullie worden dagelijks met de hele wetgeving van het kastje naar de muur gestuurd. Hier geld ook een rookverbod in cafe's en discotheken officieel maar waar word het toegepast? nergens! wat doet de regering? NIKS omdat de mensen altijd meer macht hebben dan de regering maar dat begrijpen ze in nederland niet helemaal;) samen ben je veel sterker dan die paar flikkers in den haag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...